mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سوپ به(+٨) به:يه برش كوچك سيب زميني:نصف عدد🥔 هويج:نصف عدد🥕 مرغ:٢تكه🍗 گوجه:١عدد🍅 جو:٢قاشق غذاخوري آلو:١-٢عدد 🔺🔺همه ي مواد رو باهم بريزيد تو قابلمه وبزاريد تا بپزه😅😅 به همين راحتي ي سوپ مقوي و خوشمزه داريد😍😍 ✳️اين سوپ عاليه واسه بچه هايي كه يبوست دارن🥰 ✅اگه نمي خوايدزيادشيرين بشه هويج ش رو كمتر بريزيد.😊 ✳️اگه يبوست كوچولوتون شديدِ٢-٣تا آلو بريزيد👌🏻 #غذای_کودک #غذای_کمکی #سوپ_به #نوزاد #غذای_ایرانی #غذای_کمکی_مادر_کودک
18 دی 1399 17:27:35
104 بازدید
mama_jaann
سلام به فالوورهای جان😍✋🏻 ممنون از همراهی همه شما عزیزان که کمک کردید تا پیج مون بزرگ تر بشه و الان دیگه ۱۰٬۰۰۰تایی باشیم😃😌 فالوورهاي عزيزم زمان مسابقه به پايان رسيد و قرعه كشي رو انجام داديم نتيجه قرعه كشي رو ميتونيد در هايلايت برنده ها بيينيد😍❤️ ممنون از همراهي تون😘😘
16 بهمن 1399 16:51:35
17 بازدید
mama_jaann
سلام مامانا✋🏻امشب واستون ی غذا آوردم خوشمزهااااا😋🤤 عدس پلو قرمز(+۹) عدس:نصف قاشق غذاخوری برنج:یک قاشق غذا خوری سیب زمینی:نصف عدد گوشت چرخ کرده:۵۰گرم رب گوجه خانگی یا پوره گوجه:به مقدار لازم پیاز: نصف عدد 1️⃣پیاز رو داخل روغن تفت دادم و بهش سيب زميني رو اضافه مردم كمي كه سرخ شد گوشت رو اضافه کردم وقتی رنگش تغییر کرد کمی زردچوبه و دارچین و رب بهش زدم و با نصف استکان آب گذاشتم تا بپزه. 2️⃣برنجی که از قبل خیس کرده بودم و گذاشتم بجوشه و بیشتر از حالت عادی جوشاندمش و بعد بهش عدسی که پخته بود اضافه کردم. 3️⃣برنج رو آبکش کردم و لایه لایه مواد رو بین ش قرار دادم و گذاشتم تا دم بکشه. ✅خیلی خوشمزه ش وبچه ها دوست دارن فقط بیشتر برنج روبجوشانید تا نرم بشه ومثل کته باشه.😍 موادش از ۸ماه مجازه اگه بچه توانایی خوردنش رو داره میتونید از ۸ماه بدید. ♨️اگه از اکسپلور میای حتما فا...لو کن اینجا قرار کلی چیز باهم یاد بگیریم❤️😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann 4-8-15-16-23-42 24:14 #غذاي_كمكي #كودك_سالم #غذاي_خانگي #غذاي_كمكي_كودك #عدس_پلو
25 اسفند 1399 17:28:11
142 بازدید
mama_jaann
سلام مامانا✋🏻😘❤️ ✳️درسته که ژنتیک نقش اساسی را در رشد قد داره اما تغذیه صحیح خیلی تاثیرگذار است. ❇️واسه قدبلند شدن کوچولو هامیتونید از خوراکی های زیر استفاده کنید:👇🏻 ✨مرغ از شش ماهگی ✨گوشت قرمز از شش ماهگی ✨هویج از شش ماهگی ✨ماست از هفت ماهگی ✨غلات کامل از هفت ماهگی ✨عصاره ی پای مرغ از هفت ماهگی ✨لوبیاسبز از هفت ماهگی ✨شلغم از هشت ماهگی ✨تخم مرغ از هشت ماهگی ✨گوشت وتخم بلدرچین از هشت ماهگی ✨پنیر از نه ماهگی ✨بروکلی و انواع کلم از نه ماهگی ✨نخود از نه ماهگی ✨توت خشک از نه ماهگی ✨تخم کدو از ده ماهگی ✨فندق از ده ماهگی ✨پودر مغزیجات و اجیل از ده ماهگی ✨ماهی از یازده ماهگی ✨اسفناج از یکسالگی ✨شیرپاستوریزه از یکسالگی ✅قطره آد یا مولتی ویتامین برای زیر دوسال و قرص ویتامین دی برای بالای دوسال فراموش نشه💯 #غذاي_كودك #رشد_قد_کودک #غذاي_كمكي_كودك #وزنگيري_كودك #واكسن_بخريد @mama_jaann
12 بهمن 1399 16:46:40
73 بازدید
mama_jaann
✋🏻سلام روزتون به خير و خوشي😍😍 اين هم ي سوپ خوشمزه و مقوي پرفيبر واسه بچه هايي كه يبوست دارن😋😋 💠سوپ كدوسبز(+٧)♨️ جو:١/٥قاشق غذاخوري گوشت چرخ كرده:٤٠گرم ورميشل يا ماكاروني:١قاشق غذاخوري عدس:١/٥قاشق غذاخوري هويج:نصف عدد كدو:نصف عدد ✅عدس،گوشت،هويج و كدو رو بزاريد با ي ليوان آب بپزه وقتي كه تقريبا پخت جو و ورميشل رو بهش اضافه كنيد و بزاريد تا آبش كم بشه و غلظتش هر اندازه كه دوست داشتيد برسه. 💯با چند قطره ليمو ترش عالي ميشه😋😋 ❌نكته: ➖از همه مدل جو ميتونيد استفاده كنيد. ➖از هشت ماهگي بجاي حو ميتونيد گندم بريزيد. ➖بجاي گوشت چرخ كرده مي تونيد از گوشت خورشتي يا مرغ هم استفاده كنيد. ➖براي مقوي تر شدن ميتونيد از عصاره قلم يا پاي مرغ يا سويق خانگي استفاده كنيد(هايلايت خودت درست كن آموزش هر سه تاش هست) اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذای_خانگی #غذای_کودک #غذای_کمکی #سوپ_کودک #وزنگیری_کودک #ماه_رمضان #افطاری
13 فروردین 1401 18:54:55
454 بازدید
mama_jaann
سلام اميدوارم كه حال دلتون حسابي خوش وخرم باشه💃🏼💃🏼 امشب اومدم بايك غذاي عالي كه همگي فردا ناهاربزاريد واسه كوچولوهاتون😍 اينم از اون دستوراست كه ميتوني تخم مرغ رو نامحسوس بدي به ني ني😅 ممنون كه ازم حمايت و لايك ميكني❤️حتما سيوش كن كه خيلي به درد روزاي شلوغت ميخوره و حتما بفرس واسه اونايي كه نميدونن غذا چي بزارن واسه بچه ها🥰🥰 هر سوالي داشتي كامنت بزار😎 كتلت گوجه اي(+٨) گوشت چرخ كرده پياز كدو سبز سيب زميني تخم مرغ گوجه سيب زميني،كدو،پياز رو رنده كنيد و سپس گوشت و تخم مرغ( من فقط زرده ريختم چون تخم مرغ كامل واسه اين مقدار مواد زياد بود)رو بهش اضافه كنيد مواد رو مخلوط و ميتونيد كمي بهش زردچوبه و سبزي خشك بزنيد تا خوش طعم بشه بعد با روغن كنجد سرخش كنيد.👏🏻 گوجه رو رنده كنيد و داخل ي ظرف ديگه بريزيد و روي شعله بزاريد وقتي گوجه به جوش آمد كتلت ها رو داخل ش بزاريد و بعداينكه كتلت ها نرم شدن از پوره گوجه خارج كنيد و بديد به كودك نازنينتون😍🥰 اينجوري ديگه كتلت واسه بچه ها خشك نيس و به راحتي ميتونن ميل كنن👍🏻👍🏻👌🏻 نوش جان❤️❤️🌹🌹 #غذاي_كمكي_كودك #كتلت_گوشت #غذاي_كودك #غذاي_سالم #غذاي_خانگي #كودك_بدغذا #سوپ_كودك
01 آذر 1399 17:25:13
136 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
1
سلام اینم ی پست واسه مامانا ی نگران که نمیدونن چه زمانی بعد از ضربه به سر باید برن پیش پزشک تا بچه معاینه یا عکس برداری واسش انجام بشه و چه زمانی کاری لازم نیست انجام بدن👇🏻 ✅اگه کوچولوتون هر کدوم از علائم زیررو داشت سریعا به پزشک مراجعه کنید: ۱-حالت تهوع و استفراغ ۲-سر درد و بیقراری ۳-خونریزی و شکستگی واضح سر ۴-سرگیجه و عدم تعادل در راه رفتن ۵-کبودی و ورم کردن محل ضربه ۶-تشنج ۷-خروج مایع شفاف از گوش یا بینی ۸-بیهوشی و خواب آلودگی ۹-شدت زیاد ضربه(مثل تصادف یا پرت شدن از ارتفاع) ✳️اگه کوچولوتون نشسته بوده و با پشت سر خورده زمین و فقط کمی گریه کرده والان سرحاله و مشکلی نداره جای نگرانی نیست و نیاز به عکس برداری و مراجعه به پزشک نداره. حتما بفرستید به مامانایی که بچه ی کوچک دارن😘 #اورژانس_کودکان #ضربه_سر #ضربه_گیر_سر_کودک #ضربه_مغزی #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #علائم_خطر_نوزاد @mama_jaann