پست های مشابه

بارداریگرام

سلام بچه ها امروز راجع به یکی از بزرگترین دغدغه های خانم ها برای زایمان طبیعی پست گذاشتم، حتما با دقت چندین بار ببینید و برای کسایی که فک میکنین بهش احتیاج دارن بفرستید ☺️😍 خوبه بدونید که ما با ماساژ دادن و تقویت خاصیت ارتجاعی بافت، قدرت کشش بافت رو بیشتر میکنیم باعث میشه که مقاومت بیشتری در مقابل نیروی وارده داشته باشه. ☑️ خب حالا یکی از راه هایی که باعث میشه ما این خاصیت ارتجاعی رو تقویت کنیم ماساژ دادن هست. برای زایمان طبیعی ماساژ ناحیه پرینه با روغن های طبیعی مثل روغن نارگیل یا روغن زیتون از هفته ۳۴ یا ۳۶ تا آخر بارداری خیلی بهتون کمک می‌کنه. ☑️ پرینه هم در واقع همون فاصله بین ورودی واژن تا سوراخ مقعد هست. راستی بچه ها انواع ماساژ رو هم تو پست قبلی «چگونه بدون بخیه زایمان طبیعی داشته باشیم» توی پیج توضیح دادم، برای یادآوری حتما دوباره اون پست رو ببینید. موفق باشید ♥️🌹 . . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان_بدون_بخیه #پرینه #بخیه #اپیزیاتومی #ترمیم #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #زایمان #ماما #ماماخصوصی_ماماهمراه #زایشگاه #زایمان_فیزیولوژیک #زایمان_خوب #زایمان_آسان #زایمان_در_آب

08 تیر 1400 05:27:56

546 بازدید

بارداریگرام

خب عزیزان من بریم سراغ بحث شیرین مراقبت از بند ناف! چیزی که مادر اولا همیشه رو وسواس دارن و نمیدونن چیکارش کنم! خیلی سادست! هیچ کاری بش نداشته باشید و فقط تمیز و خشک نگهش دارید! حواستون باشه زیر کش شلوار و پوشک گیر نکنه، بهش هوا بخوره ولی نیازی هم نیست که بیرون از لباس باشه. الکلی چیزی هم بهش نزنید، خودش کم کم خشک میشه و می‌افته. . . . پ.ن: قدیمیا میگفتن ناف بچه رو هرجا بندازی بچه بزرگ که شد می‌ره همونجا 😃 بخاطر همین همیشه ناف بچه هاشون رو تو جاهایی مثل مسجد و مدرسه و مکان های مثبت مینداختن ☺️ ناف منو ولی فک کنم تو خونمون چال کردن چون همش دلم میخواد خونه باشم🙄 ناف شمارو کجا چال کردن؟؟؟😃 . . . . #بندناف #مراقبت_بندناف #پس_از_زایمان #نوزاد #مراقبت_از_نوزاد #پس_از_زایمان_بارداریگرام #الکل #امفالیت

28 فروردین 1400 13:48:07

81 بازدید

بارداریگرام

یکی از مسائلی که همیشه تو هر فصلی از سال خانم های باردار از من میپرسن اینه که میتونم مسافرت برم یا نه؟! ☑️ شما میتونید مسافرت برید به شرط اینکه وضعیت بارداری تثبیت شده و سالمی داشته باشید، تهدید به سقط یا زایمان زودرس نباشید جایی که مسافرت میرید از نظر بیماری واگیردار مشکلی نداشته باشه (مثلا این روزها اکثر شهر ها هنوز وضعیت بدی برای کرونا دارن) وسیله نقلیه شما سالم و مطمئن باشه زمانی که به مسافرت میرید نزدیک زمان زایمان نباشه! ☑️ شاید با خودتون بگید زن باردار چرا مسافرت کنه! خب باید بگم خیلی ها بخاطر شرایط زندگیشون مجبور هستن مدام از این شهر به اون شهر برن و اصلا هم قصد تفریح نداشته باشن و صرفا این نقل و انتقالات مسافرت محسوب میشه. یا خیلی از خانم ها تو دوران بارداری چند وقتی رو به خونه پدریشون میرن که ممکنه شهر دیگه ای باشه! ☑️ پس در کل با رعایت موارد بالا و اسلاید ها می تونید مسافرت برید. نوع وسیله نقلیه هم مهم نیست فقط باید سالم باشه و در رابطه با ایرلاین ها فک میکنم بالای ۳۴ هفته رو اجازه پرواز نمیدن. این رو خودتون حتما قبلش چک کنید، یا اگر قبلا چک کردید تو کامنت ها برای بقیه دوستان هم بنویسید. ☑️ من این مطلب رو از #آپ_تو_دیت براتون نوشتم که یکی از معتبرترین منابع پزشکی جهان محسوب میشه، از قسمت آموزش بیمار. پس با خیال راحت به این گفته ها استناد کنید. 😌👌 از اینکه پست هارو لایک میکنید ممنونم♥️ . . . . . #بارداری_بارداریگرام #حاملگی #بارداریگرام #هواپیما #مسافرت #پرواز #مسافرت_زمینی #آمبولی #مراقبت_های_بارداری #مراقبت_های_دوران_بارداری #مسافر #مسافرت_با_قطار #مسافرت_با_ماشین

30 اردیبهشت 1400 06:22:32

595 بازدید

بارداریگرام

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️🤱🏻🤱🏻🤱🏻🤱🏻🤱🏻👶🏻👶🏻👶🏻 . . . توی این پست راجع به تغییرات طبیعی صحبت میکنیم، چیزایی که نباید بخاطرشون نگران باشید و با مراقبت مناسب رفع میشن: 1. درد موقع نشستن خصوصا برای خانم هایی که زایمان طبیعی و پارگی داشتن، برای شرایط بهتره مستقیما روی زخم نشینید و از یک بالشت برای نشستن استفاده کنید، کمپرس گرم برای تسکین درد خیلی مناسبه. 2. خونریزی در حد پریودی یا کمتر خوبه و مشکلی نداره، اگه خونریزی فعال همراه با دفع لخته داشتید حتما به پزشکتون مراجعه کنید. 3. احساس تنهایی، اضطراب و نگرانی دائم، این احساس 2 تا 3 روز بعد از زایمان به وجود میاد که ممکنه 10 تا 14 روز ادامه داشته باشه. حمایت عاطفی همسر تو گذر از این مساله خیلی مهمه و همینطور تغذیه مناسب و میوه ها و سبزیجات تازه. اگر این احساسات اضطراب، نگرانی، افسردگی و ناامیدی بیشتر از 2 هفته ماندگار شد حتما باید بررسی بشه و به پزشکتون مراجعه کنید. 4. شل شدن غضلات کف لگن خصوصا بعد از چند بار زایمان طبیعی: این شرایط ممکنه شما موقع عطسه، سرفه، یا خنده شدید بی اختیار چند قطره ادرار ازتون خارج بشه یا اینکه زمان نزدیکی احساس شل بودن داشته باشید، این شرایط کم کم بهتر میشه ولی بسته به صدماتی که زایمان طبیعی وارد شده ممکنه دقیقا مثل قبل از زایمان نشه. برای بهتر شدن حتما ورزش کگل رو انجام بدید و مصرف پروتئین فرامو نشه. 5. تغییرات سینه: خب سینه با پر و خالی شدن حالت شل و سفت به خودش میگیره پس انتظار نداشته باشید همیشه یک شکل داشته باشه. اگه میخواید اندازه سینه هاتون تا به تا نشه حتما از هر دو سینه شیردهی داشته باشید. 6. میل به نزدیکی معمولا کم میشه و ممکنه درد داشته باشید، اینا بخاطر تغییرات هورمونی و صدمات زایمانی شماست، با گذشت زمان درست میشه نگران نباشید. 7. شلی عضلات شکم و کشاله ران: اینا رو با ورزش میشه تصحیح کرد که راجع بهشون حتما پست اختصاصی میذارم. 8. اختلالات خواب: اینا بخاطر مراقبت از بچه و شیردهی شماست. حتی خیلی از مادران رو میبینم که زیر چشمشون گود افتاده. خب بازم حمایت خانواده خیلی میتونه بهتون کمک کنه و مطمئن باشید رفع مشه و نی نیتون یه کم که بزرگ بشه رفع میشه. 9. ریزش موها: خب نترسید این برای همه ایجاد نمیشه ولی اگه براتون ایجاد شد نگران نباشید از غذاهایی که ویتامین ب دارن زیاد استفاده کنید یا مکمل های کپملکس ب. تغذیه خوب هیچ وقت یادتون نره. 10. یبوست: اینم از حالاتیه که ممکنه براتون پیش بیاد و خانم هایی که بخیه زایمان طبیعی دارن باید خیلی حواسشون باشه.

06 فروردین 1399 15:30:02

154 بازدید

بارداریگرام

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️ خب یکی از مشکلات خانم های باردار خصوصا تو سه ماهه آخر اینه که تفاوت درد های کاذب که به براکستون هیکس معروف هستن و درد های حقیقی رو متوجه نمیشن. خصوصا تو خانم های شکم اول این موضوع خیلی رایج هست. دردهای کاذب دردهایی هستن که تاثیر چندانی تو روند پیشبرنده زایمان و باز شدن دهانه رحم یا پاره شدن کیسه آب ندارن، و برعکسش دردهای حقیقی باعث نرم و نازک و باز شدن دهانه رحم میشن. دردهای کاذب با استراحت کردن، مسکن خوردن، یه دوش آب گرم گرفتن و آروم شدن بدن از بین میرن ولی دردهای حقیقی به مسکن های ساده جواب نمیدن و با دوش آب گرم منظم تر و موثر تر میشن. نکته مهم مخصوص خانم های سزارین قبلی و خانم های زیر ۳۶ هفته، اگر احساس کردید دردهای زایمانی دارید و ویژگی هایی که ذکر کردم رو داشت خودتون رو به اورژانس مامایی بیمارستان برای بررسی وضعیتتون برسونید. . . . . پیج دوم: @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei . . . #دردهای_زایمانی #درهای_کاذب_زایمان #زایمان #زایمان_بارداریگرام

08 فروردین 1399 12:17:19

634 بازدید

بارداریگرام

بعد از واکسیناسیون اگر احساس تب یا بدن درد کردید حتما باید پزشکتون رو در جریان بذارید و معمولا این علائم با داروهایی مثل استامینوفن از بین می‌ره و خطرناک نیست. فقط باید حتما برای از بین بردنشون اقدام کنید. یادتون باشه از گرفتن کرونا خیلی از خانم های باردار متاسفانه جونشون رو از دست دادن😞 ولی تا حالا مرگ مادر در اثر واکسیناسیون گزارش نشده. ☑️ واکسن روی جنین تاثیر نمی‌ذاره ولی گرفتن کرونا ولی می‌تونه روی رشد جنین تاثیر بذاره و باعث زایمان زودرس بشه. ☑️ اگر هنوز سوالی دارید و دو دل هستید زیر همین پست سوالاتتون رو بپرسید حتما بهتون جواب میدم. ☑️ برای اطلاعات تکمیلی تر هم میتونید با سامانه 4030 تماس بگیرید. ☑️ این پست رو برای همه خانم های بارداری که هنوز شک دارن واکسن بزنن یا نه بفرستید. . . . شاد و سلامت باشید. . . . . #واکسن_کرونا #واکسن #واکسن_کرونا_در_بارداری #واکسن_سیوفارم #بارداری_بارداریگرام #مراقبت_دوران_بارداری #علائم_کرونا #عوارض_واکسن #عوارض_واکسن_کرونا_در_بارداری #بارداری #حاملگی #بارداریگرام

12 شهریور 1400 08:28:18

149 بازدید

نعیمه انصاری

1

24

چگونه بهترین زایمان رو داشته باشیم؟!

من همیشه گفتم، زایمانی خوبه که سر بچه قشنگ تو لگن نشسته باشه! زایمان هم مثل هر کار حرفه ای دیگه، ریزه کاری و فوت کوزه گری خودش رو داره! یکی از فوت های کوزه گری زایمان، نشستن قشنگ بچه تو لگن مادره! خب این یعنی چی؟ لگن مادر جایی هست که باید بچه ازش عبور کنه و بیاد بیرون، شما یه کوچه تنگ رو تصور کنید که کاملا صاف و مستقیم هم نیست، قراره یه ماشین ازش رد بشه، اگر راننده خوب فرمون نگیره کناره هاش یا سپرش برخورد می‌کنه و قفل میشه ولی اگر با زاویه خوب وارد بشه و خوب فرمون بگیره راحت رد میشه. زایمان هم یه چیزی تو همین مایه هاست. اگر سر بچه خوب نشینه، اگر دردهای موثر بچه رو به پایین هدایت نکنه، اگر مادر خودش هیچ کمکی نکنه، خب بچه گیر میکنه! خیلی اوقات حتی ممکنه بچه کج وارد بشه و پیشرفت خوبی نداشته باشه و در نهایت سزارین بشه همین میشه که مادرا میگن ما هم درد طبیعی رو کشیدیم هم سزارین 🤦 پس اگر نمیخواید این اتفاقات براتون بیافته، از قبل از روز زایمان شروع کنید به هدایت صحیح بچه، شروع کنید به فرمون دادن! پیاده روی کنید، از ۳۷ هفته بشین پاشو کنید، از پله ها بالا پایین برید ( البته اگر آسم، تنگی نفس یا بیماری های قلبی مثل شلی دریچه و یا درد مفاصل دارید این کارو انجام ندید) کارایی کنید که درادتون خودش به صورت طبیعی شروع بشه و همون هارو به صورت طبیعی تقویت کنید. اگر دردهای طبیعی خوبی داشته باشید کسی تو بیمارستان به شما آمپول فشار نمیزنه و زایمانتون بسیار بهتر خواهد بود. تحریک نوک سینه و نزدیکی به شما خیلی کمک کننده ست، نزدیکی کردن هم خوبه. اگر جفتتون پایین نیست و پزشکتون نزدیکی کردن رو براتون منع نکرده، تا هر زمان از بارداری و سالم بودن کیسه آب میتونید نزدیکی داشته باشید. سوالاتتون رو تو کامنت ها بپرسید، حتما میخونم و جواب میدم 👌 . . . . #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #القای_زایمان #دردزایمان #نزدیکی #نقطه_فشاری #زایمان_فیزیولوژیک #جنین #لگن #کانال_زایمان #جفت #باردار #بارداری #بارداریگرام #آمادگی_برای_زایمان #ماما #مامای_همراه #دولا

26 آبان 1404 21:07:44

سلام و تشکر بابت این مطالب مفید جسارتا جهت نرم شدن دهانه رحم، مایع منی از چه هفته ای میشه ریخته بشه؟

هدیه خدا

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

بارداریگرام

نعیمه انصاری

1

24

من همیشه گفتم، زایمانی خوبه که سر بچه قشنگ تو لگن نشسته باشه! زایمان هم مثل هر کار حرفه ای دیگه، ریزه کاری و فوت کوزه گری خودش رو داره! یکی از فوت های کوزه گری زایمان، نشستن قشنگ بچه تو لگن مادره! خب این یعنی چی؟ لگن مادر جایی هست که باید بچه ازش عبور کنه و بیاد بیرون، شما یه کوچه تنگ رو تصور کنید که کاملا صاف و مستقیم هم نیست، قراره یه ماشین ازش رد بشه، اگر راننده خوب فرمون نگیره کناره هاش یا سپرش برخورد می‌کنه و قفل میشه ولی اگر با زاویه خوب وارد بشه و خوب فرمون بگیره راحت رد میشه. زایمان هم یه چیزی تو همین مایه هاست. اگر سر بچه خوب نشینه، اگر دردهای موثر بچه رو به پایین هدایت نکنه، اگر مادر خودش هیچ کمکی نکنه، خب بچه گیر میکنه! خیلی اوقات حتی ممکنه بچه کج وارد بشه و پیشرفت خوبی نداشته باشه و در نهایت سزارین بشه همین میشه که مادرا میگن ما هم درد طبیعی رو کشیدیم هم سزارین 🤦 پس اگر نمیخواید این اتفاقات براتون بیافته، از قبل از روز زایمان شروع کنید به هدایت صحیح بچه، شروع کنید به فرمون دادن! پیاده روی کنید، از ۳۷ هفته بشین پاشو کنید، از پله ها بالا پایین برید ( البته اگر آسم، تنگی نفس یا بیماری های قلبی مثل شلی دریچه و یا درد مفاصل دارید این کارو انجام ندید) کارایی کنید که درادتون خودش به صورت طبیعی شروع بشه و همون هارو به صورت طبیعی تقویت کنید. اگر دردهای طبیعی خوبی داشته باشید کسی تو بیمارستان به شما آمپول فشار نمیزنه و زایمانتون بسیار بهتر خواهد بود. تحریک نوک سینه و نزدیکی به شما خیلی کمک کننده ست، نزدیکی کردن هم خوبه. اگر جفتتون پایین نیست و پزشکتون نزدیکی کردن رو براتون منع نکرده، تا هر زمان از بارداری و سالم بودن کیسه آب میتونید نزدیکی داشته باشید. سوالاتتون رو تو کامنت ها بپرسید، حتما میخونم و جواب میدم 👌 . . . . #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #القای_زایمان #دردزایمان #نزدیکی #نقطه_فشاری #زایمان_فیزیولوژیک #جنین #لگن #کانال_زایمان #جفت #باردار #بارداری #بارداریگرام #آمادگی_برای_زایمان #ماما #مامای_همراه #دولا

سلام و تشکر بابت این مطالب مفید جسارتا جهت نرم شدن دهانه رحم، مایع منی از چه هفته ای میشه ریخته بشه؟ هدیه خدا

26 آبان 1404 21:07:44

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن