پست های مشابه

bashgahemadaran

✅استفاده از قطره بینی به صورت مداوم و ✅خارج کردن ترشحات با فین گیر ✅شیردهی مکرر ✅بعلاوه تدابیر برای خود مادر (تدبیر مرضعه) ✅دمنوشها و آبلیمو عسل و... ✅پرهیز از شیرینی جات، ترشی، آب سرد، هوای سرد، میوه های سرد و تر ✅بخور گرم ✅بخور نعناع و اکالیپتوس ✅حمام با بخار ✅پرهیز از سرخ کردن و بوی سرخ کردنی در خانه ✅گرم گرفتن سر و پاها ✅استامینوفن فقط در صورت تب بالا. تب خفیف نیاز به مداخله ندارد. مداخله ابتدایی هم تن شویه باشد نه دارو ✅پرهیز از داروهایی مثل آنتی هیستامین ها (ضدحساسیت ها) مخصوصاً دیفن هیدرامین. در موارد خیلی شدید برخی از انواع مجاز هستند که البته در سرفه های شدید و سختی تنفس یا تنگی نفس یا تغییر رنگ چهره (سیاه شدن) یا تب خیلی بالا حتماً نیاز به مراجعه به اورژانس اطفال هست #اطفال #پزشکی #طب_سنتی *سرماخوردگی بچه زیر ۶ ماه* گروه پزشکان سپیدار #باشگاه_مادران_تاریخ #دوشنبه_های_باشگاه *کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک گروه مجاز است*

09 تیر 1399 17:41:40

51 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله یکی از ایرادهای همیشگی که به ما مادرهای امروزی میگیرن، فرزندان پشت هم هست و مشکلاتی که در پِی اون ایجاد میشه. نظر شما چیه؟ کفه‌ی فواید فرزند پشت هم سنگین تره یا ضررهاش؟ استعدادهای بچه ها اینجوری تلف میشه؟ آسیب‌های روحی زیادن یا کم؟ چطور میشه کاری کرد ضررهای ناشی از تولد پیاپی فرزند در یک خانواده کم بشه و مزایاش بیشتر جلوه کنه؟ 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 سلامت مادر، به معنای سلامت خانواده و درنتیجه سلامت جامعه است. بنابراین، پس از هر زایمان و دوران شیردهی می بایست رسیدگی به بدن، استفاده از مکمل ها و چکاپ تحت نظر متخصص صورت گرفته و سپس اقدام به بارداری شود. 🤰🤱 در نتیجه، فاصله سنی ایده آل و معقول دو فرزند از حیث دینی، طبی و روانشناسی 2.5 تا 3.5 سال می باشد. ✅در فرزندان با فاصله سنی کمتر، میزان حسادت، رقابت و مالکیت کمتر بوده ✅ زودتر همبازی می شوند. ✳ در واقع یکی از ابعاد بسیار مهم تربیتی، اصل بازی هست؛ که با داشتن یک همبازی همیشگی خود به خود تحقق می باید. 🔴البته فاصله نزدیکتر و بازی بیشتر، بحث بیشتری هم ممکن است به همراه داشته باشد؛ و ✅ البته کودکان در این حین، حل تعارضات را عینی یاد گرفته و روحیاتی همچون توانایی دفاع، بخشش، از خودگذشتگی و خلاقیت که از ارکان کلیدی کمال و موفقیت کودکان هستند، به بهترین وجه بروز می یابند. ✳ از جمله مزایای دیگر، می توان به موارد ذیل اشاره کرد: - در یک دوره رشدی 7ساله قرار داشتن و نیاز های رفاهی تقریبا یکسان - برنامه مشترک خواب، خوراک و تفریح - از یاد نرفتن تجربیات مدیریتی، طبی و والدگری برای والدین - راحتی درس خواندن در کنار هم برای فرزندان - فرزندآوری در دوره ای محدود و زودتر به فراغت رسیدن مادر شماهم حتما مزایا و معایبی را در مورد فاصله سنی فرزندان تان تجربه کردید، بگید برامون تو کامنتها ...

27 شهریور 1400 06:16:10

6 بازدید

bashgahemadaran

﷽ ---- ادامه از پست قبل: 4- قطره آیروفنت در هر سی‌سی ۲۵ میلی‌گرم آهن دارد لذا روزی 0.8 سی‌سی کافی است. 5- قطره آیروکید. روزی ۱ سی‌سی 🔸ب- قطره های خارجی: 1- ایرویت (IROVIT):1 میلی لیتر در روز 2- قطره میم اورنج(MIM): 1 میلی لیتر در روز 3-ایرونورم (Ironom): 0/6 میلی لیتر در روز 4- قطره فروکیدزD: یک میلی لیتر در روز کفایت می کند. همراه با ویتامین C 5-پودر فرامکس: هر پیمانه حاوی ۱۵ میلی گرم آهن المنتال (بسته شامل ۱۲۰ پیمانه) 7- ساشه سوییت آیرون: حاوی ۱۰ میلی گرم آهن المنتال ملح فومارات همراه با ویتامین سی. کاملاً کافی نیست. 9- قطره ADZIR: حاوی Vit D3 400 IU, Zinc 5 mg ,Iron 15 mg ,Vit A 1500 IU 10-قطره فروگلوبولين: هر سی‌سی 15میلی آهن المنته همراه با ويتامين سی 11-شربت فروگلوبولين: هر 5میلی لیتر حاوی 10 میلی گرم آهن المنته است. کاملاً کافی نیست. 12- شربت مینادکس تونیک (Minadex Tonic): هر 5میلی لیتر حاوی 12 میلی گرم آهن المنته. کاملاً کافی نیست. 13-میناجویس: 10میلی آهن المننته در هر 5 میلی لیتر. کاملاً کافی نیست. 14-مولتی سانستول آهن دار: 10 میلی آهن المنته در هر 5میلی لیتر. کاملاً کافی نیست. (از @TebeAtfal) 🍎 توصیه ما مصرف مکمل‌های ایرانی است. 🍏 اساتید طب سنتی دانشگاهی با مصرف مکمل ها مخالفتی ندارند و آن ها را توصیه میکنند. #آهن #مکمل #شیرخوارگی #مراقبت_کودک #مراقبت_شیرخوار #مکمل_آهن #شیرخوار #سلامتی #قطره_آهن #طب_سنتی #گروه_پزشکان_سپیدار #باشگاه‌مادران‌تاریخ https://ble.ir/pezeshki_bashgah 👕 لکه‌های آهن روی لباس بچه‌ها را چگونه پاک می‌کنید؟ ❓برای رنگی و سیاه نشدن دندان، بعد از قطره آهن به شیرخوار خود آب میدهید؟ یا با پارچه نخی تمیز دندان هایش را پاک میکنید؟ یا قطره را انتهای دهان او میریزید؟ مراقب باشید به گلویش نپرد😉

20 شهریور 1400 11:31:08

52 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله.... تو این شنبه نشستیم پای درد دل یه مامان که خداخواسته داره مجدد مامان میشه... 🍃🍃🍃🍂🍂🍂🍂🍂🍃🍃🍃🍃🍃 من ۲۴ سالمه و مامان یه کوچولوی یک ساله ام.. که یازده ماهگیش فهمیدم مجدد باردارم و دنیا رو سرم خراب شد... پسرم بشدت وابسته و بد قلق هست و نوزادی کولیکی و سختی داشت الانم نه شیشه میگیره نه پستونک با هیچی هم جز سینه خودم اروم نمیشه تو شهر غربت هستم و تنهام و همسرم همیشه سرکار هستن و کارشون بشدت سخته حالا من موندم و یه بچه یه ساله و کلی استرس بارداری مجدد جدای اینکه با اینکه ده هفته ام جرئت نکردم ب کسی غیر مادرم بگم چون سرسختانه مخالفن حالا من چی کنم چجوری از شیر بگیرم کوچولومو و با این افسردگی و استرسی ک ب جونم افتاده چی کنم ترس اینکه مگه من چند سالم بوده مامان دوتا بچه شدم عذاب اینکه اینهمه درس خوندم و الان فقط بشیم خونه😢😭😭😭 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 ممکنه برای شما یا اطرافیان تون هم همچین شرایطی پیش اومده باشه... چه احساسی داشتید؟! چطور شرایط رو مدیریت کردید؟! برای این مادرمون چه هم دلی ای دارید؟! 🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈 قسمتی از صحبت های بقیه مامان ها: ✅تمرکز روی نقاط مثبت مثلا: ✅مزیت فرزند آوری در سن کم، اختلاف سنی کم با فرزندان است. ✅فاصله کم بین فرزندان در همبازی شدن آنها و فراغت بیشتر مادر در چندسال بعد تاثیر دارد ✅اگر در حال شیردهی باردار بشوید شیر کم کم مزه اش عوض میشه و خود بچه رغبتی برای خوردن ندارد. آماده شیر دادن با شیرخشک و‌شیشه باشید. ✅کمک گرفتن از همسر در کارهای مربوط به فرزند بزرگتر ✅ کمتر درگیر کلیشه های خانه داری بشوید ✅ آنهایی که در شهر دیگری هستند تلاش کنند دایره امن را بزرگتر کنند همسایه هم محله‌ای هم‌مسجدی و... ✅استرس بچه کوچک و پست سرهم داشتن کم میشه ✅تقویت بدن و رفع کمبودها ی آن و‌تقویت روح و روان با توسل و‌توکل ✅پذیرفتن و آماده شدن خودمان و فرزند قبلی برای ورود فرزند جدید ✅رنج همیشه در زندگی هست رنج لازمه‌ی رشده. اگر خودمون انتخاب نکنیم خدا برامون انتخاب می‌کنه (برگرفته از صحبت های استاد پناهیان) ✅از همه مهمتر این بچه نعمت خداست و آرزوی خیلی‌ها. قدردانش باشید #شنبه_های_باشگاه #شیر_به_شیر #بارداری_ناخواسته #بارداری_خداخواسته

12 آذر 1399 07:52:05

6 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله سوالی که سوال بیشتر مامان ها هست، چه برای خودشون و تقویت بنیه 🤗 چه برای فسقلی ها😍 لیستی از مفیدترین میان وعده ها خدمت شما: فالوده سیب،🍏 شیرعسل،🍯 شیر خرما (ترکیب شیر با سایر میوه‌ها توصیه نمیشود) 🥃 میوه ها (متناسب با فصل)،🍐🍌🍊🍋 شیربادام، 🥛 حریره،🍧 فرنی،🍧 حلوای آرد گندم، آرد برنج(توجه به کالری و چربی)، 🥣 حلوای کدو حلوایی،🥣 دسر کدو حلوایی، 🍮 شیربرنج،🍧 شله زرد، 🍚 شلغم، لبو، حلوای لبو ماست با نعناع و گل محمدی و کشمش،🍚 مغزیجات،🥜🌰 توپک خرمایی، برگه زردآلو 🍑 و سایر میوه خشک ها🥝🥭🍑 کیک های خانگی (کیک کدو حلوایی، کیک خرمالو، کیک شیر انگور، کیک هویج و...) 🎂🎂 کاهو سکنجبین 🥬 و... گروه پزشکان سپیدار https://ble.ir/pezeshki_bashgah باشگاه مادران تاریخ *کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک کانال مجاز است* #دوشنبه_های_باشگاه #مطالب_پزشکی #میان_وعده #خوشمزه_جات #سالم_و_سرحال

11 بهمن 1399 08:32:18

67 بازدید

bashgahemadaran

﷽ ____ ادامه از پست قبل پست قبلی مطالعه شود ❗توجه: بحث این پست ها فقط راجع به غربال‌گری بیماری داون است. آنومالی اسکن و سایر ناهنجاری های جنینی (اننسفالی، هیدروسفالی، سندروم پری دریایی، سندروم پاتر،...) مدنظر بحث نیست. غربال‌گری سه ماهه اول فقط داون را تشخیص میدهد (و تریزومی نادر ۱۳ و ۱۸ و NTDهایی که با سونوهای دیگر هم قابل تشخیص است) و اساساً برای کشف و سقط جنین‌های مبتلا به داون طراحی شده است. با انجام سونوی آنومالی اسکن در هفته ۱۷-۱۸ میتوان برخی دیگر از ناهنجاری ها را تشخیص داد. 📍بسیااااری دیگر از بیماری‌های جنینی اصلاً با هیچ روش تشخیصی موجود در علم و تکنولوژی امروز، قابل کشف نیستند! #غربالگری #غربالگری_بارداری #شبکه_بهداشت #نظام_سلامت #باشگاه‌مادران‌تاریخ #گروه_پزشکان_سپیدار 🙏 نشر دهید 🌱

17 بهمن 1399 18:53:57

317 بازدید

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

برای شرکت در پویش ایران دخت می توانید یا فیلم های کوتاهی از دختر کوچولو های نازتون برای ما ارسال کنید🌱 یا این فیلم ها را در صفحه خودتان با هشتگ های زیر منتشر کنید. ☘ محتوای فیلم ها هشتگ های زیر باشد . #من_شادی_خونمونم 🦋 #من_رحمت_خونمونم 💐 #من_گرمای_خونمونم 🌹 #من_برکت_خونمونم 🍀 #پویش_ایران_دخت #ایران_دخت #دختران_شناسنامه_خانواده_هستند

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

bashgahemadaran

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

برای شرکت در پویش ایران دخت می توانید یا فیلم های کوتاهی از دختر کوچولو های نازتون برای ما ارسال کنید🌱 یا این فیلم ها را در صفحه خودتان با هشتگ های زیر منتشر کنید. ☘ محتوای فیلم ها هشتگ های زیر باشد . #من_شادی_خونمونم 🦋 #من_رحمت_خونمونم 💐 #من_گرمای_خونمونم 🌹 #من_برکت_خونمونم 🍀 #پویش_ایران_دخت #ایران_دخت #دختران_شناسنامه_خانواده_هستند

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن