mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام اين م از صبحانه مقوي و خوشمزه مخصوص بچه هاي پيج ماماجان😍😍 كاچي(+٨) آردگندم:١قاشق غذاخوري شيره خرمايا شيره انگور:٣قاشق غذاخوري كره:٢٠گرم آب :١ليوان گلاب:چندقطره كره رو داخل قابلمه بريزيد و وقتي آب شد بهش آرد رو اضافه كنيد و آردو تفت بديد تا بوي خام ش از بين بره(زياد تفت نديد).شيره خرماو گلاب رو داخل آب بريزيد ومخلوطش كنيدو به آرد اضافه كنيد و مرتب هم بزنيد تا آرد گلوله نشه.سپس اجازه ميديد تا بجوشه وروغن بيافته.👌🏻😍نوش جان❤️ ✅نكات مهم: ١-ميتونيد از انواع مغزها(بادام،گردو،فندق،پسته)از ١٠ماهگي در پخت كاچي استفاده كنيد. ٢-سه شيره از يكسالگي مجاز به استفاده هستيد. ٣-از يكسالگي ميتونيد از مقداري زعفران براي طعم بهتر استفاده كنيد. ٤-از يكسالگي ميتونيد بجاي شيره از شكر استفاده كنيد. ٥-چون پسرم كاچي رقيق دوست نداره من كمتر آب ريختم وغليظ برداشتم ،شما حتما١ليوان آب بريزيد و در صورتي كه باز سفت شد ميتونيد كمي آب بهش اضافه كنيد. #غذاي_كودك #كاچي #غذاي_كمكي #صبحانه_كودك #غذاي_كودك_يكسالگي #غذاي_كودك_هشت_ماهگى #غذاي_كودك_شش_ماهگي @mama_jaann
27 دی 1399 17:24:05
129 بازدید
mama_jaann
شعر پاييز🍂🍁🌦🌧☔️ #شعر_کودکانه #پاييز🍁 #بارانی #كودك_شاد #كودك_سالم #غذاي_كودك #شادشو #برگ_پاییزی @mama_jaann @mama_jaann
22 مهر 1399 08:43:10
57 بازدید
mama_jaann
در اين بازه سني بايد چه غذاهايي را،به چه اندازه به نوزاد بدهيد؟مقاديري كه به آنها اشاره مي شودكلي هستند؛پس اگر نوزاد شما كمي كمتريا بيشتر از آن مي خوردنگران نباشيد. -نشانه های آمادگي كودك براي دريافت غذاهاي اضافه: •برداشتن اشیا بااستفاده از انگشت های شست و اشاره •توانایی انتقال یک شی از دستی به دست دیگر •قرار دادن اشیادر دهان •حرکت دادن فک مانند حالت جویدن •قورت دادن راحت غذاها •درآوردن دندان های بیشتر •عدم بیرون انداختن غذا از دهان به وسیله زبان •تلاش برای استفاده ازقاشق -چه غذایی به کودک۱۰تا۱۲ماهه بدهیم؟ •شیرمادریاشیرخشک به علاوه ی: •پنیرپاستوریزه وماست •انواع میوه به صورت مکعبی،نواری یاله شده •سبزیجات پخته شده در اندازه مناسب برای گاز •زدن(مانندهویج) •غذاهای ترکیبی(ماکارونی و پنیر) •پروتئین(تخم مرغ،گوشت قرمز،طیور وماهی های بدون استخوان،وانواع حبوبات پخته وله شده) •غذاهای انگشتی(قطعات کوچکی از موز رسیده،نیمروی زده شده، زمینی پخته و ریز شده،ماکارونی پیچی پخته شده،برش هایی از مرغ پخته شده،کلوچه برنجی،برش های کوچکی از نان) •سرلاک غنی شده باآهن -چه مقدارغذا در روز به کودک بدهیم؟ •یک سوم فنجان لبنیات(یا۱۴گرم پنیر) •یک چهارم تایک دوم فنجان میوه •یک چهارم تایک دوم فنجان سبزیجات •یک هشتم تایک چهارم فنجان غذاهای ترکیبی •یکهشتم تایک چهارم فنجان غذاهای پروتئینی •یک چهارم تایک دوم فنجان سرلاک غنی شده با آهن #غذاي_كمكي #غذاي_كودك #غذاي_بچه #۱۰ماهگی #۱۱ماهگی #۱۲ماهگی #سن #تغذیه_کودک #شیرخوار
16 مهر 1399 07:52:12
21 بازدید
mama_jaann
سلام مامانا این هم ی مدل دیگه سرلاک خونگی که میتونید به عنوان صبحانه یا میانوعده به کوچولوهاتون بدید😍🤩 سرلاک خانگی(+۷) جو پرک یا جودوسر پرک:١قاشق غذاخوری سیب یا هر میوه :نصف عدد شیره خرما:۱قاشق مرباخوری(آموزشش تو پيج هست) دارچین:به دلخواه(خيلي كم) شیر یا آب:نصف لیوان كره:يك قاشق چاي خوري ✅جو رو با آب یا شیر بزارید خوب بپزه بعد از اینکه پخت و ی کم آب داشت سیب رو رنده کنید و به جو اضافه كنيد،بقیه شیر یا آب رو به جو و سيب اضافه و بزارید چند دقیقه دیگه بپزه.بعد ا شیره خرما،دارچین و كره بهش بزنيد و وقتي غليظ شد با پشت قاشق له كنيد و از روي حرارت برداريد.در آخر اگه دوست داشتید ميتونيد کمی موز رنده به عنوان تزيين استفاده كنيد.سرلاک شما آماده ست نوش جان😍❤️اسلايد دوم ويدئو طرز تهيه رو گذاشتم واستون✋🏻 پسرمن كه خيلي ازش استقبال كرد🥰🥰 🟠نكته: ميتونيد از همه ميوه ها مثل گلابي،هلو،شليل و ...استفاده كنيد من پسرم ١٧ماهش هست و دارچين بيشتر ريختم شما واسه زيريكسال كمتر بريزيد. از٧ماهگي هم ميتونيد از شيرپاستوريزه بجاي آب استفاده كنيد. ⁉️شما چه مدلهاي ديگه اي سرلاك بلديد واسم بنويسيد حتما🤓🤩 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كودك #غذاي_مقوي_كودك #ميانوعده_كودك #غذاي_كمكي_كودك #سرلاك_كودك #سرلاك_ميوه #وزنگيري_كودك
24 فروردین 1400 16:28:27
357 بازدید
mama_jaann
خوب امشب اومدم تا ياد بدم كه چجوري گوشت 🥩رو به بچه هايي كه گوشت دوست ندارن بديم تا بخورن🤩 حتما بفرست به كساني كه با كوچولوشون اين مشكل رو دارن و سيوش كن تا موقع نياز پيداش كني🥰😊 ١)گوشت رو به قطعات كوچك و ريز تقسيم كنيد،خوب بپزيد و پس از پخت له يا ريش ريش كنيد و در انواع سوپ و حليم استفاده كنيد✅ ٢)از گوشت چرخ كرده در غذا هاي پلويي مثل👈🏻عدس پلو،لوبياپلو،ماش پلو و يا ماكاروني🍝استفاده كنيد.✅ ٣)انواع گوشت سفيد🍗 و قرمز رو چرخ و با سيب زميني و پياز مخلوط كنيد و به صورت كتلت سرو كنيد بچه ها معمولا كتلت رو دوست دارند به خصوص اگه بشقابشون تزيين شده و زيبا باشه✅😍 ٤)گوشت هاي چرخ كرده رو به شكل قلقلي دربياريد و داخل انواع غذا ها استفاده كنيد بچه ها اينجور غذاهاي انگشتي كه خودشون بتونن بخورن دوست دارن✅😋😚 ٥)از گوشت هاي سفيدمي توانيد در غذاهايي مثل الويه استفاده كنيدو به صورت انگشتي سرو كنيد.✅ ‼️اگه كوچولوي شما به هيچ وجه حاضر به خوردن گوشت نشد از مواد غذايي ديگر داراي پروتئين مثل تخم مرغ،حبوبات،انواع لبنيات(شير-ماست-پنير)،اجيل و مغزيجات استفاده كنيد👌🏻 ⁉️شماچجوري به بچه هاتون گوشت ميديد؟ اگه راهكاري داريد تو كامنت بنويسيد تا بقيه استفاده كنن😍🥰 #غذاي_كمكي #گوشت_قرمز #غذاي_كودك #غذاي_كمكي_كودك #كودك_سالم @mama_jaann
03 دی 1399 17:50:10
54 بازدید
mama_jaann
در اين بازه سني بايد چه غذاهايي را،به چه اندازه به نوزاد بدهيد؟مقاديري كه به آنها اشاره مي شودكلي هستند؛پس اگر نوزاد شما كمي كمتريا بيشتر از آن مي خوردنگران نباشيد. -نشانه های اینکه کودک شما برای خوردن غذاهای انگشتی آماده است: •برداشتن اشیا بااستفاده از انگشت های شست و اشاره •توانایی انتقال یک شی از دستی به دست دیگر •قرار دادن اشیادر دهان •حرکت دادن فک مانند حالت جویدن -چه غذایی به کودک۸تا۱۰ماهه بدهیم؟ •شیرمادریا شیرخشک به علاوه ی: •مقدارکمی پنیر پاستوریزه و ماست •میوه ها وسبزیجات له شده(موز،هلو،گلابی،اواکادو،هویج،کدوحلوایی،سیب زمینی وچغندرپخته شده) •غذاهای انگشتی(قطعات کوچکی از موز رسیده،نیمرو زده شده،کدو و سیب زمینی پخته و ریز شده،ماکارونی پیچی پخته شده،برش هایی از مرغ پخته شده،کلوچه برنجی،برش های کوچکی از نان) •مقدار کمی مواد پروتئینی(تخممرغ،پوره گوشت قرمز،انواع حبوبات پخته شده وله شده که پوست نازکی دارندشامل عدس،لپه،لوبیاچیتی) سرلاک غنی شده باآهن -چه مقدارغذا در روز به کودک بدهیم؟ •یک چهارم الی یک سوم فنجان لبنیات(یا۱۴گرم پنیر) •یک چهارم الی یک دوم فنجان میوه •یک چهارم الی یک دوم فنجان سبزیجات •یک هشتم الی یک چهارم فنجان غذاهای پروتئینی •یک چهارم الی یک دومفنجان سرلاک های غنی شده باآهن #غذاي_كمكي #مادر #غذاي_بچه #۸ماهگی #۹ماهگی❤ #غذاي_كودك #نوزاد #۱۰ماهگی #کودک_باهوش #غذاي_كمكي #تنوع_غذایی #سن #وزنگیری_کودک
14 مهر 1399 12:22:42
49 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
5
سلام شب بخير✋🏻 درمان يبوست خيلي ازم پرسيده ميشد بخاطر همين تصميم گرفتم پست ش رو واستون آماده كنم😍😍 ✅اصلا ببينيم كي بايد بگيم بچه يبوست داره؟؟🤔 ➕اگر مدفوع 💩سفت شده باشه و براي انجام عمل دفع خيلي زياد زور ميزنه و با درد و ناراحتي همراه است پس كوچولوي شما يبوست داره!!! ➖يعني اگر كودك هر روز دفع داره اما مدفوع اوسفتِ و به سختي انجام ميشه يبوست داره.☑️ ➖اما اگر چند روز هست كه دفع نداره اما مدفوعش نرمال و سفت نيست و به راحتي خارج ميشه پس كوچولوي شما يبوست نداره👏🏻👏🏻👏🏻 اگه يبوست خيلي طول كشيد و با راهكار هاي بالا درمان نشد حتما به پزشك مراجعه كنيد تا دارو درماني صورت گيرد.✅ احساس ميكنم كپشن ي بوي ناخوشايند ميده از بس كلمه💩تكرار شد😅😅 ✅اگر از اكسپلور يا هشتك پست ماماجان رو مي بيني خوشحال ميشم به جمع٧٢هزارنفره ما بپيوندي🍀🦋 @mama_jaann @mama_jaann #تغذيه_كودك #يبوست_كودكان #اسهال_کودکان #وزنگيري_كودك #رشد_كودك #غذاي_كودك #غذاي_مقوي_كودك