bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
بسم الله #نه_به_کودک_همسری یه صحبت کاملا منطقی و درست هست و اسلام هم از ۱۴۰۰ سال پیش گفته است رضایت دختر و پسر در ازدواج شرط هست و خیلی از نکات دیگر. همهی ما هم وقتی بشنویم قراره جلوی کودک همسری گرفته شود خوشحال میشویم. امااااا *نکته اینجاست که دقیقا چه فردی، چه مجموعهای، چه تفکری، این بحث را بیان و مطالبه و پیگیری میکند!* اگر فردی باشد که اعتقادات و اصول مشابهی با ما داشته باشد و هدف و دیدش در این حوزه مطابق با نگاه درست باشد ، قطعا ما هم از آن نگاه حمایت خواهیم کرد. اما اگر جهانبینی متفاوتی با ما داشته باشد چطور؟ ⁉️کودک را چه تعریف میکند؟ ⁉️هدفش از این کار چیست؟ ⁉️ همان که مطلوب اسلام و خواستهی ماست؟ یا نه! اهداف دیگری در سر دارد؟ ⁉️آیا با پوششِ حق و استفاده از یک شعار زیبا و به ظاهر اسلامی و منطقی، قصد از انجام کاری باطل دارد؟ ⁉️آیا ما داریم فریب میخوریم؟ ⁉️آیا ندانسته مغلوب فرهنگ وارداتی می شویم؟ این بحث هم اکنون در گروه باشگاه مادران تاریخ در جریان است. #باشگاه_مادران_تاریخ #کودک_همسری #ازدواج_کودکان #سه_شنبه_های_باشگاه #بررسی_مسائل_زنان
10 تیر 1399 10:15:26
4 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله 🌱 به عنوان یک مادر چقدر از جایگاه دختر در خانواده و اجتماع می دانیم؟؟؟ 🌱 و چقدر به این دانسته ها عمل می کنیم؟؟ امروز و این روزها فضای مجازی پر شده است از متن هایی با ویترین های زیبا و دلربا برای دختران ایران زمین اما با محتواهایی گره افکن و شبهه آمیز که به خوبی می تواند ذهن دختران مان را به بازی بگیرد... ... پس معطل نکنیم و همین حالا بیشتر و بیشتر در مورد جایگاه دختران عزیزمان در نگاه بزرگان دین و کشور بخوانیم... *روز دختر رو به همه دخترهای عزیز تبریک میگیم* #دختر #روز_دختر_مبارک #پویش_ایران_دخت #دختران_شناسنامه_خانواده_هستند #باشگاه_مادران_تاریخ
03 تیر 1399 00:04:06
1 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله سوالی که سوال بیشتر مامان ها هست، چه برای خودشون و تقویت بنیه 🤗 چه برای فسقلی ها😍 لیستی از مفیدترین میان وعده ها خدمت شما: فالوده سیب،🍏 شیرعسل،🍯 شیر خرما (ترکیب شیر با سایر میوهها توصیه نمیشود) 🥃 میوه ها (متناسب با فصل)،🍐🍌🍊🍋 شیربادام، 🥛 حریره،🍧 فرنی،🍧 حلوای آرد گندم، آرد برنج(توجه به کالری و چربی)، 🥣 حلوای کدو حلوایی،🥣 دسر کدو حلوایی، 🍮 شیربرنج،🍧 شله زرد، 🍚 شلغم، لبو، حلوای لبو ماست با نعناع و گل محمدی و کشمش،🍚 مغزیجات،🥜🌰 توپک خرمایی، برگه زردآلو 🍑 و سایر میوه خشک ها🥝🥭🍑 کیک های خانگی (کیک کدو حلوایی، کیک خرمالو، کیک شیر انگور، کیک هویج و...) 🎂🎂 کاهو سکنجبین 🥬 و... گروه پزشکان سپیدار https://ble.ir/pezeshki_bashgah باشگاه مادران تاریخ *کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک کانال مجاز است* #دوشنبه_های_باشگاه #مطالب_پزشکی #میان_وعده #خوشمزه_جات #سالم_و_سرحال
11 بهمن 1399 08:32:18
67 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله *خونریزی بعد از زایمان* خونریزی نفاس و بعد از اون، به علت ترمیم محل جفت هست. از نظر طب نوین 6 تا 8 هفته است، از نظر طب سنتی شاید بشه گفت 40 روز. ✅ هم از نظر طب نوین و هم سنتی، اگر این خونریزی و لکه بینی موجب ایجاد ضعف قوای عمومی و افت فشار و بدحالی عمومی نشه، نه تنها نیازی به بند آوردنش نیست بلکه جلوگیری از خروج خون میتونه آسیب زا باشه (طب سنتی : اختناق رحم). ✳ بنابراین زیر چهل روز، به جز تدابیر کلی، استفاده از روش های دارویی برای کاهش و قطع خونریزی توصیه نمیشه. ✴ تدابیر کلی: 💊مصرف مکمل آهن (کم خونی میتونه باعث افزایش خونریزی بشه) 🍶مقویات رحم (قبلا گفته شده) 🛌استراحت کافی 🛀🚫پرهیز از شست و شوی زیاد و استحمام (تماس با آب در حداقل میزان ممکن. در صورت شست و شو، استفاده از آب گرم) 🤱بستن کمر، چسب کمر 🍵مصرف کاچی و تقویت بعد از زایمان 🥣نداشتن یبوست 🛌خواب کافی (اون اوایل اکثر نوزادان 22 ساعت بدون اذیت میخوابن) 🏃♀️🚫پرهیز از فعالیت های سنگین، بلند کردن سنگینی گروه پزشکان سپیدار https://ble.ir/pezeshki_bashgah باشگاه مادران تاریخ *کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک کانال مجاز است* #دوشنبه_های_باشگاه #دوشنبه_های_طبیبانه #مطالب_پزشکی #زایمان #تدابیر_زایمان #تقویت_بعد_از_زایمان
20 اسفند 1399 11:47:59
52 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.. #نفخ علت اصلی ایجاد نفخ، بد خوردن و خوردن غذا و میوه های نفاخ هست. مخصوصاً در این فصل که اکثر میوه ها نفاخ هستند. لذا اولین توصیه به شما تقلیل مواد نفاخ هست دومین توصیه خوب جویدن غذا و پرهیز از پرخوری سوءمزاج های خاص معده هم میتونن عامل ایجاد نفخ بشن (از بلغم تا سودا و صفرا) بستگی به علائم داره اما میشه با رعایت تدابیری، بدون دردسرهای مربوط به مزاج، نفخ رو کاهش داد تصاویر رو ببینید. در ضمن مراقب باشید که از هر دارویی برای کاهش نفخ استفاده نکنید. در اکثر فرآورده های گیاهی بازار، رازیانه وجود داره کمی نبات داغ (آب جوش با نبات غلیظ که میذاریم کمی خنک بشه) کمک کننده است در موارد شدید تر جوشانده یک ق چ زیره سبز با نبات در یک لیوان آب. نصف استکان صبح و شب برای کولیک نوزادان هم خوب جواب میده. یک ق م عصرها یا غروب ها گروه پزشکان سپیدار #باشگاه_مادران_تاریخ #دوشنبه_های_باشگاه #نفخ #تدابیر_نفخ #کولیک
11 مرداد 1399 12:27:47
169 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.. سه شنبه هفته گذشته بعد از مدت ها بحث های چالشی داشتن تو حوزه زن و خانواده یک موضوع فانتزی و البته کاربردی داشتیم... جاتون خالی قرار شد فارغ از اما و اگرها و شبهات و نکنه همسر بشنوه ها خودمون رو جای همسر مون قرار بدیم و ببینیم چه توقعاتی از خانم مون داریم... خیلی جالب بود بحث ها و صحبت هایی که شد، یه جاهاییش خندیدیم ؛ یه جاهاییش غصه مون گرفت؛ یه جاهاییش از شبیه بودن های مردها شگفت زده شدیم و در آخر حسابی به فکر فرو رفتیم... یک زندگی همانند یک نهال نیاز به رسیدگی و توجه دائمی داره گاهی اینجور تامل ها باعث میشه یادمون بیاد کجاها کم توجه شدیم. اما در پایان تیم خوب بررسی شبهات با توجه با مباحث جمع بندی رو آماده کرد که بالا با ورق زدن میتونید بخونیدش😍 #سه_شنبه_های_باشگاه #شبهات_زنان #زن_و_خانواده #حقوق_زن #اگر_جای_همسرت_بودی
06 آبان 1399 13:50:11
5 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
0
بسم الله... حتما زیاد شنیدید که بهتره جواب سوال بچه ها رو مستقیم ندیم تا بتونن پیرامون مسائل مختلف فکر کنن... چطور میشه بچه ها رو اندیشه ورز و اهل تفکر تربیت کرد؟! #اندیشه_ورزی_در_کودکان ✳اولین قدم در این راه شناخت کودک و ویژگی های او و رشد شناختی و حیطه ادراکیش در سنین مختلف هست. ✳این طوری از سوالهای زیاد بچه ها کلافه نمیشیم و می دونیم کی و چطور و چقدر سوال پیچمون می کنن؟! ✳قدم بعدی پذیرش سوالهاشون و این روحیه پرسشگری و میل به دانستن و کنجکاوی هست. ✳سعی کنیم در برابر سوالها شوک بازخورد منفی ندیم؛ *چقدر سوال میپرسی؟!گفتم که برات! بزرگ شی میفهمی و...* ✳اینها راه های مستقیما مرتبط هستن ولی پیش زمینه هایی وجود داره که ظاهرا مرتبط نیستن ولی بسیار مهمن .. ✳طبق روایت اگر بچه ها در کوچکی بازیگوشی زیادی داشته باشن در بزرگسالی اهل تعقل و تفکر میشن. ✳باید زمینه رو برای ارضای نیاز بچه ها به تخلیه انرژی و هیجانی ایجاد کرد.. ✳و از طرفی پرورش حسی هم زمینه مهم دیگری برای رشد عقلی بچه هاست. ✳در زندگی روزمره بچه ها رو درگیر کنیم تا فکرشون رو به کار بندازن ✳از کارهای عمومی و مسائلی که در زندگی روزمره پیش میاد و خود ما برای حل کردنشون نیاز به تفکر داریم تا مسائل خاص مثل تفکر در موضوع یک کتاب یا کارتون که میشه باب گفتگو رو باز کرد و جرقه ها رو در ذهن کودک زد... شما با چه روش هایی به تقویت تفکر بچه ها میپردازید؟! می تونید سوال های جالب بچه ها رو برامون کامنت کنید😍 #شنبه_های_باشگاه #باشگاه_مادران_تاریخ #اندیشه_ورزی #تقویت_تفکر