bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
بسم الله این روزها به دلایل مختلف ممکن است این دغدغه را از تعدادی خانم ها بشنویم؛ که همسرم را چطور همراه کنم که برای فرزند بعدی موافق شود..🤔 در ادامه خلاصه ای از بحث گروهی یکی از چهارشنبه های گروه رو باهم میخونیم..👌 👨👩👧👦 اقناع همسر برای فرزند آوری مجدد 🚼 باید توجه داشت نمیشود با عقل گرایی خشک، از زنان انتظارات مردانه و از مردان انتظارات زنانه داشت. 🚼 عدم موافقت همسران دلایل مختلف و متفاوتی داره که تو برخی عناوین کلی شاید بگنجه: 💰برخی مسائل مالی 🤕برخی حساسیت های بیش از حد خانم 🤓برخی به هم ریختن نظم زندگی 💏برخی تحت الشعاع قرار گرفتن روابط زناشویی 👫برخی محبت افراطی 🧐برخی انتظارات افراطی 💉برخی مسائل سلامتی 🛠برخی اعتماد نداشتن به مدیریت همسر 🤦♂️برخی اعتماد به نفس نداشتن مرد 🙍♀️🙍♂️برخی تجربیات خانوادگی ناموفق 📲برخی فضاسازی رسانه ای قدیمی 🗞برخی مسائل سیاسی و .... که هر کدوم اینها راهکارهای جداگانه ای دارد 🚼 توجه دادن همسر به نکات مثبت مثل فاصله سنی کم 🚼 توسل و چله برداشتن 🚼 اصرار به خدا بجای همسر چون دلها بدست خداست.... 🚼 زن بالقوه بسیار قدرتمند هست و توان جمع کردن همزمان همسرداری و فرزندآوری و حتی بسیاری جنبه های دیگه رو داره. چنان که مثال ها و الگوهاش زیادن. حال اگر هنوز بالفعل نشده، این ضعف ماست و هدف زندگی تلاش برای بهتر شدنه. همونطور که برای جنبه های دیگه زندگیمون برای بهبود فردی مون تلاش میکنیم که نقائصمون رو برطرف کنیم، تو این مورد هم همینه. شاید نیاز داریم دوره های مدیریت زمان، یا همسرداری، یا مدیریت رفتاری خودمون و کودک رو آموزش ببینیم. 🚼 ممکنه برخی مردها اگر زیادی در جریان سختیهای مادری قرار بگیرند ظرفیت تحملش رو نداشته باشن و باید خیلی مدبرانه، عاقلانه، و بزرگوارانه در این مسائل برخورد کرد. خلاصه به نظر میرسه توسل و تدبیر شاه کلید این موضوع باشن... #چهارشنبه_های_باشگاه #حامی_جمعیتی #فرزنداوری #فرزند_بعدی #همراهی_همسر #رضایت_همسر #پدر
20 اسفند 1399 11:38:14
8 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.... ❓اسهال چیه؟ ما دفع بیش از ۱۰ گرم مدفوع به ازای هر کیلو وزن بدن در روز رو میگیم اسهال😷 پس یه ذره شل شدن شکم بچه اسهال نیست. خب میوه و ملین و... خورده، شکم شُل تر کارکرده دیگه! از نظر کتابی، هر اسهالی در بچهها نیاز به آزمایش مدفوع ساده داره. ولی ما این کار رو نمیکنیم معمولاً و زمان میدیم. ❓کی باید #کشت_مدفوع داد؟ وقتی بچه تب داره، مدفوعش خونی ه، بیماری نقص ایمنی داره یا بیماری مزمن گوارشی داره، دیگه بالاغیرتاً نیایم تو گروههای مجازی از مامانها راهکار رفع اسهال بپرسیم! زود ببریم دکتر و کشت براش بدیم ❓کی پزشک سه تا آزمایش مدفوع مینویسه(میگه سه بار آزمایش بدید)؟ وقتی شک به #انگل داره 💡نکته: #اسهال_خونی همیشه نیازمند بررسی است. چه با تب چه بی تب 🍏درمان نکته: اگر فکر میکنید بچه دچار #کم_آبی بدن شده *فوراً به اورژانس* مراجعه کنید. وقتی برای پرسمان در فضای مجازی نیست! *کودکان زمان زیادی برای جبران به ما نمیدهند* اگر کم آبی متوسط یا خفیف باشد، پزشک با کنترل استفراغ، ORS تجویز میکند حتی درصورتیکه کم آب هم نباشد برای جلوگیری از کم آبی بهتر است ORS رو شروع کنید. به ازای هربار اسهال، 10 سیسی برای هرکیلو وزن بدن مثلاً کودک 15 کیلو هست. و از صبح سه بار دفع اسهالی داشته. باید سه بار، هربار 150 سیسی ORS بدید. 💟 توجه: ORS باید حتماً یک بسته ش در *چهار لیوان پُر آب* (چهار تا 250 سیسی یعنی یک لیتر آب کامل؛ نه کمتر) حل بشه. آب کمتر=خطر مرگ☠ اما اگر کودک #کم_آب نیست، در مبحث اسهال دو اقدام داریم: دارویی، تغذیه ای #دارو: قطره پدی لاکت کپسول پروکید پودر (ساشه) کیدی لاکت (به ترتیب قیمت) 🍲 #رژیم_غذایی : 🍼 نکته اول- شیرمادر به هیچ عنوان قطع نشود مگر در موارد شدید بستری. اگر کودک شیرخشک میخوره هم تا حد ممکن نباید حذف بشه مگر اینکه تشخیص بدیم که اسهال بخاطر شیرخشک ه 🥘 نکته دوم- #طب_سنتی : در دورهی اسهال تغذیه باید سبک باشد تا بدن به دفع آسیب بپردازه. اما اگر بدن کودک ضعیف است از مواد مقوی اما سبک استفاده بشه. تدابیر اسهال اطفال ادامه دارد...... #دوشنبه_های_طبیبانه #دوشنبه_های_باشگاه #پزشکی #اسهال #اسهال_اطفال #اطفال
03 آذر 1399 12:19:12
41 بازدید
bashgahemadaran
﷽ ____ ادامه از پست قبل پست قبلی مطالعه شود ❗توجه: بحث این پست ها فقط راجع به غربالگری بیماری داون است. آنومالی اسکن و سایر ناهنجاری های جنینی (اننسفالی، هیدروسفالی، سندروم پری دریایی، سندروم پاتر،...) مدنظر بحث نیست. غربالگری سه ماهه اول فقط داون را تشخیص میدهد (و تریزومی نادر ۱۳ و ۱۸ و NTDهایی که با سونوهای دیگر هم قابل تشخیص است) و اساساً برای کشف و سقط جنینهای مبتلا به داون طراحی شده است. با انجام سونوی آنومالی اسکن در هفته ۱۷-۱۸ میتوان برخی دیگر از ناهنجاری ها را تشخیص داد. 📍بسیااااری دیگر از بیماریهای جنینی اصلاً با هیچ روش تشخیصی موجود در علم و تکنولوژی امروز، قابل کشف نیستند! #غربالگری #غربالگری_بارداری #شبکه_بهداشت #نظام_سلامت #باشگاهمادرانتاریخ #گروه_پزشکان_سپیدار 🙏 نشر دهید 🌱
17 بهمن 1399 18:53:57
317 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله #حسادت_بچه_ها #مدیریت_ورود_فرزند_جدید حتما خیلی هاتون یا با این دغدغه مواجه شدید یا در شرفش هستید، در هر صورت این اتفاق یه بازخورد طبیعی در همه بچه ها هست ، نکته مهم نحوه ی مدیریت پدر و مادر و اطرافیان می باشد. ✳ اول بدونید حسادت چرا شکل میگیره؟ به خاطر چشم و هم چشمی، به خاطر تبعیض هایی که پدر و مادر انجام می دهند ، به خاطر اینکه ما به بچه دیگه بیشتر بها داده ایم! ✅ به هیچ وجه از تنبیه و اجبار استفاده نکنید! ✅کودک را نوازش کنید ، بهش محبت کنید به کودک آگاهی بدید، که بخاطر ناتوانی بچه کوچک لازم هست بهش رسیدگی بشه. ✅ با کودکتان حرف بزنید، باهاش بازی کنید، وقتی ببینه بهش توجه میشود ناخوداگاه مشکلش حل میشود. ✅براي آموزش كار خوب ؛ فرزندتان را با ديگران مقايسه نكنید. ✅ توجه اطرافیان باید در روزهای اول معطوف به بچه های قبلی باشد، که خلا نبود مادر کم بشه ✅ اسباب بازی های سرگرم کننده هم در روزهای اول بعد زایمان خیلی کمک کننده هست. ✅ به بچه بزرگتر مسئولیت کارهای بچه کوچیکتر را بدهیم؛ مثلا پوشک بیار کلاه بیار. ✅ برای جلوگیری از اسیب یه سری قوانین داشته باشیم مثلا بالای سر نوزاد نباید ایستاد. بوس فقط از دست و پا ، اینکه نوزادها فاصله ی نزدیک رو نمی بینن و دور رو بهتر میبینن چون کوچولو هستن . ✅حرف زدن محبت امیز با لحن بچه گونه از قول نوزاد به بزرگترها مثلا «خواهرت میگه داداشم رو دوس دارم» شما چه تدابیری به کار گرفتید تا این دوره را پشت سر بگذارید؟؟ آیا خاطره جالبی از آن دوره به یاد دارید؟ #شنبه_های_باشگاه #بحث_گروهی #فرزند_دوم #فرزند_دوم_مادر_آگاه #باشگاه_مادران_تاریخ
21 تیر 1399 18:51:28
50 بازدید
bashgahemadaran
#قوانین گروه *باشگاه مادران تاریخ* ۱- عضویت فقط مخصوص خانم ها در عضو کردن از لیست مخاطبین خود دقت کنید. ۲- *از بازارسال (فوروارد) مطالب از گروه و کانال های دیگر بپرهیزید.* خصوصا پیام های تربیت فرزند؛ مگر پیام هایی که در راستای اهداف گروه (فرزندآوری، فرزند بیشتر) هست، یا در جواب سوال خاص یکی از اعضای گروه ۳- به علت لزوم ترک عادت دیر خوابیدن و اهتمام به خواب به موقع😴 و اینکه آخرشب زمان رسیدگی به فرزندان و همسر محترم☺️ هست، گروه از ساعت *۱۱* شب الی *۵:۳۰* صبح *تعطیل* می باشد. جمعهها نیز زمان مخصوص رسیدگی به خانواده و امور دینی و عبادی است. از فضای مجازی به درآییم و غرق حقیقت شویم 😊 لذا *جمعهها نیز گروه تعطیل میباشد* از ارسال پیام در این زمان خودداری کنید. ۴- از جواب دادن به پیام ها قبل از خواندن جواب سایرین بپرهیزید. چون ممکن است مطلب موردنظر شما بیان شده باشد ۵- لطفاً از چت های دو نفره، *ارسال پیام های حاوی تعارفات و محاورات (ممنون، خواهش میکنم، ببخشید، چه جالب...) یا شکلک و برچسب* بپرهیزید حجم بالای پیام ها باعث گریز بعضی از اعضای محترم گروه خواهدشد. اگر با مطلبی حس همدلی و موافقت دارید، لطفاً به جای ارسال پیام متنی (موافقم، احسنت، درسته، خیلی عالی و..) *از گزینهی پسند (❤️) استفاده کنید* ۶- به *برنامهی روزانهی گروه* توجه کنید. برای نظم بیشتر گروه، مجاز نیستیم هر مطلبی را در هر زمان دلخواه ارسال کنیم. ۷- کپی و ارسال مطالب گروه خصوصاً مطالب پزشکی یا مباحث مربوط به جمعیت و فرزندآوری که در انتهای آنها نام و لینک گروه ذکر شده، اگر *با لینک یا نام گروه* باشد، مزید امتنان است ۸- سؤالهای متفرقه و غیرمرتبط با موضوع گروه را (خصوصاً وقتی خیلی نچسب، وسط بحث گروهی میآیند😐) با هشتگ #سؤال یا #اضطرار و حتتتما با *درج عبارت #پاسخ_در_خصوصی* پرسیده و بعد از گرفتن پاسخ در خصوصی، *سؤال را از گروه پاک کنید.* علاوه بر این اگر فکرمیکنید سؤال و جوابهای داده شده برای اعضای گروه مفید است، لطفاً جمعبندی پاسخها را طی یک پیام واحد با هشتگ مناسب به گروه ارائه کنید. ۹- اگر در پایان بحث های گروهی، کسی از دوستان عزیز، *مطالب را جمعبندی* کند، دعای خیر عدهی کثیری پشت سرش خواهدبود. پیشاپیش خداوند خیرتان دهاد😊 #قوانین_گروه #باشگاه_مادران_تاریخ #مادران #مادری
27 خرداد 1399 22:28:36
1 بازدید
bashgahemadaran
﷽ --- امیدواریم پست قبل براتون مفید بوده باشه و ذخیره کرده باشید و برای دوستان و آشنایان فرستاده باشید💚 نعمت #عافیت و #سلامت، روزی هر لحظه زندگی تون... #کرونا ✳️ در صورت ابتلا: آرامش و روحیه خود راحفظ کنید از دعا، صدقه و قربانی غافل نشید. مایعات فراوان مصرف کنید تا حد ممکن استراحت کنید مصرف مکمل ویتامین دی، سی و زینک میتونید از مشاوره های آنلاین و مجازی کمک بگیرید ولی "حتما از ابتدا زیر نظر پزشک باشید" تا بر اساس شرایط داروهای لازم تجویز شود. به علائم خطر توجه داشته باشید. در صورت بروز علایم خطر حتی درصورت اکسیژن خون نرمال، هر چه سریعتر به مراکز درمانی مراجعه کنید. مراجعه زودتر، احتمال موفقیت درمان را چندین برابر میکند. خوددرمانی نکنید. نرمش ملایم ✳️رژیم غذایی: مصرف مایعات فراوان غذاهای مفید: جوجه کباب، کباب گوسفندی ماهیتابه ای، ماهی و مرغ کباب شده در توری، چلو گوشت، خورشت گوشت و لپه، خورشت فسنجان با رب انار شیرین، خورشت هویج، خورشت کدو +بروکلی، هویج و کدوی بخار پز یا آب پز همراه غذا ماست (پروبیوتیک) سوپ ماهیچه، سوپ مرغ، سوپ کاهو صبحانه و عصرانه: فرنی، حریره بادام، نان و کره(حیوانی) و عسل، مربای سیب یا به، تخم مرغ مخصوصاً عسلی میان وعده: آب هویج، فالوده سیب و عسل، شیر بادام، آب پرتقال، شیر عسل، آبلیمو عسل (شربت ها فقط با یک قاشق عسل شیرین شوند) سیب، هندوانه، آلو، انجیر. به صورت خام یا مقداری آب پز به صورت کمپوت بسیار کم شیرین مغزیجات خام (پسته، بادوم، گردو) دمنوش چای کمرنگ، بابونه، قهوه، به، عناب، یک فنجان چای سبز پرهیز از جگر در دوره ی بیماری و یک هفته بعد از آن بعد از غذاها نصف سیب پخته خورده شود. دقت به مصرف مواد غذایی شیرین به خصوص عسل، نبات، و انواع شیره ها( به مقدار خیلی کم استفاده شود) استفاده از مقداری زردچوبه ی تفت داده شده در مقدارکمی روغن مصرف میوه و سبزی تازه ✳️علایم خطر (برای مراجعه فوری حضوری): تب بیش از پنج روز ضعف شدید درد شدید عضلانی بی اشتهایی شدید درد قفسه ی سینه سرفه ی تشدید شده تنگی نفس سرفه یا خلط خونی ✳️قوانین #قرنطینه: هر فرد که با فرد مبتلا یا مشکوک در چند روز قبل از شروع علائم تماس داشته باید تا ۱۴ روز قرنطینه باشه. در صورت بروز علائم، باز قرنطینه رو تا ۱۴ روز ادامه بدید در صورت بستری، قرنطینه تا ۲۱ روز. در صورت ابتلا در یک اتاق جداگانه قرنطینه باشید. تهویه خونه رو هر چه بیشتر کنید و در هنگام حضور در مکان های مشترک ماسک بزنید. سطوح دسشویی و حمام ضدعفونی شوند. #باشگاهمادرانتاریخ #گروه_پزشکان_سپیدار #پزشکی #طب_سنتی #کرونا
13 مرداد 1400 12:32:07
5 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
0
🍃یا طَبیبَ مَن لا طَبیبَ له🍃 دوشنبهها 💉روز سؤالات و مباحث پزشکی در حوزهی مادری ✅ مامانهای خوب، دوشنبهها میتونید اگر در حوزهی مسائل *پزشکی بارداری، زایمان، شیردهی و اطفال* سؤالی دارید که امکان پاسخگویی آن *به صورت کلی و مجازی* وجود داره، از #پزشکان محترم گروه بپرسید 💟 همهی ما خالصانه دوست داریم به همهی سؤالات جواب بدیم و کمکی به شما کنیم. اما همگی شديداً دچار ضیق وقت و محدودیت بعلت مسائل کاری، درسی، فرزند و شوهر و خانه هستیم. پس لطفاً چندتا نکته رو توجه کنید: 1⃣ سؤالات در حوزهی ذکر شده باشه 2⃣ مسائل تخصصی و خاص نیاز به دانستن شرح حال کامل، سوابق، اطلاع از تمامی عکس ها و آزمایش ها و معاینه از نزدیک داره. پس اونها رو، نه مطرح کنید نه انتظار جواب داشته باشید. مسائلی که پیش فوق تخصص هم رفتید و جواب نگرفتید رو هم از ما نپرسید!😅☺️ 3⃣ میتونید سؤالات رو در خصوصی از پزشکان عزیز گروه بپرسید. اما توجه کنید که اولاً در سؤالات دو شرط بالا رو رعایت کرده باشید، ثانیاً مربوط به خود شما باشد. لطفاً مسائل اقوام و آشنایان را با ما درمیان نگذارید. امکان پاسخگویی نداریم. 4⃣ اگر دیر پاسخ گرفتید به علت تعدد سؤالات هست. *در خصوصی* پیام یادآوری ارسال کنید. 5⃣ سؤالاتی که در خصوصی ارسال میکنید را فقط *از یکی از پزشکان* بپرسید. همزمان دو یا چند نفر از ادمین ها را مورد مشاوره قرار ندهید. در صورت پیچیده بودن سؤال، ما حتماً در گروههای تخصصی خود با یکدیگر مشورت میکنیم. #دوشنبه #روز_پزشکی #پزشکی #لیست_پزشکان_گروه #باشگاه_مادران_تاریخ #مادران #مادری