پست های مشابه

mama_jaann

سلام اينم ي پست واسه مواد غذايي مجاز سن٦-٧-٨ماهگي كه واستون آماده كردم🤓 سعي كردم بيشتر مواد غذايي كه رايج هست و سوال ميكنيد واستون بنويسم🥰🥳 ✅✅✅بستني هله هوله حساب ميشه كه ارزش غذايي نداره و سيري كاذب ميده چون ازم ميپرسيديد نوشتم،امادر مصرفش حواستون باشه،هر روز نديد و خيلي كم مصرف بشه🤓 نکته⬇️ ۱-طبق دستورالعمل جدید سفیده تخم مرغ هم میشه از۸ماهگی داد. ۲-مرکبات هم که قبلا گفته میشد بعد ازیکسالگی،دیگه میتونید از ۸ماهگی به‌کوچولوهاتون بدید. ۳-تست حساسیت هم که قبلا توضیح دادم واسه تمام مواد باید انجام بشه. ٤-گندم رو هم كه يادم رفته بنويسم از ٨ماهگي مجازه. ٥-زردچوبه و دارچين خيلي كم داخل غذا استفاده كنيد. ✅سه ماهه ي بعدي رو هم فردا پست ميكنم👏🏻🌹🎊🎊 ⁉️اگه ماده غذايي كه تو اين ٣ماه مجازه و من فراموش كردم حتما تو كامنتا بنويسيد😘😘 ممنون كه لايك ميكنيد❤️بفرستيد به دوستاتون تا استفاده كنند😘😘 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_مجاز_شش_ماهگى #غذاي_كودك #مواد_غذايي_مجاز#شش_ماهگی_غذای_کودک #هفت_ماهگی_غذای_کودک #هشت_ماهگی_غذای_کودک

29 فروردین 1400 16:51:11

92 بازدید

mama_jaann

‎سلام ✋🏻 ‎شبتون بخير و نيكي🌝🥀 ‎اين هم چندتا ميوه خوشمزه و پركالري واسه كوچولوهايي كه وزنشون كمه يا به اصطلاح لاغر هستن.🥰 ‎ميوه ها رو ميتونيد همينطوري به عنوان ميانوعده بديد يا اينكه به صورت پوره يا مخلوط با فرني و يا شير به كوچولوهاتون بديد تا نوش جان كنند😋😇 ✅در مصرف ميوه هاي خشك هم زياده روي نكنيد چون هميشه خوراكي تازه ي چيز ديگه ست.و ميوه هاي خشك هميشه كالري بالايي دارن😊 ‎آبميوه توصيه نميشه مخصوصا براي كودكان زير يكسال چون هم قند زيادي داره وهم اينكه سيري طولاني و كاذب مياره.🤓 ‎اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 ‎🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann ‎🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #وزنگيري_كودك #غذاي_كودك #تغذيه_كودك #كودك_شاد #كودكان #كودك_خلاق

03 شهریور 1400 16:28:40

98 بازدید

mama_jaann

سلام شب بخير✋🏻 اين هم ي فرمول راحت واسه محاسبه وزن مناسب سن كوچولوتون🥰 مثال روش محاسبه:👇🏻 وزن تولد۳/۵ ۴ ماهگی دو برابر وزن ۷=۲*۳/۵ واسه سن های دیگه هم همینطوری حساب کنید👌🏻👍🏻 اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #تغذیه_کودکان #وزنگیری_کودک #کودک #غذای_کمکی_کودک

16 مرداد 1400 16:13:59

349 بازدید

mama_jaann

🔴علائم تيروئيد كم كار در كودكان:👇🏻 ١-تاخیر در رشد جسمی و كوتاهي قد (رشد نکردن استخوان‌ها ناشی از کم‌کاری تیروئید) ٢-ريزش مو ٣-دير بسته شدن ملاج سر ٤-شل و ول بودن بدن ٥-خستگی و بی‌حالی غیر معمول در کودک ٦-تورم غده تیروئید (گواتر) ٧-ورم کردن بدن و چاقی در کودک ٨-حساسیت به سرما ٩-خشک شدن پوست و به راحتی کبود شدن آن ١٠-تمرکز پایین و اختلالات ذهنی ١١-یبوست مقاوم به درمان و خواب زیاد ١٢-استخوان‌های شکننده و ضربان آهسته قلب ‼️علامت‌های هنگام تولد: هنگام به دنیا آمدن نیز نوزاد علائمی دارد که اگر تشخیص داده شوند، بیماری کنترل شده و به سنین کودکی نمی‌رسد؛ این علائم عبارتند از: ١-بزرگ‌تر بودن دور سر نوزاد از حد طبیعی با وجود قد و وزن نرمال ٢-طول کشیدن زردی بیش از مدت طبیعی ٣-سرفه‌های ناگهانی زمان شیرخوردن ٤-بزرگی شکم ٥-خواب زیاد و گریه کم ٦-اختلالات تنفسی و… 🔶راه تشخيص: بهترین راه تشخیص آن در نوزادی و به وسیله غربالگری است که با گرفتن چند قطره خون از پاشنه نوزاد در روزهاي سوم تا پنجم تولد انجام می‌شود، این کار باعث می‌شود تا عوارض این اختلال به دوران کودکی کشیده نشوند. ممنون که ازم‌حمایت میکنید❤️حتما ذخیره کن و‌بفرست به کسی که بدردش میخوره🌹🌹 سوالاتتون رو كامنت كنيد تا جواب بدم😊🥰 #بیماری_کودکان #تیرویید_کم_کار #مادر #نوزاد_شیر_خوار @mama_jaann

03 آذر 1399 17:11:01

51 بازدید

mama_jaann

كودم بين١٢تا٢٤ماهگي چه غذاهايي و چه مقدار از آنها نياز دارد؟اگر كودك شما كمي كمتريا بيشتراز اعداد اشاره شده در راهنما را مصرف مي كند،زياد نگران نباشيد زيرا اين اعداد يك ميانگين كلي است. احتمالا كودك شما در اين دوره كمتر غذا خواهد خوردو اين كاملا طبيعي است. براي مطمئن شدن از اينكه كالري كافي به بدن كودك مي رسد،اين دستورالعمل را به ياد بسپاريد:محققان معتقدند كه كودك در اين بازه سني به ازاي هر سانتي متر قدبه ١٦كالري در روز نياز دارد. -پيشرفت هاي مهم در غذا خوردن كودك مي تواند از قاشق استفاده كند(البته به دست آوردن مهارت بيشتر زمان خواهد برد) -چه غذايي به كودك ١ساله بدهيم؟ •شير كامل •ساير محصولات لبني(پنير پاستوريزه و ماست پرچرب •سرلاك غني شده با آهن •سايرغلات(نان گندم سبوس دار،پاستا،برنج) •ميوه ها(خربزه،زردآلو،گريپ فروت) •سبزيجات(بروكلي و گل كلم پخته م نرم شده) •پروتئين(تخم مرغ،حبوبات،كمي كره ي بادام زميني،قطعات كوچك گوشت قرمز،طيور و ماهي بدون استخوان) •آبميوه(١٠٠درصد طبيعي از مركبات و غير مركبات ) •عسل -چقدر غذا در روز به كودك بدهيم؟ •يك تا يك ونيم فنجان شير،يا يك فنجان ماست،يا٢٨الي٤٢گرم پنير •٨٥ گرم غلات،حداقل نصف آنهاغلات كامل •يك فنجان ميوه(تازه،يخ زده ياكنسرو شده،ميوه هاي تازه رابه قطعات خيلي كوچك برش بزنيد) •آبميوه ي١٠٠درصدطبيعي(١١٠تا١٧٠گرم در روز) •يك فنجان سيزيجات(انواع مختلف سبزيجات پخته شده در برش هاي كوچك) • ٥٦ گرم پروتئين(هر٢٨گرم پروتئين برابراست با ١لايه ژامبون،يك سوم سينه مرغ،يك چهارم تن ماهي،يك چهارم فنجان حبوبات پخته شده يا يك تخم مرغ) *نكات تغذيه اي* در گذشته متخصصين معتقد بودند كه كودكان در اين سن نبايد ماهي،تخم مرغ يا كره ي بادام زميني بخورند زيرا ممكن است دچار حساسيت غذايي شوند؛ اما تحقيقات اخير نشان مي دهد كه هيچ دليل موجهي براي اثبات اين ادعا وجود ندارد. اگر در خانواده خود سابقه ي حساسيت غذايي داريد،با پزشك كودك در اين زمينه مشورت كنيد #غذاي_كودك #١٢ماهگي #١سالگي #٢سالگي #عسل_طبیعی #غذاي_بچه #سن#تغذيه_سالم #مادرانه #غذاخوردن #اشتها

17 مهر 1399 05:35:35

25 بازدید

mama_jaann

سلام مامانای مهربون ✋🏻 لطفا این پست رو بادقت بخونید و ممنون میشم ازش حمايت کنید وحتما بفرستید به دوستانتون تا اونهاهم مطلع بشن👌🏻 ✅ذخيره کن که هروقت خواستی بری سراغش🥰 ✳️طبق دستورالعمل جديد زير يكسال تقريبا تمام خوراكي ها رو ميشه به بچه ها داد(مثلا در گذشته مركبات و برخي مواد رو توصيه ميكردن زير يكسال نديد) اما الان با بررسي هاي انجام شده مشخص شده هرچه كودك زودتر با مواد غذايي آشنا بشه احتمال بدغذا شدنش در آينده كمتر هست پس به جز مواردي كه در اسلايدها ذكر شده بقيه خوراكي ها با انجام تست حساسيت ٣روزه و برش هاي ايمن مجاز به استفاده هستند.🥳🤩 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann

30 مرداد 1400 16:32:29

110 بازدید

Fatemeh Nabavi

0

1

سوپ جو(+۸) جو پرک یا جو دوسر پرک مرغ ورمیشل یا ماکارونی پوره گوجه فرنگی هویج عصاره قلم جعفری خرد شده ابتدا پوره گوجه و هویج و مرغ و عصاره قلم رو بزارید خوب بپزه بعد جو،ورمیشل و جعفری رو اضافه کنید تا خوب جا بیفته در انتها اگه دوست داشتین میتونید کمی کره هم واسه وزنگیری بهتر اضافه کنید🤩🤩با چند قطره لیمو ترش عالی میشه👌🏻 این سوپ خوشمزه رو واسه نازنین هاتون آماده کنید که خیلی خوشمزه و مقویه.این سوپ واسه کوچولو هایی که یبوست دارن هم خیلی عالیه🌹🌹 نوش جان❤️ #غذای_کمکی #غذای_کمکی_کودک #سوپ #جو #کودک #وزنگیری_کودک #یبوست #خوشمزه_ها #سوپ_جو #مادرانه❤️

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

0

1

سوپ جو(+۸) جو پرک یا جو دوسر پرک مرغ ورمیشل یا ماکارونی پوره گوجه فرنگی هویج عصاره قلم جعفری خرد شده ابتدا پوره گوجه و هویج و مرغ و عصاره قلم رو بزارید خوب بپزه بعد جو،ورمیشل و جعفری رو اضافه کنید تا خوب جا بیفته در انتها اگه دوست داشتین میتونید کمی کره هم واسه وزنگیری بهتر اضافه کنید🤩🤩با چند قطره لیمو ترش عالی میشه👌🏻 این سوپ خوشمزه رو واسه نازنین هاتون آماده کنید که خیلی خوشمزه و مقویه.این سوپ واسه کوچولو هایی که یبوست دارن هم خیلی عالیه🌹🌹 نوش جان❤️ #غذای_کمکی #غذای_کمکی_کودک #سوپ #جو #کودک #وزنگیری_کودک #یبوست #خوشمزه_ها #سوپ_جو #مادرانه❤️

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن