پست های مشابه

dr.lidamohammadpour

. #هفته_چهاردهم_بارداری جنین اندازه ی دونات یا لیموشیرین😍 جنین شما اکنون می تواند چشمانش را برهم بزند ، اخم کند و لبخند بزند و همچنین ممکن است حرکات مکیدن و جویدن داشته باشد بدن او سریعتر از سرش رشد می کند،ناخن های دست و پا از این هفته شروع به تکامل می کنند. اگر در شروع بارداری وزن متناسبی داشتید ، انتظار داشته باشید برای بقیه بارداری خود در هفته حدود 1 پوند(نیم کیلوگرم تقریبا) وزن اضافه کنید (در کل 25 تا 35 پوند) قسمت بالای رحم شما کمی بالاتر از استخوان شرمگاهی قرار دارد و شروع نمایشی از بارداری شماست و می تواند برای شما و همسر شما هیجان انگیز باشد. حدود نیمی از زنان باردار دارای لثه های متورم ، قرمز و حساس هستند که هنگام استفاده از نخ دندان یا مسواک زدن خونریزی می کنند. این التهاب لثه تا حدی ناشی از تغییرات هورمونی است.پیوستن به کلاسی مانند یوگا قبل از تولد ، پیلاتس یا ورزش در آب می تواند به شما انگیزه دهد و این یک روش عالی برای دیدار شمابا سایر افراد باردار است❤

17 بهمن 1399 14:55:21

19 بازدید

dr.lidamohammadpour

. تو اولین آزمایش بعد از بارداری #گروه_خونی و #RH شما چک میشه که بدونیم کدوم مادر گروه خونی منفی داره که اگر همسرش گروه خونیش مثبت بود #آمپول_روگام بزنیم. 👈پس آمپول روگام برا مادرایی هست که خودشون گروه خونی منفی و همسرشون #گروه_خونی_مثبت داره. 💮حالا گروه خون منفی یعنی چی؟یعنی پروتیین RH رو گلبول های قرمز خانم باردار وجود نداره و جنین که داره اگه خوناشون قاطی شه علیه اون آنتی بادی ساخته نشه. 🛑🛑زمان تزریق آمپول روگام کی هست؟یک بار ۲۸ هفتگی و یک بار ۷۲ ساعت اول پس از زایمان. پس چرا گروه خونی منفی ها باید روگام بزنن؟برا اینکه  خون جنین که مثبت هست اگر وارد خون مادر شد علیه اون آنتی بادی ساخته نشه. 🎲🎲اگر هم پدر گروه خونی منفی داشت و هم مادر باز هم نیاز به روگام هست؟نه چون جنین هم مطمنن منفی خواهد بود. 🛑🛑🛑در تمام موارد زیر اگر مادر گروه خون منفی دارد و همسرش مثبت است باید آمپول روگام بزند: 🎲#آمنیوسنتز 🎲#نمونه_گیری از #پرزهای_کوریونی(cvs) 🎲هر نوع خونریزی در دوران بارداری 🎲#سقط 🎲#بارداری_خارج_رحمی 🎲#مول روگام چه جوری تزریق میشه؟#عضلانی 🛑🛑روگام تداخلی با #واکسن_کرونا نداره🤗 کیا گروه خونیشون منفیه؟ کیا روگام زدن؟ #دکترلیدامحمدپور

10 مهر 1400 15:40:35

761 بازدید

dr.lidamohammadpour

. اول از همه بگم که #دختر و #پسر نداره مهم اینه بچتونو صحیح و سالم بغل بگیرین🤰👈🤱 💮#گوش_های_جنین شما از ۱۸ هفتگی در محل اصلیش قرار میگیره و شروع میکنه به شنیدن😍و از ۲۸ هفتگی به صداها واکنش نشون میده🤗 و آروم آروم شنواییش کامل میشه. پس به موقع برا جوجه تون اسم انتخاب کنین و شروع کنین به صدا کردنش🐣 در مورد چنتا مساله که تو دایرکت پرسیده بودین باید بگم: 💮اینکه تو #سونوگرافی #قلب جوجه تون از یه عددی بالاتر یا پایین تر بزنه دختر یا پسر بودنشو نشون نمیده😀 💮#تهوع_صبحگاهی تو #جنین_دختر شاید  بیشتر باشه ولی قطعیت نداره😀 💮گفته میشه مامانایی که بچشون دختره شادترن تو بارداری هم ممکنه تا حدودی به استروژن ربط داشته باشه ولی باز در مورد همه یکی نیست. 💮شکل شکم مادر هم تعیین کننده جنسیت نیست😄 حالا که فهمیدین #جنسیت جوجه تون #دختره آیا براش اسم انتخاب کردین؟ معنی اسمی که انتخاب کردین و میدونین؟ #اسم_دخترونه کامنت کنین تا مامانای دیگه هم ازتون کمک بگیرن🐣🤗 پست بعدی برا مامانیی که بچشون پسره😍 #دکترلیدامحمدپور ترانه ی #دختر از @morteza.ashrafi

06 مهر 1400 07:31:02

371 بازدید

dr.lidamohammadpour

. #میم_مثل_مادر❤❤❤❤❤❤

15 بهمن 1399 06:45:18

18 بازدید

dr.lidamohammadpour

. جنین کوچک با کیسه آمنیوتیک! یک مورد سقط جنین قبل از هفته 12 است. دلایل عمده #سقط_جنین در بارداری مشکلات کروموزومی ، رشد جسمی غیرطبیعی یا رشد غیرطبیعی جفت است.  دلایل دیگر می تواند عفونت ، مشکلات رحمی ، بیماری های مادر (دیابت ، لوپوس ، بیماری تیروئید) ، ضربه و سبک زندگی ناسالم (چاقی ، مصرف مواد مخدر و الکل) باشد.  عکس ، جنین را با کیسه آمنیوتیک سالم نشان می دهد.  نقطه سیاه ریز چشم در حال رشد است و بافت قرمزرنگ آن در مرکز قلب است. عکس مربوط به ایران نیست.

19 اردیبهشت 1400 16:18:11

61 بازدید

dr.lidamohammadpour

. #پرزانتاسیون_بریچ کلمه "#بریچ" موقعیت کودک را در رحم مادر  توصیف می کند.حالتی که در آن سر کودک به سمت بالا و پا یا باتک کودک به سمت لگن قرار دارد. #پرزانتاسیون_بریچ یکی از علل #سزارین هست چون زایمان طبیعی میتونه با عوارض برای مادر و کودک همراه باشه. بیشتر حاملگی های بریچ به طور تصادفی اتفاق می افتند.  اما برخی از حاملگی های بریچ هم به دلیل مشكلی در نوزاد ، رحم یا جفت مادر یا مقدار مایع آمنیوتیك در اطراف نوزاد اتفاق می افتد. 🛑عواملی که میتونه باعث پرزانتاسیون بریچ شه: 🤰سابقه ی بریچ در بارداری قبلی 🤰ناهنجاری های رحمی مثل رحم دو شاخ،سپتوم رحمی،فیبروم 🤰محل جفت مثل جفت سرراهی 🤰مایع آمنیوتیک زیاد و کم 🤰سن بالای مادر 🤰بند ناف کوتاه 🤰درمان های ضد تشنج در مادر 🤰در جنین دختر 🤰فرزند اول 🤰محدودیت رشد جنین 🤰حاملگی چندقلویی بزرگوار در فیلم گویا داره بر طبل شادانه میکوبه 🥴🧐🐣

12 تیر 1400 10:18:51

391 بازدید

دکتر لیدا محمدپور

1

4

. در هر #سیکل_قاعدگی #تخمک_گذاری اتفاق میفته و بعد از تخمک گذاری پوسته ی تخمک اگر بارداری اتفاق نیفته جذب میشه و از بین میره و اگر بارداری اتفاق بیفته میشه #جسم_زرد یا #کورپوس_لوتئوم و #پروژسترون تولید میکنه که برا پوشش آندومتر و لانه گزینی لازمه. 🎲🎲تا هفته ی ۷ تا ۹ حاملگی تولید پروژسترون برای حفظ حاملگی توسط جسم زرد انجام میشه تا بعدش #جفت این وظیفه ی مهم رو به عهده بگیره.پس اگر اشتباهی  قبل ۹ هفته جسم زرد(شبیه به کیست در سمت راست یا چپ) برداشته شه سقط اتفاق میفته. 💮#زایمان_زودرس یعنی زایمان قبل از هفته سی و هفت حاملگی میتونه ۹ تا ۱۲ درصد از زایمان ها را در سراسر جهان شامل بشه و علت اصلی مشکل دار شدن نوزادان هست. 🙋‍♀️دیده شده مکمل پروژسترون در مادران باردار تک قلو،با سابقه ی زایمان زودرس قبلی و دهانه رحم کوتاه(کمتر از ۲۵ میلی متر) میتونه زایمان زودرس رو کم کنه. پس کیا باید برای جلوگیری از زایمان زودرس پروژسترون استفاده کنن؟ 🎲🎲کسی که الان #تک_قلو بارداره ولی سابقه زایمان زودرس رو تو بارداری قبلی داره حتی اگه طول دهانه رحم نرماله بهتره از هفته ی ۱۶ تا ۲۰ حاملگی آمپول هیدروکسی پروژسترون کاپروات(#پرولوتون) عضلانی هفتگی یا شیاف پروژسترون روزانه  شروع بشه و تا هفته ی ۳۶ ادامه پیدا کنه🤰🙋‍♀️حالا اگه این خانوم طول دهانه رحمش کمتر از ۲۵ بود باید سرکلاژ بشه. 🎲🎲کسی که الان تک قلو بارداره و سابقه ی زایمان زودرس داره و الان دهانه رحمش هم کمتر از ۲۰ میلی هست👈شیاف پروژسترون هر شب از زمان تشخیص تا ۳۶ هفته ی بارداری استفاده کنه 🛑🛑در حاملگی دوقلویی که سابقه زایمان زودرس نداره و طول دهانه رحم هم خوبه نیاز به پروژسترون نداره🙋‍♀️ 🛑🛑در حاملگی دو قلویی که دهانه رحم کوتاهه شیاف پروژسترون میتونه تا حدی کمک کننده باشه. 🛑🛑در حاملگی دو قلویی با سابقه ی زایمان زودرس هم آمپول پروژسترون از ۱۶ تا ۲۰ هفتگی شروع و تا هفته ی ۳۶ ادامه میدیم.از شیاف پروژسترون هم میتونیم کمک بگیریم. 🛑🛑تو کیسه آب پاره ها پروژسترون هیچ جایگاهی نداره🙋‍♀️ 🎲🎲🎲به کیا نباید پروژسترون بدیم؟ در موارد سرطان تخمدان و پستان،بیماری کبدی و فشارخون کنترل نشده. 🙋‍♀️کیا الان پروژسترون استفاده میکنن؟ 🙋‍♀️کیا سابقه ی زایمان زودرس دارن؟ 🙋‍♀️سوالاتتونو کامنت کنین و از تجربیاتتون بگین #دکترلیدامحمدپور

29 فروردین 1404 17:52:46

شیاف و باید جلو بزاریم یا عقب

فاطمه

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

dr.lidamohammadpour

دکتر لیدا محمدپور

1

4

. در هر #سیکل_قاعدگی #تخمک_گذاری اتفاق میفته و بعد از تخمک گذاری پوسته ی تخمک اگر بارداری اتفاق نیفته جذب میشه و از بین میره و اگر بارداری اتفاق بیفته میشه #جسم_زرد یا #کورپوس_لوتئوم و #پروژسترون تولید میکنه که برا پوشش آندومتر و لانه گزینی لازمه. 🎲🎲تا هفته ی ۷ تا ۹ حاملگی تولید پروژسترون برای حفظ حاملگی توسط جسم زرد انجام میشه تا بعدش #جفت این وظیفه ی مهم رو به عهده بگیره.پس اگر اشتباهی  قبل ۹ هفته جسم زرد(شبیه به کیست در سمت راست یا چپ) برداشته شه سقط اتفاق میفته. 💮#زایمان_زودرس یعنی زایمان قبل از هفته سی و هفت حاملگی میتونه ۹ تا ۱۲ درصد از زایمان ها را در سراسر جهان شامل بشه و علت اصلی مشکل دار شدن نوزادان هست. 🙋‍♀️دیده شده مکمل پروژسترون در مادران باردار تک قلو،با سابقه ی زایمان زودرس قبلی و دهانه رحم کوتاه(کمتر از ۲۵ میلی متر) میتونه زایمان زودرس رو کم کنه. پس کیا باید برای جلوگیری از زایمان زودرس پروژسترون استفاده کنن؟ 🎲🎲کسی که الان #تک_قلو بارداره ولی سابقه زایمان زودرس رو تو بارداری قبلی داره حتی اگه طول دهانه رحم نرماله بهتره از هفته ی ۱۶ تا ۲۰ حاملگی آمپول هیدروکسی پروژسترون کاپروات(#پرولوتون) عضلانی هفتگی یا شیاف پروژسترون روزانه  شروع بشه و تا هفته ی ۳۶ ادامه پیدا کنه🤰🙋‍♀️حالا اگه این خانوم طول دهانه رحمش کمتر از ۲۵ بود باید سرکلاژ بشه. 🎲🎲کسی که الان تک قلو بارداره و سابقه ی زایمان زودرس داره و الان دهانه رحمش هم کمتر از ۲۰ میلی هست👈شیاف پروژسترون هر شب از زمان تشخیص تا ۳۶ هفته ی بارداری استفاده کنه 🛑🛑در حاملگی دوقلویی که سابقه زایمان زودرس نداره و طول دهانه رحم هم خوبه نیاز به پروژسترون نداره🙋‍♀️ 🛑🛑در حاملگی دو قلویی که دهانه رحم کوتاهه شیاف پروژسترون میتونه تا حدی کمک کننده باشه. 🛑🛑در حاملگی دو قلویی با سابقه ی زایمان زودرس هم آمپول پروژسترون از ۱۶ تا ۲۰ هفتگی شروع و تا هفته ی ۳۶ ادامه میدیم.از شیاف پروژسترون هم میتونیم کمک بگیریم. 🛑🛑تو کیسه آب پاره ها پروژسترون هیچ جایگاهی نداره🙋‍♀️ 🎲🎲🎲به کیا نباید پروژسترون بدیم؟ در موارد سرطان تخمدان و پستان،بیماری کبدی و فشارخون کنترل نشده. 🙋‍♀️کیا الان پروژسترون استفاده میکنن؟ 🙋‍♀️کیا سابقه ی زایمان زودرس دارن؟ 🙋‍♀️سوالاتتونو کامنت کنین و از تجربیاتتون بگین #دکترلیدامحمدپور

شیاف و باید جلو بزاریم یا عقب فاطمه

29 فروردین 1404 17:52:46

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن