mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام ظهرتون بخیر✋🏻✌🏻 این هم ی غذای پلویی خوشمزه و راحت که از این به بعد میشه عضو همیشگی لیست غذاهاتون😍😍😍 عدس پلو دارچینی(+۱۰) برنج ایرانی:نصف پیمانه دارچین:۲قاشق مرباخوري عدس:۲قاشق غذاخوري سیب زمینی:نصف عدد کره یا روغن مایع 🌸🌺اول بزارید عدس با آب بپزه بعد از اینکه پخت اب برنج رو بزارید و وقتی جوش اومد برنج و بهش اضافه کنید و یک دقیقه آخر عدس پخته رو به همراه آبی که داره به برنج اضافه کنید(اگه واسه بچه میخواید بزارید بیشتر برنج جوش بخوره) بعد ابکش کنید و ته قابلمه روغن بریزید و سیب زمینی بچینید و یک لایه برنج و عدس و روش دارچین بپاشید🥰🥰 وقتی دم کشید روش کره یا روغن مایع بدید این غذا رو باید ی کم چرب و چیلی خورد😝 ✅نکته: سالاد شیرازی یا ماست فراموش نشه😀 ته دیگ سیب زمینی ش معرکه ست😁 دارچین رو میتوینداز۶ماهگی کمی داخل غذا بچه ها بریزید اما این غذا چون پر دارچین هست و نمیشه کته کرد پس بهتره از ۱۰ماهگی بدید.🤩 اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #غذای_کودک #تغذیه_کودک #غذای_کمکی #غذای_تکمیلی_کودک
14 مرداد 1400 11:14:00
169 بازدید
mama_jaann
سلاممهربونا قبلا در مورد رفلاکس پست گذاشته بودم اما الان میخوایم یکبار دیگه هم توضیح و راه های درمانش رو اموزش بدم بهتون: ⁉️رفلاکس چیه؟ به فرآیند برگشت محتویات معده به حلق میگیم رفلاکس. 🔸رفلاکس دراکثر موارد تا یکسالگی که دریچه معده کودک ازحالت شل بودن و تکامل نیافته خارج میشه بهبود پیدا میکنه. بیشتر موارد رفلاکس نیاز به درمان نداره و تا۱۰-۱۲ماهگی خودبه خود خوب میشه👌🏻 ⚠️اما علایمی که اگه دیده بشه نیاز به درمان داره شامل موارد زیر میباشد:👇🏻 ۱-وزنگیری نامناسب ۲-استفراغ به صورت جهشی بیشتر از ۳بار در روز ۳-درد وبیقراری ۴-امتناع از خوردن شیر ۵-علایم تنفسی(خس خس سینه و سرفه بی دلیل) ۶-بیقراری هنگام تغذیه از پستان مادر یا شیشه شیر 🟠مراحل درمان:👇🏻 ۱-تغذیه با حجم کمتر ودفعات بیشتر ۲-نگه داشتن نوزاد به صورت عمودی به مدت ۲۰دقیقه بعد از شیر خوردن ۳-درصورت تغذیه با شیرخشک استفاده از شیرخشک های مدلAR ۴-شروع تغذیه باغذاهای جامد در صورت امکان ۵-دوری از دود ۶-محدودیت مصرف کافیین و مواد غذایی تشدید کننده(لبنیات) در مادر ۷-گرفتن اروغ کودک بعد از هربار شیردهی ۸-استفاده از تشک های شیب دار ۹-درصورت عدم پاسخ شروع امپرازول با تجویز پزشک ۱۰-درصورت عدم پاسخ اضافه کردن داروی جدید با دستورپزشک بفرست واسه کسایی که احساس میکنن کودکشون رفلاکس داره😊 #رفلاكس_نوزاد #درمان_رفلاکس_معده #كودك_سالم #غذاي_كودك #گريه_نوزاد #مادر #مادرانه❤️ @mama_jaann همچنین در مورد رفلاکس پنهان، این پست را ببینید: "رفلاکس پنهان":https://www.bamano.life/post/40030
09 آذر 1399 17:02:39
349 بازدید
mama_jaann
سلام✋🏻 حالا كه فصل باقلاست لازم دونستم اين پست رو آماده كنم.🍃 پس بادقت مطالعه كنيد و براي دوستان و آشنايان بفرستيد.✅ 💉در ازمايش غربالگري ۵-۳روزگی از کف پا این بیماری بررسی می شود.🧬 ✅اين بيماري در پسرها شايع تر از دختران است. ❌مادران شيرده كه فرزند مبتلا دارند بايد از مصرف باقلا و داروهاي ممنوع اجتناب كنند و در صورت مصرف تا ٧٢ساعت به كودك شير ندهند.⚠️ ⏰بيماري با گذشت زمان بهبود نمي يابد.❌ 💯مصرف نخود فرنگي و حبوبات ممنوع نيست. ⚠️مصرف مولتي ويتامين به خاطر وجود ويتامين سي هنوز مورد بحث است و بهتر است با پزشك كودك خود مشورت كنيد.🧑🏻⚕️ 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذای_خانگی#باقلا #غذای_کودک #کودک #غذای_کمکی #سوپ_کودک #وزنگیری_کودک #فاویسم_کودکان #ماه_رمضان
16 فروردین 1401 18:43:13
292 بازدید
mama_jaann
سلام امروز اومدم با معرفي انواع شيرخشك هاي رژيمي كه بدونيم هر شيرخشكي براي كدام از بچه ها مناسبه😍 پس حتما سيوش كن و بفرست واسه كسايي كه بچه شيرخوار دارن يا باردار هستند🥳 🔺انواع شیرخشکهای رژیمی🔺 ✅شیرهای بدون لاکتوز (LF)👇🏻 در این شیرخشکها لاکتوز شیرگاو برای کودکانی که به لاکتوز حساسیت دارند حذف میشود. ✅شیرخشک های سویا👇🏻 شیرخشکها بر پایه سویا تهیه میشوند و برای شیرخوارهایی که با پروتئین شیر گاو کنار نمیآیند استفاده میشوند (حتما از مصرف این شیرها بدون تجویز پزشک خودداری کنید). ✅ شیرخشکهای هایپوآلرژیک یا HA👇🏻 در این شیرها پروتئینهای موجود در شیر گاو را هیدرولیز کرده و کار هضم را برای شیرخوار راحتتر میکنند.و شيرخواران حساس با ريسك آلرژي ✅ شیر خشکهای آنتیرفلاکس (AR)👇🏻 برای نوزادان مبتلا به رفلاکس مناسب است. شما از كدوم مارك شيرخشك استفاده مي كنيد؟ازش راضي هستيد⁉️ #نوزاد #شيرخوار #شيرخشك #شيرخشك_ببلاك_اي_آر #شيرخشك_نان#شيرخشك_آپتاميل #شيرخشك_سوپراميل #شيرخشك_بيوميل #شيرخشك_اس_ام_آ_
07 دی 1399 14:18:38
505 بازدید
mama_jaann
سلام✋🏻اين هم ١٢ تا راهكار واسه داشتن ي كوچولوي خوش اشتها و خوش خوراك😍🤩 ورق بزنيد➡️⬅️ چندنكته:👇🏻 ❌مقدار غذايي كه كوچولوتون ميخوره با هيچ كس مقايسه نكنيد.بچه ها باهم فرق دارند. بعضي روزها اشتهاي بهتري دارن 🤩و بعضي روزهابخاطر برخي مسائل مثل ،دندان در آوردن،رفلاكس،دلدرد، يبوست اشتها و ميلي به غذا ندارن 🤦🏻♀️پس صبور باشيد و به ميل و سليقه بچه احترام بزاريد.✅ ❇️مورد ١٢يعني اگه تخم مرغ آبپز دوست نداره واسش املت درست كن اگه بازم نخورد رنده كن داخل فرني و سوپش.🥰 از همون اول شروع غذاي كمكي اصلا نياز نيست كه غذا رو ميكس كنيد ⛔️برش ايمن بزنيد، لثه هاي بچه ها اونقد سفت هست كه مواد غذايي پخته شده رو له كنه.👌🏻 ⁉️شما ديگه چه راهكارهايي رو پيشنهاد ميديد؟؟ اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann پيج دومم: @mama_jaann2 @mama_jaann2 #غذاي_كمكي_كودك #صبحانه_كودك #غذاي_كودك #كودك #اشتهاي_كودك #كودك_شاد #مادر
14 اردیبهشت 1400 16:29:49
97 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
3
سلام علیکم ظهر پاییزیتون بخیر امروز ی غذا آوردم که حتی بچه های بد غذا هم دوستش دارن🥰 وعالیه واسه وزنگیری کوچولوها👌🏻 اول لایک کن تا انرژی بگیرم❤️ بعدش سیو کن تادستورش یادت نره و حتما بفرست واسه یکی دوستات که الان اومد توذهنت🌹😍 حلیم گوشت(+۸) گوشت گوسفند پیاز بلغورگندم(۲ ق غذا خوری) عصاره قلم(قبلا یاد دادم👇🏻) اول پیاز روبا روغن کنجد تفت دادم وبعد گوشت رو اضافه کردم ی کم که رنگ گوشت عوض شد آب اضافه کردم و گذاشتم گوشت خوب خوب بپزه و قنی که پخت گوشت هارو ریش ریش کردم و بلغور گندم و عصاره روبهش اضافه کردم و گذاشتم تا حسابی جا بیافته😎😊 نوش جان😘 #غذای_کمکی_کودک #حلیم_گندم #وزنگیری_کودک #غذای_خوشمزه_کودک #کودک_بدغذا #غذای_کودک #آموزش_آشپزی @mama_jaann