پست های مشابه

n.kalkatehchi

⁣ ❇️ مخاطب این پست: کسایی که عاشق بیسکوئیت مادرن 😁⁣ ⁣ این پستو به درخواست خیلی از شما گذاشتم ⁣ ⁣ چون خیلی در مورد این بیسکوئیت سوال میشه که به بچه‌ها بدیم یا نه. ⁣ ⁣ بریم ورق بزنیم نقد و بررسیش رو ببینیم ⁣ ⁣ آخر فیلم حکم مصرف بیسکوئیت رو صادر کردم.😁⁣ ⁣ شما هم جزو کسایی هستید که بیسکوئیت مادر استفاده میکنید؟ ⁣ 🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪⁣ من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و سعی میکنم شما رو با احکام خوراکی ها آشنا کنم 😁 @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi ⁣ ⁣ #نه_به_بیسکوئیت #تغذیه_کودک #غذای_سالم #چاقی_کودک #غذای_کمکی #بیسکوئیت_مادر #بیسکوییت_خونگی #بیسکویت_خانگی #بیسکوئیت #مشاور_تغذیه_آنلاین #مشاور_تغذیه_کودک #مشاور_تغذیه

15 فروردین 1400 18:37:55

110 بازدید

n.kalkatehchi

. . ❇️ مخاطب این پست: کسانی که دنبال یه غذای امرژی‌زا و کم حجم برای تجدید قوا و افزایش انرژی برنامه کودک می‌گردن. . . 🔆🛑🔆🛑🔆🛑🔆🛑🔆🛑 . . تو پستهای قبلی گفتیم برای اینکه غذا رو مقوی کنید باید از ترکیبات کربوهیدراتی، چربی و مغزدانه استفاده کنیم. این ماده غذایی همه رو داره و در واقع بمب امرژی محسوب میشه😉 . . فقط در مصرفش رعایت اعتدال بکنید چون سنگینه و اشتها رو برای وعده‌های بعدی میگیره. . . برای بچه‌های کم غذا بهتره همه رو با هم قاطی نکنید. نهایت ترکیب دو یا سه ماده باشه که سنگین نشه 😌 . . تا حالا از این ترکیب استفاده کردید؟ تجربه‌تون رو بنویسید. . . ❤️🧡💛💚💙💜🤍🤎💖 . . من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم. برای اطلاع از شرایط مشاوره میتونید به لینک بیو مراجعه کنید. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi . #توپک_خرمایی #خرما #غذای_انرژی_زا #غذای #مشاور_تغذیه_کودک #مشاور_تغذیه #کودک #تغذیه #رشد #کودکانه

13 آذر 1399 19:18:35

135 بازدید

n.kalkatehchi

به جدول صفحه دوم دقت کنید. توی یه ستون مقدار هر کدوم از مواد مغذی و ستون سوم نسبتش به نیاز روزانه رو آوردم. مقدار ها برای ۱۰۰ گرم یا ۳ عدد پای مرغه. ⭕️ همون طور که میبینید مقدار آهن و کلسیم و آهن پای مرغ ناچیزه. ⭕️ انرژی بالایی داره. پس ممکنه حس سیری زیاد بده و برای بچه ها سنگین باشه ⭕️ کلسترول زیادی داره. پس اصلا برای بالای دو سال و بزرگسالا مناسب نیست. ⭕️ کلاژنی که همه میکن مفیده و برای استخوان سازی مناسبه، اصلا توی جدول نیست. اگر هم کلاژن داشته باشه برای بدن قابل استفاده نیست. ⭕️ پروتئین خوبی داره. اما با توجه به چربی و کلسترول نمیشه به عنوان نیاز روزانه بهش نگاه کرد. اما شاید با توجه به وضعیت موجود و با توجه به قیمت خیلی پایینش بشه بهش فکر کرد. ⭕️ عصاره هیچ ماده غذایی، مواد مفید اون ماده غذایی رو نداره. مثلا عصاره پای مرغ یا عصاره گوشت هیچ پروتئینی نداره. صرفا یه کم از مواد مغذی محلول در آب رو داره فقط ⭕️ با توجه به احتمال آلودگی بالا حتما به صورت تمیز شده و بسته بندی تحت نظارت مراکز معتبر تهیه اش کنید.

05 اسفند 1401 11:05:36

482 بازدید

n.kalkatehchi

❇️ مخاطب این پست: مامانایی که دنبال یه میان وعده مناسب برای بچه‌ها میگردن. انتخاب میان وعده یکی از چیزهاییه که برای مامانا خیلی سخته. اما من میخوام بگم اصلا نیاز نیست سختش کنید. ☺️ اگر توی بشقاب کوچولوها ۲-۳ تا از گروههای غذایی رو بذارید نیازشون تامین میشه. نکته‌ها: ⭕️ به اشتهای بچه‌ها نگاه کنید و بر اساس اون پیش برید. اگر میبینید سه تا گروه زیاده و برای وعده اصلی اشتهاشون کور میشه، دو یا حتا یک گروه تو میان وعده بذارید. ⭕️ نیاز نیست حجم خیلی زیاد تو بشقابشون بذارید. مثلا یه دونه آجیل. چند تا حلقه موز و یک برش کوچیک نون کافیه. ⭕️ اگر بچه‌ای وعده اصلی رو به هر دلیل نخورد میتونید یه کم تو میان وعده جبران کنید. اما حواستون باشه میان وعده جایگزین غذای اصلی نشه ❌ شما چه میان وعده‌هایی میدید به بچه‌ها؟ 🍒🍋🍒🍋🍒🍋🍒🍋🍒🍋🍒 من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و شما رو در زمینه انتخاب‌هایذسالم راهنمایی میکنم 😊 #میان_وعده #میان_وعده_کودک #میان_وعده_سالم #میان_وعده_مقوی #میوه #سبزیجات #گروه_میوه #هرم_غذایی #غذای_کودک #نخبگان_آکادمی_آبائی #بشقاب_سالم #بشقاب_من #تغذیه_سالم #تغذیه_کودک #تغذیه_مناسب

24 فروردین 1401 17:58:26

127 بازدید

n.kalkatehchi

.❇️ مخاطب این پست. کسانی که میخوان غذا رو شروع کنن. متاسفانه هنوز خیلیا به روش قدیمی غذا رو شروع میکنن. یعتی هفته اول فرنی. هفته دوم حریره بادوم. هفته سوم و چهارم سوپ. چرا این شیوه درست نیست؟ چون بعد از یک ماه کودک فقط به چند ماده غذای محدود عادت میکنه و ذائقه اش متنوع نمیشه. . به گفته انجمن اطفال آمریکا، مرکز پیشگیری از بیماری ها، مرکز ملی سلامت انگلیس و دستورالعمل جدید وزارت بهداشت، هیچ ترتیبی برای شروع غذای جامد وجود نداره. اما هیچکس حق نداره به خاطر شروع غذا با فرنی و حریره بادوم شما رو سرزنش کنه. توصیه ها برای شروع غذا: ⭕️ هر کشوری بنا به فرهنگ خودش میتونه با مواد غذای مختلف شروع کنه. ⭕️ شما میتونید غذاها رو با مزه های متنوع مثل پوره سبزیجات یا تکه های نرم میوه و سبزیجاتی مثل هویج، سیب، گلابی، گل کلم، کلم بروکلی، اسفناج، یا پودینگ برنج (همون فرنی خودمون)، پوره گوشت، شروع کنید. ⭕️اگر با فرنی شروع کردید، چندین روز روی اون گیر نکنید و سریع تنوع ایجاد کنید تا کودک به مزه های مختلف عادت کنه. ⭕️ غذاهای آلرژی زا مانند تخم مرغ، آجیل، ماهی، بادام زمینی، گندم، کنجد، سویا و لبنیات باید از ۶ ماهگی شروع شوند و شروع اون به تاخیر نیفته. ❌ تنها چیزی که اصلا توصیه نمیشه شروع با لعاب برنجه. چون به دلیل وجود آرسنیک بالا، نداشتن ارزش‌ غذایی خاص، نداشتن بافت جامد برای تقویت مهارت جویدن و.. اصلا مناسب نیست.

17 بهمن 1401 11:18:25

372 بازدید

n.kalkatehchi

. . سلام سلام. اومدم بگم این پست مال شماست. چون که پیج شماست. . موضوعاتی رو که دوست دارید در موردش پست بذاریم اینجا تو کامنت بنویسید. 👇🏻 و این پیج رو به مامانای دیگه معرفی کنید تا اونها هم از مطالب استفاده کنن 😍 منتظر خوندن نظرای قشنگتون هستم. 🥰 . . . من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و سعی میکنم آگاهی مامانا رو بالا ببرم. . . @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #مشاوره_فردی #مشاور_تغذیه #مشاوره_آنلاین #تغذیه_کودکان #تغذیه_سالم #تغذیه_مناسب #غذای_سالم #غذای_خانگی #غذای_کمکی

26 تیر 1400 10:57:41

21 بازدید

ندا کلکته چی

0

19

مقابله با بدغذایی بچه ها - قسمت ۱

. ❇️ مخاطب این پست پدرها ومادرهایی که در مقابل بدغذایی بچه‌ها می‌خوان هوشمند باشن. 😎 ———/////———/////———/////———/////——— درصد بسیار بالایی از بچه‌ها وقتی به سن ۱/۵ تا ۲ سال می‌رسن کم کم رفتارهای استقلال طلبانه رو شروع می‌کنن. دیگه دوست ندارن شما توی دهنشون غذا بذارید. یا قاشق رو از دست شما می‌کشن. به تدریج رفتارهای غذایی شون متفاوت می‌شه و ممکنه بدغذایی رو شروع کنن. به انگلیسی به این بچه‌ها می‌گن picky eater یعنی بچه‌های انتخاب‌گر. یعنی می‌گردن توی بشقاب ببینن از چی خوششون نمیاد اونو جدا می‌کنن. و بقیه رو می خورن. 🧐 مثل پیاز. لوبیا. حبوبات. نخود. خیار و گوجه توی سالاد و...و... این رفتار معمولا موقته و بعد از طی دوره کمون رشدی (بعد از ۷-۶ سالگی) بهتر می‌شه. گاهی پدر و مادر به خاطر نداشتن شناخت کافی از این ویژگی و نگرانی در مورد سلامتی فرزنشون، واکنش‌های صحیحی نشون نمی‌دن.❤️ به همین دلیل این بدغذایی موندگار شده و تا سال‌ها ادامه پیدا می‌کنه. این پست اولین بخش از مجموعه پدر و مادر‌ هوشمنده و یک سری نکات کوتاه و موثر برای مدیریت این دورانه. 🟨🟧🟥🟨🟧🟥🟨🟧🟥🟨🟧 ادامه دارد... قسمت بعدی: تکرار تکرار تکرار #بدغذایی_کودک #تغذیه_کودک #غذای_کودک #بدغذایی

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

n.kalkatehchi

ندا کلکته چی

0

19

. ❇️ مخاطب این پست پدرها ومادرهایی که در مقابل بدغذایی بچه‌ها می‌خوان هوشمند باشن. 😎 ———/////———/////———/////———/////——— درصد بسیار بالایی از بچه‌ها وقتی به سن ۱/۵ تا ۲ سال می‌رسن کم کم رفتارهای استقلال طلبانه رو شروع می‌کنن. دیگه دوست ندارن شما توی دهنشون غذا بذارید. یا قاشق رو از دست شما می‌کشن. به تدریج رفتارهای غذایی شون متفاوت می‌شه و ممکنه بدغذایی رو شروع کنن. به انگلیسی به این بچه‌ها می‌گن picky eater یعنی بچه‌های انتخاب‌گر. یعنی می‌گردن توی بشقاب ببینن از چی خوششون نمیاد اونو جدا می‌کنن. و بقیه رو می خورن. 🧐 مثل پیاز. لوبیا. حبوبات. نخود. خیار و گوجه توی سالاد و...و... این رفتار معمولا موقته و بعد از طی دوره کمون رشدی (بعد از ۷-۶ سالگی) بهتر می‌شه. گاهی پدر و مادر به خاطر نداشتن شناخت کافی از این ویژگی و نگرانی در مورد سلامتی فرزنشون، واکنش‌های صحیحی نشون نمی‌دن.❤️ به همین دلیل این بدغذایی موندگار شده و تا سال‌ها ادامه پیدا می‌کنه. این پست اولین بخش از مجموعه پدر و مادر‌ هوشمنده و یک سری نکات کوتاه و موثر برای مدیریت این دورانه. 🟨🟧🟥🟨🟧🟥🟨🟧🟥🟨🟧 ادامه دارد... قسمت بعدی: تکرار تکرار تکرار #بدغذایی_کودک #تغذیه_کودک #غذای_کودک #بدغذایی

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن