بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ خب یکی از مشکلات خانم های باردار خصوصا تو سه ماهه آخر اینه که تفاوت درد های کاذب که به براکستون هیکس معروف هستن و درد های حقیقی رو متوجه نمیشن. خصوصا تو خانم های شکم اول این موضوع خیلی رایج هست. دردهای کاذب دردهایی هستن که تاثیر چندانی تو روند پیشبرنده زایمان و باز شدن دهانه رحم یا پاره شدن کیسه آب ندارن، و برعکسش دردهای حقیقی باعث نرم و نازک و باز شدن دهانه رحم میشن. دردهای کاذب با استراحت کردن، مسکن خوردن، یه دوش آب گرم گرفتن و آروم شدن بدن از بین میرن ولی دردهای حقیقی به مسکن های ساده جواب نمیدن و با دوش آب گرم منظم تر و موثر تر میشن. نکته مهم مخصوص خانم های سزارین قبلی و خانم های زیر ۳۶ هفته، اگر احساس کردید دردهای زایمانی دارید و ویژگی هایی که ذکر کردم رو داشت خودتون رو به اورژانس مامایی بیمارستان برای بررسی وضعیتتون برسونید. . . . . پیج دوم: @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei . . . #دردهای_زایمانی #درهای_کاذب_زایمان #زایمان #زایمان_بارداریگرام
08 فروردین 1399 12:17:19
634 بازدید
بارداریگرام
#بارداری #هفته_به_هفته_بارداری #هفته_های_بارداری #هفته_به_هفته_بارداریگرام #حاملگی #دوران_بارداری #جنین #جنین_هفته_به_هفته #جنین_شناسی #مامایی #مامایی_زنان_زایمان #مطب_مامایی #مطب_متخصص_زنان #دانشجومامایی #weekbyweekpregnancy #pregnant #pregnancy #prenatalyoga #fetus #bardarigram #midwife #midwifery #baby #prenatalcare
28 فروردین 1399 05:14:53
191 بازدید
بارداریگرام
علائم خطری که خدمتتون عرض کردم، میتونن خیلی خطرناک باشن، در عین حال اگر زود تشخیص داده بشن و اقدامات مناسب براشون انجام بشه میتونن کاملا مهار بشن و نوزاد وضعیت سلامتی خودش رو بدت بیاره. به نوزادتون دقت کنید، نیاز نیست وسواس به خرج بدید، ولی حواستون هم جمع باشه. خصوصا مادر اولی ها! راجع به این مواردی که ذکر کردم هر کدوم جداگانه در آینده توضیح خواهم داد اگر خدا بخواهد! پس همراه من باشید که کلی براتون پست های خفن آماده کردم😃👌 راستی، یادتون نره پیج منو به مامانای گلی که میشناسید معرفی کنید و امیدوارم براتون مفید واقع بشه☺️ مواظب خودتون باشید و سوالاتتون رو تو کامنت ها بپرسید، همه رو میخونم و جواب میدم👌 راستی تو اسلایدهای آخر کلی ایده برای عکاسی بهتون دادم☺️ سیو کنید، حتما لازمتون میشه😍 . . . . #نوزاد #علائم_خطر_نوزاد #علائم_خطر #نوزادی #تنفس_نوزاد #زری #اسهال #استفراغ #گریه_نوزاد #نوزادسالم #بارداریگرام #پس_از_زایمان_بارداریگرام #نوزاد_بارداریگرام #ماما #اطفال #مامایی #نوزادان #نلسون #دانشجومامایی #بندناف #infant #postpartum #bardarigram #afterbirth
11 فروردین 1400 19:11:50
56 بازدید
بارداریگرام
خب بریم سراغ بحث شیرین غربالگری! غربالگری مرحله اول احتمال بیماری های ژنتیکی مثل تریزومی ۲۱، تریزومی ۱۸ و ۱۳ و بعضی مشکلات قلبی عروقی جنین رو بررسی می کنه. 1️⃣ جواب: این سونو باید زمانی انجام بشه که CRL جنین بین ۴۵ تا ۸۴ باشه. قبل از ۱۱ هفته این عدد خیلی کمه و قابل اندازه گیری دقیق نیست و بعد از ۱۳ هفته هم به علت تکامل سیستم لنفاوی جنین، مایع جمع شده زیر پوست پشت گردن جذب شده و اندازه گیری اون دیگه اعتباری نخواهد داشت. 2️⃣ همراه با سونوی اِن تی، آزمایش دابل مارکر یا همون آزمایش غربالگری مرحله اول هم درخواست میشه. فاصله بین انجام سونو و آزمایش نباید بیشتر از ۲۴ ساعت باشه. آزمایش نیازی به ناشتا بودن نداره. اگر خدایی نکرده سونوی غربالگری خوب نبود، بجای دابل مارکر باید آزمایش های تخصصی تر انجام بدید. 3️⃣ زمانی که لقاح صورت میگیره، جنسیت جنین هم مشخص میشه، ولی تا زمانی که اندام های تناسلی شکل نگرفتن، از طریق سونو تشخیصش ممکنه سخت باشه. بنابراین در زمان انجام این سونو به شما جنسیت احتمالی رو میگن یا حتی ممکنه حرفی از جنسیت نزنن. 4️⃣ معمولا در یک سونو غربالگری مرحلهی اول مهمترین مسأله عدد اِن تی هست و ممکنه سایر موارد ذکر بشه یا نشه! . . . ‼️ راستی راجع به CRL توی سونوگرافی قسمت قبل، یعنی سونوگرافی تشکیل قلب براتون کاملا توضیح دادم، اگر یادتون نمیاد یا نمیدونید چیه حتما پست مربوطه رو یه نگاهی بیاندازید 👌 . . . ☑️ سوالاتتون رو زیر همین پست بپرسید، حتما پاسخگو خواهم بود. . . . #غربالگری_مرحله_اول #غربالگری #سونو_اِن_تی #سونوگرافی #جنین #جفت #بارداری #مراقبت_دوران_بارداری #تیغه_بینی #سندرم_داون #تریزومی۲۱ #نقص_کروموزومی #نقص_ژنتیکی #بارداری_بارداریگرام #باردار #حامله #NT #NB #NTsono #boublemarker #sonography #CL #IT #placenta
12 فروردین 1400 13:51:27
449 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ دوستای گلم، من این پست رو با توجه به تجربیاتم، مواردی که بارها تو زایشگاه دیدم که برای زائو های عزیز پیش میاد و وقتی میفهمن اشتباه کردن که دیگه کار از کار گذشته... نمونش همین خوردن روغن کرچک... خانم باردار میاد با اسهال و برون روی و دل پیچه شدید، بچه هم همون سر جای خودشه و دریغ از سه سانت باز شدن دهانه رحم، دلیل رو جویا میشیم میگه یه شیشه روغن کرچک خوردم تا بچم زودتر دنیا بیاد! یا خانم اینقدر گرمیجات خورده که بچه ش تو شکمش مدفوع کرده و همه اینا رو بچه هم تاثیر میذاره و بعد تولدش حتما زردی میگیره. پس دنبال خوردن چیزی برای شوع شدن دردای زایمان نباشید که ضررش بیشتر از نفعشه. اگه کیسه آبتون پاره شد لطفا هول نکنید و نترسید، فقط اگه 36 هفته پر شده ساک بچه رو ببندید برید نزدیکترین بیمارستان چون بلاخره باید دیر یا زود دنیا بیاد، اگرم زیر 36 هستید بازم نترسید خودتون رو به مجهزترین بیمارستان نزدیکتون برسونید اونجا با توجه به امکانات تصمیم میگیرن فرصت زایمان بدن یا اینکه تحت نظر باشید و فعلا برای زایمان دست نگه دارید. در هر صورت یه پد بذارید و برید بیمارستان. زایمان دوم مدت زمانش معمولا کمتر از زایمان اوله ولی الزاما دردش کمتر نیست، تازه پس درد زایمان دوم، یعنی دردی که بعد از زایمان به دلیل جمع شدن رحم دارید، تو زایمان دوم به بعد بیشتر هم میشه. ولی خبرخوب اینکه به احتمال زیاد پارگی خیلی کمتری خواهید داشته و حتی ممکنه هیچ پارگی نداشته باشید. در کل بگم زایمان یه امر کاملا غیر قابل پیش بینی هست که این به معنی عدم داشتن برنامه براش نیست، شما سعی کنید بهترین و کامل ترین برنامه رو بچینید ولی بازم اگه چیزی طبق برنامه پیش نرفت هیچ خودتون رو ناراحت نکنید و استرس نداشته باشید. . . . پیج دوم من روهم یه نگاهی بندازید😊👩🏻⚕️ @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei #midwife #midwifery #pregnancy #vaginalbirth #childbirth #bardarigram #زایمان #زایمان_طبیعی #کیسه_آب #زایمان_بارداریگرام #ماما #مامایی #دانشجومامایی #حاملگی
12 فروردین 1399 10:03:34
256 بازدید
بارداریگرام
یکی از مسائلی که همیشه تو هر فصلی از سال خانم های باردار از من میپرسن اینه که میتونم مسافرت برم یا نه؟! ☑️ شما میتونید مسافرت برید به شرط اینکه وضعیت بارداری تثبیت شده و سالمی داشته باشید، تهدید به سقط یا زایمان زودرس نباشید جایی که مسافرت میرید از نظر بیماری واگیردار مشکلی نداشته باشه (مثلا این روزها اکثر شهر ها هنوز وضعیت بدی برای کرونا دارن) وسیله نقلیه شما سالم و مطمئن باشه زمانی که به مسافرت میرید نزدیک زمان زایمان نباشه! ☑️ شاید با خودتون بگید زن باردار چرا مسافرت کنه! خب باید بگم خیلی ها بخاطر شرایط زندگیشون مجبور هستن مدام از این شهر به اون شهر برن و اصلا هم قصد تفریح نداشته باشن و صرفا این نقل و انتقالات مسافرت محسوب میشه. یا خیلی از خانم ها تو دوران بارداری چند وقتی رو به خونه پدریشون میرن که ممکنه شهر دیگه ای باشه! ☑️ پس در کل با رعایت موارد بالا و اسلاید ها می تونید مسافرت برید. نوع وسیله نقلیه هم مهم نیست فقط باید سالم باشه و در رابطه با ایرلاین ها فک میکنم بالای ۳۴ هفته رو اجازه پرواز نمیدن. این رو خودتون حتما قبلش چک کنید، یا اگر قبلا چک کردید تو کامنت ها برای بقیه دوستان هم بنویسید. ☑️ من این مطلب رو از #آپ_تو_دیت براتون نوشتم که یکی از معتبرترین منابع پزشکی جهان محسوب میشه، از قسمت آموزش بیمار. پس با خیال راحت به این گفته ها استناد کنید. 😌👌 از اینکه پست هارو لایک میکنید ممنونم♥️ . . . . . #بارداری_بارداریگرام #حاملگی #بارداریگرام #هواپیما #مسافرت #پرواز #مسافرت_زمینی #آمبولی #مراقبت_های_بارداری #مراقبت_های_دوران_بارداری #مسافر #مسافرت_با_قطار #مسافرت_با_ماشین
30 اردیبهشت 1400 06:22:32
595 بازدید
نعیمه انصاری
0
0
👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️ اگر بخوام راجع به اهمیت حمایت عاطفی تو دوران بارداری صحبت کنم یه کتاب کامل هم بنویسم بازم کمه. شروع یک راه پر از فراز و نشیب برای یه مادر، نیازمند حمایت همه جانبه از طرف اطرافیان ست. من این حمایت هارو تو مادیات و توجه ظاهری خلاصه نمیکنم، یه خانم باردار بیشتر از هرچیزی نیاز به درک شدن داره، یه مادر باردار وقتی راجع به حالات روحی و جسمی جدیدش که تا قبل از بارداری حتی روحشم خبر نداشته صحبت میکنه، نیاز داره که بشنوه نگران نباش من کنارت هستم، شاید نتونم یه ذره از موهبتی رو که داری به دوش میکشی رو کمکت حمل کنم ولی در طول تمام مسیر هر وقت بخوای من هستم برای تو و میوه وجودت. این حرفارو لازم نیست همسر آدم بزنه، گاهی اوقات یک دوست، یک فرزند، پدر، مادر یا حتی پزشک و مامای خانم باردار میتونن نقش خیلی مهمی تو حمایت عاطفی داشته باشن. اگر هیچ کس رو دور و برتون ندارید این حرفارو بهتون بزنه، هیچ اشکالی نداره، چون من هستم.😊👩🏻⚕️ دوست عزیز فرقی نداره کجای این دنیای خاکی هستی، هر موقع نیاز به صحبت کردن داشتی دایرکت من هستم👩🏻⚕️❤️ با آرزوی سلامتی برای همه. . . . . . #من_هستم