پست های مشابه

n.kalkatehchi

❇️مخاطب این پست همه اعضای خانواده هيچ ماده معجزه آسایی وجود نداره كه از بیماری‌های ویروسی مثل کرونا و سرماخوردگي و آنفولانزا به طور کامل پيشگيري کنه. ⁣⁣اما وقتی سیستم ایمنی با تغذیه مناسب تقویت شده باشه، باعث افزایش ایمنی و کاهش دوره درمان میشه. ورق بزنید و اون چیزهایی که به افزایش سیستم ایمنی کمک میکنند رو ببینید. ✅ حواسمون باشه تو مصرف هيچ ماده غذايي افراط نكنيم. اگر ویتامین سی یا میوه و سبزی یا مركبات خوبه دليل نمي شه خودمونو خفه کنیم باهاش.⁣⁣ چون بدن به اندازه نيازش از اون ماده رو برميداره و بقيه اش دفع مي شه. ☺️ @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi . #غذای_کودک #تغذیه_کودک #غذای_مقوی #ایمنی_بدن #ویتامین_سی #سرماخوردگی #تغذیه_تکمیلی #غذای_مقوی #تغذیه_کرونا #تقویت_سیستم_ایمنی #سیستم_ایمنی #سیستم_ایمنی_بدن #غذای_سالم #غذای_کمکی #غذای_خوشمزه #افزایش_ایمنی_بدن #تقویت_سیستم_ایمنی_بدن #ندا_کلکته_چی

26 مرداد 1400 08:23:34

1271 بازدید

n.kalkatehchi

❇️ مخاطب این پست: مامان و بابای بچه‌هایی که زیاد‌ بستنی می‌خورن ⁣ ———/////———/////———/////———⁣ خیلی از بچه‌ها تو فصل تابستون روزی یه بستنی می‌خورن🍦⁣ ⁣ ایشالا که همین یه دونه باشه. ⁣ ولی گاها دیده شده تا روزی سه تا هم می‌رسه 😶⁣ ⁣ ⭕️ خیلیا تصور می‌کنن بستنی جزو گروه لبنیاته و با خوردنش کلسیم بذن تامین می‌شه. ⁣ اما بریم بررسی کنیم بیینیم چرا این طور نیست و هر روز خوردنش چه ضررهایی داره؟ ⁣ ⁣ ⁣ 1️⃣ مقدار شیر توی بستنی در مقایسه با یک لیوان شیر یا ماست خیلی کمتره. پس هر یه دونه بستنی شاید نصف واحد لبنیات هم نشه. ⁣ ⁣ 2️⃣ شکر بستنی خیلی زیا‌ده و حا‌وی مقدار زیادی قنده. اگر بحث خرابی دندون و خطر دیابت و چاقی رو بذاریم کنار، قند ساده باعث افزایش انرژی و شیطنت بیشتر بچه‌ها میشه. اشتهاشونم میگیره. رشد قدیشون رو هم کند میکنه ⁣ ⁣ ❌ نمیگم بیش فعالی چون این بیماری تعریف مشخص داره و نمی‌شه به هر بچه‌ی‌ شیطونی برچسب بیش فعالی زد. باید درست بررسی و تشخیص داده بشه❌⁣ ⁣ 3️⃣ رنگ و نگهدارنده‌های شیمیایی بستنی هم یکی از دلایل آسیب کبدی و شیطنت بچه‌هاست. به خصوص بستنی‌های رنگی، سالار، یخی، فالوده‌ای، جیتو... هرچی که رنگ داشته باشه توش. ⁣ 🚫اگر خواستید بستی اسکوپی بخرید به رنگش توجه کنید. اگر رنگ خیلی تند و غیرعادی داشته باشه اصلا نخرید. چون خارج از حد استاندارد بهش رنگ اضافه کردن🚫⁣ ⁣ 4️⃣ بستنی به خاطر وجود چربی، بسیار سنگینه و بچه‌ها رو می‌گیره. به خصوص اگر کاکائو داشته باشه. به همین دلیل بچه‌ها اشتهایی برای خوردن غذا و میوه نخواهند داشت. ⁣ ⁣ 5️⃣ به خاطر همه موارد بالا بهتره به بچه‌های زیر یک سال بستنی ندید.⁣ ⁣ 📌جمع‌بندی: بستنی خوبه اما به تعادل. ⁣ یعنی هفته‌ای ۲ تا ۳ بار اونم بدون شکلات، بدون رنگ. به صورت لیوانی وانیلی ساده. ⁣ بقیه شو بهتره از بستنی خونگی استفاده کنید. ⁣ ⁣ شف طیبه استاد بستنی سازیه. توی گوگل بزنید بستنی+ شف طیبه. یک عااالمه براتون رسپی میاد😋⁣ . @cheftayebeh 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀⁣ من ندا کلکته چی هستم. مشاور تغذیه کودک و در زمینه تغذیه بچه‌ها میتونم به شما کمک کنم. ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ‏@n.kalkatehchi⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ‏@n.kalkatehchi⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ‏@n.kalkatehchi⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ برای دریافت مشاوره تغذیه کودک می‌تونید به واتس اپ پیام بدید:⁣⁣⁣⁣⁣ 09107894845 ⁣⁣⁣⁣⁣ #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_کودک #بستنی⁣ ⁣#بدغذایی #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکته‌چی#بستنی

27 خرداد 1399 15:31:28

120 بازدید

n.kalkatehchi

❇️ مخاطب این پست کسانی که کوچولوی بدغذا دارن. توی این پست مختصر و مفید گفتم که حکم شربت اشتهاآور چیه و استفاده بکنیم یا نه. شما اگر تجربه استفاده از اشتها آور رو داشتید برامون بنویسید خوب بوده یا نه. 💊💊💊💊💊💊💊💊💊 #شربت_اشتهاآور #مولتی #مولتی_ویتامین #مولتی_ویتامین_کودکان #مولتی_ویتامین_اشتهاآور #مکمل #مکمل_غذایی #مکمل_آهن #مکمل_کودکان #کمخونی #کمخونی_فقر_آهن #کمخونی_کودکان #بدغذایی_کودک #بدغذایی #بی_اشتهایی #بی_اشتهایی_کودک

08 مرداد 1401 19:23:43

190 بازدید

n.kalkatehchi

. . ❇️ مخاطب این پست: کسایی که دنبال یه راه حل برای وزن‌گیری بچه‌ها هستند! 👶🏻⁣ ⁣ 🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩⁣ ⁣ اینهمه سویق سویق که می‌گن هیچ چیز سختی نیست. ⁣ از آسیاب کردن حبوبات، غلاتی مثل گندم و برنج و بعضی میوه‌ها مثل سیب سویق به دست میاد. ⁣ ⁣ خاصیتش چیه؟ اقزایش انرژی غذای کودک یا همون مقوی کردنش ⁣ ⁣ یعنی بدون اینکه حجم غذا رو زیاد کنید، یه چیزی بهش اضافه کنید که بچه بهتر وزن بگیره. ⁣ ⁣ به همین راحتی. به همین خوشمزگی 😋⁣ ⁣ فقط اینکه با این روش، عدس و ماش نیاز به خیس خوردن ندارن. ⁣ ⁣ 🔺🔹🔺🔹🔺🔹🔺🔹🔺🔹🔺⁣ ⁣ من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم ⁣ برای اطلاع از هزینه و شرایط مشاوره و دریافت برنامه برای بدغذایی دایرکت بدید. ⁣ #غذای_مقوی #غذای_مغذی #تغذیه_کودک #غذای_کودک #غذای_تقویتی #سویق #سویق_کودک #سویق_چاق_کننده #تغذیه_تکمیلی #غذای_کمکی #غذای_سالم #غذای_خونگی #ندا_کلکته_چی

28 مهر 1399 18:38:43

174 بازدید

n.kalkatehchi

‎❇️ مخاطب این پست: مامانایی که کوچولوی زیر دو سال دارن. توی این پست چند تا از مکملهای مناسب زیر دو سال معرفی شدند. ❌ به جز آدوزوفر، آدزیر و میم که کامله، بقیه مکمل ها بالای شش ماه نیاز به قطره آهن کمکی دارن. شما تجربه استفاده از کدوم مکمل رو دارید که خوب بوده؟ اگر مکمل دیگه ای میشناسید بهمون بگید. #مکمل_آهن #مکمل_کودکان #مکمل_کودکان #مولتی_ویتامین_کودکان #مولتی_ویتامین_کودک #قطره #قطره_آهن #قطره_چکان #قطره_آد

14 تیر 1401 18:14:09

183 بازدید

n.kalkatehchi

. ❇️ مخاطب این پست مامان و باباهایی که با شیر خوردن بچه‌های بالای یک سال چالش داران 😎🥛 . . توی این ویدئو ده قدم ساده‌ی ساده رو گفتم که شیر خوردن رو جذاب تر میکنه. . . کلی راه‌های دیگه هم هست. شما چه روش‌های دیگه‌ای پیشنهاد میکنید؟ . . من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و شما رو در زمینه مواد غذایی مورد نیاز کودکتون راهنمایی میکنم. . @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #شیر #شیر_مادر #شیر_برنج #فرنی_آرد_برنج #بستنی_خونگی #بستنی_شکلاتی #بستنی_خانگی #بستنی_وانیلی #بستنی_سنتی #اسموتی_میوه #اسموتی_توت_فرنگی #لبنیات_سالم #شیر_کم_چرب #شیر_مادر #شیر_پرچرب

16 خرداد 1400 17:04:13

98 بازدید

ندا کلکته چی

2

1

. . ❇️ مخاطب این پست: همه کسانی که در مورد مکمل ها سوال دارن⁣⁣ 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ⁣مادرا همیشه میپرسن: این مکملی که میدم خوبه!؟ ⁣⁣ یا بهش چی بدم که خوب باشه اشتهاش زیاد بشه. ⁣⁣ ⁣⁣ این قسمت نکاتی که در مورد مکمل ها هست رو نکته وار میگم:⁣⁣ ⁣⁣ ✅ همه بچه ها از سه تا پنج روزگی باید مصرف ویتامین آ+ د مصرف کنند ⁣⁣ ✅ همه بچه ها معمولا از ۶ ماهگی و اگر اختلال رشد داشته باشن زودتر، باید شروع به مصرف آهن بکنند. ⁣⁣ ✅ معمولا برای بچه های لاغر از مولتی ویتامین و برای بچه های تپل از آ+ دی استفاده میشه. ⁣⁣ ✅ مصرف این دو مکمل باااااید تا دو سالگی ادامه پیدا کنه. هیچ چیز جایگزینی هم نداره شیره انگور روغن زرد یا هرچیز دیگه ای جای مکمل ها رو نمیگیره‼️⁣⁣ ✅ بعد از دو سال به هیچ مکملی نیاز نیست. چون کودک به غذا افتاده و همه چی باید بخوره. به جز ویتامین دی. اگر کودک مشکل رشدی یا کم اشتهایی داشته باشه با تشخیص پزشک میتونه به مدت محدود مکمل استفاده کنه ⁣⁣ ✅ زیر یک سال از قطره و بالای یک سال از شربت استفاده میشه. ⁣⁣ ✅ مکمل ها رو هر روز یک ساعت مشخص به بچه بدید. هی عقب جلو نکنید‼️⁣⁣ ⁣⁣ 📌✏️📌✏️📌✏️📌✏️ حالا بریم سراغ یه سوال مهم. ⁣⁣ چه مکملی بدیم؟ ⁣⁣ ایرانی؟ خارجی؟ ⁣⁣ ⁣⁣ جواب: هیچ فرقی نداره. هر مکملی از هر مارک میدید باید این دو تا ویژگی رو داشته باشه: ⁣⁣ ⁣⁣ 1️⃣ بچه مزه اش رو دوست داشته باشه. ⁣⁣ 2️⃣ هر روز ا‌ونقدری بهش بدید که ۴۰۰ واحد ویتامین دی، ۱۵۰۰ واحد ویتامین آ و ۱۵ میلی گرم آهن رو تامین کنه. ⁣⁣ ⁣⁣ 🔅 یعنی چی؟ ⁣⁣ اول پشت جعبه رو بخونید.⁣⁣ روی همه جعبه ها نوشته هر سی سی چقدر از اون ماده داره ⁣⁣ ⁣⁣ مثلا یه مدل قطره ممکنه توی هر سی سی ۷ میلی گرم آهن داشته باشه.⁣⁣ پس برای اینکه ۱۵ میلی گرم تامین بشه باید چند سی سی از اون شربت بدید؟ ⁣⁣ ⁣⁣ ۲ سی سی ⁣⁣ ⁣⁣ 🔆 این دو سی سی چند قطره میشه؟ ⁣⁣ بستگی‌ به قطره چکون توی جعبه داره. نمیشه گفت چقدر. اندازه بزنید با قطره چکون تا دو سی سی تامین بشه. ⁣⁣ ⁣⁣ پس ممکنه شما بهترین و گرون ترین مکمل رو هم بخرید اما به دلیل اینکه درست نمیدونید چقدر باید بدید بچه دچار کمبود بشه 🧐⁣⁣ هیچ فرقی بین مکمل ها نیست و اگر مقدار مورد نیاز رو تامین کنه برای کودک عالیه ⁣ ⁣⁣ ادامه دارد... ⁣⁣ ⁣⁣ شما چه قطره ای به کوچولوهاتون میدید؟ ⁣⁣ سوالی اگر دارید کامنت کنید. ⁣⁣ ◽️🔻◽️🔻◽️🔻◽️🔻◽️🔻 من ندا کلکته چی هستم و در مورد بدغذایی بچه ها میتونم کمکتون کنم. #بدغذایی_کودک #تغذیه_تکمیلی #غذای_کمکی #شربت_اشتها #کودک_بدغذا #شربت_آهن#شربت_مولتی_ویتامین #کم_خونی_فقر_آهن #کم_خونی_کودک

22 مرداد 1402 18:37:32

پدیابست

Marzi

-0 پاسخ

20 اردیبهشت 1405 12:28:14

اهن سیدرال

نرگس

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

n.kalkatehchi

ندا کلکته چی

2

1

. . ❇️ مخاطب این پست: همه کسانی که در مورد مکمل ها سوال دارن⁣⁣ 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ⁣مادرا همیشه میپرسن: این مکملی که میدم خوبه!؟ ⁣⁣ یا بهش چی بدم که خوب باشه اشتهاش زیاد بشه. ⁣⁣ ⁣⁣ این قسمت نکاتی که در مورد مکمل ها هست رو نکته وار میگم:⁣⁣ ⁣⁣ ✅ همه بچه ها از سه تا پنج روزگی باید مصرف ویتامین آ+ د مصرف کنند ⁣⁣ ✅ همه بچه ها معمولا از ۶ ماهگی و اگر اختلال رشد داشته باشن زودتر، باید شروع به مصرف آهن بکنند. ⁣⁣ ✅ معمولا برای بچه های لاغر از مولتی ویتامین و برای بچه های تپل از آ+ دی استفاده میشه. ⁣⁣ ✅ مصرف این دو مکمل باااااید تا دو سالگی ادامه پیدا کنه. هیچ چیز جایگزینی هم نداره شیره انگور روغن زرد یا هرچیز دیگه ای جای مکمل ها رو نمیگیره‼️⁣⁣ ✅ بعد از دو سال به هیچ مکملی نیاز نیست. چون کودک به غذا افتاده و همه چی باید بخوره. به جز ویتامین دی. اگر کودک مشکل رشدی یا کم اشتهایی داشته باشه با تشخیص پزشک میتونه به مدت محدود مکمل استفاده کنه ⁣⁣ ✅ زیر یک سال از قطره و بالای یک سال از شربت استفاده میشه. ⁣⁣ ✅ مکمل ها رو هر روز یک ساعت مشخص به بچه بدید. هی عقب جلو نکنید‼️⁣⁣ ⁣⁣ 📌✏️📌✏️📌✏️📌✏️ حالا بریم سراغ یه سوال مهم. ⁣⁣ چه مکملی بدیم؟ ⁣⁣ ایرانی؟ خارجی؟ ⁣⁣ ⁣⁣ جواب: هیچ فرقی نداره. هر مکملی از هر مارک میدید باید این دو تا ویژگی رو داشته باشه: ⁣⁣ ⁣⁣ 1️⃣ بچه مزه اش رو دوست داشته باشه. ⁣⁣ 2️⃣ هر روز ا‌ونقدری بهش بدید که ۴۰۰ واحد ویتامین دی، ۱۵۰۰ واحد ویتامین آ و ۱۵ میلی گرم آهن رو تامین کنه. ⁣⁣ ⁣⁣ 🔅 یعنی چی؟ ⁣⁣ اول پشت جعبه رو بخونید.⁣⁣ روی همه جعبه ها نوشته هر سی سی چقدر از اون ماده داره ⁣⁣ ⁣⁣ مثلا یه مدل قطره ممکنه توی هر سی سی ۷ میلی گرم آهن داشته باشه.⁣⁣ پس برای اینکه ۱۵ میلی گرم تامین بشه باید چند سی سی از اون شربت بدید؟ ⁣⁣ ⁣⁣ ۲ سی سی ⁣⁣ ⁣⁣ 🔆 این دو سی سی چند قطره میشه؟ ⁣⁣ بستگی‌ به قطره چکون توی جعبه داره. نمیشه گفت چقدر. اندازه بزنید با قطره چکون تا دو سی سی تامین بشه. ⁣⁣ ⁣⁣ پس ممکنه شما بهترین و گرون ترین مکمل رو هم بخرید اما به دلیل اینکه درست نمیدونید چقدر باید بدید بچه دچار کمبود بشه 🧐⁣⁣ هیچ فرقی بین مکمل ها نیست و اگر مقدار مورد نیاز رو تامین کنه برای کودک عالیه ⁣ ⁣⁣ ادامه دارد... ⁣⁣ ⁣⁣ شما چه قطره ای به کوچولوهاتون میدید؟ ⁣⁣ سوالی اگر دارید کامنت کنید. ⁣⁣ ◽️🔻◽️🔻◽️🔻◽️🔻◽️🔻 من ندا کلکته چی هستم و در مورد بدغذایی بچه ها میتونم کمکتون کنم. #بدغذایی_کودک #تغذیه_تکمیلی #غذای_کمکی #شربت_اشتها #کودک_بدغذا #شربت_آهن#شربت_مولتی_ویتامین #کم_خونی_فقر_آهن #کم_خونی_کودک

پدیابست Marzi

22 مرداد 1402 18:37:32

-0 پاسخ

اهن سیدرال نرگس

20 اردیبهشت 1405 12:28:14

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن