پست های مشابه

dr.lidamohammadpour

. دلایل اصلی #تعیین_جنسیت : 🐣 ترجیح شخصی برای داشتن #دختر یا #پسر 🐣 برای دستیابی به خانواده ای #متعادل با فرزندان از #هر_دو_جنس 🐣 برای جلوگیری از #بیماری_ژنتیکی مرتبط با جنسیت مثلا بیش از 350 بیماری مرتبط با X وجود دارد که بسیاری از آنها می توانند به شدت ناتوان کننده یا کشنده باشند. در بیشتر موارد ، این اختلات در مردان بیان می شوند و باعث بیماری میشوند. . 🛑🎲جنسیت کودک بستگی به این دارد که آیا #لقاح تخمک با کروموزوم X رخ می دهد یا Y.  اگرچه این فرایند تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد ، احتمال تولد پسر یا دختر ثابت است و مستقل از جنسیت خواهر و برادرهای قبلی و سن والدین است. 💮💮تکنیک های ترجیحی و موثر در تعیین جنسیت (1) آزمایش ژنتیکی پیش از کاشت (PGT) برای #انتخاب_جنین از جنس مورد نظر در روند IVF، به دنبال آن انتقال فقط آن جنین ها (2) جداسازی #اسپرم #پیش_از_بارداری با #فلوسیتومتری ، و بعد از آن استفاده از اسپرم با جنس مورد نظر در روند لقاح آزمایشگاهی 💮💮مداخلات ناکارآمد: زمانبندی #رابطه_جنسی و #رژیم_غذایی یا #تغذیه دو روش رایج هستند ، اما هیچ کدام کاملا موثر نیستند ، و مقالات خارجی توصیه می کنند از هیچ یک از آنها برای افزایش شانس بچه دار شدن از هر دو جنس استفاده نکنید. 🎲🎲تغذیه:افزایش مصرف رژیم غذایی حاوی #کلسیم و #منیزیم در #دختردارشدن و رژیم حاوی #سدیم و #پتاسیم در #پسردارشدن (این ادعاها تأیید نشده است) 🎲🎲زمانبندی رابطه جنسی با توجه به اولین نشانه های #تخمک_گذاری بر این باور استوار است که اسپرم های دارای Y سریعتر حرکت می کنند اما به اندازه اسپرم های X زنده نمی مانند. در نتیجه رابطه ی جنسی نزدیکتر به #زمان_تخمک_گذاری در پسردار شدن نقش دارد. اگر شما پسر می خواهید ، #روش_شتلز معتقد است که شما باید تا حد ممکن نزدیک به تخمک گذاری رابطه جنسی داشته باشید.  اگر دختر می خواهید ، دو یا چهار روز قبل از تخمک گذاری قصد رابطه جنسی داشته باشید. 👧غذاهایی که تصور می شود شانس دختر دار شدن شما را افزایش می دهد: #غذاهای_دریایی ، به ویژه #ساردین و کنسرو ماهی آزاد، #لوبیا ، بادام ها، سبزه های تیره و برگ دار، کلم بروکلی، محصولات لبنی مانند شیر ، پنیر و ماست،ریواس، انجیر، انواع توت ها،بامیه‌، میوه های خانواده مرکبات، جو دوسر و سبوس جو دوسر، تخم مرغ، سیب، اسفناج، کره بادام زمینی ❤صرف نظر از این که دختر دارید یا پسر ، مهم این است که بارداری سالم داشته باشید و بچه سالم به دنیا بیاورید❤ #دکتر_لیدا_محمدپور #جراح_متخصص_زنان_زايمان_نازايى #بیمارستان_امام_خمینی_خوی

13 مرداد 1400 06:31:35

189 بازدید

dr.lidamohammadpour

. دلایل اصلی #خونریزی_در_سه ماهه_دوم و سوم: 💮#جفت_سر_راهی 💮#کنده_شدن_جفت(#دکولمان) 💮از بین رفتن حاملگی(قبل بیست هفته سقط و بعد از بیست هفته مرده زایی) 💮پاتولوژی های دهانه ی رحم مثل #پولیپ یا عفونت 💮#شوی_زایمان(شروع زایمان) 💮باز شدن دهانه ی رحم(نارسایی سرویکس) 💮#چسبندگی_جفت در موارد یابقه ی سزارین یا کورتاژ(#آکرتا) 💮#پارگی_رحم(بسیار نادر) 🛑🛑در ارزیابی قبل از بیست هفته اولین قدم ، تعیین میزان خونریزی و این است که آیا خونریزی با درد همراه است یا نه. وجود فقط خونریزی ملایم ، متناوب و بدون درد نشان دهنده خونریزی ناشی از نارسایی دهانه رحم ، جدا شدن حاشیه ای کوچک از جفت یا ضایعه دهانه رحم یا واژن ( پولیپ ، عفونت) است.  خونریزی شدیدتر ، به ویژه هنگامی که با درد همراه است ، با از دست دادن قریب الوقوع حاملگی یا جداشدن بخش بزرگتر جفت همراه است. 🎲سونوگرافی ترانس واژینال سنگ بنای ارزیابی خونریزی در سه ماهه دوم است و باید از نظر جفت سر راهی و دکولمان و طول دهانه ی رحم بررسی انجام شود. 🛑🛑شایعترین علل خونریزی بعد از بیست هفته جفت سرراهی،کنده شدن جفت هست. 🛑🛑شایعترین عوامل خطر ساز  جدا شدن جفت(دکولمان): جدا شدن قبلی ، #ضربه ، #سیگار کشیدن ، مصرف #کوکائین ، #فشار_خون_بالا و #پارگی_زودرس_کیسه_آب 💮جدا شدن جفت  با خونریزی واژینال (80 درصد) ،درد  رحم (70 درصد) و انقباضات رحمی (35 درصد) همراه است و می تواند تهدید کننده ی مادر و جنین باشد. 🛑🛑🛑هر گونه خونریزی در سه ماهه ی سوم به معنی حضور اورژانسی شما در بیمارستان هست. #خونریزی_سه_ماهه_دوم_و_سوم #خونریزی_سه_ماهه_سوم آیا شما تو بارداریتون خونریزی داشتین؟ خونریزی سه ماهه سوم رو تجربه کردین؟ از تجربیاتتون تو کامنت بنویسین که بقیه هم استفاده کنن🤗 #دکتر_لیدامحمدپور

04 مهر 1400 12:05:21

821 بازدید

dr.lidamohammadpour

. #اولین_سزارین اولین سزارین موفقیت آمیز  در سال ۱۷۹۴ در ایالات متحده در شهرستان میسون ، ویرجینیا (شهرستان میسون فعلی ، ویرجینیای غربی) توسط دکتر جسی بنت بر روی همسرش الیزابت انجام شد. @eobstetricsandgynecology

15 تیر 1400 04:20:45

147 بازدید

dr.lidamohammadpour

. #تنبلی_تخمدان #تخمدان_پلی_کیستیک ☆اختلال عملکرد تخمدان(عدم تخمک گذاری مزمن)کمتر از ۸ پریود در سال. ☆علایم آندروژن بالا مثل آکنه(جوش چرکی)،افزایش موهای زاید و ضخیم و ریزش مو ☆شواهد عدم تخمک گذاری در سونوگرافی،وجود کیست های ریز و زیاد در سونو گرافی ☆افزایش وزن و چاقی بررسی،آزمایشات و درمان در پست های بعدی..‌.

10 بهمن 1399 17:37:34

15 بازدید

dr.lidamohammadpour

. جنین کوچک با کیسه آمنیوتیک! یک مورد سقط جنین قبل از هفته 12 است. دلایل عمده #سقط_جنین در بارداری مشکلات کروموزومی ، رشد جسمی غیرطبیعی یا رشد غیرطبیعی جفت است.  دلایل دیگر می تواند عفونت ، مشکلات رحمی ، بیماری های مادر (دیابت ، لوپوس ، بیماری تیروئید) ، ضربه و سبک زندگی ناسالم (چاقی ، مصرف مواد مخدر و الکل) باشد.  عکس ، جنین را با کیسه آمنیوتیک سالم نشان می دهد.  نقطه سیاه ریز چشم در حال رشد است و بافت قرمزرنگ آن در مرکز قلب است. عکس مربوط به ایران نیست.

19 اردیبهشت 1400 16:18:11

61 بازدید

dr.lidamohammadpour

. #اولین_کشیک_طرح #بیمارستان_امام_خمینی_خوی #جراح_متخصص_زنان_زايمان_نازايی

29 مهر 1399 10:28:10

44 بازدید

دکتر لیدا محمدپور

0

1

. #خونریزی_واژینال در #سه_ماهه_اول (تا ۱۳ هفته و ۶ روز) شایع است و در ۲۰ تا ۴۰ درصد از حاملگی ها رخ می دهد.#خونریزی می تواند ترکیبی از سبک یا سنگین ، متناوب یا ثابت ، بدون درد یا دردناک باشد. 🛑🛑علل: 💮#حاملگی_خارج_رحمی 💮از بین رفتن زود هنگام بارداری 💮#پولیپ_دهانه_ی_رحم 💮#مول(#بچه_خوره) 💮#لانه_گزینی 💮#تهدید_به_سقط (یعنی خونریزی واژینال با شواهدی از زنده ماندن جنین یا فعالیت قلبی جنین) 💮#هماتوم_پشت_جفت 💮محل جفت 🎲خونریزی مربوط به از دست دادن زودرس حاملگی یا تهدید به سقط ، شایع ترین علت خونریزی سه ماهه اول است. 🛑🛑خطرناک ترین علت هم حاملگی خارج رحمی هست،پس باید سونوگرافی انجام شود تا مطمن شیم حاملگی در محل مناسب در رحم قرار دارد یا نه. 💮سونوگرافی واژینال مبنای ارزیابی خونریزی در اوایل بارداری است. 🛑🛑عدم وجود ساک حاملگی داخل رحمی در صورتی که بیش از ۵.۵ تا ۶ هفته از اولین روز آخرین قاعدگی بیمار گذشته باشد ،#حاملگی_خارج_رحمی را  بسیار متحمل می کند. 🌹تهدید به سقط یعنی خونریزی واژینال وجود داره و قلب جنین هم طبیعی و درست میزنه و ۹۰ تا ۹۶ درصد موارد منجر به سقط نمیشه. پس اگه خونریزی سه ماهه اول داشتین حتما به پزشکتون بگین،معاینه و بررسی شین و سونوگرافی بشین که مطمن شیم یه حاملگی بی خطر دارین🌹 🎲کیا خونریزی سه ماهه اول بارداری داشتن؟ 🎲علت خونریزیتون چی بود؟ 🎲چی کار کردین بهتر شدین؟ 🎲تجربه هاتونو تو کامنت بنویسین که بقیه هم استفاده کنن🤗 #دکترلیدامحمدپور

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

dr.lidamohammadpour

دکتر لیدا محمدپور

0

1

. #خونریزی_واژینال در #سه_ماهه_اول (تا ۱۳ هفته و ۶ روز) شایع است و در ۲۰ تا ۴۰ درصد از حاملگی ها رخ می دهد.#خونریزی می تواند ترکیبی از سبک یا سنگین ، متناوب یا ثابت ، بدون درد یا دردناک باشد. 🛑🛑علل: 💮#حاملگی_خارج_رحمی 💮از بین رفتن زود هنگام بارداری 💮#پولیپ_دهانه_ی_رحم 💮#مول(#بچه_خوره) 💮#لانه_گزینی 💮#تهدید_به_سقط (یعنی خونریزی واژینال با شواهدی از زنده ماندن جنین یا فعالیت قلبی جنین) 💮#هماتوم_پشت_جفت 💮محل جفت 🎲خونریزی مربوط به از دست دادن زودرس حاملگی یا تهدید به سقط ، شایع ترین علت خونریزی سه ماهه اول است. 🛑🛑خطرناک ترین علت هم حاملگی خارج رحمی هست،پس باید سونوگرافی انجام شود تا مطمن شیم حاملگی در محل مناسب در رحم قرار دارد یا نه. 💮سونوگرافی واژینال مبنای ارزیابی خونریزی در اوایل بارداری است. 🛑🛑عدم وجود ساک حاملگی داخل رحمی در صورتی که بیش از ۵.۵ تا ۶ هفته از اولین روز آخرین قاعدگی بیمار گذشته باشد ،#حاملگی_خارج_رحمی را  بسیار متحمل می کند. 🌹تهدید به سقط یعنی خونریزی واژینال وجود داره و قلب جنین هم طبیعی و درست میزنه و ۹۰ تا ۹۶ درصد موارد منجر به سقط نمیشه. پس اگه خونریزی سه ماهه اول داشتین حتما به پزشکتون بگین،معاینه و بررسی شین و سونوگرافی بشین که مطمن شیم یه حاملگی بی خطر دارین🌹 🎲کیا خونریزی سه ماهه اول بارداری داشتن؟ 🎲علت خونریزیتون چی بود؟ 🎲چی کار کردین بهتر شدین؟ 🎲تجربه هاتونو تو کامنت بنویسین که بقیه هم استفاده کنن🤗 #دکترلیدامحمدپور

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن