پست های مشابه

بارداریگرام

یکی از اتفاقاتی که یک خانم بعد از زایمان تجربه می‌کنه احساس خستگی مفرط بعد از اونه! خب البته حق هم دارن.... مطمئنا اگر تجربه زایمان داشتید می دونید چی میگم... مادر گاهی اوقات اینقدر خسته ست که حتی توان در آغوش گرفتن نوزادش رو هم نداره... در این شرایط بهتره مادر رو درک کنیم و بهش کمک کنیم، بعد از اینکه به بچه شیر داد، بچه رو ازش بگیریم، خودمون آروغش رو بگیریم و بذاریم مادر تغذیه و استراحت داشته باشه. البته همه اینها بعد از اینه که مطمئن بشیم شرایط جسمی، علائم حیاتی و خونریزی مادر طبیعیه. ☑️ بعد از حمایت ها، خواب و تغذیه مناسب، استفاده از مکمل ها خیلی مهمه. حتما تا سه ماه بعد از زایمان از آهنی که توی بارداری استفاده می‌کردید استفاده کنید، بهتره همراه با فولیک اسید و ویتامین سی باشه. ویتامین دی ۱۰۰۰ هم یادتون نره. بعد از زایمان چون ممکنه کمتر وقت کنید به خودتون برسید و حواستون به خودتون باشه، می تونید از ب کمپلکس، زینک پلاس یا مولتی ویتامین هایی که باهاشون راحتید استفاده کنید. ☑️ بچه ها هیچ اشکالی نداره اگر هر زمان احساس کردید به کمک احتیاج دارید و کمک بخواید، حتما چند روز یا هفته های اول بعد از زایمان یک زن با تجربه که باهاش راحتید کنارتون باشه. حالا ممکنه خواهر بزرگتر، مادر، خاله یا حتی مادر شوهر باشه. فقط توجه کنید کسی باشه که باهاش راحتید و دلسوز شماست. اگر کسی باشه که باهاش رودربایستی دارید مطمئن باشید کمک حالتون که نمیشه، هیچ! تازه مشکل ساز هم میشه.... ☑️ حتما حواستون باشه که اگر هیچ کدوم از این کارا حالتون رو بعد از گذشت چندین روز هیچ خوب نکرد حتما به پزشکتون مراجعه کنید تا بررسی بشه. ⁉️ شما بعد از زایمان چیکار کردید؟؟ کی پیشتون بود؟؟ تجربه خستگی بعد از زایمان داشتید؟؟ . . . . . #خسته #خستگی #خستگی_پس_از_زایمان #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #مکمل #مکمل_غذایی #بارداریگرام #دوران_پس_از_زایمان #مراقبت_پس_از_زایمان

15 خرداد 1400 18:26:36

175 بازدید

بارداریگرام

گاهی اوقات یه چیزای خیلی ساده و پیش پا افتاده اگر بهشون دقت نشه ممکنه موجب اتفاقات غیرقابل جبران بشه. مثل همین قضیه حمام کردن و دوش گرفتن در بارداری! ☑️ یادتون باشه دمای زیاد برای جنین خطرناکه! زمانی که دمای بدن مادر به هر دلیل مثل تب یا قرار گرفتن در محیط سربسته گرم یا دوش و وان آب گرم بالا میره، این دمای بالا به جنین منتقل میشه و باعث ایجاد تاثیرات منفی روی جنین و بارداری میشه! اگر میخواید بدونید چه دمایی برای شما مناسب هست، بهتره قسمت پایین و جلوی مفصل آرنجتون رو زیر آب بگیرید، اگر پوستتون قرمز شد پس این آب دمای بالایی داره و باید خنک تر بشه. یا اگر دمای حمام طوری بود که عرق کردید پس دما بالاست و باید سریعا اون رو کاهش بدید. ☑️ نکته مهم دیگه اینکه در بارداری پوست شکم، سینه، باسن و کشاله ران به دلیل افزایش سایز کش میاد و این کشیدگی باعث نازک تر شدن پوست میشه. مواد شوینده و شامپو های غیر استاندارد هم این قضیه رو تشدید میکنن و باعث ایجاد خارش، خشکی و اگزمای پوستی میشن. پس از مواد شوینده و شامپوهای مخصوص پوست های خشک و حساس استفاده کنید و بعد از حمام از روغن و لوسیون های مجاز در بارداری استفاده کنید. . . . . . بنظرتون یه حمام ساده این همه داستان داشت؟! 😃 . . . . #حمام #حمام_در_بارداری #دوش #دوش_گرفتن #دوش_گرفتن_در_بارداری #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #وان #سونا #جکوزی #سونا_در_بارداری #شامپو

14 اردیبهشت 1400 07:19:05

666 بازدید

بارداریگرام

یکی از مسائلی که همیشه تو هر فصلی از سال خانم های باردار از من میپرسن اینه که میتونم مسافرت برم یا نه؟! ☑️ شما میتونید مسافرت برید به شرط اینکه وضعیت بارداری تثبیت شده و سالمی داشته باشید، تهدید به سقط یا زایمان زودرس نباشید جایی که مسافرت میرید از نظر بیماری واگیردار مشکلی نداشته باشه (مثلا این روزها اکثر شهر ها هنوز وضعیت بدی برای کرونا دارن) وسیله نقلیه شما سالم و مطمئن باشه زمانی که به مسافرت میرید نزدیک زمان زایمان نباشه! ☑️ شاید با خودتون بگید زن باردار چرا مسافرت کنه! خب باید بگم خیلی ها بخاطر شرایط زندگیشون مجبور هستن مدام از این شهر به اون شهر برن و اصلا هم قصد تفریح نداشته باشن و صرفا این نقل و انتقالات مسافرت محسوب میشه. یا خیلی از خانم ها تو دوران بارداری چند وقتی رو به خونه پدریشون میرن که ممکنه شهر دیگه ای باشه! ☑️ پس در کل با رعایت موارد بالا و اسلاید ها می تونید مسافرت برید. نوع وسیله نقلیه هم مهم نیست فقط باید سالم باشه و در رابطه با ایرلاین ها فک میکنم بالای ۳۴ هفته رو اجازه پرواز نمیدن. این رو خودتون حتما قبلش چک کنید، یا اگر قبلا چک کردید تو کامنت ها برای بقیه دوستان هم بنویسید. ☑️ من این مطلب رو از #آپ_تو_دیت براتون نوشتم که یکی از معتبرترین منابع پزشکی جهان محسوب میشه، از قسمت آموزش بیمار. پس با خیال راحت به این گفته ها استناد کنید. 😌👌 از اینکه پست هارو لایک میکنید ممنونم♥️ . . . . . #بارداری_بارداریگرام #حاملگی #بارداریگرام #هواپیما #مسافرت #پرواز #مسافرت_زمینی #آمبولی #مراقبت_های_بارداری #مراقبت_های_دوران_بارداری #مسافر #مسافرت_با_قطار #مسافرت_با_ماشین

30 اردیبهشت 1400 06:22:32

595 بازدید

بارداریگرام

خب اینم یک پست کاملا کاربردی برای مادرهای عزیزی که نمیدونن چنتا #سونو توی بارداری باید انجام بدن. اول کار بگم که هر کدوم از این سونو هایی که توی پست معرفی کردم اهمیت خاص و ویژه خودشون رو دارن و واقعا گاهی اوقات نمیشه ازشون چشم پوشی کرد. ⬅️ سونوی ان تی یا #غربالگری_مرحله_اول رو بجز اهمیتی که در بررسی #سلامت_جنین داره، از نظر مرجع #سن_بارداری هم خیلی مهمه. و تا آخر بارداری هرچی سونو انجام بشه بهتره سن بارداریشون با ان تی مقایسه بشه، اختلاف تا زیر دو هفته اشکالی نداره. ولی اگر اختلاف به دو هفته یا بیشتر رسید میتونه زنگ خطر باشه و حتما #جنین باید از نظر محدودیت رشد یا همون IUGR# بررسی بشه. بررسی #محدودیت_رشد_جنین با سونو رنگی انجام میشه که توی اون عروق جفت و خونرسانی اونها بررسی میشه. ادامه یا ختم بارداری به میزان خیلی خیلی زیادی به نتیجه این سونو بستگی داره. ⬅️ سونوی #آنومالی رو زودتر از 18 هفته انجام ندید، اشتباهی که خیلی از مادرا میکنن و باعث میشه مجددا بعد توی 22 تا 24 هفتگی تکرارش کنن. ⬅️ سونوی آخر که همون سونو 37 هفته هست برای خیلیا ممکنه فاکتور گرفته بشه و انجام نشه. به شرطی که رشد جنین از نظر اندازه گیری از روی شکم مناسب باشه. با معاینه قرار جنین تشخیص داده بشه، #وزن_جنین بالا بنظر نیاد، مادر کاملا سالم باشه و سونو های قبلی هیچ مشکلی نداشته باشن. ⬅️ خیلی ها هم اصلا کارشون به سونوی #بیوفیزیکال پروفایل یا همون BPP کشیده نمیشه. چون این سونو هم اصلا روتین نیست و در مواقع خاص انجام میشه. ⏪ دوستای عزیز توجه داشته باشید با توجه به وضعیت #جسمی و #بارداری شما ممکنه تعداد سونو ها کمتر یا بیشتر بشه. مثلا مادران #دیابتیک باید از 32 هفته، هر هفته #سونوگرافی انجام بدن. یا مثلا اگر توی سونوی رشد آب دور جنین بیش از حد گزارش بشه، تکرار سونو با فاصله دو هفته بعد لازمه. یا ممکنه توی سونو #تشکیل_قلب، ضربان قلب دیده نشه و درخواست سونو مجدد بعد از دو هفته داده بشه. ✔️ در کل وضعیت شما نقش اصلی در درخواست سونوگرافی داره. . . . . . #سونوهای_روتین_بارداری #بارداریگرام #حاملگی #مامایی #مطب_زنان #ویزیت_بارداری #دوران_بارداری #مطب_آنلاین #متخصص_زنان #دانشجومامایی #midwife #midwifery #anomally #NTsono #NB #pregnancy

07 آذر 1399 17:26:52

653 بازدید

بارداریگرام

👩‍⚕️👩‍⚕️👩‍⚕️👩‍⚕️👩‍⚕️👩‍⚕️👩‍⚕️👩‍⚕️👩‍⚕️👩‍⚕️👩‍⚕️ حتما تا حالا زیاد شنیدید که بچه فلانی با پا یا ته بوده و نچرخیده. بهترین پوزیشن جنین برای زایمان طبیعی و کلا قرار گرفتن تو رحم وقتیه که با سر تو لگن باشه، در غیر این صورت هم مادر اذیت میشه هم زایمان طبیعی سخت یا غیر ممکن میشه. تو تصاویری که میبینید یه بچه با نمای ته داره دنیا میاد، حالشم خوبه. معمولا به دلیل فشاری که به سر بچه ها میاد تو این حالت دفع مکونیوم یا همون اولین مدفوع رو دارن، که اینم طبیعیه و جای نگرانی نداره. توی ایران اگر بچه تا 36 هفته نچرخه خب اصراری به زایمان طبیعی نمیکنن و سزارین میشه، تصمیم عاقلانه ای هم هست. چون بلاخره این نوع زایمان یه سری ریسک رو داره. ولی خارج از کشور، کشور هایی که خیلی به زایمان طبیعی اهمیت میدن، برای اینکه شانس زایمان سزارین کم بشه جنین رو از رو شکم مادر، تحت سونوگرافی میچرخونن و سر بچه رو میارن پایین تا زایمان طبیعی میسر بشه. که البته این کار هم ریسک خودش رو داره و کار هر کسی نیست و واقعا مهارت و دقت زیادی لازم داره. اگه بچه شما با ته قرار گرفته با پزشکتون راجع به نوع زایمان حتما مشورت کنید و با توجه به وضعیتتون بهترین گزینه رو انتخاب کنید. . . . . #بریچ #زایمان_طبیعی #زایمان_واژینال #نمای_ته #زایمان #بارداریگرام #زایمان_بارداریگرام #سزارین #ماما #متخصص_زنان #مطب #دانشجومامایی

28 تیر 1399 08:08:49

68 بازدید

بارداریگرام

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️ خب یکی از مشکلات خانم های باردار خصوصا تو سه ماهه آخر اینه که تفاوت درد های کاذب که به براکستون هیکس معروف هستن و درد های حقیقی رو متوجه نمیشن. خصوصا تو خانم های شکم اول این موضوع خیلی رایج هست. دردهای کاذب دردهایی هستن که تاثیر چندانی تو روند پیشبرنده زایمان و باز شدن دهانه رحم یا پاره شدن کیسه آب ندارن، و برعکسش دردهای حقیقی باعث نرم و نازک و باز شدن دهانه رحم میشن. دردهای کاذب با استراحت کردن، مسکن خوردن، یه دوش آب گرم گرفتن و آروم شدن بدن از بین میرن ولی دردهای حقیقی به مسکن های ساده جواب نمیدن و با دوش آب گرم منظم تر و موثر تر میشن. نکته مهم مخصوص خانم های سزارین قبلی و خانم های زیر ۳۶ هفته، اگر احساس کردید دردهای زایمانی دارید و ویژگی هایی که ذکر کردم رو داشت خودتون رو به اورژانس مامایی بیمارستان برای بررسی وضعیتتون برسونید. . . . . پیج دوم: @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei . . . #دردهای_زایمانی #درهای_کاذب_زایمان #زایمان #زایمان_بارداریگرام

08 فروردین 1399 12:17:19

634 بازدید

نعیمه انصاری

1

6

داروهای مجاز سرماخوردگی در بارداری

@bardarigram سلام دوستای گلم امیدوارم حالتون خوب خوب باشه. از اونجایی که این فصل و چندماه آینده سرماخوردگی شایع میشه، و مادرهای باردار همیشه نگران هستن که آیا میتونن تو بارداری دارو استفاده کنن یا نه، تصمیم گرفتم این پست رو براتون آماده کنم. ☑️ ما فرض رو بر این میذاریم که شما باردار هستید، سرماخوردید، هیچ بیماری دیگه ای ندارید و بجز روتین بارداری، دارو دیگه ای استفاده نمیکنید! حالا میخواید بدونید که آیا مصرف این داروها برای بچه خطر داره یا نه! راستش بچه ها داروهای بسیار کمی هستن که تو بارداری کاملا بی خطر هستن، اما این داروهای که براتون مثال زدم رو انجمن علمی مامایی آمریکا یا همون ACOG رو تو بارداری مجاز دونسته و توصیه کرده اگر واقعا مادری بهشون احتیاج داره استفاده کنه. چون میدونید که بعضی داروها استفاده نکردنشون خطرناک تر از استفاده کردنشونه! مثلا استامینوفن از جفت رد میشه، ولی اگر مادری تب داشته باشه و استامینوفن استفاده نکنه، اون تب برای جنین خیلی خطرناک تر از استامینوفن هست! ☑️ پس اگر خدایی نکرده تو بارداری سرماخوردید و این داروها براتون تجویز شد، با خیال راحت همون‌طور که پزشکتون دستور نوشته، استفاده کنید. 📚 منبع این پست #آپ_تو_دیت و تک تک داروهارو براتون چک کردم. خودمم برای بیمارهام نسخه میکنم و خداراشکر مشکلی ندارن. @bardarigram . . . . . . #سرماخوردگی #درمان_سرماخوردگی #سرماخوردگی_دربارداری #داروهای_مجاز_در_بارداری #استامینوفن #آنتیبیوتیک_دربارداری #بارداری_بارداریگرام #بارداری #بارداریگرام #جفت #جنین #acog

09 مهر 1403 10:17:00

بسیاااار مفید بود تشکر 🩵🙏

فاطمه

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

بارداریگرام

نعیمه انصاری

1

6

@bardarigram سلام دوستای گلم امیدوارم حالتون خوب خوب باشه. از اونجایی که این فصل و چندماه آینده سرماخوردگی شایع میشه، و مادرهای باردار همیشه نگران هستن که آیا میتونن تو بارداری دارو استفاده کنن یا نه، تصمیم گرفتم این پست رو براتون آماده کنم. ☑️ ما فرض رو بر این میذاریم که شما باردار هستید، سرماخوردید، هیچ بیماری دیگه ای ندارید و بجز روتین بارداری، دارو دیگه ای استفاده نمیکنید! حالا میخواید بدونید که آیا مصرف این داروها برای بچه خطر داره یا نه! راستش بچه ها داروهای بسیار کمی هستن که تو بارداری کاملا بی خطر هستن، اما این داروهای که براتون مثال زدم رو انجمن علمی مامایی آمریکا یا همون ACOG رو تو بارداری مجاز دونسته و توصیه کرده اگر واقعا مادری بهشون احتیاج داره استفاده کنه. چون میدونید که بعضی داروها استفاده نکردنشون خطرناک تر از استفاده کردنشونه! مثلا استامینوفن از جفت رد میشه، ولی اگر مادری تب داشته باشه و استامینوفن استفاده نکنه، اون تب برای جنین خیلی خطرناک تر از استامینوفن هست! ☑️ پس اگر خدایی نکرده تو بارداری سرماخوردید و این داروها براتون تجویز شد، با خیال راحت همون‌طور که پزشکتون دستور نوشته، استفاده کنید. 📚 منبع این پست #آپ_تو_دیت و تک تک داروهارو براتون چک کردم. خودمم برای بیمارهام نسخه میکنم و خداراشکر مشکلی ندارن. @bardarigram . . . . . . #سرماخوردگی #درمان_سرماخوردگی #سرماخوردگی_دربارداری #داروهای_مجاز_در_بارداری #استامینوفن #آنتیبیوتیک_دربارداری #بارداری_بارداریگرام #بارداری #بارداریگرام #جفت #جنین #acog

بسیاااار مفید بود تشکر 🩵🙏 فاطمه

09 مهر 1403 10:17:00

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن