mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
پودينگ برنج و خرما(+٧) برنج:۱ قاشق عذاخوری خرما:۳عدد شیر:یک استکان 💯اگه كوچولوتون به پروتئين گاوي حساسيت داره از آب يا شيره بادام استفاده كنيد. ✅برنج را که از قبل حدود پنج ساعت خیس کرده اید با آب تازه روی حرارت کم بگذارید تا کاملا بپزد و نرم شود وقتی کمی اب داشت و له شده بود، شیر و خرما را به آن بیفزایید.🤗 قابلمه را روی حرارت کم قرار داده و صبر کند (حدود ۲۰ دقیقه) تا خرماها پخته شوند. (هر از گاهی آن را هم بزنید) زمان مورد نیاز ۳۰ دقیقه این پودینگ می تواند به صورت سرد یا گرم مصرف شود.😍 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كودك #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_كمكي_شركت_كاله #غذاي_كمكي_نوزاد
10 خرداد 1400 17:10:20
289 بازدید
mama_jaann
سلام گلاي تو خونه 🥰🌹اينم طرز تهيه سويق كه حسابي همه دنبالش بوديد😍اول ویدیو رو ببینید و بعدلطفا کپشن روبا دقت بخونید💯 حتما بفرستيد واسه كساني كه درست دارن خودشون سويق درست كنند👌🏻💯 سَویق، یا همان آرد حبوبات و غلات انواع مختلفی دارد از سَویق جو گرفته تا گندم و عدس که هر کدام برای خود خواص خودشان را دارد.سويق ماده مغذي ست كه بدون اضافه كردن ماده خاصي باعث مقوي شدن غذا مي شود💪🏻👏🏻 ✅مواد مورد نياز براي سويق كامل:👇🏻 ➖نخود:٢قاشق غذاخوري👈🏻از٩ماهگي مجاز ➖عدس:٢قاشق غذاخوري ➖ماش:٢قاشق غذاخوري ➖آردبرنج:٢قاشق غذاخوري👈🏻آموزشش تو پيج هست😊 ➖آردگندم سبوس دار:٢قاشق غذاخوري ✳️حبوبات رو به مدت ١٢ساعت خيس كنيد بعد از خيس خوردن اگه خواستيد ميتونيد پوست روي اونها رو بگيريد(من نگرفتم) ✳️روي پارچه نخي پهن كنيد تا خشك بشن(٢٤ساعت) ✳️حبوبات رو به خوبي آسياب كنيد ✳️الك كنيد ✳️بدون روغن تفت بديد( حدودا ۱۰-۱۵دقيقه) ✳️آردبرنج و آردگندم رو تفت بديد(ميتونيد سبوس هم اضافه كنيد) ✳️همه مواد رو تركيب كنيد ✳️دوباره آسياب كنيد و باز الك كنيد ✳️مواد رو دوباره تفت بدید(مرتب هم بزنید تا نسوزه) 🔶ويديو طرز تهيه هم كه داخل پست گذاشتم نكات مهم:👇🏻 ١-اگه كوچولوتون سن زير ٩ماه داره نخود داخل سويق ش نريزيد.سن شروع سویق(عدس،ماش،گندم وبرنج)از ۸ماهگی ست. ٢-تمام مواد بايد از قبل تست حساسيت شده باشه⚠️ ٣-در استفاده از سويق زياده روي نكنيد(روزي يك قاشق غذاخوري كافيه)‼️ ٤-سويق رو ميتونيد داخل انواع سوپ،تخم مرغ،ماست،شير(بالاي يكسال)،بستني،فرني استفاده كنيد👌🏻👌🏻 ۵-میتونید حبوبات رو جدا گانه تفت بدیدونگه دارید تا سویق های مختلف داشته باشید(مثلا سویق عدس،ماش،نخود،گندم و برنج) ۶-درظرف مناسب داخل یخچال نگه دارید🥰 ‼️خواص سویق رو هم تو استوری واستون گذاشتم💯 #غذای_کمکی #سویق_کودک #سویق_کامل #مادروکودک #نوزاد @mama_jaann
30 دی 1399 18:20:53
93 بازدید
mama_jaann
پاستاسبزيجات(+٨) پاستا كدوسبز پوره گوجه فرنگي پياز جعفري ابتدا پياز رو با مقداري كره تفت دادم و بهش كدو رو اضافه كردم كدو هم كه كمي تفت خورد پوره گوجه رو اضافه كردم بعد از اينكه آب گوجه كم شد جعفري رو به مواد اضافه كردم. پاستا رو ريختم داخل آبجوش و حدود يك ربع گداشتم كه جوش بخوره وقتي پاستا نرم شد با بقيه مواد مخلوط كردم و با ته ديگ سيب زميني دم انداختم. کدو سبز حاوی مقادیر بالایی انواع ویتامین C، ویتامین های B از جمله فولات و ویتامین A و مواد معدنی از جمله پتاسیم، منگنز، منیزیم، فسفر و کربوهیدرات، پروتئین و فیبر می باشد. از خواص كدو مي توان ضد سرطان،ضدپيري و تقويت كننده حافظه،تقويت كننده سيستم ايمني وپيشگري از سرماخوردگي را نام برد. نوش جون كوچولوهاي نازتون اميدوارم ازش لذت ببرن🌹😘 اين غذا خوشمزه انگشتي واسه بچه هايي كه دوست دارن خودشون غذا بخورن عاليه❤️❤️ #پاستا_سبزیجات #غذاي_كودك #خوشمزها #غذاي_آسان #كدو #غذاي_بچه #غذاي_كمكي#غذاي_كودك_ماماجان #پاستا
15 مهر 1399 11:51:39
74 بازدید
mama_jaann
✋🏻سلام روزتون به خير و خوشي😍😍 اين هم ي سوپ خوشمزه و مقوي پرفيبر واسه بچه هايي كه يبوست دارن😋😋 💠سوپ عدس(+٧)♨️ جو:١/٥قاشق غذاخوري گوشت چرخ كرده:٤٠گرم ورميشل يا ماكاروني:١قاشق غذاخوري عدس:١/٥قاشق غذاخوري هويج:نصف عدد كدو:نصف عدد ✅عدس،گوشت،هويج و كدو رو بزاريد با ي ليوان آب بپزه وقتي كه تقريبا پخت جو و ورميشل رو بهش اضافه كنيد و بزاريد تا آبش كم بشه و غلظتش هر اندازه كه دوست داشتيد برسه. 💯با چند قطره ليمو ترش عالي ميشه😋😋 ❌نكته: ➖از همه مدل جو ميتونيد استفاده كنيد. ➖از هشت ماهگي بجاي حو ميتونيد گندم بريزيد. ➖بجاي گوشت چرخ كرده مي تونيد از گوشت خورشتي يا مرغ هم استفاده كنيد. ➖براي مقوي تر شدن ميتونيد از عصاره قلم يا پاي مرغ يا سويق خانگي استفاده كنيد(هايلايت خودت درست كن آموزش هر سه تاش هست) ➖قبلا ي مدل سوپ عدس گذاشتم اين مدل ديگه به همين خاطر شده شماره٢😅😀(هايلايت غذاي+٨ گذاشتمش) اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذای_خانگی #غذای_کودک #غذای_کمکی #سوپ_کودک #وزنگیری_کودک
28 تیر 1400 08:57:14
301 بازدید
mama_jaann
فرايد شعر خواندن براي كودكان:😍 ١-پرورش مهارت های مورد نیاز برای خواندن:كودك براي شروع آموزش هاي مدرسه (خواندن و نوشتن)اماده مي شود.🧑🏻🎓 ٢-پرورش تخیل و مهارت های تجسم: هنگامی که شعری برای او می خوانید از او بخواهید که در ذهن خود بر پایه آنچه که حس می کنند تصویرهایی سرشار از رنگ و بو و صدا بسازند.👩🏻🎨 ٣-از بر کردن شعر سرگرم کننده است:تو اين روزاي كرونايي و خونه نشيني حسابي به درد ميخوره👌🏻❤️ پست روسیو کنید که به دردتون میخوره و بفرستید به دوستتون تا به درد اونم بخوره😁 #شعر_کودکانه #آموزش_کودک #كودك_خلاق #كودك_باهوش #شعر_خوانی #حيوان @mama_jaann
16 آبان 1399 16:03:22
62 بازدید
mama_jaann
بی اشتهایی بچه ها باید ریشه یابی بشه اینکه شما فقط دنبال شربت اشتها،زینک و مولتی ویتامین باشید و شیشه شیشه بهش بدیدکمکی نمیکنه.❌⛔️ پس اگه کوچولوتون بی اشتهاست و وزنگیری خوبی نداره باید علتش مشخص بشه و پزشک تشخیص بده💯 اما اگر وزنگیریش خوبه و نمودارهاش صعودیه یعنی جای نگرانی نیست و شما فکر می کنید کم غذا میخوره. ❌❌❌❌ي نكته مهم اينكه ما زمان تب و واكسن دو برابر وزن كودك استامينوفن معمولي و به ازاي هر ١٠كيلو يك سي سي پاراكيد ميديم اما زمان دندان در اوردن نصف وزن و به ازاي هر ده كيلو نيم سي سي پاراكيد ميديم.❌❌❌❌ لطفا پست رو بادقت بخونید و ورق بزنید😍🌷 اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #بی_اشتهایی_کودک #بدغذایی_کودک #وزنگیری_کودک #غذای_کمکی
05 خرداد 1400 16:31:55
90 بازدید
Fatemeh Nabavi
1
4
آبگوشت مشتي(+٩) گوشت گوسفند بدون چربي:۴۰گرم نخود:۱قاشق چای خوری لوبيا:۱قاشق چای خوری پياز:نصف عدد پوره گوجه فرنگي:۲قاشق غذاخوری سيب زميني:نصف عدد اول پياز رو با روغن تفت دادم بعد گوشت رو بهش اضافه كردم گوشت هم كه تفت خورد نخود و لوبيا رو كه از شب قبل(حتما) خيس كرده بودم با گوجه وسيب زميني اضافه كردم ي ليوان آب ريختم و گذاشتم گوشتش خوب بپزه. ميتونيد موادش رو بكوبيد و داخل ابگوشت بريزيد وبا نون تيليت كنيد وبديد كوچولوهاي نازتون نوش جان😘🌹 #غذاي_كودك #ابگوشت #٩ماهگي #خوشمزه_ها #سالم #غذاي_كمكي #نوزاد #غذاي_بچه#غذاي_كودك_ماماجان