n.kalkatehchi
دنبال کننده
154
پست
126
ندا کلکته چی/مشاور تغذیه کودک تخصصم بدغذایی و تغذیه کودکه شماره نظام: ت-2985 آدرس مطب: تهران، بلوار کشاورز، کوچه رویان، پلاک 1 ۰۹۹۰۹۲۳۹۷۵۸ ۸۶۰۵۲۴۵۱
پست های مشابه
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست مامان و بابای کوچولوهای دو تا هجده سال که در مورد ویتامین آ و دی سوال دارن : توی این پست به چهار تا سوال جواب داده شده: 1️⃣ چقدر ویتامین آ و دی بدیم؟ 2️⃣ تا کی ویتامین ها رو ادامه بدیم؟ 3️⃣ مکمل ایرانی بهتره یا خارجی؟ 4️⃣ آ د. بهتره یا مولتی ویتامین ؟ 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀 تو پست قبل هم در مورد مکمل های آهن توضیح دادیم که میتونید ببینید. شما چه برندی استفاده کردید که راضی بودید؟ من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و شما رو در خصوص مکملهای مورد نیاز کودک راهنمایی میکنم. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #مکمل_کودکان #مولتی_ویتامین #مولتی_ویتامین_کودک #مولتی_ویتامین_اشتهاآور #مولتی_ویتامین_طبیعی #شربت_آهن #قطره_آهن #قطره_آهن_خارجی #قطره_آد #کم_خونی #کم_خونی_فقر_آهن #کمبود_ویتامین #کمبودآهن #کمبودویتامینd #کمبود_ویتامین_دی #ویتامینd #ویتامین_دی #ویتامین_آ
08 دی 1400 17:30:17
108 بازدید
n.kalkatehchi
❇️امروز اولین پست آشپزی رو می خوام بذارم براتون. 🔆 سعی می کنم اول با غذاهای ساده ای شروع کنم که بدونید با کمک چه چیزایی می شه انرژی و مواد مغذی رو افزایش داد. 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 این سس سفید بی نهایت ساده و مقوی و فوریه. برای درست کردنش فقط سه تا چیز لازم داریم: آرد کره شیر پرچرب یا آب (برای بچه هایی که آلرژی به پروتئین گاوی دارن) طرز تهیه: اول آرد رو یه دقیقه تفت بدید و بهش کره اضافه کنید. اجازه بدید با حرارت کم تفت بخوره تا قهوه ای روشن بشه. 🔶 مرحله بعدش باید رقیق بشه. حواستون باشه بعد از ریختن شیر یا آب، در جا سفت میشه. پس سرعت عمل و حرارت کم خیلی مهمه. چون که می خوایم یه ترکیب مقوی داشته باشیم به همین غلظت توی فیلم برسه کافیه. با این مقدارهای توی فیلم یه استکان سس سفید غلیظ به دست میاد. می تونید مقدارها رو کم بگیرید که زیاد نمونه. توی چه غذاهایی می تونیم بریزیم؟ 🥘 توی سوپ، آش، خوراک مرغ، ساندویچ مرغ، پوره سیب زمینی، خوراک سبزیجات پاستا و خوراک گوشت. ✅ برای بچه های زیر یک سال وقتی سوپ رو شروع کردید اول با کره ساده امتحان کنید تا معده بچه ها عادت کنه. اگر هیچ مشکلی نبود می تونید یه قاشق مرباخوری از این سس به یه وعده سوپش اضافه کنید. ▫️🔻🔻🔻▫️🔻🔻🔻▫️🔻🔻🔻▫️ من ندا کلکته چی هستم و میتونم در زمینه مشاوره تغذیه کودک کمکتون کنم. @n.kalkatehchi #بدغذایی_کودک #کودک_بدغذا #غذای_مقوی #تغذیه_کودک #غذای_کمکی #تغذیه_تکمیلی #غذای_چاق_کننده #غذای_کمکی #کم_وزنی_کودک
22 مرداد 1399 07:27:24
146 بازدید
n.kalkatehchi
. . ❇️ مخاطب این پست: مامان و باباهای کودکان در حال رشد و نوجوانان ———/////———/////———/////———/////——— 🟣 اول یه نکته مهم رو با هم مرور کنیم: «کم وزنی» کودک نشانه سوتغذیه کوتاه مدت و «کوتاهی قد» نشانه سوتغذیه بلند مدته. تو پستهای قبل از مواد غذایی موثر در رشد گفتیم و تاثیر ژنتیک و محیط رو بررسی کردیم. الان میخوایم بریم سراغ بازدارندههای رشد. ورق بزنید و ۵ تا عامل مهم رو ببینید. 😇 1️⃣ 2️⃣ 3️⃣ 4️⃣ 5️⃣ #رشد_قدی #کم_وزنی_کودک #تغذیه_کودک #غذای_کودک #سوتغذیه_کودکان
07 خرداد 1399 16:04:16
247 بازدید
n.kalkatehchi
. .❇️ مخاطب این پست پدر و مادر بچههای صفر تا ۱۹ سال که میخوان بدونن نیاز بچه ها به شیر چقدره 😁 . . این پست جواب یکی از پرتکرارترین سوالاته. . اسلاید چهارم یه نکته داره که از مقایسه منابع کلسیم میشه نتیجه گیری کرد. میخوام ببینم کسی هست که بتونه نکته اش رو تحلیل کنه؟ 🤓 . من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و شما رو در مورد نیاز کودک به مواد غذایی راهنمایی میکنم. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #شیر_کم_چرب #شیر_پرچرب #شیر_بادام #لبنیات #لبنیات_سنتی #کلسیم #منابع_کلسیم #لبنیات_محلی
03 خرداد 1400 17:08:13
119 بازدید
n.kalkatehchi
خوب و اما بریم سراغ شیر که بحثش این روزها خیلی داغه. 😎🥛 من نمی خوام در مورد آفلاتوکسین شیر صحبت کنم. چون اساتید به اندازه کافی در این زمینه صحبت کردند. ☺️ به طور کلی می خوام شیرهای استریل، پاستوریزه و سنتی رو با هم مقایسه کنم که در نهایت بتونید تصمیم بگیرید. شیر سنتی، شیریه که به صورت خام در لبنیاتی ها به فروش می رسه و هیچگونه فرایند حرارتی روش صورت نگرفته. شیر استریل، شیری هست که به مدت ۲ تا ۵ ثانیه در کارخونه در درجه حرارت ۱۳۵ الی ۱۵۰ درجه سانتی گراد داغ و بلافاصله سرد و در پاکت های مقوایی یا پلاستیکی چند لایه تحت شرایط استریل بسته بندی می شه. به دلیل دمای بالا تمام باکتری های مفید و غیر مفید و عوامل بیماری زا در اون از بین می ره. پس تا ۶ ماه قبل از باز شدن قابل نگهداریه. دلیل خراب نشدنش دقیقا همین مورده و بر خلاف تصور عموم هیچ نگهدارنده ای توی اون به کار نمی ره. 🧃 (شما عکس شیر روی پاکت تصور کنید😅) اما شیر پاستوریزه به مدت ۱۵ ثانیه در ۷۲ درجه حرارت داده می شه و فقط عوامل بیماری زا مثل تب مالت و... در اون از بین می ره. پس مدت کوتاه تری قابل نگهداریه و بلافاصله باید مصرف بشه. این شیرها معمولا در بطری های پلاستیکی یا کیسه بسته بندی می شن. 🥛 نکته ای که وجود داره اینه که قبل از تحویل شیر به کارخونه تمام آزمایشات میکروبی، شیمیایی و کیفی روش انجام می شه و اگر مورد نامطلوبی در اون وجود داشته باشه به دامدار برگشت داده می شه. اما در روش سنتی هیچ نظارتی بر این موارد وجود نداره و اگر قرار باشه وایتکس، آفلاتوکسین یا پالمی وجود داشته باشه احتمال وجودش در شیر باز بیشتره و هیج سازمان نظارتی نمیتونه اون رو کنترل کنه. تنها کسانی که از مغازه ها بازدید میکنن، بازرسین تعزیرات یا بهداشت محیط هستند که قطعا کارشون چک کردن وایتکس، آفلاتوکسین یا پالم شیر نیست!! 👀 بوی وایتکس با اولین حرارت دادن مشخص می شه و به دلیل خاصیت خورنده بودنش تمام دستگاه های کارخونه رو از بین می بره. پس هیچ کارخونه ای این ریسک رو نخواهد کرد که قبل یا بعد از فرایند تولید به اون وایتکس اضافه کنه. 🤦🏻♀️ پالم هم یک نوع چربیه که نه تنها در لبنیات پرچرب بلکه در مواد غذایی مختلفی وجود داره که روزانه داریم ازش استفاده می کنیم. مثل شکلات صبحانه، 🍫بستنی، 🍨شیرینی، 🧁کیک تولد، 🎂محصولات بسته بندی مثل کیک 🍰 یا تنقلات شیرین 🍬🍩 همه و همه حاوی پالم هستند. پس شیر تنها متهم ردیف اول به حساب نمیاد! 🙅🏻♂️ و آخرین نکته در مورد میکروب زدایی در خانه. بقیه در کامنت #شیر #شیر_پاستوریزه #آفلاتوکسین #پالم #شیر_باز #شیر_استیل
05 بهمن 1398 18:14:00
519 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامانا و باباهای بچههای بدغذا که میخوان هوشمندانه رفتار کنن 😎 ———/////———/////———/////——— یازدهمین قسمت از ۱۵ قدم مقابله با بدغذایی بچهها 🙆🏻♀️ ⭕️ وقتی به بچهها مسئولیتی میدیم و مشارکتشون رو تو اون کار زیاد میکنیم، ناخودآگاه حس ارزشمندی و عزت نفس میدیم بهشون. این مشارکت از همون سالهای اول زندگی میتونه اتفاق بیفته. از هر زمانی که حس کنیم بچهها میتونن یه کاری رو انجام بدن. حتا اگر اون رو به صورت مرتب و درست انجام ندن. (که قطعا همینجوریه و باید تمرین کنن تا مهارتشون با افزایش سن بیشتر بشه). ➕➕➕➕➕➕➕➕➕➕ قسمت بعد: الگوی خوبی باش من ندا کلکته چی هستم. مشاور تغذیه کودک و در زمینه تغذیه بچهها میتونم به شما کمک کنم. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi برای دریافت مشاوره تغذیه کودک میتونید به واتس اپ پیام بدید: 09107894845 #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_کودک #بدغذایی #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکتهچی #عزت_نفس #احساس_مسئولیت
28 خرداد 1399 17:27:40
31 بازدید
ندا کلکته چی
0
1
❇️ مخاطب این پست: کسانی که در خصوص شروع تغذیه تکمیلی دغدغه دارند. بالاخره تونستیم مطالب به روز رو در خصوص تغذیه تکمیلی جمع بندی و در قالب یک کارگاه ارائه کنم. توی این کارگاه چه چیزهایی مطرح میشه؟ 🔅 غذای کمکی رو از کی شروع کنیم؟ 🔅 غذای کمکی رو با چی شروع کنیم؟ 🔅 چه چیزهایی به بچهها بدیم که نیازشون تامین بشه و خوب رشد کنن؟ 🔅 بافت مناسب غذا برای هر سن چیه؟ 🔅 چطور از بدغذا شدن بچهها پیشگیری کنیم؟ 🔅 تعداد وعده شیر و غذای برای هر ماه چقدره؟ 🔅 روش نگهداری غذای کمکی چیه؟ 👥 ظرفیت: در این کارگاه میتونیم فقط میزبان ده نفر باشیم. 🌸🙏🏻 📆 زمان: یکشنبه. ۲۶ دی ماه ⏰ ساعت: ۱۷۳۰-۱۹:۳۰ 💎 هزینه کارگاه: ۱۲۰ تومان کارگاه در فضای اسکای روم برگزار میشه. برای ثبت نام میتونید از طریق دایرکت اقدام کنید. 🙏🏻 هر سوالی در خصوص این کارگاه دارید بپرسید. #تغذیه_سالم #تغذیه_کودک #غذای_کمکی #غذای__سالم_کودک #تغذیه_تکمیلی #تغذیه #بدغذایی_کودک #بدغذایی #بدغذایی_در_کودکان #رشد_کودک #رشد_قد