mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام مهربونا ممنون كه هميشه ازم حمايت ميكنيد😍😘 امشب غذاي اصلي يا حتي ميشه گفت ي ميان وعده اوردم واستون كه خيلي هيجان انگيز و خوشمزه ست🥰😋 ✳️فرني كدو حلوايي(+٦) آرد برنج:١قاشق غذاخوري كدو حلوايي:يك تكه كوچك آبگوشت يا آب مرغ:نصف استكان كره:١٥گرم پوست كدو ها رو بگيريد و بزاريد تا با آب بپزه.بعد از پخت خوب له كنيد(ميكسر يا چنگال).آردبرنج و داخل آب گوشت يا آب ساده سرد حل كنيد بعد كدو ها رو بهش اضافه كنيد و مرتب هم بزيند تا ته نگيره وقتي به غلظت دلخواه تون رسيد كره رو اضافه كنيد و از حرارت برداريد. اگه كدو حلوايي تون خيلي شيرين نيست ميتونيد ي تكه نبات داخل ش بندازيد تا شيرين بشه.😋😀 ✅آرد برنج خانگي هم كه قبلا بهتون ياد دادم اگه نديدي هايلايت غذاي ٦ماهگي رو ببين.💯 خيلي لطيف و خوشمزه و مقوي ميشه👍🏻💪🏻نوش جان🌹🌹 #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_كودك #فرني #كدوحلوايي #غذاي_خانگي #غذاي_بچه @mama_jaann
18 بهمن 1399 17:07:05
473 بازدید
mama_jaann
سلام ✌🏻 كاور جديد رو پسنديديد يا نه؟؟😍🤩 این آش خوشمزه و مقوی و سه سوته هم میتونه واسه بچه ها عالی باشه و هم برای افطار خودمون😍😍 آش ماش (+٧) ماش:٣قاشق غذا خوری برنج:٢قاشق غذا خوری سبزی آش:۶٠گرم آبغوره:نصف استکان پیاز:١عدد کوچک ❌حواستون باشه آبغورتون زياد ترش نباشه❌ ✅واسه بچه ها ميتونيد ابغوره نريزيد و بجاش از آلوبخارا استفاده كنيد🍃 ابليمو يا چاشني ديگه اي اضافه نكنيد خوب نميشه😣 طرز تهيه م رو كه فقط بايد ورق بزنيد تا به ترتيب بهترن نشون بده😁🥰 ميتونيد كمي سير هم با پياز تفت بديد كه طعم بهتري داشته باشه. اگه از اكسپلور مياي حتما پيشمون بمون عزيزجان❤️💜 @mama_jaann @mama_jaann #ماه_رمضان #افطاري #آش_كودك #غذاي_كودك #تغذيه_كودك
22 فروردین 1401 18:34:44
564 بازدید
mama_jaann
سلام شبتون بخير 😍امشب ي سوپ زمستوني خوشمزه داريم⛄️⛈ حتما درست كنيد چون هم خيلي مقوي هست و هم خيلي خوشمزه و راحت👌🏻🥰 🔺سوپ كدوحلوايي(٧+) مرغ:٢تكه كوچك🍗 سيب زميني:١عدد كوچك🥔 هويج:نصف عددكوچك🥕 كدو حلوايي:به اندازه سيب زميني پياز:نصف عدد🧅 كره:٢٠گرم🧈 ✳️همه مواد رو به جز كدو حلوايي داخل كره تفت بديد و بعد از اينكه كمي پخت كدو رو بهش اضافه كنيد و بزاريد تا همه مواد با يك ليوان آب يا آب مرغ خوب بپزند.بعد هم سوپ رو بريزيد داخل ميكسر ويا با گوشتكوب برقي ميكس كنيد.🥰🌹سوپ شما اماده ست نوش جان😘😘 ✅نكات مهم:👇🏻 ١-اين سوپ واسه بچه هايي كه كدو حلوايي نميخورن عاليه👌🏻 ٢-بافت اين سوپ خيلي لطيفه و اكثر بچه ها خوششون مياد. ٣-اگه پياز رو حذف كنيد ميتونيداز ٦ماهگي به كودكتون بديد. ٤-كدو حلوايي سرشار از فيبرهست و واسه افرادي كه يبوست دارند توصيه ميشه👌🏻😍 #غذاي_كودك #كودك_سالم🍎#عذاي_كمكي_كودك_نوزاد #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_سالم #غذاي_كودك_هشت_ماهگى #غذاي_خانگي #غذاي_شش_ماهگي #کودک_سالم🍎# @mama_jaann
23 دی 1399 17:27:02
199 بازدید
mama_jaann
سلام مامانا خوبین؟چخبرا؟امروز اومدم با ی کته خوشمزه ومقوی و راحت🤗 ممنون که لایکمی کنید❤️ بفرستید واسه دوستاتون تا اونا هم استفاده کنند و ذخیره کن که در آینده لازمت میشه🥰 نخودپلو(+۹) برنج گوشت نخود پیاز اول گوشت،پیاز و نخود رو با ی لیوان آب و ی ذره زردچوبه بزارید خوب بپزه(من گذاشتم تو زودپز) وقتی پخت و هنوز به اندازه کته آب داشت برنج روبریزید داخلش تا آب ش خشک بشهودر آخر دمی بزارید تا دم بکشه😍 نکات👇🏻 ۱-نفخ نخود رو خوب بگیرید(۱۲ساعت قبل خیس کنید و چند بار آبش رو عوض کنید) ۲-برنج رو حداقل از یک ساعت قبل خیس کنید. ۳-پیاز رو بردارید و داخل برنج نریزید. ۴-این غذا رو واسه خودتون هم میتونید درست کنید با سالاد شیرازی عالی میشه👌🏻 ۵-اگه کوچولوتون نمی تونه کته بخوره میتونید سوپش کنید و ابدار بردارید😋 #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #نخودپلو #وزنگیری_کودک #غذای_سالم #غذای_ایرانی #غذای_خوشمزه #کودک_بدغذا @mama_jaann
17 آبان 1399 17:02:39
106 بازدید
mama_jaann
سلام مامانا حتما سوال خيلي هاتون هست كه اخه چرا بايدبه بچه به اين كوچكي هر چند وقت يكبار واكسن بزنيم و ني ني مون هم انقدر اذيت بشه نميشد بزاريم بزرگ تر بشه؟؟ جواب شماي نازنين نه مي باشد🙂 حالا خدمتتون عرض مي كنم چرا!!! سيستم ايمني كودك شما به طور كامل شكل نگرفته است.وظيفه هر پدر مادري است كه فرزند خود را در برابر بيماري هايي كه واكسن انها ساخته شده است واكسينه نمايد تا از ابتلاي بيماري هاي سخت در كودكي و بزرگسالي او را ايمن كندتزريق تعدادي از واكسن ها در سال اول زندگي كودك انجام مي شود برای اینكه با برخي واكسنهاایمنی كافی و بمدت طولانی بدست آید، بایستی این واكسنها ابتدا درچند نوبت تزریق گردند و برای جلوگیری از كاهش سطح آنتیبادی و ادامه ایمنی اغلب لازم است كه تزریق واكسن در آینده یادآوری شود. چه کودکانی نباید واکسن بزنند؟ اگر کودک شما سرماخورده است، مشکلی برای واکسیناسیون او وجود ندارد اما اگر خیلی مریض باشد ممکن است پزشک صبر کند. حتما اطمینان حاصل کنید که پزشک پیش از انجام واکسیناسیون میداند فرزند شما بیمار است. کودکانی که مبتلا به سرطان یا برخی مشکلات سیستم ایمنی هستند نباید آن واکسنهایی مانند واکسن آنفلوآنزا، آبله مرغان و MMR را دریافت کنند. بنابراین پزشک باید وضعیت سلامت کودک را بداند. فرزند شما واکنش آلرژیک شدید نسبت به واکسن قبلی داشته نباید دوباره آن را دریافت کند. حتی اگر کودک نسبت به موادی مانند تخم مرغ، ژلاتین و برخی انواع آنتیبیوتیکها حساسیت داشته باشد نباید واکسن دریافت کند. در نوزادان نارس با وزن كمتر از ٢كيلوگرم،برنامه واكسن هپاتيت ب بايد در چهار نوبت،بدو تولد،يك ماهگي،دو ماهگي و شش ماهكي انجام شود. ممنون كه اون قلب بي رنگ رو واسم رنگي ميكنيد و به عزيزاني كه ني ني كوچولو دارن ارسال مي كنيد🌹❤️ #واكسن_نوزاد #كودك_سالم #پيشگيري #درمان #دارو #سلامتي_نشاط #تب #مادر_کودک @mama_jaann
26 مهر 1399 07:16:26
165 بازدید
mama_jaann
سلام ماماناي گل 🌹اميدوارم عصر پاييزي خوبي داشته باشيد🥰 امروز اومدم با يه غذاي خوشمزه و ساده واسه كوچولوهاي نازنين😉پست رو سيو كن كه واسه روزاي شلوغ خيلي كارايي داره و بفرست واسه اونايي كه سرشون شلوغه😍😅 سوپ مرغ(+٦) مرغ برنج سيب زميني هويج جعفري يا گشنيز اول مرغ،سيب زميني،هويج رو با ي ليوان آب گذاشتم خوب بپزه وقتي پخت برنج خيس شده رو بهش اضافه كردم بعد از اينكه برنج پخت و لعاب انداخت ٢٠دقيقه آخر جعفري رو بهش اضافه كنيدو تماااام👍🏻.با چند قطره ليمو ترش عالي ميشه👌🏻🥰 نوش جان😘😘 پ ن:بهتره واسه بچه هااز همون اول اصلا غذا رو ميكس نكنيد مواد رو رنده كنيد و بزاريد خوب بپزه و با پشت قاشق له كنيد و بهش بديد.اگه ميكس كرديد يواش يواش دور ميكسر رو كمتر كنيد تا به غذاي جامد عادت كنه🎈 #غذای_شش_ماهگی❤ #غذاي_كودك #بچه_داری #غذاي_كمكي #غذاي_كودك_ماماجان #وزنگیری_کودک #غذاي_خانگي#شروع_غذای_کمکی @mama_jaann
06 آبان 1399 11:26:59
593 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
6
سلام ماماناي گل امروز اومدم با ي سوپ به طعم پاييز و عاليه واسه وزنگيري👌🏻 خوشگلا چرا لايك نميكنيد انرژي ندارم ديگه پست بزارم🥺 حتما سيوش كن كه بعدا هم خواستي زود پيداش كني🤓و سريع بفرست به يه دوست كه اونم درست كنه😍🥰 سوپ گوشت و شلغم(+٨) هويج:نصف يك عدد سيب زميني:ي دونه كوچولو شلغم:٢عدد كوچك عدس:١/٥قاشق غذا خوري برنج:١قاشق غذا خوري ورميشل:به اندازه دلخواه عصاره قلم:١قالب گوشت:٢تكه خورشتي اول سيب زميني،هويج،شلغم،عدس ،گوشت وعصاره با ي ليوان آب ريختم داخل زودپز و گذاشتم تا خوب بپزه و قتي كه پخت برنج خيس كرده رو با ورميشل بهش اضافه كردم و گذاشتم تا جا بيفته.سوپ شما اماده ست👌🏻نوش جان😘❤️ نكته:👇🏻 ١-ميتونيد به سوپتون دال عدس يا ماش هم اضافه كنيد. ٢-از سبزيجاتي مثل جعفري،گشنيز و شويد هم ميشه استفاده كرد. ٣-لطفا غذاهايي كه گوشت دارن رو به خوبي بپزيد طوري كه وقتي چنگال ميكشيد له بشه. ٤-از ١٠ماهگي ميتونيد كمي زردچوبه هم به سوپ كودك بزنيد. ٤-اگه ميخوايد كالري غذا بيشتر بشه و وزنگيري بهتري داشته باشه ميتونيد كره بهش اضافه كنيد. #سوپ_كودك #سوپ_گوشت #شلغم #غذاي_كودك #غذاي_كمكي #سوپ_كودك_سوپ_مقوي @mama_jaann