پست های مشابه

bashgahemadaran

بسم الله.. #کرونا سوال دارم! یه فکری توسرم چرخ میخوره که اگر باردارشم و خدای نکرده خودم یا بچه درگیر بشیم، بعد نمیگم حالا چرا عجله کردی؟🤔 چند ماه صبر میکردی، یه سال صبر میکردی! از طرفی از قبل برای امسال برنامه بارداری داشتم!😍 باردارهای اطرافم رو که می بینم انگیزه میگیرم ذوق میکنم❤ ولی از طرفی هم می بینم که بعضیاشون چقدر نگرانن ... چه کنم؟🙆‍♀️🙆‍♀️ 🌱 حالا باهم جواب های دوستان در بحث بالا را می بینیم: ✳هیچ حد پایانی برای کرونا قابل پیش بینی نیست، میشه به این خاطر برنامه های زندگی را عقب بندازیم؟ ✳مگه غیر از این هست که هر لحظه ممکن هست ویروس جدیدی از راه برسه! ✳هیچ مدرکی وجود نداره که نشون بده کرونا اثر سوء بر جنین ها داشته و یا بارداری رو عارضه دار کرده و ممنوعیت علمی داره! ✳البته که هیچ پزشکی هم نمیتونه قسم بخوره که هیچ مشکلی وجود نداره و با خیال راحت برو باردارشو ✳اما کرونا پایانش مشخص نیست، پس شاید واقعا منطقی نباشه این عقب انداختن ها ، صدقه خوب بدید، توسل کنید، توکل کنید و اقدام.. ✳کرونا رو ما آثارش رو داریم در ظاهر می بینیم، در صورتی که این همه عوامل مضر اعم از امواج، آلودگی های مختلف تا حالا بوده ✳خیلی پیگیر اخبار کرونا و حواشی آن از رسانه ها نباشید، چون دچار استرس و اضطراب بیشتری خواهید شد. ✳ما باید بتونیم خود مون رو با شرایط جدید وفق بدیم، چون ممکن هست تا مدتها همین شرایط پیش رومون باشه.. ✳ با انجام رسیدگی های لازم و رعایت های لازم اکثر دکترها ممانعتی برای باردار شدن در این شرایط نمی بینند.. شما نظرتون چیه؟؟ ترجیح می دید صبر کنید تا کاملا کرونا ریشه کن بشه و بعد به تولد فرزند جدید فکر کنید؟ یا بی صبرانه منتظر فرزند جدید هستید؟ #چهارشنبه_های_باشگاه #جمعیت #فرزند_اوری #بارداری_و_کرونا #کرونا_ویروس #کووید۱۹

26 تیر 1399 07:15:49

3 بازدید

bashgahemadaran

خیلی ها خواستید که نکات بحث گروهی رو حتما اینجا قرار بدیم.. هرچند بحث بسیار گسترده بود، ولی نکات اصلی بحث در قالب این ۸ عکس نوشته آورده شده... #چهارشنبه_های_باشگاه #بحث_های_جمعیت #فرزند_بعدی #فرزند_دوم #مدیریت_روابط #خواهربرادری

28 آذر 1400 09:22:11

51 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله... یک خبر خوب و جذاب 😍 حدود دو سه هفته هست که یک برنامه خوب و مفید و کاربردی به برنامه‌ها ی باشگاه مادران تاریخ اضافه شده🥰🥰 اگر حدس زدید چه برنامه ای؟🤔 ای بابا عکس ها انگار لو دادن قضیه رو😉😊 بله درسته برنامه #کتابخوانی جمعی و گروهی هست که اضافه شده به برنامه‌ها مون برای شروع هم از کتاب پر بار پر مغز و مفید طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری استفاده کردیم 😎 همش که نمیشه فقط تربیت فرزند و همسرداری؟!😅 ورق بزنید تا با کلیات کتاب آشنا بشید انشالله..‌ سعی میکنیم خلاصه مباحث کتاب رو اینجا براتون قرار بدیم💪📖 #طرح_کلی_اندیشه_اسلامی #بیانات_رهبری #کتابخوانی_باشگاه #عقب_نمونی_از_کتاب

03 آذر 1399 12:18:27

4 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله... دوستان عزیز همگی در جریان برنامه سه‌شنبه های گروه باشکاه مادران تاریخ هستید. بحث های جنجالی مربوط به " زن " خصوصاً به علت نقش زیربنایی زن در مهم ترین جامعه ی نظام خلقت (خانواده) و رگبار شبهات علیه زن، حقوق زن، وظایف زن، جایگاه زن و.. در فضای مجازی در چند هفته اخیر ما به بحث گروهی در برخی موضوعات پرداختیم و هفته هایی، از کارشناسان خبره این زمینه دعوت کرده بودیم که راهنمای ما باشند. تیم مدیریت باشگاه در همین بستر، خرده برنامه جدیدی برای این روزها درنظر گرفته و آن، #خوانش_کتاب ، خواندن دسته جمعی و گروهی کتاب های مرتبط با حوزه زن و خانواده است هر هفته، کتاب و مبحث مورد نظر هفته آینده اعلام میشود دوستانی که کتاب رو دارند، میخونند و در مباحثه شرکت میکنند دوستانی که کتاب رو ندارند، ما براشون کتاب رو روخوانی میکنیم😊 یک‌جور کتاب صوتی؛ البته به صورت خیلی محدود (صفحات محدود و مرتبط با بحث) علاوه بر این ممکنه دوست دیگری هم از یک کتاب معتبر دیگه، بخشی رو برای ما خوانش کنند تا استفاده کنیم کتاب‌های پیشنهادی حوزه زن و خانواده را به ما معرفی کنید. برای شروع برنامه #خوانش_کتاب از کتاب #نظام_حقوق_زن_در_اسلام شهید مطهری شروع کردیم... نظرتون رو در مورد خواستگاری زن از مرد با ما در میون بگذارید. #سه_شنبه_های_باشگاه #خواستگاری #حقوق_زن #زن_دراسلام #خوانش_جمعی #باشگاه_مادران_تاریخ

22 مرداد 1399 15:30:38

2 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله یکی از شنبه های خوب خدا قرار شده بود در مورد اینکه چجوری اتاق خواب بچه ها رو جدا کنیم صحبت کنیم؟!😊 همه مادرها هم خوشحال شدن که چه بحث خوبی واقعا‌...کلی هم بحث گروهی مون پرشور شد...🤩 اما خب خیلی بحث چند جانبه و کاملا وابسته به سبک و مدل تربیتی هر خانواده هست و نمیشه و نشد براش نسخه واحد بپیچیم..🧐 اما نکات مهم تر بحث رو در ادامه میاریم : جداسازی اتاق بچه ها 🔅 اول از همه باید بدانیم این مسیله در هر خانواده‌ای متفاوت است و به شرایط خانواده ربط دارد و یک اصل واحد که قابل تعمیم برای همه باشد وجود ندارد. 🔅بچه ۹ ماه در شکم مادر هست و اقتضای طبیعت و حکمت خدا میگه دو سال کنار مادر و متصل به او به وسیله شیر دادن بمونه که کم کم تعلق اون نه ماه از بین بره. وقتی از شیر گرفته شد مدتی هم باید کنارمون باشه تا اتصال این دو سال هم کم کم ،کم بشه. مسلما بچه ای که تازه از شیر گرفته شده رو نمیشه بلافاصله جدا کرد. 🔅 از نظر اساتید فوق تخصص نوزادان، *سه ماهه اول تولد نوزاد معادل است با سه ماهه چهارم بارداری!* یعنی انقدر باید در آغوش مادر و پدر باشه. در حدی که نام این نوع مراقبت مراقبت کانگورویی هست یا همون KMC و KFC( البته بیشتر برای نوزادان نارس است استفاده میشه) 🔅 بستر بچه‌ها حتی همجنس‌ها باید جدا شود اما جدا کردن اتاق باید ندارد و به فرهنگ خانواده ها مرتبط است. 🔅 برای اینکه بچه‌ها و بالتبع مادرها خواب بهتری داشته باشند: بابونه ، بادرنجبویه، پرهیز از غذاهای محرک در وعده شام ، حداقل دو ساعت فاصله دادن شام از زمان خواب و... همچنین پوشاندن بچه قبل از خواب برای احتمال کنار زدن پتو در هنگام خواب مناسب است. 🔅 اگر بچه‌ها از همان ابتدا جدا بخوابند و بلافاصله با کوچکترین تکان مادر شیر ندهد خواب شب کم کم طولانی‌تر می‌شود و بچه‌ها صبورتر می‌شوند. 🔅 بچه‌هایی که در دوسال اول کامل در کنار مادر نبوده‌اند برای ورود به مدرسه ممکن است دچار اضطراب جدایی بشوند. 🔅 خیلی وقت‌ها تبلیغ برای جداکردن زودهنگام بچه‌ها، برای تبلیغ تخت های نوزاد است. 🔅 بین مشاور ها هم آنهایی که تاکیدشون روی روابط همسرانه معمولا نظرشون به جداکردن زودهنگامه و اونهایی که روی روابط دلبستگی و اطراف بچه ها کار میکنند نظرشون روی باهم خوابیدن و کنار هم خوابیدنه. 🔅آنهایی که بچه هارو از نوزادی جدا میکنن تو بحث جداکردن موفق ترن و هرچی دیرتر میشه این فرایند سخت تر و آزار دهنده ترمیشه. البته باید قبل از اضطراب جدایی باشه #شنبه_های_باشگاه #جداسازی_اتاق_خواب_کودک #اتاق_کودک #اضطراب_جدایی

24 بهمن 1399 08:49:38

44 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله سلام به باشگاه مادرانی های عزیز ! اومدیم با یه پست پنج شنبه ای😍 مادرهای باشگاه روز پنج شنبه که میشه گروه رو پر میکنن از هنرهاشون، ذوق هاشون ، سلیقه هاشون .. با روی باز به سوال های کدبانوگری و هنرمندانه هم جواب میدن و خلاصه کلی حال خوب تزریق میکنن به گروه 😍 ورق بزنید... 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 طرز تهیه #رشته_سوپی 🥣 مواد میانیش(گوشت و پیاز و فلفل دلمه ای) 🥚 زعفران و یه عدد تخم مرغ واسه داخل رشتش 🥬 کاهو واسه ته دیگش 🍄 هم ب دلخواه اول پیاز و گوشت و فلفل رو تفت میدی با هر ادویه ای که خواستیم. قارچ هم واسه داخلش میتونیم بزنیم خوشمزه میشه😋 و قطر لایه میانیش زیادتر میشه و ظاهر زیبایی میگیره بعد اینا که اماده شد.... 🍵 آب که جوش اومد رشته ها‌رو میریزیم واسه 5نفر 400گرم کافیه، نباید زیاد بذاریم بپزه تقریبا زنده بر می داریم و میریزیم تو آبکش، آبش که کامل رفت یه عدد تخم مرغ و زعفران دم کرده و یه کم نمک می ریزیم و خوب مخلوط میکنیم. 🍳 تو یه تابه کاملا نچسب به سایز مناسب روغن می ریزیم و کاهو رو 5 دقیقه میذاریم تو آبجوش که نرم نرم بشه میچینیم کف تابه کامل دیواره ها رو هم بپوشونه. 🍜یه لایه رشته می ریزیم، یه لایه گوشت، یه لایه رشته یه کوچولو فشار می دیم و آب می ریزیم دورش و دم کنی میگذاریم و یه کم بخار که پیچید کمش میکنیم تا دم بکشه و آماده میشه😋😋 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 دستور دسر اناری😋 لایه ها از پایین به بالا: ۱. کره و بیسکوییت پتی بور که بافتی مثل کیک داره🍪🥧 ۲. شیر، نشاسته، وانیل، کمی شکر(شیرین نشه زیاد)🥛🍶 ۳. ژله آلوئه ورا و دونه انار ۴. ژله انار #پنجشنبه_های_باشگاه #ته_چین #ته_دیگ #کاهو #دسر_انار #دسر #ژله #انار‌ #اناری #بیسکوییت #یلدا #شب_یلدا‌ #هنرمند #کدبانو

30 آذر 1400 18:29:49

19 بازدید

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

بسم الله.. آیا در خانواده های پر فرزند همیشه لزوما با همکاری پدر روبه رو هستیم؟ قطعا خیر، ولی چه کنیم تا این شرایط را مدیریت کنیم؟ ❇️اولین گام این است که اگر مادرِ پسری هستیم، به گونه ای او را تربیت کنیم که در انجام کارهای منزل احساس وظیفه داشته باشد. ❇️در شرایط آرامش با همسر صحبت، و طرح نیاز کنیم. ❇️خواسته هایمان را دقیق و با جزئیات مطرح کنیم توقع ذهن خوانی از همسر نداشته باشیم. ✳ باطن زندگی و همراهی همسرمون در خونه رو با همراهی همسر بقیه در مهمانی ها یا در کلام‌شون مقایسه نکنیم.. ✳ تصور و ذهنیت اشتباه و ایده آل سازی از شرایط نسازیم. ✳ به همسرمان بگوییم که چقدر کمک های کوچکش در زندگی، در روحیه ما موثر هست و حس فرسودگی کار خونه رو از بین می‌برد. ⁉️نظر شما چیه؟ برامون بنویسید. #چهارشنبه_های_باشگاه #جمعیت #فرزند_اوری #خانواده_پرفرزند #همکاری_پدر #باشگاه_مادران_تاریخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

bashgahemadaran

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

بسم الله.. آیا در خانواده های پر فرزند همیشه لزوما با همکاری پدر روبه رو هستیم؟ قطعا خیر، ولی چه کنیم تا این شرایط را مدیریت کنیم؟ ❇️اولین گام این است که اگر مادرِ پسری هستیم، به گونه ای او را تربیت کنیم که در انجام کارهای منزل احساس وظیفه داشته باشد. ❇️در شرایط آرامش با همسر صحبت، و طرح نیاز کنیم. ❇️خواسته هایمان را دقیق و با جزئیات مطرح کنیم توقع ذهن خوانی از همسر نداشته باشیم. ✳ باطن زندگی و همراهی همسرمون در خونه رو با همراهی همسر بقیه در مهمانی ها یا در کلام‌شون مقایسه نکنیم.. ✳ تصور و ذهنیت اشتباه و ایده آل سازی از شرایط نسازیم. ✳ به همسرمان بگوییم که چقدر کمک های کوچکش در زندگی، در روحیه ما موثر هست و حس فرسودگی کار خونه رو از بین می‌برد. ⁉️نظر شما چیه؟ برامون بنویسید. #چهارشنبه_های_باشگاه #جمعیت #فرزند_اوری #خانواده_پرفرزند #همکاری_پدر #باشگاه_مادران_تاریخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن