n.kalkatehchi
دنبال کننده
154
پست
126
ندا کلکته چی/مشاور تغذیه کودک تخصصم بدغذایی و تغذیه کودکه شماره نظام: ت-2985 آدرس مطب: تهران، بلوار کشاورز، کوچه رویان، پلاک 1 ۰۹۹۰۹۲۳۹۷۵۸ ۸۶۰۵۲۴۵۱
پست های مشابه
n.kalkatehchi
چقدر اين خوشمزه نارنجي رو ميشناسيد؟ 🧡 ابتدا توضيح بدیم كه فرق كدو تنبل و كدو حلوايي چيه؟ كدو تنبل به كدوهاي گرد و قلمبهاي گفته ميشه كه توي جشن هالووين استفاده ميكنند. اما كدو حلوايي كدوهاي بيضي و گردن بلندي هست كه ما ايرانيها ازش استفاده مي كنيم. معمولا كدو تنبل رو به خاطر گوشتش و كدو حلوايي رو به خاطر دانههاش استفاده ميكنند. اما در ايران ما هر دو گونه رو براي مصرف گوشت و دانه استفاده ميكنيم. معمولا كدو تنبل شيرينتر و خوش خوراكتره. اما هر دو به يك اندازه خواص مغذي دارند 😋👌🏻. هر جا صحبت از ميوهها و سبزيهاي نارنجي رنگ باشه اسم بتاكاروتن به ميون مياد. بتاكاروتن، هم ماده اوليه ساخت ويتامين آ و هم نوعي آنتي اكسيدان قوي به شمار ميره. دانههاي اون هم منبع بسيار عالي فيبر و چربيهاي مفيد براي قلبه. ❣️ هر واحد كدو حلوايي معادل 100 گرم يا يك برش متوسطه ✊🏻. چه كنيم تا بچهها كدو حلوايي خور بشن؟ 👩🏻👦🏻🤗 راههاي بسيار سادهاي وجود داره كه ميتونين از اون براي كدو حلوايي خور شدن بچهها استفاده كنيد😎. 1. كدو رو به تكههاي كوچك تقسيم كنيد و روي اون شكر بپاشيد. اجازه بديد يكي دو ساعت بمونه و عصاره خودش رو پس بده. بدون اينكه بهش آب اضافه كنيد روي حرارت بگذاريد کمی کره بهش اضافه کنید وبذارید تا آبش رو بكشه. وقتی به روغن افتاد روش گردو و دارچین بپاشید و نوش جان کنید😋 2. شاید بچه ها خیلی از کدوحلوایی تکه شده استقبال نکنن. برای مخفی کردن کدو میتونیم از شیک کدو حلوایی استفاده کنیم. 🍹. برای این کار از بستنی. دارچین. گردو و کدو استفاده میکنیم. بچه ها قطعا از رنگ نارنجی شیک استقبال خواهند کرد. 😋 (نکته: من خیلی موافق روشهای مخفیانه برای دادن مواد غذایی که نمیخورن نیستم) 3. راه حل دیگه پخت کیک کدو حلواییه. بچه ها عاشق کیکن و معمولا به هیچ کیکی نه نمیگن. به خصوص اگر کیک نارنجی رنگ باشه که سرشار از خواص مفیده. 🍰 4. بینهایت ایده برای سرو کدو وجود داره. فقط یه کم سلیقه و حوصله میخواد و اندکی صبر تا ببینید کدوم روش برای کودک شما جواب میده. 😊🙆🏻♀️پیشنهاد میکنم پیج استاد شف طیبه عزیز رو ببینین. پر از ایده های خوشمزه برای این کار هستن . 😉 @cheftayebeh
25 دی 1398 05:50:37
37 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: پدر و مادر بچه هایی که جلوی تلویزیون غذا میخورن. 📺💿📺💿📺💿📺💿📺💿📺💿 - بچه جون. بسه. اون گوشی رو بذار کنار بیا غذاتو بخور. - همش سرت تو گوشیه. ول کن. تلویزیونو خاموش کن بیا سر غذا. اصلا نفهمیدی چی خوردی ⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️ این مکالمه خیلی آشناست. خیلی زود یه روزی میرسه که پدر و مادرا میفتن تو این چالش و هرکاری بکنن بچه ها گوشی رو موقع غذا خوردن کنار نمیذارن. اما فراموش نکنیم. بچهها خودشون بلد نیستن جلوی تلویزیون و با کارتون غذا بخورن. این ماییم که بهشون یاد میدیم. وقتی مسئولیت این کارو بپذیریم بهتر میتونیم باهاش کنارربیایم و تلاش بکنیم که اصلاحش کنیم. ❌ یادمون باشه تغییر عادت همیشه زمان بر و با مقاومت همراهه. ولی ما نباید کوتاه بیایم و قاطع اما مهربون پیش بریم تا کم کم از سرشون بیفته. . . شما هم از این چالشها دارید با بچهها ؟ 😁 . 📍📝📍📝📍📝📍📝📍📝📍📝 من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و سعی میکنم مسیر درست رو نشونتون بدم. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #کودک_بدغذا #بدغذایی_کودک #کودک_سالم #سلامت_کودک #لاغری_کودک #چاقی_کودکان #رژیم_کاهش_وزن #مشاوره_آنلای #برنامه_غذایی #تغذیه_کودک #مشاور_تغذیه_کودک #تغذیه_کمکی #غذای_کمکی
30 دی 1399 17:28:07
55 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامانایی که کوچولوی زیر دو سال دارن. توی این پست چند تا از مکملهای مناسب زیر دو سال معرفی شدند. ❌ به جز آدوزوفر، آدزیر و میم که کامله، بقیه مکمل ها بالای شش ماه نیاز به قطره آهن کمکی دارن. شما تجربه استفاده از کدوم مکمل رو دارید که خوب بوده؟ اگر مکمل دیگه ای میشناسید بهمون بگید. #مکمل_آهن #مکمل_کودکان #مکمل_کودکان #مولتی_ویتامین_کودکان #مولتی_ویتامین_کودک #قطره #قطره_آهن #قطره_چکان #قطره_آد
14 تیر 1401 18:14:09
183 بازدید
n.kalkatehchi
. . مخاطب این پست پدر و مادر❇️ کودکان زیر ۶ سال 🚗🚕🚗🚕🚗🚕🚗🚕🚗 . .تا حالا به دست اندازهای رشدی کوچولوتون فکر کردید؟ . . توی این پست به شما میگم این دست اندازها چیه 😎 به مواردی که گفتم بی اشتهایی فیزیولوژیک بچه ها از دو سالگی رو هم اضافه کنید. . .راستی بچه ها بعد از یک سالگی و واکسن هم یه کم بی اشتها میشن. چون هم واکسن سختیه. و هم شیطون تر و کنجکاو تر میشن و دلشون میخواد همه جای خونه رو کشف کنن. به همین خاطر نمیشینن 🤗🥰 . . از بحران هجده ماهگی و اوج اضطراب جدایی و دندونای آسیا هم که نگم براتون 😟 . .ولی همه اینا با صبوری و ممارست حل میشه. 🥳 . .📍📌📍📌📍📌📍📌 . .من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و به شما کمک میکنم مشکلات غذایی کودکتون رو بشناسید و اون رو رفع کنید. . . برای اطلاع از هزینه و روال مشاوره آنلاین دایرکت بدید. ☺️ .🌺 . #تغذیه_کودک #غذای_کمکی #غذای_مقوی #تغذیه_تکمیلی #افزایش_وزن_کودک #غذای_سالم #ندا_کلکته_چی #غذای_کودک #بی_اشتهایی_کودک #افزایش_رشد_کودک #رشد_کودک
21 مهر 1399 17:26:01
40 بازدید
n.kalkatehchi
خیلی از کسایی که میخوان غذای کمکی رو شروع کنن دنبال گوشتکوب برقی یا بلندر هستن تا بتونن غذا رو میکس کنن. اما باید بگم این وسیله رو باید بذارید کنار. چون کوچولو ها از زمان شروع غذای کمکی باید مهارت جویدن رو یاد بگیرن. بچه ها برای جویدن به دندون نیاز ندارن و میتونن غذاها رو به خوبی با لثه های قویشون خورد کنن. فقط باید بافت غذا طوری باشه که بتونید بین دو انگشت له کنید. پس غذا از همون اول باید بافت دار باشه و به تدریج تا ۹ ماهگی به بافت غذای انگشتی برسه. ⭕️ نکته مهم: زمان طلایی برای آموزش جویدن تا ۹ ماهگیه. هرچقدر به تاخیر بیفته کوچولوها به سختی این مهارت رو یاد میگیرن. ⭕️ اگر کوچولوی شما به بالای یک سال رسیده و هنوز مجبورید غذا رو میکس کنید، باید از گفتار درمان گر کمک بگیرید. ⭕️ اسلاید دوم بافت مناسب غذا در هر سن رو نشون داده.
21 بهمن 1401 22:37:53
478 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامانا و باباهای علاقه مند به سویق! 😁 🔺🔹🔻🔹🔺🔹🔺🔹🔺🔹🔺🔹 سوال بسیار پرتکراری که هم تو مشاوره هام و هم توی دایرکت و کامنت ازم میپرسن اینه که سویق بدیم یا نه. 🤔 نکته مهم اینه که اگر دلیل اصلی کم اشتهایی پیدا و رفع نشه نه سویق و نه هیچ شربت اشتهایی موثر نیست. اگر هم استفاده کنید و اثر مثبت ازش ببینید با قطعش دوباره برمیگردید خونه اول. اسلایدها رو ورق بزنید و ببینید داستان چیه. اگر تجربه ای از سویق داشتید بگید. چه سویقی استفاده کردید؟ آیا اثر مثبتی ازش دیدید؟ 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 از پیج چشم برندارید. 👀 در آینده میخوایم مواد غذایی تپل کننده رو بگیم. 😎 ❎❗️❎❗️❎❗️❎❗️❎❗️❎ من ندا کلکته چی هستم و در زمینه تغذیه و رفع بدغذایی بچه ها مطلب میذارم. #تغذیه_کودک #تغذیه_سالم #بدغذایی_کودک #غذای_کودک #غذای_مقوی #سویق #سویق_مزه #سویق_کامل #سویق_جوانه #سویق_اشتها #رشد_کودک #کودک_سالم #ندا_کلکته_چی
16 مرداد 1399 18:20:16
73 بازدید
ندا کلکته چی
0
3
. ❇️ مخاطب این پست: مادران کودک زیر دو سال. در این پست نام مکملهایی که برای زیر دو سال مناسب نبستند آورده شده. دلیلش هم عدم تناسب مقدار ویتامین ها در اونهاست. آیا لازمه کودکان بالای دوسال از این مکمل ها استفاده کنند؟ این کار باید با نظر متخصص تغذیه و اطفال باشه. 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀 پست بعدی در مورد مکمل های مناسب زیر دو ساله. تجربه ای از مصرف این مکمل ها دارید؟ #مکمل_آهن #مکمل #مکمل_ویتامین #مکمل_ویتامین_آ #مولتی #مولتی_ویتامین_کودکان #مولتی_ویتامین #کمخونی #کمخونی_فقر_آهن #کمخونی_کودکان