n.kalkatehchi
دنبال کننده
154
پست
126
ندا کلکته چی/مشاور تغذیه کودک تخصصم بدغذایی و تغذیه کودکه شماره نظام: ت-2985 آدرس مطب: تهران، بلوار کشاورز، کوچه رویان، پلاک 1 ۰۹۹۰۹۲۳۹۷۵۸ ۸۶۰۵۲۴۵۱
پست های مشابه
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامانا و باباهای بچههای بدغذا که میخوان هوشمند باشن😎 ———/////———/////———/////——— پنجمین قسمت از ۱۵ قدم مقابله با بدغذایی بچهها 🙆🏻♀️ بعضی از پدر و مادرا از چند دقیقه فرصت دورهمی سر سفره استفاده میکنند و همه حرفهایی که قراره به بچهها بزنن رو همونجا میگن. بریم ببینیم چه اتفاقی میافته تو این مواقع؟ قسمت بعد: احترام به اشتهای بچهها من ندا کلکته چی هستم و در زمینه تغذیه کودکان آموزش میدم. #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_ایرانی #غذای_راحت #بدغذایی #بدغذایی_کودکان
17 خرداد 1399 17:43:09
42 بازدید
n.kalkatehchi
. .❇️ مخاطب این پست پدر و مادر بچههای صفر تا ۱۹ سال که میخوان بدونن نیاز بچه ها به شیر چقدره 😁 . . این پست جواب یکی از پرتکرارترین سوالاته. . اسلاید چهارم یه نکته داره که از مقایسه منابع کلسیم میشه نتیجه گیری کرد. میخوام ببینم کسی هست که بتونه نکته اش رو تحلیل کنه؟ 🤓 . من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و شما رو در مورد نیاز کودک به مواد غذایی راهنمایی میکنم. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #شیر_کم_چرب #شیر_پرچرب #شیر_بادام #لبنیات #لبنیات_سنتی #کلسیم #منابع_کلسیم #لبنیات_محلی
03 خرداد 1400 17:08:13
119 بازدید
n.kalkatehchi
❇️مخاطب این پست: مامانا و باباهای بچههای بیاشتها و کم وزن ———/////———/////———/////———/////——— . ⁉️ فکر میکنم این سوال پر تکرارترین سوال مادرا باشه. 😃 و خیلی هم حق دارن. چون بیماری و بیاشتهایی و کمبود وزن بزرگترین چالشه برای مادر و هرچقدر تلاش کنن نگران نباشن بازم نمیشه. ❤️👶🏻 به همین دلیل دنبال یه راه حل مستقیم و فوری میگردن تا این مشکل رو برطرف کنن. ورق بزنید و ببینید داستان چیه! من نداکلکته چی هستم. مشاور تغذیه کودک و میتونم در زمینه غذای کودک به شما کمک کنم. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_ایرانی #غذای_راحت #بدغذایی #بدغذایی_کودکان #شربت_بی_اشتهایی #اشتهای_کودک #مولتی_ویتامین #ندا_کلکته_چی
21 خرداد 1399 18:21:14
103 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامان و بابای بچههایی که زیاد بستنی میخورن ———/////———/////———/////——— خیلی از بچهها تو فصل تابستون روزی یه بستنی میخورن🍦 ایشالا که همین یه دونه باشه. ولی گاها دیده شده تا روزی سه تا هم میرسه 😶 ⭕️ خیلیا تصور میکنن بستنی جزو گروه لبنیاته و با خوردنش کلسیم بذن تامین میشه. اما بریم بررسی کنیم بیینیم چرا این طور نیست و هر روز خوردنش چه ضررهایی داره؟ 1️⃣ مقدار شیر توی بستنی در مقایسه با یک لیوان شیر یا ماست خیلی کمتره. پس هر یه دونه بستنی شاید نصف واحد لبنیات هم نشه. 2️⃣ شکر بستنی خیلی زیاده و حاوی مقدار زیادی قنده. اگر بحث خرابی دندون و خطر دیابت و چاقی رو بذاریم کنار، قند ساده باعث افزایش انرژی و شیطنت بیشتر بچهها میشه. اشتهاشونم میگیره. رشد قدیشون رو هم کند میکنه ❌ نمیگم بیش فعالی چون این بیماری تعریف مشخص داره و نمیشه به هر بچهی شیطونی برچسب بیش فعالی زد. باید درست بررسی و تشخیص داده بشه❌ 3️⃣ رنگ و نگهدارندههای شیمیایی بستنی هم یکی از دلایل آسیب کبدی و شیطنت بچههاست. به خصوص بستنیهای رنگی، سالار، یخی، فالودهای، جیتو... هرچی که رنگ داشته باشه توش. 🚫اگر خواستید بستی اسکوپی بخرید به رنگش توجه کنید. اگر رنگ خیلی تند و غیرعادی داشته باشه اصلا نخرید. چون خارج از حد استاندارد بهش رنگ اضافه کردن🚫 4️⃣ بستنی به خاطر وجود چربی، بسیار سنگینه و بچهها رو میگیره. به خصوص اگر کاکائو داشته باشه. به همین دلیل بچهها اشتهایی برای خوردن غذا و میوه نخواهند داشت. 5️⃣ به خاطر همه موارد بالا بهتره به بچههای زیر یک سال بستنی ندید. 📌جمعبندی: بستنی خوبه اما به تعادل. یعنی هفتهای ۲ تا ۳ بار اونم بدون شکلات، بدون رنگ. به صورت لیوانی وانیلی ساده. بقیه شو بهتره از بستنی خونگی استفاده کنید. شف طیبه استاد بستنی سازیه. توی گوگل بزنید بستنی+ شف طیبه. یک عااالمه براتون رسپی میاد😋 . @cheftayebeh 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀 من ندا کلکته چی هستم. مشاور تغذیه کودک و در زمینه تغذیه بچهها میتونم به شما کمک کنم. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi برای دریافت مشاوره تغذیه کودک میتونید به واتس اپ پیام بدید: 09107894845 #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_کودک #بستنی #بدغذایی #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکتهچی#بستنی
27 خرداد 1399 15:31:28
120 بازدید
n.kalkatehchi
. بشقاب من یا MyPlate، راهنمای تغذیهای منتشر شده توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا است که شامل تصویر نموداری دایرهای شکل است که نشاندهنده چیدمان میزی با یک بشقاب و لیوان بوده و به پنج گروه غذایی تقسیمبندی شدهاست. بشقاب من در ۲ ژوئن ۲۰۱۱ و پس از ۱۹ سال، جایگزین هرم غذایی در آمریکا شد. بشقاب من به چند بخش شامل تقریباً ۳۰ درصد غلات، ۴۰ درصد سبزیجات، ۱۰ درصد میوه، ۲۰ درصد پروتئین و در کنار آنها بخش کوچکی به عنوان لبنیات، شامل یک لیوان شیر یا یک فنجان ماست، تقسیم شدهاست. بشقاب من اهنمای بسیار ساده ای برای کودکان است که به کمک آن میتوان اصولتغذیه سالم را آموزش داد. #تغذیه_کودک #آموزش_تغذیه_به_کودکان #تغذیه_سالم #تغذیه_مناسب #متخصص_تغذیه
06 دی 1398 17:01:39
75 بازدید
n.kalkatehchi
. . ❇️ مخاطب این پست: همه کسایی که دارن روزهای گرم رو می گذرونن . . زندگی تو فصل گرم آداب و رسوم خودش رو داره که توی این پست در موردش گفتیم. ☀️💨 ورق بزنید و ببینید ☀️🌤☀️🌤☀️🌤☀️🌤 سوالاتتون رو در مورد این پست کامنت کنید. من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و آداب غذا خوردن تو فصلای مختلف رو بهتون آموزش میدم ☺️ @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #تابستان #خوراکی_تابستان #بستنی #بستنی _خانگی #شربت_خاکشیر #تخم_شربتی #سموتی #غذای_تابستان #غذای_سبک #خوراکی_تابستانی #غذای_کودک #تغذیه_کودک #تغذیه_تکمیلی #مشاوره_تغذیه #مشاوره_آنلاین #غذای_سالم #غذای_مقوی #شربت_سکنجبین #شربت_آلبالو
21 تیر 1400 17:57:36
1280 بازدید
ندا کلکته چی
0
3
❇️ مخاطب این پست: مسافرین نوروزی خیلیا با اومدن تعطیلات چمدوناشون رو میبندن و آماده سفر میشن. اما فقط یه آدم بچهدار میدونه چقدر سفر با این کوچولوها سخته و چالشهای خودشو داره. به خصوص بحث غذا. توی این پست چند تا راه حل برای کمتر کردن این چالش گفته شده. 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀 مامانای با تجربه از تجربیات سفراتون بنویسید تا بقیه هم استفاده کنن. چه کارایی باعث شده سفرتون راحت تر بشه؟ من ندا کلکته چی، مشاور تغذیه کودک هستم و برای کمتر شدن چالشهای غذایی راهنماییتون میکنم 🌺☺️ @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #سفر #سفر_نوروزی #هفتسین_خاص #هفتسین #روتین_روزانه #بی_اشتهایی #بی_اشتهایی_کودک #بدغذایی_کودک #بدغذایی #بدغذایی_در_کودکان #غذای_ایرانی #غذای_سالم #غذای_خانگی #غذای_تکمیلی #غذای_سنتی