bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
بسم الله رکورد پایین ترین «نرخ رشد جمعیت» در تاریخ #ایران . سال ۱۳۹۸ تا به اینجا دو #رکورد را به نام خود ثبت کرده است. نخست ثبت رکورد کاهش بیش از ۱۷۰.۰۰۰ تولد فقط در یک سال و رسیدن آمار تولدهای کل کشور به رقم ۱.۱۹۶.۰۰۰ تولد و دوم اینکه نرخ رشد جمعیت ایران برای نخستین بار در تاریخ کشورمان در سال ۱۳۹۸ به کمتر از یک درصد کاهش یافت. mehrnews.com/xRQrL #جمعیت #نرخ_رشد_جمعیت #چهارشنبه_های_باشگاه #مباحث_فرزنداوری #باشگاه_مادران_تاریخ
05 تیر 1399 07:11:40
1 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله همیشه یکی از مسائل مورد بحث در فرزنداوری بحث اقتصاد هست! مشکلات اقتصادی در یک جامعه، علاوه بر مدیریت اقتصادی حاکم، ریشه در نگاه افراد جامعه دارد. برای مثال؛ با وجود معضلات و دغدغه های اقتصادی در گذشته، تعداد فرزندان در خانواده ها بیش از اکنون بوده است! یکی از مسائل تاثیرگذار؛ تغییر نگرش خانواده ها ( بعضا غلبه ناامیدی نسبت به شرایط، مصرف گرایی و...)، که جا داره بیشتر در موردش تامل بشه... از طرفی مسائل اقتصادی در خانواده تا حد زیادی به سبک زندگی وابسته است. مصرف گرایی، چشم و هم چشمی و... باعث افزایش توجه خانواده به لوازم غیر ضرور زندگی و کاهش رضایت آنها از وضع موجودشان می شود. از سویی دیگر، افراد یک جامعه در کنار حاکمیت با تولید، کارآفرینی و عدم مصرف گرایی می توانند در ثبات اقتصادی موثر واقع شوند. البته که نمیتوان منکر وضعیت سخت اقتصادی در جامعه شد... اما در نگاه و باور ما راهی برای غلبه بر سختی ها وجود دارد؛ رزق هر کودک (مادی، معنوی) در خانواده است و درواقع ماندگاری رفاه در خانواده بدون حضور کودکان قطعی نیست... شما چطور در این روزها، مشکلات اقتصادی را دور زده اید؟! یاتصمیم دارید دور بزنید؟🤔😉 #چهارشنبه_های_باشگاه #چهارشنبه_های_جمعیتی #فرزند_آوری #مشکلات_اقتصادی #رزاقیت #رزق
01 بهمن 1400 17:40:53
8 بازدید
bashgahemadaran
پویش داریم چه پویشی.. پویش دخترانه ؛ چرا دخترانه؟ اول اینکه دختران ما زنان و مادران آینده، و بزرگترین تعیین کننده های سبک زندگی نسل بعدی مون هستند💪💪 دوم اینکه هفته آینده روز دختر هست😍 حالا چطوری تو پویش شرکت کنیم؟؟؟ با فرستادن فیلم ۳تا۵ ثانیه ای از دختر کوچولو هاتون به پویش #ایران_دخت بپیوندید😍 چی بگم تو فیلم؟؟ #من_برکت_خونمونم #من_شادی_خونمونم #من_رحمت_خونمونم #من_گرمای_خونمونم #روز_دختر_مبارک و پسرای گل تون؛ میتونن بگن #یه_ابجی_دارم_دوسش_دارم یا حتی فیلم بوسیدن ابجی🥰 تا تاریخ ۳۱/خردادماه فیلم هاتون رو برای ما دایرکت کنید😊 #پویش_ایران_دخت #دختران_شناسنامه_خانواده_هستند #دختران_ایران_زمین #باشگاه_مادران_تاریخ
27 خرداد 1399 22:45:56
1 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله... دو تن از زنان نمونه تاریخ حضرت ساره سلام الله علیها و حضرت هاجر سلام الله علیها بودند. تیم ارایه و تحلیل از زنان تمدن ساز در این پست و پست بعدی سه شنبه ها به معرفی این دو بانو پرداخته است. #هاجر س #ساره س #زنان_حضرت_ابراهیم #سه_شنبه_های_باشگاه #تیم_تحلیل_ارائه_زنان_تمدن_ساز #مطالعات_خانواده #خانواده #زن_در_اسلام #فمنیسم
03 بهمن 1399 18:18:07
9 بازدید
bashgahemadaran
﷽ -- ⛔️ ۱- باتری های دیسکی شکل این نوع باتری ها (#سکه_ای) از خطرناک ترین وسایل موجود در خانه برای بچهها هستند. به محض بلااستفاده شدن، آن ها رو دور بیندازید. این باتریها باعث پارگی شیمیایی مری و ایجاد مشکلات شدید طبی بعد از آن میشوند. اگر متوجه شدید فرزند شما یک #باتری_دیسکی را بلعیده، یا حتی به این موضوع مشکوک شدید (گم شدن یک باتری دیسکی از وسایل خانه)، باید فوراً و بدون اتلاف وقت به اورژانس مراجعه کنید. (به هیچ راه خانگی و اینترنتی اعتماد نکنید) تا زمان مراجعه به اورژانس میتوانید به فرزند خود #عسل بخورانید تا مانند پوششی، باتری را دربربگیرد تا احتمال پارگی مری کمی کمتر شود. باتری اگر در مری باشد آن را با #اندوسکوپ خارج میکنند. اما اگر وارد معده شده باشد، آن را به حال خود رها میکنند تا با گذشت زمان همراه مدفوع، از مقعد خارج شود. محل باتری وسایل را با چسب نواری محکم کنید. ⛔️ ۲- قطعات #بادکنک ترکیده از این اجسام بترسید!🎈 اگر وارد ریه فرزند شما شوند، دردسر بزرگی هستند... با بلع جسم خارجی، کودک دچار #تنگی_نفس شده و به #سرفه میفتد. ممکن است رنگ چهره اش تغییر کند. شما به سرعت وارد عمل میشوید. اگر نتوانید کاری کنید، او را به اورژانس میبرید و متخصصان بعد از اقدامات اولیه، با دستگاه #برونکوسکوپ، جسم خارجی را از ریه کودک در می آورند. اما در مورد قطعات کوچک بادکنک ترکیده، همیشه داستان این نیست! این قطعات به شکل ناگواری به جدار ریه میچسبند و پزشک حتی با برونکوسکوپ هم، درحالیکه آن را به خوبی میبیند، قادر به خارج کردن آن نیست! و کودک توانایی تنفس خود را به تدریج از دست می دهد… پس بعد از بازی بچهها با بادکنک و ترکیدن آن، فوراً قطعات را دور بیندازید. ⛔️ ۳- مواد شوینده قلیایی و اسیدی #مواد_شوینده همیشه باید خارج از دسترس بچهها باشند. بچهها ممکن است بدون هیچ توجهی آن ها را ببلعند. متاسفانه سوختگی های شیمیایی با شوینده ها در بین کودکان بسیار شایع است. شوینده های قلیایی بسیار بدتر از اسیدی ها هستند. حتی استشمام بخارات این مواد نیز برای بدن حساس کودکان آسیب های جدی دارد. آن ها را از دسترس کودک دور نگه دارید. اگر متوجه شدید کودک این مواد را بلعیده، فوراً به اورژانس مراجعه کنید. در بلع مواد قلیایی، از دادن مواد اسیدی مانند آب پرتقال (برای خنثی کردن شیمیایی ماده!) جداً بپرهیزید. گرمای این واکنش شدت آسیب را بیشتر میکند. هرگز این مواد را در بسته بندیهای غیر از خود (بطری شیر، آبمیوه و...) نگه داری نکنید. برای بزرگترها نیز فریبنده و خطرناک است! #خانه_ایمن نشر فقط با منبع🌸
08 دی 1399 13:15:54
78 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله یکی از شنبه های خوب خدا قرار شده بود در مورد اینکه چجوری اتاق خواب بچه ها رو جدا کنیم صحبت کنیم؟!😊 همه مادرها هم خوشحال شدن که چه بحث خوبی واقعا...کلی هم بحث گروهی مون پرشور شد...🤩 اما خب خیلی بحث چند جانبه و کاملا وابسته به سبک و مدل تربیتی هر خانواده هست و نمیشه و نشد براش نسخه واحد بپیچیم..🧐 اما نکات مهم تر بحث رو در ادامه میاریم : جداسازی اتاق بچه ها 🔅 اول از همه باید بدانیم این مسیله در هر خانوادهای متفاوت است و به شرایط خانواده ربط دارد و یک اصل واحد که قابل تعمیم برای همه باشد وجود ندارد. 🔅بچه ۹ ماه در شکم مادر هست و اقتضای طبیعت و حکمت خدا میگه دو سال کنار مادر و متصل به او به وسیله شیر دادن بمونه که کم کم تعلق اون نه ماه از بین بره. وقتی از شیر گرفته شد مدتی هم باید کنارمون باشه تا اتصال این دو سال هم کم کم ،کم بشه. مسلما بچه ای که تازه از شیر گرفته شده رو نمیشه بلافاصله جدا کرد. 🔅 از نظر اساتید فوق تخصص نوزادان، *سه ماهه اول تولد نوزاد معادل است با سه ماهه چهارم بارداری!* یعنی انقدر باید در آغوش مادر و پدر باشه. در حدی که نام این نوع مراقبت مراقبت کانگورویی هست یا همون KMC و KFC( البته بیشتر برای نوزادان نارس است استفاده میشه) 🔅 بستر بچهها حتی همجنسها باید جدا شود اما جدا کردن اتاق باید ندارد و به فرهنگ خانواده ها مرتبط است. 🔅 برای اینکه بچهها و بالتبع مادرها خواب بهتری داشته باشند: بابونه ، بادرنجبویه، پرهیز از غذاهای محرک در وعده شام ، حداقل دو ساعت فاصله دادن شام از زمان خواب و... همچنین پوشاندن بچه قبل از خواب برای احتمال کنار زدن پتو در هنگام خواب مناسب است. 🔅 اگر بچهها از همان ابتدا جدا بخوابند و بلافاصله با کوچکترین تکان مادر شیر ندهد خواب شب کم کم طولانیتر میشود و بچهها صبورتر میشوند. 🔅 بچههایی که در دوسال اول کامل در کنار مادر نبودهاند برای ورود به مدرسه ممکن است دچار اضطراب جدایی بشوند. 🔅 خیلی وقتها تبلیغ برای جداکردن زودهنگام بچهها، برای تبلیغ تخت های نوزاد است. 🔅 بین مشاور ها هم آنهایی که تاکیدشون روی روابط همسرانه معمولا نظرشون به جداکردن زودهنگامه و اونهایی که روی روابط دلبستگی و اطراف بچه ها کار میکنند نظرشون روی باهم خوابیدن و کنار هم خوابیدنه. 🔅آنهایی که بچه هارو از نوزادی جدا میکنن تو بحث جداکردن موفق ترن و هرچی دیرتر میشه این فرایند سخت تر و آزار دهنده ترمیشه. البته باید قبل از اضطراب جدایی باشه #شنبه_های_باشگاه #جداسازی_اتاق_خواب_کودک #اتاق_کودک #اضطراب_جدایی
24 بهمن 1399 08:49:38
44 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
0
بسم الله.. #تدابیر_تابستان 👩🌾 بیشتر مربوط به رعایت تغذيه ای می شود و کاهش فعالیت (ورزش و زناشویی و فکری و...) از قدیم الایام هم مدارس علوم دینی در تابستان تعطیل میشده و به ییلاق میرفتند. 🍗🍝🍛🚫ا غذاها از گوشتی و حلیم و ماکارونی و کباب و آش رشته (سنگین و غلیظ) و انواع سس و ادویه جات تند و دمنوش های گرم بره به سمت خنکی ها 🌱چه مزاج گرم چه سرد فقط حد مصرفش فرق داره ⚠️هضم در تابستان دچار ضعف طبیعی هست. 🏊♂️ا ورزش مناسب تابستان، شنا و استخر رفتنه 🥬🥃ا از بهترین میان وعده های این فصل، کاهو سکنجبین هست 🥤🍺🍒🍋ا آب میوه و شربت های ملس (ترش و شیرین) مثل آلبالو، زرشک، لیمو، ریواس، انار، شاتوت عالی است 🔆 نکته: ✅ درسته که طب سنتی میگه آب یخ نباید خورد اما به معنای این نیست که باید آب گرم خورد اتفاقا طب سنتی میگه باید طبیعت بدن لذت ببره از اون چه که خورده میشه پس آب باید دمای مطبوع داشته باشه 🚫 اما به طور کلی استفاده از یخ برای سرد کردن (مجاورت یخ و مایعات) نهی شده ☑ اما گذاشتن آب و شربت در یخچال با دمای متعادل به شرط ننوشیدن ناشتا و نیمه شب و بین و بعد غذا، مانعی نداره گروه پزشکان سپیدار باشگاه مادران تاریخ کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک گروه مجاز است #باشگاه_مادران_تاریخ #دوشنبه_های_باشگاه #تدابیر_فصل_تابستان #طب_سنتی #مطالب_پزشکی