پست های مشابه

mama_jaann

سلام ظهرتون بخیر✋🏻✌🏻 این هم ی غذای پلویی خوشمزه و راحت که از این به بعد میشه عضو همیشگی لیست غذاهاتون😍😍😍 عدس پلو دارچینی(+۱۰) برنج ایرانی:نصف پیمانه دارچین:۲قاشق مرباخوري عدس:۲قاشق غذاخوري سیب زمینی:نصف عدد کره یا روغن مایع 🌸🌺اول بزارید عدس با آب بپزه بعد از اینکه پخت اب برنج رو بزارید و وقتی جوش اومد برنج و بهش اضافه کنید و یک دقیقه آخر عدس پخته رو به همراه آبی که داره به برنج اضافه کنید(اگه واسه بچه میخواید بزارید بیشتر برنج جوش بخوره) بعد ابکش کنید و ته قابلمه روغن بریزید و سیب زمینی بچینید و یک لایه برنج و عدس و روش دارچین بپاشید🥰🥰 وقتی دم کشید روش کره یا روغن مایع بدید این غذا رو باید ی کم چرب و چیلی خورد😝 ✅نکته: سالاد شیرازی یا ماست فراموش نشه😀 ته دیگ سیب زمینی ش معرکه ست😁 دارچین رو میتوینداز۶ماهگی کمی داخل غذا بچه ها بریزید اما این غذا چون پر دارچین هست و نمیشه کته کرد پس بهتره از ۱۰ماهگی بدید.🤩 اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #غذای_کودک #تغذیه_کودک #غذای_کمکی #غذای_تکمیلی_کودک

14 مرداد 1400 11:14:00

169 بازدید

mama_jaann

08 مهر 1399 13:16:58

29 بازدید

mama_jaann

سلام‌مهربونا قبلا در مورد رفلاکس پست گذاشته بودم اما الان میخوایم یکبار دیگه هم توضیح و راه های درمانش رو اموزش بدم بهتون: ⁉️رفلاکس چیه؟ به فرآیند برگشت محتویات معده به حلق میگیم رفلاکس. 🔸رفلاکس دراکثر موارد تا یکسالگی که دریچه معده کودک ازحالت شل بودن و تکامل نیافته خارج میشه بهبود پیدا میکنه. بیشتر موارد رفلاکس نیاز به درمان نداره و تا۱۰-۱۲ماهگی خودبه خود خوب میشه👌🏻 ⚠️اما علایمی که اگه دیده بشه نیاز به درمان داره شامل موارد زیر میباشد:👇🏻 ۱-وزنگیری نامناسب ۲-استفراغ به صورت جهشی بیشتر از ۳بار در روز ۳-درد و‌بیقراری ۴-امتناع از خوردن شیر ۵-علایم تنفسی(خس خس سینه و سرفه بی دلیل) ۶-بیقراری هنگام تغذیه از پستان مادر یا شیشه شیر 🟠مراحل درمان:👇🏻 ۱-تغذیه با حجم کمتر و‌دفعات بیشتر ۲-نگه داشتن نوزاد به صورت عمودی به مدت ۲۰دقیقه بعد از شیر خوردن ۳-درصورت تغذیه با شیرخشک استفاده از شیرخشک های مدلAR ۴-شروع تغذیه باغذاهای جامد در صورت امکان ۵-دوری از دود ۶-محدودیت مصرف ‌کافیین و مواد غذایی تشدید کننده(لبنیات) در مادر ۷-گرفتن اروغ کودک بعد از هربار شیردهی ۸-استفاده از تشک های شیب دار ۹-درصورت عدم پاسخ شروع امپرازول با تجویز پزشک ۱۰-درصورت عدم پاسخ اضافه کردن داروی جدید با دستورپزشک بفرست واسه کسایی که احساس میکنن کودکشون رفلاکس داره😊 #رفلاكس_نوزاد #درمان_رفلاکس_معده #كودك_سالم #غذاي_كودك #گريه_نوزاد #مادر #مادرانه❤️ @mama_jaann همچنین در مورد رفلاکس پنهان، این پست را ببینید: "رفلاکس پنهان":https://www.bamano.life/post/40030

09 آذر 1399 17:02:39

349 بازدید

mama_jaann

سلام✋🏻 حالا كه فصل باقلاست لازم دونستم اين پست رو آماده كنم.🍃 پس بادقت مطالعه كنيد و براي دوستان و آشنايان بفرستيد.✅ 💉در ازمايش غربالگري ۵-۳روزگی از کف پا این بیماری بررسی می شود.🧬 ✅اين بيماري در پسرها شايع تر از دختران است. ❌مادران شيرده كه فرزند مبتلا دارند بايد از مصرف باقلا و داروهاي ممنوع اجتناب كنند و در صورت مصرف تا ٧٢ساعت به كودك شير ندهند.⚠️ ⏰بيماري با گذشت زمان بهبود نمي يابد.❌ 💯مصرف نخود فرنگي و حبوبات ممنوع نيست. ⚠️مصرف مولتي ويتامين به خاطر وجود ويتامين سي هنوز مورد بحث است و بهتر است با پزشك كودك خود مشورت كنيد.🧑🏻‍⚕️ 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ ‏@mama_jaann ‏@mama_jaann #غذای_خانگی#باقلا #غذای_کودک #کودک #غذای_کمکی #سوپ_کودک #وزنگیری_کودک #فاویسم_کودکان #ماه_رمضان

16 فروردین 1401 18:43:13

292 بازدید

mama_jaann

سلام امروز اومدم با معرفي انواع شيرخشك هاي رژيمي كه بدونيم هر شيرخشكي براي كدام از بچه ها مناسبه😍 پس حتما سيوش كن و بفرست واسه كسايي كه بچه شيرخوار دارن يا باردار هستند🥳 🔺انواع شیرخشک‌های رژیمی🔺 ✅شیرهای بدون لاکتوز (LF)👇🏻 در این شیرخشک‌ها لاکتوز شیرگاو برای کودکانی که به لاکتوز حساسیت دارند حذف می‌شود. ✅شیرخشک های سویا👇🏻 شیرخشک‌ها بر پایه سویا تهیه می‌شوند و برای شیرخوارهایی که با پروتئین شیر گاو کنار نمی‌آیند استفاده می‌شوند (حتما از مصرف این شیرها بدون تجویز پزشک خودداری کنید). ✅ شیرخشک‌های هایپوآلرژیک یا HA👇🏻 در این شیرها پروتئین‌های موجود در شیر گاو را هیدرولیز کرده و کار هضم را برای شیرخوار راحت‌تر می‌کنند.و شيرخواران حساس با ريسك آلرژي ✅ شیر خشک‌های آنتی‌رفلاکس (AR)👇🏻
برای نوزادان مبتلا به رفلاکس مناسب است. شما از كدوم مارك شيرخشك استفاده مي كنيد؟ازش راضي هستيد⁉️ #نوزاد #شيرخوار #شيرخشك #شيرخشك_ببلاك_اي_آر #شيرخشك_نان#شيرخشك_آپتاميل #شيرخشك_سوپراميل #شيرخشك_بيوميل #شيرخشك_اس_ام_آ_

07 دی 1399 14:18:38

505 بازدید

mama_jaann

سلام✋🏻اين هم ١٢ تا راهكار واسه داشتن ي كوچولوي خوش اشتها و خوش خوراك😍🤩 ورق بزنيد➡️⬅️ چندنكته:👇🏻 ❌مقدار غذايي كه كوچولوتون ميخوره با هيچ كس مقايسه نكنيد.بچه ها باهم فرق دارند. بعضي روزها اشتهاي بهتري دارن 🤩و بعضي روزهابخاطر برخي مسائل مثل ،دندان در آوردن،رفلاكس،دلدرد، يبوست اشتها و ميلي به غذا ندارن 🤦🏻‍♀️پس صبور باشيد و به ميل و سليقه بچه احترام بزاريد.✅ ❇️مورد ١٢يعني اگه تخم مرغ آبپز دوست نداره واسش املت درست كن اگه بازم نخورد رنده كن داخل فرني و سوپش.🥰 از همون اول شروع غذاي كمكي اصلا نياز نيست كه غذا رو ميكس كنيد ⛔️برش ايمن بزنيد، لثه هاي بچه ها اونقد سفت هست كه مواد غذايي پخته شده رو له كنه.👌🏻 ⁉️شما ديگه چه راهكارهايي رو پيشنهاد ميديد؟؟ اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann پيج دومم: @mama_jaann2 @mama_jaann2 #غذاي_كمكي_كودك #صبحانه_كودك #غذاي_كودك #كودك #اشتهاي_كودك #كودك_شاد #مادر

14 اردیبهشت 1400 16:29:49

97 بازدید

Fatemeh Nabavi

0

3

سلام علیکم ظهر پاییزیتون بخیر امروز ی غذا آوردم که حتی بچه های بد غذا هم دوستش دارن🥰 و‌عالیه واسه وزنگیری کوچولوها👌🏻 اول لایک کن تا انرژی بگیرم❤️ بعدش سیو کن تادستورش یادت نره و حتما بفرست واسه یکی دوستات که الان اومد تو‌ذهنت🌹😍 حلیم گوشت(+۸) گوشت گوسفند پیاز بلغورگندم(۲ ق غذا خوری) عصاره قلم(قبلا یاد دادم👇🏻) اول پیاز رو‌با روغن کنجد تفت دادم و‌بعد گوشت رو اضافه کردم ی کم که رنگ گوشت عوض شد آب اضافه کردم و گذاشتم گوشت خوب خوب بپزه و قنی که پخت گوشت هارو ریش ریش کردم و بلغور گندم و عصاره رو‌بهش اضافه کردم و گذاشتم تا حسابی جا بیافته😎😊 نوش جان😘 #غذای_کمکی_کودک #حلیم_گندم #وزنگیری_کودک #غذای_خوشمزه_کودک #کودک_بدغذا #غذای_کودک #آموزش_آشپزی @mama_jaann

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

0

3

سلام علیکم ظهر پاییزیتون بخیر امروز ی غذا آوردم که حتی بچه های بد غذا هم دوستش دارن🥰 و‌عالیه واسه وزنگیری کوچولوها👌🏻 اول لایک کن تا انرژی بگیرم❤️ بعدش سیو کن تادستورش یادت نره و حتما بفرست واسه یکی دوستات که الان اومد تو‌ذهنت🌹😍 حلیم گوشت(+۸) گوشت گوسفند پیاز بلغورگندم(۲ ق غذا خوری) عصاره قلم(قبلا یاد دادم👇🏻) اول پیاز رو‌با روغن کنجد تفت دادم و‌بعد گوشت رو اضافه کردم ی کم که رنگ گوشت عوض شد آب اضافه کردم و گذاشتم گوشت خوب خوب بپزه و قنی که پخت گوشت هارو ریش ریش کردم و بلغور گندم و عصاره رو‌بهش اضافه کردم و گذاشتم تا حسابی جا بیافته😎😊 نوش جان😘 #غذای_کمکی_کودک #حلیم_گندم #وزنگیری_کودک #غذای_خوشمزه_کودک #کودک_بدغذا #غذای_کودک #آموزش_آشپزی @mama_jaann

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن