n.kalkatehchi
دنبال کننده
154
پست
126
ندا کلکته چی/مشاور تغذیه کودک تخصصم بدغذایی و تغذیه کودکه شماره نظام: ت-2985 آدرس مطب: تهران، بلوار کشاورز، کوچه رویان، پلاک 1 ۰۹۹۰۹۲۳۹۷۵۸ ۸۶۰۵۲۴۵۱
پست های مشابه
n.kalkatehchi
. ❇️ مخاطب این پست پدرها ومادرهایی که در مقابل بدغذایی بچهها میخوان هوشمند باشن. 😎 ———/////———/////———/////———/////——— درصد بسیار بالایی از بچهها وقتی به سن ۱/۵ تا ۲ سال میرسن کم کم رفتارهای استقلال طلبانه رو شروع میکنن. دیگه دوست ندارن شما توی دهنشون غذا بذارید. یا قاشق رو از دست شما میکشن. به تدریج رفتارهای غذایی شون متفاوت میشه و ممکنه بدغذایی رو شروع کنن. به انگلیسی به این بچهها میگن picky eater یعنی بچههای انتخابگر. یعنی میگردن توی بشقاب ببینن از چی خوششون نمیاد اونو جدا میکنن. و بقیه رو می خورن. 🧐 مثل پیاز. لوبیا. حبوبات. نخود. خیار و گوجه توی سالاد و...و... این رفتار معمولا موقته و بعد از طی دوره کمون رشدی (بعد از ۷-۶ سالگی) بهتر میشه. گاهی پدر و مادر به خاطر نداشتن شناخت کافی از این ویژگی و نگرانی در مورد سلامتی فرزنشون، واکنشهای صحیحی نشون نمیدن.❤️ به همین دلیل این بدغذایی موندگار شده و تا سالها ادامه پیدا میکنه. این پست اولین بخش از مجموعه پدر و مادر هوشمنده و یک سری نکات کوتاه و موثر برای مدیریت این دورانه. 🟨🟧🟥🟨🟧🟥🟨🟧🟥🟨🟧 ادامه دارد... قسمت بعدی: تکرار تکرار تکرار #بدغذایی_کودک #تغذیه_کودک #غذای_کودک #بدغذایی
06 خرداد 1399 14:41:34
759 بازدید
n.kalkatehchi
❇️مخاطب این پست: مامانا و باباهای بچههای بیاشتها و کم وزن ———/////———/////———/////———/////——— . ⁉️ فکر میکنم این سوال پر تکرارترین سوال مادرا باشه. 😃 و خیلی هم حق دارن. چون بیماری و بیاشتهایی و کمبود وزن بزرگترین چالشه برای مادر و هرچقدر تلاش کنن نگران نباشن بازم نمیشه. ❤️👶🏻 به همین دلیل دنبال یه راه حل مستقیم و فوری میگردن تا این مشکل رو برطرف کنن. ورق بزنید و ببینید داستان چیه! من نداکلکته چی هستم. مشاور تغذیه کودک و میتونم در زمینه غذای کودک به شما کمک کنم. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_ایرانی #غذای_راحت #بدغذایی #بدغذایی_کودکان #شربت_بی_اشتهایی #اشتهای_کودک #مولتی_ویتامین #ندا_کلکته_چی
21 خرداد 1399 18:21:14
103 بازدید
n.kalkatehchi
.❇️ مخاطب این پست. کسانی که میخوان غذا رو شروع کنن. متاسفانه هنوز خیلیا به روش قدیمی غذا رو شروع میکنن. یعتی هفته اول فرنی. هفته دوم حریره بادوم. هفته سوم و چهارم سوپ. چرا این شیوه درست نیست؟ چون بعد از یک ماه کودک فقط به چند ماده غذای محدود عادت میکنه و ذائقه اش متنوع نمیشه. . به گفته انجمن اطفال آمریکا، مرکز پیشگیری از بیماری ها، مرکز ملی سلامت انگلیس و دستورالعمل جدید وزارت بهداشت، هیچ ترتیبی برای شروع غذای جامد وجود نداره. اما هیچکس حق نداره به خاطر شروع غذا با فرنی و حریره بادوم شما رو سرزنش کنه. توصیه ها برای شروع غذا: ⭕️ هر کشوری بنا به فرهنگ خودش میتونه با مواد غذای مختلف شروع کنه. ⭕️ شما میتونید غذاها رو با مزه های متنوع مثل پوره سبزیجات یا تکه های نرم میوه و سبزیجاتی مثل هویج، سیب، گلابی، گل کلم، کلم بروکلی، اسفناج، یا پودینگ برنج (همون فرنی خودمون)، پوره گوشت، شروع کنید. ⭕️اگر با فرنی شروع کردید، چندین روز روی اون گیر نکنید و سریع تنوع ایجاد کنید تا کودک به مزه های مختلف عادت کنه. ⭕️ غذاهای آلرژی زا مانند تخم مرغ، آجیل، ماهی، بادام زمینی، گندم، کنجد، سویا و لبنیات باید از ۶ ماهگی شروع شوند و شروع اون به تاخیر نیفته. ❌ تنها چیزی که اصلا توصیه نمیشه شروع با لعاب برنجه. چون به دلیل وجود آرسنیک بالا، نداشتن ارزش غذایی خاص، نداشتن بافت جامد برای تقویت مهارت جویدن و.. اصلا مناسب نیست.
17 بهمن 1401 11:18:25
372 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامانا و باباهای بچههای بدغذا که میخوان هوشمند باشن😎 ———/////———/////———/////——— هشتمین قسمت از ۱۵ قدم مقابله با بدغذایی بچهها 🙆🏻♀️ ⭕️ راحتترین کار وقتی بچهها غذا نمیخورن درست کردن غذای جایگزین یا چند مدل غذا سر سفره است. این کار کاملا از روی دلسوزی و نگرانی انجام میشه. چون دلواپس گرسنگی و غذا نخوردن بچهها هستیم. اما با این کار دو تا اتفاق رو داریم رقم میزنیم. ورق بزنید و ببینید. 🤗 قسمت بعد: حواست به غذا باشه! من ندا کلکته چی هستم. مشاور تغذیه کودک و در زمینه تغذیه بچهها میتونم به شما کمک کنم. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi قسمت بعدی: محدوده زمانی بذار #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_ایرانی #غذای_راحت #بدغذایی #بدغذایی_کودکان # ندا_کلکتهچی
22 خرداد 1399 19:23:35
38 بازدید
n.kalkatehchi
. ❇️ مخاطب این پست مامان و باباهایی که با شیر خوردن بچههای بالای یک سال چالش داران 😎🥛 . . توی این ویدئو ده قدم سادهی ساده رو گفتم که شیر خوردن رو جذاب تر میکنه. . . کلی راههای دیگه هم هست. شما چه روشهای دیگهای پیشنهاد میکنید؟ . . من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و شما رو در زمینه مواد غذایی مورد نیاز کودکتون راهنمایی میکنم. . @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #شیر #شیر_مادر #شیر_برنج #فرنی_آرد_برنج #بستنی_خونگی #بستنی_شکلاتی #بستنی_خانگی #بستنی_وانیلی #بستنی_سنتی #اسموتی_میوه #اسموتی_توت_فرنگی #لبنیات_سالم #شیر_کم_چرب #شیر_مادر #شیر_پرچرب
16 خرداد 1400 17:04:13
98 بازدید
n.kalkatehchi
❇️مخاطب این پست: مامانا و باباهای بچههایی که غذا رو ساعتها توی دهنشون نگه میدارن! ———/////———/////———/////———/////——— ⁉️ این سوال خیلی از من پرسیده میشه: چرا بچهام دهنش رو قفل میکنه و اجازه نمیده غذا بدم یا لقمه قبلی رو ده دقیقه توی دهنش نگه میداره! 👶🏻 این کار به چند دلیل اتفاق می افته: 1. ممکنه به دلیل مشکلات فیزیولوژیک مثل ریفلاکس یا مشکل بلع باشه ۲ ممکنه کودک تجربه بد قبلی مثل پریدن غذا در گلو، یا بالا آورن یا خاطره یک طعم تند مثل شوری یا ترشی یا تلخی و... داره ۳ ممکنه اونقدر به هوای نخوردن غذا، بچه ها غذای پوره شده و میکس شده خوردن که هنوز قدرت جویدن پیدا نکردن ۴. و مهترین عامل مربوط به واکنش کودک در برابر اصرار والدینه! همون طور که تو سری والدین هوشمند توی این پیج داره مطرح می شه بچه ها در برابر اصرار، التماس، تهدید و فشارها موقع غذا خوردن واکنش های مختلفی نشون می دن که ریشه جلب توجه و لجبازی داره. نگه داشتن غذا توی دهن هم یکی از راه هایی که بچه ها از خودشون نشون می دن تا غذا نخورن.😶🤐 توی این جور مواقع هیچ مکمل و شربت اشتهایی جواب نمی ده یا اگر بده موقته. 💊 قبل از هر مداخله بهتره کودک توسط گفتاردرمان و متخصص ویزیت بشه تا مشکلی وجود نداشته باشه (که در اغلب موارد مشکلی وجود نداره و علت یه چیز دیگه است!) راه حل چیه؟ به ترتیب: ✅ اول صبوری ✅ دوم صبوری ✅ سوم صبوری در قدم بعدی باید اول حساسیت رو کم کنید. اگر بچه غذا خورد تشویقش کنید. و اگر نخورد بی اعتنایی کنید. فراموش نکنید غذایی که بچهها دفعه اول ازش استقبال نمیکنن حداقل ده بار باید تکرار بشه. و سعی کنید زمان غذا خوردن رو به لحظات جذاب، لذت بخش و آرامش بخش تبدیل کنید. من ندا کلکته مچی هستم. مشاور تغذیه کودک و میتونم در زمینه غذای کودک به شما کمک کنم @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_ایرانی #غذای_راحت #بدغذایی #بدغذایی_کودکان
18 خرداد 1399 04:46:10
55 بازدید
ندا کلکته چی
0
1
❇️ مخاطب این پست: مامان و بابای بچههایی که صبحانه نمیخورن! ———/////———/////———/////———/////——— آرزوی خیلی از مامانا اینه که صبح به صبح کوچولوشون با اشتیاق بلند بشه. یه خمیازه عمیق بکشه و شیک و مجلسی بشینه پای سفره و یه دل سیر صبحانه بخوره!!! 🥰😋 اما واقعیت یه چیز دیگه است😎 صبحانه خوردن آداب داره. اصول داره. مگه خود ما آدم بزرگا وقتی بلند میشیم بلافاصله میتونیم یه چیزی بخوریم!؟ دهنمون باز نمیشه تا مدتها 😐 ▫️🔻▫️🔻▫️🔻▫️🔻▫️🔻▫️🔻▫️ اول که کوچولوتون بیدار شد یه کم ناز و نوازشش کنید. دست به سر و صورتش بکشید و با آب خنک (نه یخ) بشورید. پنجره رو باز کنید تا یه کم هوای تازه گردش کنه تو خونه. اگر بالای سه ساله و متوجه میشه، به عنوان بازی چند تا نفس عمیق با هم بکشید تا جریان خون به گردش بیفته. بعد برید سراغ کارهای زیر: 1️⃣ شب شام چرب و سنگین و دیروقت ندید به بچهها. 2️⃣ سعی کنید یه روتین منظم برای خواب داشته باشید. یه ساعت مشخص خاموشی بدید. یه ساعت مشخص بیداری تا ساعت بدن خودتون و کوچولوتون تنظیم بشه. 3️⃣ بین بیداری و صبحانه حداقل سی تا چهل و پنج دقیقه فاصله بذارید. 4️⃣ یه کوچولو باهاش بازی نشستنی و آروم بکنید تا خواب از سرش بپره. 5️⃣ بهش کمی مایعات گرم بدید. مثل آب ولرم، شیر گرم یا چایی (تلخ یا کم شیرین). 6️⃣ بچههایی که عادت دارن صبحها برن دستشویی اشتهای خیلی بهتری دارند. 7️⃣ حتما نون رو گرم کنید تا بوش توی خونه بپیچه. 8️⃣ حتما خودتون همراهی کنید باهاش. مثلا دو تا لیوان بیارید و بگید یکیش مال تو یکیش مال مامان تا با هم بخوریم. 9️⃣ صبحانه رو متنوع و جذاب کنید. 1️⃣0️⃣ سعی کنید توی محیط آروم و با آرامش صبحانه بخورید. به دور از هر تنش، عجله و اصرار. 🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻 من ندا کلکته چی هستم و در زمینه تغذیه کودک میتونم به شما کمک کنم. @n.kalkatehchiا @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_کودک #بدغذایی #تغذیه_سالم_کودک #صبحانه_سالم #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکته_چی