پست های مشابه

بارداریگرام

گاهی اوقات یه چیزای خیلی ساده و پیش پا افتاده اگر بهشون دقت نشه ممکنه موجب اتفاقات غیرقابل جبران بشه. مثل همین قضیه حمام کردن و دوش گرفتن در بارداری! ☑️ یادتون باشه دمای زیاد برای جنین خطرناکه! زمانی که دمای بدن مادر به هر دلیل مثل تب یا قرار گرفتن در محیط سربسته گرم یا دوش و وان آب گرم بالا میره، این دمای بالا به جنین منتقل میشه و باعث ایجاد تاثیرات منفی روی جنین و بارداری میشه! اگر میخواید بدونید چه دمایی برای شما مناسب هست، بهتره قسمت پایین و جلوی مفصل آرنجتون رو زیر آب بگیرید، اگر پوستتون قرمز شد پس این آب دمای بالایی داره و باید خنک تر بشه. یا اگر دمای حمام طوری بود که عرق کردید پس دما بالاست و باید سریعا اون رو کاهش بدید. ☑️ نکته مهم دیگه اینکه در بارداری پوست شکم، سینه، باسن و کشاله ران به دلیل افزایش سایز کش میاد و این کشیدگی باعث نازک تر شدن پوست میشه. مواد شوینده و شامپو های غیر استاندارد هم این قضیه رو تشدید میکنن و باعث ایجاد خارش، خشکی و اگزمای پوستی میشن. پس از مواد شوینده و شامپوهای مخصوص پوست های خشک و حساس استفاده کنید و بعد از حمام از روغن و لوسیون های مجاز در بارداری استفاده کنید. . . . . . بنظرتون یه حمام ساده این همه داستان داشت؟! 😃 . . . . #حمام #حمام_در_بارداری #دوش #دوش_گرفتن #دوش_گرفتن_در_بارداری #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #وان #سونا #جکوزی #سونا_در_بارداری #شامپو

14 اردیبهشت 1400 07:19:05

665 بازدید

بارداریگرام

اگه تجربه زایمان رو داشتید احتمالا می دونید که توی بیمارستان حتما بهتون تاکید میشه بعد از زایمان طبیعی یا خروج سوند سزارین، از شما خواستن که حتما بتونید ادرار کنید و بعد از مطمئن شدن از این قضیه شمارو مرخص میکنن! خب دوستان این قضیه اینقدر مهمه که حتی باید تو پرونده بیمار هم ذکر بشه😃 خب این مسأله چندتا دلیل داره: اول اینکه مطمئن بشن دستگاه ادراری شما در طی زایمان چه طبیعی چه سزارین دچار آسیب نشده باشه دوم اینکه شما دچار مسمومیت با آب نشده باشین! یعنی اینکه کلیه شما بتونه ادرار تولید کنه. (مسمومیت با آب در اثر داروهایی که در حین زایمان و بعد از اون استفاده میشه ممکنه اتفاق بیافته ولی احتمالش خییییییییلی کمه) نکته دیگه اینکه به صورت طبیعی اولین ادرار بعد از زایمان شما به احتمال زیاد همراه با سوزش خواهد بود و این یک وضعیت فیزیولوژیک بدن محسوب میشه و جای نگرانی نیست اما اگر این سوزش و درد هنگام ادرار همچنان باقی موند باید حتما پیگیری بشه. سوالی اگر دارید زیر همین پست بپرسید. ☑️ این پست رو از کتاب cmmd و تجربه خودم براتون نوشتم و با خیال راحت استناد کنید. . . . . . . #ادرار #سوزش_ادرار #احتباس_ادراری #سونداژ #سوند #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #پستپارتوم #مراقبت_پس_از_زایمان

09 خرداد 1400 07:06:56

453 بازدید

بارداریگرام

خب این پست مخصوص اوناییه که دیگه کم کم می‌خوان باروبیندیل بارداریشون رو ببندن و برن برای فصل بعدی، پس از زایمان! این لیست قابلیت حذف کردی بعضی موارد یا اضافه کردن رو هم داره. به این صورت که توی بیمارستان به شما وسایلی مثل یه شامپو کوچولو، مسواک، خمیر دندون کوچولو و یه دمپایی پلاستیکی و فرم مخصوص بیمار داده میشه ولی بعضی از خانم ها ممکنه به مواد خاصی حساسیت داشته باشن و یا دوست داشته باشن از لوازم شخصی خودشون استفاده کنن، ترجیح بدن اینها رو از خونه ببرن. دمپایی های بیمارستان معمولا پلاستیکی با کف صاف هستن، اگر دمپایی مخصوص خودتون رو می‌خواید ببرید حتما باید شسته و تمیز باشه، چون زایشگاه و اتاق عمل یه بخش استریل و تمیزه و آلودگی های بیرون نباید به داخل راه پیدا کنه. توی زایشگاه مسلما روی هر تخت بالشت هم هست ولی. ممکنه شما برای یک سری پوزیشن های خاص قبل از زایمان یا زمان شیردهی، نیاز به بالشت های بیشتری پیدا کنید که شاید بیمارستان در اون لحظه بالشت اضافه ای نداشته باشه! پس حتما فکر اینجاش رو هم بکنید. ☑️ وسایل بهداشتی و لباس زیر فوق‌العاده مهمه، یادتون باشه اگر براتون مقدور بود حتما بعد از زایمان به کمک ماما یا همراهتون یه دوش آب گرم بگیرید، هم خون و عرق هایی که کردید رو بشورید و هم سرحال بشید برای پذیرش نوزاد. پس حوله، لباس زیر جدید، سوتین راحت و پد بهداشتی بزرگ رو هم حتما با خودتون داشته باشید. بهتره یه بسته کامل پد و یک حوله متوسط ببرید. ☑️ پد از شستن موهاتون به کمک حوله سری، آب موهارو بگیرید و اجازه بدید خودشون خشک بشن، برای اینکه بعدش هم راحت باشید کش مو یا گل سر یادتون نره، کلیپس ممکنه اذیتتون کنه. البته اگر باهاش راحتید میتونید ببرید، اگر موهای بلندی دارید، ترجیحا گیس کنید. ☑️ از اونجایی که محیط بیمارستان یک مقدار خشکه، اگر پوست حساسی دارید پس مرطوب کننده مخصوص خودتون رو هم حتما بردارید، همینطور دئودرانت یا اسپری ملایم، خیلی که نسبت به خودتون حس خوبی داشته باشید. ☑️ اگر در کلاس های آمادگی برای زایمان شرکت کردید و قراره ماساژ های قبل و بعد از زایمان براتون انجام بده، از یک روغن گیاهی به عنوان روغن ماساژ حتما استفاده کنید، مثل روغن زیتون، نارگیل، اسطوخودوس، سیاه دانه... ☑️ پد های سینه یا شیردهی برای زمانی خوب هستن که به هر دلیلی قصد شیردهی ندارید ولی ترشح شیر از سینه ادامه داره، برای اینکه بدن و لباستون خیس نشه، این پدها کمک کننده هستن. ☑️ اگر بیمارستان شما اجازه بردن گوشی همراه رو میده، گوشی و شارژر خودتون و فرد همراهتون رو هم یادتون نره. 🔽ادامه در کامنت اول

24 فروردین 1400 11:08:03

923 بازدید

بارداریگرام

@bardarigram ختنه کردن نوزاد پسر، از دیر باز توی مصر باستان و بعضی کشورهای آسیا رایج بوده. بعدها به یکی از رسوم جداناشدنی ادیان ابراهیمی تبدیل شده. امروز بین مسلمان ها و یهودی ها و تا حدودی مسیحی ها رایج هست. هموطور که تو اسلاید ها بهش اشاره کردم، این عمل نه تنها به سود خود فرد هست، بلکه روی سلامت شریک جنسی آینده اون هم تاثیر داره و تحقیقات نشون دادن زن هایی که با مردان ختنه شده رابطه دارن، به نسبت کمتری به سرطان دهانه رحم مبتلا میشن! پس در ختنه کردن نوزاد پسرتون هیچگاه تردید نکنید و توی ویزیت اولیه نوزاد، بعد از معاینه توسط پزشک حتما بهترین زمان ختنه رو از پزشک بپرسید. البته بهترین زمان هفته اول بعد از تولد برای نوزاد سالم و رسیده ست. ولی خب نظر پزشک رو هم حتما بپرسید. . . . . قدیما کلی سوروسات برای ختنه سوران راه مینداختن و جشن میگرفتن و دامن میدوختن.... 😄 ولی حالا انگار این رسم و رسوم کمرنگ شده؟.!🤔 شما هنوز از این رسم و رسوم دارید؟؟؟😊 . @bardarigram . . . . #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرم #ختنه #ختنه_سورون #ختنه_پسران #ختنه_سوران #ختنه_نوزاد #ختنه_كردن #نوزاد #نوزادپسر #نوزاد_بارداریگرام #بارداریگرام

23 آبان 1400 08:45:14

263 بازدید

بارداریگرام

#سونوگرافی_رشد یکی از مهمترین سونوهای دوران بارداری محسوب میشه. این سونو هم برای خانم های سزارین قبلی هم شکم اول یا زایمان طبیعی لازم و واجبه. همون طور که از اسم این سونو پیداست، این سونوگرافی برای بررسی رشد جنین انجام میشه و اگر هر کدوم از آیتم ها مشکل داشته باشه اقدام لازم فورا انجام میشه و اجازه داده نمیشه که جنین وضعیت بدی رو توی رحم داشته باشه. یکی از مهم ترین اهداف این سونو برای خانم های سزارین قبلی یا دارای سابقه جراحی روی رحم، بررسی چسبندگی جفت هست. راجع به چسبندگی جفت در آینده ان شالله یک پست کامل میذارم و براتون توضیح می دم. ولی الان در این حد بدونید که قبل از ۳۴ هفته باید تکلیفش مشخص بشه. این سونو برای سزارین قبلی ها اجباریه و بیمارستان بدون داشتن این سونو شمارو برای روز عمل بستری نمیکنه. اگر اورژانس بشید اون بحثش جداست. پس در هر صورت این سونو رو باید انجام داده باشید. اگر از ۳۴ هفته گذشته و شما به هر دلیلی این سونو رو انجام ندادید اشکالی نداره، ولی در اولین فرصت نسبت به انجام اون اقدام کنید. ☑️ سوالاتتون راجع به این سونوگرافی رو توی کامنت ها بپرسید حتما جوابتون رو میدم 👌 لطفاً لایک ♥️ و کامنت 🗨️ یادتون نره 🙏 . . . . . ‌#سونوگرافی_بارداری #سونو #تفسیرسونوبارداری #چسبندگی #سونوچسبندگی #اکرتا #مایع_آمنیون #جفت #جنسیت_جنین #بارداری #بارداریگرام #بارداری_بارداریگرام

27 فروردین 1400 11:01:51

770 بازدید

بارداریگرام

فرزند عزیزم به این دنیا خوش اومدی❤️🌹 خب شاید براتون سوال باشه بعد از زایمان چه اتفاقی میافته؟! وقتی یه زایمان خوب و خوش به صورت طبیعی یا سزارین با بی حسی (که مادر کاملا هوشیار هست) اتفاق میافته و بچه به دنیا میاد، عامل زایمان نوزاد رو با دقت یه بررسی سریع میکنه و اگر شرایطش جور باشه اونو روی سینه مادر قرار میده تا همون لحظه تماس پوست به پوست انجام بشه. و جنسیت نوزاد شما مجددا توسط عامل زایمان اعلام میشه. مامای شما به شما کمک میکنه اولین شیردهی رو تو همون حالت داشته باشید. مادرا معمولا سه تا سوال میپرسن، اول اینکه بچمون سالمه؟ (خب حق دارن، ما هم جواب مبدیم) دوم اینکه کی تموم میشه؟ (منظورشون اینه کی بخیه هاشون زده میشه و از تخت زایمان یا جراحی میان پایین) سوم اینکه جفت چه شکلیه🤦🏻‍♀️؟!!! (شاید باورتون نشه ولی بارها این سوال ازم پرسیده شده و بعد از اینکه نشون دادم خیلی خوششون نیومده😃) خب اگه خونریزی و علائم حیاتی شما خوب باشه ینی زایمان با موفقیت انجام شده و شما به بخش منتقل میشید. که اگه زایمان طبیعی داشته بوده باشین بهتره قبل از خوابیدن رو تخت با پای خودتون به دستشوی برید و خودتون رو تمیز بشورید و سرو صورتتون رو یه آبی بزنید و آماده بشید برای راند دوم شیردهی. میتونید قبلش یه چیزی هم بخورید تا سرحال تر بشید. بعد از زایمان حتما باید ادرار داشته باشید اگه هر مشکلی تو ادرار کردنتون داشتید به ماماتون اطلاع بدید، البته یه مقدار سوزش طبیعیه و نگران نباشید. از ماماتون بخواید طریقه صحیح در آغوش گرفتن نوزاد و شیردهی رو بهتون آموزش بده. البته یه پست کامل راجع بهش میذارم. و بعد از هر بار شیر دهی آروق نوزاد رو حتما بگیرید و اونو به پهلو بخوابونید. بعد از تولد اولین مدفوع نوزاد حالت سبز خیلی تیره و چسبناک رو داره که بعد از شروع تغذیه با شیر رنگش به زرد خردلی تغییر پیدا میکنه. حواستون باشه تا 24 ساعت اول دفع ادرار و مدفوع رو داشته باشه. بهتره قبل از ترخیص از بیمارستان تکلیف این قضیه روشن بشه. بعد از خوردن شیر و گرفتن آروغ، اجازه بدید بچتون بخوابه و خودتون هم یه استراحتی کنید. ممکنه بعد از زایمان خصوصا موقع شیردهی یه دردی زیر دلتون احساس کنید، نگران نباشید، این درد بخاطر جمع شدن رحم شماست و پس درد بهش میگن که تو زایمان دوم به بعد بیشتر احساس میشه. . . . #پس_از_زایمان #زایمان #زایمان_طبیعی #ماما #مامایی #پس_از_زایمان_بارداریگرام #سزارین #شیردهی #نوزاد #زایشگاه #midwife #midwifery #vaginalbirth #vaginalbleeding #breastfeeding #newborn

15 فروردین 1399 08:06:43

243 بازدید

نعیمه انصاری

0

0

😍😍😍😍😍😍😍😍😍 نمیرم براش؟؟؟؟ ❤️❤️❤️❤️ . . . . . . #نینی_خوشگل #نینی #دخمل

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

بارداریگرام

نعیمه انصاری

0

0

😍😍😍😍😍😍😍😍😍 نمیرم براش؟؟؟؟ ❤️❤️❤️❤️ . . . . . . #نینی_خوشگل #نینی #دخمل

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن