پست های مشابه

bashgahemadaran

بسم الله... شده تا حالا با خودتون فکر کنید ، حالا که میخوام چند تا فرزند داشته باشم؛ درباره باید و نبایدهای چینش وسایل خونه چه فکری کنم؟!🤔 یا مثلا بگین ای کاش فلان وسیله رو میگرفتم یا نمی گرفتم تا کمتر بچه ها محدود بشن؟!کمتر بکن نکن بشنون؟!👨‍🦰👩‍🦰 یا اگه وسایلها رو اینطوری میچیندم کمتر بریز و بپاش داشتم؟!📕📦📌🗑🗄 این سوالات موضوع یکی از چهارشنبه های جمعیتی گروه بوده... نکات زیر خلاصه ای از بحث های مطرح شده تو گروه هست... ✅حتما شماهم بر حسب تجربه نکاتی دارید که میخواید منتقل کنید؛ با اشتیاق میخونیم شون😍 #دکوراسیون_خانه_چند_فرزندی: ✅ بچه ها در هر سنی کنجکاوی خاصی دارند. ✅ فضای خانه باید طوری چیده بشه که بچه ها آزادی شون رو داشته باشند . ✅ در سنین کودکی باید و نبایدها به محیط وارد بشود نه به کودک . ✅ بهتره ظرف ها و شکستنی ها اصلا جلوی چشم بچه ها نباشند. بهتر است در طبقات بالایی کابینت ها قرار بگیرند و ظروف پلاستیکی و بی خطر در طبقات پایین که اگر بچه ها سراغشون رفتند نگرانی نداشته باشیم . ✅ استفاده از روفرشی و رومبلی های جمع و جور بجای تذکر مداوم به بچه‌ها . ✅ عادت دادن بچه ها به انجام کارهایی که ریخت و پاش دارد روی زیرانداز یا محل مشخص در خانه. ✅ موکت برای کف آشپزخانه بهترین گزینه است چون براحتی قابل شستشو در حمام است . ✅ جمع کردن وسایل اضافی از هال و باز کردن فضا برای بازی بچه ها . ✅ استفاده از حفاظ برای پنجره‌ها و تراس‌ها. ✅ استفاده از قفسه های دیواری برای گلدان‌ها یا لوازمی که بچه ها نباید دست بزنند . ✅ استفاده از راهکارهای بالا برای هر بچه ای متناسب با روحیات خود او مناسب است. و..... #چهارشنبه_های_باشگاه #۷سال_آزادی #تربیت_فرزند #چندفرزندی

01 دی 1399 15:18:31

9 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله از کی برای کودک کتاب بخوانیم؟!🤔 از همان ابتدای تولد👶 می توان کتابخوانی را شروع کرد، کودک هر صحنه ای را که بشنود و ببیند در ذهن خود ثبت می کند. بنابراین در دوران نوزادی می توانید حتی کتابی که خودتان مطالعه می کنید، بلندخوانی کنید. از زمانی که کودک بزرگتر می شود و علاقه به دست گرفتن کتاب دارد می توان از کتابهای جلد سخت، حمام، فومی و...📕 استفاده نمود. محتوای کتاب بهتر است دارای ریتم🎶 باشد. از کودک کمتر از 2سال، توقع نشستن و گوش دادن به کتاب نباید داشت، چرا که در واقع کتاب خواندن یک بازیست پس نسبت به پاره کردن کتاب یا گرفتن کتاب توسط کودک حین کتابخوانی نبایستی حساسیت نشان داد و کاملا طبیعی و جزیی از بازی وی است.🤷‍♀️ چند نکته برای انتخاب کتابهای مذهبی📗 کتاب های مذهبی چند مدل هستند: - کتابهای مناسبتی مثلا در مورد عید غدیر، حدیث کساء و... - کتابهای رجال که شخصیتی را معرفی می کند. - کتابهای احکام و اخلاق 🔎نشر #گنجشکهای_جمکران در حوزه کودک و نوجوان کتب جذاب و مناسبی دارد. 🔎نشر #جمال و #به_نشر، هم کتاب خوب دارند هم بد. یعنی بعضا برای خانواده مذهبی مناسب و برای خانواده متوسط نامناسب هستند. 🌱🌱🌱🌱 📒 کتاب زرد چیست و در برابر مطالعه این کتابها توسط کودک و نوجوان چه واکنشی باید داشت؟ 🏷کتب زرد (خانه درختی، تام گیتس و...)، کتابهای عامه پسندی هستند که خواندنشان ایرادی نداشته و درحالی که دوستان و اطرافیان کودک همه این کتاب رو می خوانن، منع کردنش ایراد بزرگتری هست. ⚠️زمانی مطالعه این کتاب اشکال دارد که کودک روی این ژانر ایست⛔ داشته باشد و صرفا این مدل از کتب را علاقه نشان داده و مطالعه کند. و با معرفی کتابهای با کیفیت در ژانر مورد علاقه کودک میشود از ایست مطالعاتی این نوع کتابها خارج شد. و البته در نظر داشته باشید که بسیاری از کودکان کتابخوانی خود را با همین کتب آغاز می کنند. ادامه دارد.... ممنون از حضور کارشناس کتاب کودک خانم مصطفی زاده عزیز در گروه و ارائه مطالب مفید شون @motherlydays #شنبه_های_باشگاه #بحث_های_مادرانه #کتابخوانی_کودک #نشر_کودک #کتاب_خوب #کودک_کتابخوان

21 آذر 1400 13:59:29

5 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله... اعضای گروه باشگاه حتما میدونن یه برنامه جدید به باشگاه اضافه شده🥰 صبح‌های یکشنبه دست بچه‌هامونو میگیریم و دسته جمعی میریم به #مهد_مجازی باشگاه مادران تاریخ، #مهدِ_کودکانِ_تاریخ ساز ! 😍 کلیات مطالب مهد، در گروه اصلی باشگاه (سالن اصلی باشگاه 😊) ارائه میشه شامل شعر، قصه، کاردستی، کتاب‌خوانی، نرمش صبحگاهی، قرآن و توسل، فعالیت های مناسبتی و... اما یک #گروه_اقماری هم داریم برای ارتباط دلبندان شما با مربی های عزیز و سایر همکلاسی ها (ارسال عکس نقاشی ها، صوت داستان و شعر، عکس کاردستی ها و...).. تو هفته گذشته به مناسبت #ایام_محرم بچه ها #کاردستی #پرچم #یاحسین را با وسایل موجود در خانه داشتن، ورق بزنید تا کارهای قشنگ و دوست داشتنی این فسقلی ها رو ببینید. #یکشنبه_های_باشگاه #مهد_کودکان_تاریخ_ساز #کودکان_اینده_ساز

11 شهریور 1399 13:21:44

4 بازدید

bashgahemadaran

پویش داریم چه پویشی.. پویش دخترانه ؛ چرا دخترانه؟ اول اینکه دختران ما زنان و مادران آینده، و بزرگترین تعیین کننده های سبک زندگی نسل بعدی مون هستند💪💪 دوم اینکه هفته آینده روز دختر هست😍 حالا چطوری تو پویش شرکت کنیم؟؟؟ با فرستادن فیلم ۳تا۵ ثانیه ای از دختر کوچولو هاتون به پویش #ایران_دخت بپیوندید😍 چی بگم تو فیلم؟؟ #من_برکت_خونمونم #من_شادی_خونمونم #من_رحمت_خونمونم #من_گرمای_خونمونم #روز_دختر_مبارک و پسرای گل تون؛ میتونن بگن #یه_ابجی_دارم_دوسش_دارم یا حتی فیلم بوسیدن ابجی🥰 تا تاریخ ۳۱/خردادماه فیلم هاتون رو برای ما دایرکت کنید😊 #پویش_ایران_دخت #دختران_شناسنامه_خانواده_هستند #دختران_ایران_زمین #باشگاه_مادران_تاریخ

27 خرداد 1399 22:45:56

1 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله الرحمن الرحیم ... #باشگاه_مادران_تاریخ

27 خرداد 1399 20:45:12

1 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله.. #نفخ علت اصلی ایجاد نفخ، بد خوردن و خوردن غذا و میوه های نفاخ هست. مخصوصاً در این فصل که اکثر میوه ها نفاخ هستند. لذا اولین توصیه به شما تقلیل مواد نفاخ هست دومین توصیه خوب جویدن غذا و پرهیز از پرخوری سوءمزاج های خاص معده هم میتونن عامل ایجاد نفخ بشن (از بلغم تا سودا و صفرا) بستگی به علائم داره اما میشه با رعایت تدابیری، بدون دردسرهای مربوط به مزاج، نفخ رو کاهش داد تصاویر رو ببینید. در ضمن مراقب باشید که از هر دارویی برای کاهش نفخ استفاده نکنید. در اکثر فرآورده های گیاهی بازار، رازیانه وجود داره کمی نبات داغ (آب جوش با نبات غلیظ که میذاریم کمی خنک بشه) کمک کننده است در موارد شدید تر جوشانده یک ق چ زیره سبز با نبات در یک لیوان آب. نصف استکان صبح و شب برای کولیک نوزادان هم خوب جواب میده. یک ق م عصرها یا غروب ها گروه پزشکان سپیدار #باشگاه_مادران_تاریخ #دوشنبه_های_باشگاه #نفخ #تدابیر_نفخ #کولیک

11 مرداد 1399 12:27:47

169 بازدید

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

3

تاملی در مورد داروها

سؤال خیلی از مامانها (و باباها) ست که وقتی یه دارو باز شد تا کی قابل استفاده است؟ اگر باز نشده چی؟ حالا تاریخش بگذره و استفاده کنیم چی میشه؟ #داروساز تیم باشگاه مادران تاریخ پاسخ میده😊 تاریخ انقضای دارو که روی دارو درج میشه، زمانی هست که ۱۰ درصد ماده مؤثره، تخریب شده و ۹۰ درصد اون باقی مونده. اما اگه دارویی حتی قبل فرا رسیدن تاریخ انقضا تغییر رنگ، مزه، حالت و... داد نباید مصرف بشه. 🔔 به طور کلی اگه تاریخ انقضای دارویی گذشت باید اون رو دور ریخت. به چند دلیل: ۱- کاهش ماده موثره ۲- احتمال ایجاد آلودگی میکروبی ۳- احتمال ایجاد متابولیت سمی 💊در این بین تأکید بیشتر بر روی آنتی بیوتیک هاست که حتما باید دور ریخته بشن. چون هم ماده مؤثره کم شده و هم مثلاً در مورد تتراسایکلین ها، احتمال سمیت کلیوی هست. 💊مساله دیگه اینکه حتی اگه بدونیم که ماده مؤثره بعد از زمان انقضا و تخریبش، محصول و متابولیت سمی ایجاد نمیکنه، باز هم توصیه به عدم استفاده است چون ما نمیدونیم بقیه مواد جانبی داخل دارو (مواد افزودنی یا اکسیپیانت ها) چی اند و شاید آنها مشکل ساز باشند. در مورد فرآورده چشمی (قطره یا پماد چشمی) بعد باز شدن عموماً فقط تا یک ماه میشه برای چشم استفاده شون کرد، چون بعد از آن خاصیت استریل ندارند❌ 🔔در مورد سوسپانسیون آنتی بیوتیک ها (باز و آماده شده)، معمولا ۷_۱۰ روز بیرون یخچال و ۱۴ روز داخل یخچال میشه نگه داشت (غالباً؛ استثنا هم داره) 💆فرآورده های "ساختنی" پوستی رو تا ۲_۳ ماه و حتی شاید بیشتر هم بشه استفاده کرد مگر اینکه جای گرمی باشند و تغییر حالت(مثلا فاز روغنی امولسیون جدا بشه )یا بو یا رنگ قابل توجه بدن. مکمل ها چطور؟ توصیه علمی نیست اما یه سری فرآورده ها مثل بعضی مکمل ها رو تا مدتی بعد از زمان انقضاء هم میشه استفاده کرد. نکته آخر این که تاریخ انقضای روی دارو، عمر قفسه ای دارو (برای فروش) هست که کمی زودتر از عمر اصلی دارو درج شده. یعنی دارو مدتی بعد از اون منقضی میشه. اما خب مصرف کننده نمیتونه دقیق بدونه چه مدت بعد. 🍵 در مورد گیاهان دارویی اگر عطر گیاه از بین بره معمولاً خواصش رو از دست میده (همچنین ادویه ها). کمرنگ شدن رنگ (رنگ گل ها، برگ ها)هم نشان از کاهش خواص داره. معمولاً بعد از گذشت یک سال، گیاهان و عرقیجات گیاهی فاقد خواص اولیه خود خواهند بود. #باشگاه‌مادران‌تاریخ #مادرآگاه #مادری_و_پزشکی #مادرم_باافتخار #دارو #تاریخ_انقصا_دارو #آنتی_بیوتیک #مکمل_دارویی #دکتر_کاظم_پور گروه پزشکان سپیدار

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

bashgahemadaran

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

3

سؤال خیلی از مامانها (و باباها) ست که وقتی یه دارو باز شد تا کی قابل استفاده است؟ اگر باز نشده چی؟ حالا تاریخش بگذره و استفاده کنیم چی میشه؟ #داروساز تیم باشگاه مادران تاریخ پاسخ میده😊 تاریخ انقضای دارو که روی دارو درج میشه، زمانی هست که ۱۰ درصد ماده مؤثره، تخریب شده و ۹۰ درصد اون باقی مونده. اما اگه دارویی حتی قبل فرا رسیدن تاریخ انقضا تغییر رنگ، مزه، حالت و... داد نباید مصرف بشه. 🔔 به طور کلی اگه تاریخ انقضای دارویی گذشت باید اون رو دور ریخت. به چند دلیل: ۱- کاهش ماده موثره ۲- احتمال ایجاد آلودگی میکروبی ۳- احتمال ایجاد متابولیت سمی 💊در این بین تأکید بیشتر بر روی آنتی بیوتیک هاست که حتما باید دور ریخته بشن. چون هم ماده مؤثره کم شده و هم مثلاً در مورد تتراسایکلین ها، احتمال سمیت کلیوی هست. 💊مساله دیگه اینکه حتی اگه بدونیم که ماده مؤثره بعد از زمان انقضا و تخریبش، محصول و متابولیت سمی ایجاد نمیکنه، باز هم توصیه به عدم استفاده است چون ما نمیدونیم بقیه مواد جانبی داخل دارو (مواد افزودنی یا اکسیپیانت ها) چی اند و شاید آنها مشکل ساز باشند. در مورد فرآورده چشمی (قطره یا پماد چشمی) بعد باز شدن عموماً فقط تا یک ماه میشه برای چشم استفاده شون کرد، چون بعد از آن خاصیت استریل ندارند❌ 🔔در مورد سوسپانسیون آنتی بیوتیک ها (باز و آماده شده)، معمولا ۷_۱۰ روز بیرون یخچال و ۱۴ روز داخل یخچال میشه نگه داشت (غالباً؛ استثنا هم داره) 💆فرآورده های "ساختنی" پوستی رو تا ۲_۳ ماه و حتی شاید بیشتر هم بشه استفاده کرد مگر اینکه جای گرمی باشند و تغییر حالت(مثلا فاز روغنی امولسیون جدا بشه )یا بو یا رنگ قابل توجه بدن. مکمل ها چطور؟ توصیه علمی نیست اما یه سری فرآورده ها مثل بعضی مکمل ها رو تا مدتی بعد از زمان انقضاء هم میشه استفاده کرد. نکته آخر این که تاریخ انقضای روی دارو، عمر قفسه ای دارو (برای فروش) هست که کمی زودتر از عمر اصلی دارو درج شده. یعنی دارو مدتی بعد از اون منقضی میشه. اما خب مصرف کننده نمیتونه دقیق بدونه چه مدت بعد. 🍵 در مورد گیاهان دارویی اگر عطر گیاه از بین بره معمولاً خواصش رو از دست میده (همچنین ادویه ها). کمرنگ شدن رنگ (رنگ گل ها، برگ ها)هم نشان از کاهش خواص داره. معمولاً بعد از گذشت یک سال، گیاهان و عرقیجات گیاهی فاقد خواص اولیه خود خواهند بود. #باشگاه‌مادران‌تاریخ #مادرآگاه #مادری_و_پزشکی #مادرم_باافتخار #دارو #تاریخ_انقصا_دارو #آنتی_بیوتیک #مکمل_دارویی #دکتر_کاظم_پور گروه پزشکان سپیدار

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن