بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
همیشه میگن ترس ناشی از عدم آگاهی و اطلاعات هست. وقتی که ما وارد یه جای تاریک میشیم و میترسیم بخاطر اینه که نمی دونیم اون تو چی هست و قراره چه اتفاقی بیافته. اگر راه رو بلد باشیم، همه جا روشن باشه و اطلاعات کافی از اونجا داشته باشیم قسمت زیادی از ترس ما از بین میره. خصوصا اگر فردی آگاه از وقایعی که احتمالی و حتمی برای ما صحبت کرده باشه بیشتر اعتماد به نفس و آمادگی در ما ایجاد میشه. توی این مسیر باید به خودمون هم کمک کنیم و یک سری مهارت هارو بدست بیاریم که کلاس های آمادگی برای زایمان و مطالعات مرتبط با این زمینه بسیار کمک کننده خواهد بود. حمایت اطرافیان هم نقش بسیار موثر و پررنگی داره. ❌❌❌ حواستون باشه با آدمای بدبین، با آدمای بدون اطلاعات آکادمیک و آدمایی که خاطره بدی دارن راجع به این قضیه اصلا اصلا اصلا صحبت نکنید چون هیچ کمکی به شما نخواهند کرد و بدتر استرس شمارو هم بیشتر میکنن. سوالاتتون رو زیر همین پست بپرسید حتما جوابتون رو میدم. ♥️ لطفاً لایک و کامنت یادتون نره 🙏 . . . . . #زایمان #زایمان_طبیعی #ترس_از_زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #زایمان_در_آب #کلاس_آمادگی_برای_زایمان
31 فروردین 1400 07:17:38
366 بازدید
بارداریگرام
یکی از اتفاقاتی که یک خانم بعد از زایمان تجربه میکنه احساس خستگی مفرط بعد از اونه! خب البته حق هم دارن.... مطمئنا اگر تجربه زایمان داشتید می دونید چی میگم... مادر گاهی اوقات اینقدر خسته ست که حتی توان در آغوش گرفتن نوزادش رو هم نداره... در این شرایط بهتره مادر رو درک کنیم و بهش کمک کنیم، بعد از اینکه به بچه شیر داد، بچه رو ازش بگیریم، خودمون آروغش رو بگیریم و بذاریم مادر تغذیه و استراحت داشته باشه. البته همه اینها بعد از اینه که مطمئن بشیم شرایط جسمی، علائم حیاتی و خونریزی مادر طبیعیه. ☑️ بعد از حمایت ها، خواب و تغذیه مناسب، استفاده از مکمل ها خیلی مهمه. حتما تا سه ماه بعد از زایمان از آهنی که توی بارداری استفاده میکردید استفاده کنید، بهتره همراه با فولیک اسید و ویتامین سی باشه. ویتامین دی ۱۰۰۰ هم یادتون نره. بعد از زایمان چون ممکنه کمتر وقت کنید به خودتون برسید و حواستون به خودتون باشه، می تونید از ب کمپلکس، زینک پلاس یا مولتی ویتامین هایی که باهاشون راحتید استفاده کنید. ☑️ بچه ها هیچ اشکالی نداره اگر هر زمان احساس کردید به کمک احتیاج دارید و کمک بخواید، حتما چند روز یا هفته های اول بعد از زایمان یک زن با تجربه که باهاش راحتید کنارتون باشه. حالا ممکنه خواهر بزرگتر، مادر، خاله یا حتی مادر شوهر باشه. فقط توجه کنید کسی باشه که باهاش راحتید و دلسوز شماست. اگر کسی باشه که باهاش رودربایستی دارید مطمئن باشید کمک حالتون که نمیشه، هیچ! تازه مشکل ساز هم میشه.... ☑️ حتما حواستون باشه که اگر هیچ کدوم از این کارا حالتون رو بعد از گذشت چندین روز هیچ خوب نکرد حتما به پزشکتون مراجعه کنید تا بررسی بشه. ⁉️ شما بعد از زایمان چیکار کردید؟؟ کی پیشتون بود؟؟ تجربه خستگی بعد از زایمان داشتید؟؟ . . . . . #خسته #خستگی #خستگی_پس_از_زایمان #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #مکمل #مکمل_غذایی #بارداریگرام #دوران_پس_از_زایمان #مراقبت_پس_از_زایمان
15 خرداد 1400 18:26:36
175 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ اگر تست بارداری شما مثبت شده اول از همه بهتون تبریک میگم! دوم از همه سوال من از شما اینه که شما از چه استفاده کردید؟ اگر جوابتون آزمایش خون هست که خوبه، ولی اگه از بی بی چک استفاده کردید بهتره فقط به همین اکتفا نکنید و تست خون انجام بدید. بهترین زمان برای انجام تست خون وقتیه که چند روز از پریودی شما گذشته و پریود نشدید. اگه کتابیشو بخوام بگم 9 روز بعد از نزدیکی محافظت نشده و یا همون لقاح تست شما مثبت میشه، اما چون ممکنه شما دقیقا زمانش رو ندونید پس بهتره تا عقب افتادن پریودیتون صبر کنید. خب حالا کاری که باید انجام بدید برداشتن جواب آزمایشتون و مراجعه به یک مرکزدرمانی برای مراقبت های دوران بارداری. شما به سه تا جا میتونید مراجعه کنید. اولین جا و رایگان ترین جا مرکز بهداشت محلتون هست که شما برای تشکیل پرونده بارداری مراجعه میکنید و تا آخر بارداریتون زیر نظر یک ماما و پزشک عمومی خواهید بود، تمام مراقبت های لازم انجام میشه و در صورت نیاز شمارو به سطح بالاتر که همون متخصصین باشن ارجاع میدن. بهتون مکمل های بارداری و کتاب هفته به هفته بارداریرو هم اگه موجود باشه میدن. اگرم نداشتن هیچ نگران نباشید. تو این پیج همه چیز راجع به بارداری گفته میشه. جای دومی که میتونید برای مراقبت هاتون برید مطب ماماها هست، این کار یه ویژگی خوبی که داره شما میتونید برای زایمان طبیعی و داشتن مامای خصوصی یا مامای همراه هم اقدام کنید، اینکه درطول بارداری یک رابطه نزدیک با ماماتون برقرار کنید و روز زایمانتون هم تو اون شرایط نسبتا سخت با همون دلگرمی کنارتون باشه خیلی براتون مفیده. هزینه تشکیل پرونده بارداری مطب خصوصی مامایی رایگان نیست و مکمل هارو هم خودتون باید بخرید ولی از مراقبت های متخصصین هزینه کمتری داره. خب جای سومی که میتونید برید مطب متخصصین زنان هست که من این مورد رو خصوصا به خانم هاییکه قصد سزارین دارن توصیه میکنم، مثل خانم های سزارین قبلی، چند قلویی، اونایی که جفتشون کاملا سر راهیه یا خانم هایی که بعد از نازایی باردار شدن. خب انتخاب این یکی از این سه مورد با خودتون هست ولی من پیشنهاد میکنم بهداشت رو حتما برید حالا چه مطب ماما میرید چه متخصص. #مثبت_شدن_تست_بارداری #بی_بی_چک #آزمایش_بارداری #بارداری #حاملگی #باردار_شدن #بارداری_بارداریگرام #مامایی #دانشجومامای #پزشکی #متخصص_زنان #midwifery #pregnancy #pregnancy_care #prenatal_care #bardarigram
12 فروردین 1399 04:21:27
384 بازدید
بارداریگرام
@bardarigram سلام بچه ها، امیدوارم حالتون خوب خوب باشه ❤️ امروز میخوام راجع به یکی از بزرگترین دغدغههای یک خانم باردار که قصد زایمان طبیعی داره، یعنی « درد زایمان » براتون حرف بزنم. 📚 حرفامم مث همیشه موثق هست و از #آپ_تو_دیت میارم براتون پس با خیال راحت استناد کنید.😊👌 ☑️ قبل از هر چیز تمام این داستان های وحشتناکی رو که راجع به زایمان شنیدید، بندازید دور و فقط و فقط گوش کنید ببینید من یا پزشکتون یا ماماتون چی میگیم! اول اینکه هر کاری قلق خودش رو داره و شما باید برای اینکه یک کارو خوب انجام بدید، قبلش آموزش ببینید! مثلا فرض کنید یه نفر بدون اینکه رانندگی بلد باشه و فقط یه چیزایی شنیده باشه، ماشین رو برداره و بره تو یه جاده شلوغ! چه اتفاقی میافته؟! تازه اگه بلایی سر خودش نیاره، میاد و برای شما از تجربیات بدش میگه و تازه میگه که چقدر بقیه ماشینا بد بودن، چقدر رانندگی استرس زاست و چقدر ضربه خورده! زایمان هم یه کمی همینجوریه دیگه! شما باید حتما قبلش آموزش ببینید اطلاعات کسب کنید و آمادگی داشته باشید. ☑️ زمانی که شما نسبت به یه قضیه آگاهی داشته باشید، مسلما تسلطتون نسبت به اون قضیه بیشتر میشه و ترستون هم میریزه! چون ترس ناشی از عدم آگاهیه. پس هر جا دیدید آموزش و اطلاعات کاربردی و اصولی و علمی به شما داده میشه حتما ازش استفاده کنید. ☑️ مواردی که من آوردم هیچ کدوم گفته خودم تنها نیست و همه تو کتاب رفرنس اومده یعنی روش تحقیق شده، کار شده و نتیجه ش رو واقعا دیدن! هرچند که خود من هم بارها و بارها دیدم چقدر مادرانی که این موارد رو رعایت کردن زایمان بهتری داشتن و کمتر اذیت شدن. ☑️ و در نهایت یادتون باشه، هیچ کس نمیخواد شمارو گول بزنه و بگه زایمان هیچ دردی نداره! زایمان درد داره ولی با رعایت یه سری موارد، که بهتون یاد میدم، میتونید مقدار قابل توجهی از درد رو کاهش بدید و خاطره خوبی برای خودتون بسازید 😊👌 @bardarigram #زایمان_طبیعی #کاهش_درد_زایمان #کاهش_درد #زایمان_خوب #زایمان #تنفس #زایمان_بدون_بخیه #زایمان_در_آب #زایمان_آسان #زایمان_بدون_درد #زایمان_بارداریگرام #زایمان_واژینال #زایمان_فیزیولوژیک
17 آذر 1400 06:24:17
755 بازدید
بارداریگرام
احتمالا بیشترین پوزیشنی که برای زایمان دیدید پوزیشن لیتاتومی هست، همون پوزیشنی که مادر روی تخت زایمان به پشت خوابیده و پاهاش رو روی پدال های تخت گذاشته، اما لازمه بهتون بگم که این تنها پوزیشن زایمان طبیعی نیست، البته متاسفانه رایج ترین هست ولی بهترین نیست. زایمانی که قراره فیزیولوژیک باشه، یعنی مداخله ای درش صورت نگیره، نباید مادر رو به یک پوزیشن خاص محدود کرد و اجازه تحرک بهش نداد! اتفاقا برعکس، مادر باید تو طور اتاق بستری قبل از زایمان، مدام در حرکت باشه، تا جایی که میتونه راه بره، حرکت کنه، دوش بگیره، حرکاتی که از قبل آموزش دیده رو انجام بده تا یک فرایند قبل از زایمان عالی رو داشته باشه. می دونید که به مادرانی اجازه میدن آزادانه حرکت کنن که آموزش هارو دیدن و از قبل آگاه شدن که برای اون روز بزرگ چه کارهایی رو باید انجام بدن، چه کارهایی رو نباید. پس اگر میخواید زایمان زیبایی داشته باشید کلاس های دوران بارداری رو دست کم نگیرید😌❤️ . . . . #بارداری #بارداریگرام #دوران_بارداری #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_واژینال #زایمان_بارداریگرام #کلاس_های_آمادگی_برای_زایمان #زایمان_فیزیولوژیک #لیبر #اتاق_زایمان . . . #nvd #givingbith #midwife #midwifery #pregnancy #delivery #gynecology
24 اسفند 1399 12:08:17
77 بازدید
بارداریگرام
#عوارض_زایمان_طبیعی مطمئنا تا حالا از عوارض و آسیب هایی که در طول زایمان طبیعی ممکنه برای نوزاد اتفاق بیافته شنیدید. این آسیب ها به صورت سطحی و گذرا برای خیلی از نوزادان ممکنه اتفاق بیافته. برای مثال نوزاد دچار کبودی و خونمردگی هایی تو ناحیه سر و صورت ممکنه بشه که البته اگر بعد از معاینه اولیه به شما گفتن همه چیز خوب هست نگران نباشید و نیاز به اقدام خاصی هم نیست. اما گاهی اوقات در تعداد کمی از نوزادان این آسیب ها جدی تر میشه و ممکنه دچار عارضه هایی هم بشه. برای مثال زمانی که توی نوزادان درشت و وزن بالای ۴ کیلوگرم شانه های بچه گیر میکنه، ماما یا پزشک برای اینکه زمان رو از دست نده و بچه هرچه سریعتر به دنیا بیاد مجبور میشه مانورهایی رو انجام بده که باعث شکستن ترقوه، در رفتن مفصل و یا کشیدگی اعصاب نوزاد بشه. که البته تمام اینها قابل درمان هستند. گاهی اوقات ممکنه زایمان به راحتی انجام نشه و پزشک مجبور بشه از ابزاری برای زایمان استفاده کنه. که البته در خیلی از بیمارستان ها منسوخ شده و این هم احتمالش فوقالعاده پایین اومده. زایمان ابزاری هم ممکنه آسیب هایی تو ناحیه سر و صورت نوزاد ایجاد کنه که ممکنه درجات مختلفی داشته باشه. البته این روهم بهتون بگم همه زایمان های ابزاری باعث ایجاد آسیب نمیشن و بزرگترین هدفشون اینه که زایمان بیش از حد طول نکشه و خدایی نکرده نوزاد دچار مرگ یا آسیب مغزی نشه. ☑️ دوستان عزیز اینها همه احتمالات پایین هستن و دلیل عمده ترس از زایمان طبیعی برای خیلی از خانم ها. من این قول رو بهتون میدم که شما اگر دوران بارداری تحت مراقبت و نظر باشید و برای زایمان آمادگی داشته باشید، احتمال این آسیبها برای شما به صفر میرسه و خیلی راحت با یک خاطره خوب بدون هیچ آسیبی زایمان میکنید. همینطور که سالها پیش تمام مادر مادربزرگ های ما بچه هارو تو خونه به دنیا میآوردن و خیلی خیلی خیلی کم دچار مشکل و عارضه میشدن. دلیلش هم این بود که اون مادران تو دوران بارداری کاملا پویا بودن و فعالیت داشتن و با آغوش باز و پذیرش کامل به سمت زایمان طبیعی میرفتن و میذاشتن بدن خودش کارشو انجام بده. در کنارشون هم یک قابله ماهر و همه فن حریف بود 😃 در هر صورت اگر قصد زایمان دارید اصلا نگران نباشید فقط قبلش راجع بهش آگاهی پیدا کنید و آمادگی داشته باشید. . . . . . . تجربه شما از زایمان چی هست؟!. . . #زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #زایمان_سزارین #زایمان_در_آب #زایمان_ابزاری #وکیوم #فورسپس #ماما #مامای_همراه #مامایی #دانشجومامایی #متخصص_زنان
01 خرداد 1400 06:24:33
302 بازدید
نعیمه انصاری
0
2
الان بچه ی شما قابلیت زندگی خارج از رحم رو داره ولی اگر به دنیا بیاد هنوز نارس محسوب میشه و نیاز به درمان حمایتی برای زندگی داره. تکامل همچنان ادامه داره پس زایمان به نفع بچه نیست. تو این هفته ها باید حواستون به حرکت بچه باشه، خصوصا مادرای دیابتی، چه تحت درمان با انسولین چه کنترل با رژیم. از الان دیگه امیدوارم سیسمونی رو آماده کرده باشید 😍😊 . . . . . . پیج دوم مختص سلامت بانوان: @moshavere.zanan.va.mamaei . . . . #هفته_به_هفته_بارداری #هفته_به_هفته_بارداریگرام #جنین #جنین_شناسی #بارداری #حاملگی #دوران_بارداری #تکامل_جنین #ماما #مامایی #مراقبت_دوران_بارداری #مادر #بچه #متخصص_زنان #مطب_مامایی #دانشجومامایی #weektoweekpregnancy #bardarigram #midwifery #midwife #pregnancy #pregnant #fetus #prenatalcare