پست های مشابه

aliyeh.heybatii

. کسی که در کودکی تحقیر شود، عمرش صرف این می شود که مدام به #اضطراب های خود رسیدگی کند ! 🔸فرزندانتان را #تحقیر و #سرزنش نکنید.

10 فروردین 1399 05:49:26

0 بازدید

aliyeh.heybatii

امشب منتظر تک تک شما والدین عزیز هستیم ❤ @ali_dastgerdii

11 اردیبهشت 1399 15:00:11

1 بازدید

aliyeh.heybatii

آیا هر نوع شیطنت کودکانه مساوی بیش‌فعالیه؟ وقتی یک الگوی پایدار از عدم توجه و یا بیش‌فعالی و رفتارهای تکانشی تو بچه وجود داشته باشه، جوری که این رفتارها خیلی شدیدتر و بیش‌تر از بچه‌های هم‌سن و سال با سطح رشدی مشابه باشه، می‌شه از اختلال نقص توجه/ بیش‌فعالی (ADHD) صحبت کرد. این اختلال در پسرها شایع‌تر از دخترها هست. ممکنه که در دوران شیرخواری شروع بشه اما به ندرت تا دوره نوپایی تشخیص داده میشه. بچه‌های مبتلا تو دوره شیرخواری اکثرا پرتحرک هستن؛ کم خواب و کم غذا هستن و زیاد گریه می‌کنن؛ نسبت به محرک‌ها بسیار حساس هستن (توجه داشته باشید که هر کدوم از این نشانه‌ها می‌تونن به خاطر عواملی غیر از اختلال بیش‌فعالی/ نقص توجه بوجود بیان و تشخیص به عهده متخصص هست) عوامل ژنتیکی و عوامل روانی اجتماعی (استرس‌های محیطی، مشکلات خانوادگی و...) در بروز این اختلال سهم دارن. این اختلال شامل سه دسته میشه و برای تشخیص باید دست کم شش مورد از نشانه‌ها به مدت شش ماه وجود داشته باشه تا بشه تشخیص گذاشت نقص توجه: 🔹 فعالیتهای تحصیلی، کار و .. رو با بی‌دقتی انجام میده 🔹 تو حفظ توجه روی تکالیف یا بازی مشکل داره 🔹 دستورالعمل‌ها رو کامل اجرا نمی‌کنه و تکالیفش رو نصفه رها می‌کنه 🔹 زیاد وسایلش رو گم می‌کنه 🔹 نسبت به محرک‌های بیرونی خیلی توجه نشون میده و به راحتی حواسش پرت میشه 🔹 خیلی فراموشکاره بیش‌فعالی: 🔹 بی‌قراره و مدام دست و چاهاش رو تکون میده 🔹 نمی‌تونه خیلی منتظر بشینه 🔹 در جاهایی که انتظار میره آروم باشه می‌دوه و از در و دیوار بالا میره، انگار بی‌قراره 🔹 اکثرا در حال حرکته 🔹 اکثرا زیاد حرف می‌زنه 🔹اکثرا حرف بقیه رو قطع می‌کنه 🔹 قبل اتمام سوال جواب میده 🔹 نمی‌تونه نوبت رو رعایت کنه  نوع ترکیبی: 🔹 کودک هم پرتحرک است و هم مشکل توجه و تمرکز داره. یادتون باشه شیطنت‌های بچه‌های کوچیک لزوما به معنی بیش‌فعالی نیست. ضمنا آپارتمان‌نشینی و مشکلات  ارتباطی والدین تاثیر زیادی روی نوع تعامل بچه با دنیای بیرونی داره. خیلی اوقات وقتی رابطه والدین به سمت بهبودی پیش میره، اختلالات تو اعضاء خانواده کاهش پیدا می‌کنه و جو خانواده به سمت سلامت و آرامش حرکت می‌کنه. #شیطنت#بیش_فعالی#اختلال_نقص_توجه #اختلال_نقص_توجه_بيش_فعالي #تحرک#تمرکز#رابطه_ی_والدین#آرامش #سلامتی#خانواده#تربیت_کودک #فرزند_پروری #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده

27 تیر 1400 17:45:45

1 بازدید

aliyeh.heybatii

. خود رای شدن نوجوانان نتیجه رفتارهای متضاد والدین ‼️ ⚠️❗️هماهنگ نبودن والدین در نحوه رفتار با نوجوان : در بعضی خانواده ها، والدین در تربیت نوجوان شان یک صدا نیستند. یعنی رفتار پدر و مادر با نوجوان شان شبیه هم نیست. در این خانواده ها نوجوان راه خودش را می رود و پدر و مادر هم به فکر مشکلات خودشان هستند. در این حالت والدین و فرزندان فقط یک « هم خانه بودن » را در کنار یکدیگر تجربه می کنند. در این خانواده ها به جای این که والدین در رفتار با نوجوان شان وحدت رویه داشته باشند، خود نوجوان موضوع اختلاف می شود. مثلا مادر می گوید فرزندش اصلا این کار را انجام ندهد و پدر اصرار می کند که نوجوان حتما باید این کار را انجام دهد و نوجوان هم کاری را که دوست دارد، انجام می دهد. این موارد دست به دست هم می دهد تا نوجوان احساس آرامش نکند و به دوستان نامناسب پناه ببرد. اگر در یک خانواده بین اعضای خانواده، احترام متقابل برقرار باشد، نوجوان کمترین خطر را احساس می کند و در نتیجه رفتارهای پر خطر او هم به کمترین میزان ممکن کاهش می یابد. #تعارضات_والدین#نوجوانان#نوجوان#تربیت#احترام_متقابل#ارتباط_با_نوجوان#خانواده#عالیه_هیبتی#بیرجند

25 تیر 1399 05:26:48

1 بازدید

aliyeh.heybatii

پدران و مردان سرزمینم روزتون مبارک🍃🌷🍃 خانوماااااا ماماناااای مهربون اگه بخواید یه ویژی یا صفت خوب از همسرتون بگید که خیلی براتون با ارزشه به چه موردی اشاره میکنید؟ بنویسید و همسرتونو تگ کنید😉 اول من میگم 😊 اولین موردی که خیلی برام با ارزشه مهربونی آرامش ،صداقت و وقت شناسیشه... قرار بود یه دونه بگم😁 حالا شما بگید بخونیم با هم 😉

06 اسفند 1399 16:24:35

1 بازدید

aliyeh.heybatii

. بجاي خاموش كردن يا از كار انداختن فرزندتان براي همه عمر روش درست اعتراض يا ابراز وجود را بياموزيد: ديگه نبينم با پدرت "مادرت" اينجوري حرف بزني. "صدات رو نشنوم" " ديگه نشنوم از اين #حرفا بزني" "اين مسائل چرا نداره چون من ميگم" "اين مسائل به تو ربطي نداره" "اينقدر حرف نزن سرم رفت". #اگر ميخواهيد فرزندتان در جامعه زماني كه ديگران به او آسيب ميزنند يا تقاضاي اشتباه دارند، جرات اعتراض يا سوال كردن را داشته باشد، اجازه دهيد در محيط امن خانه ابراز وجود كند. #بجاي خاموش كردن يا از كار انداختن فرزندتان براي همه عمر روش درست اعتراض يا ابراز وجود را بياموزيد: "ميدونم انجام اين كار رو دوست نداري احساس ميكني بي انصافيه، حق داري اما وقتي داد ميزني من نميتونم كمكت كنم." #فرزندپروری#فرزندپروری_آگاهانه #تربیت_صحیح_فرزند #تربیت_کودکان #پدر#مادر#جرات_ورزی #جراتمندی #اعتراض#کودک_موفق#کودکان_شاد #روانشناسی#بیرجند#عالیه_هیبتی_روانشناسی_کودک

15 خرداد 1399 05:45:18

0 بازدید

عالیه هیبتی

0

3

. وقتی کسی حالش بداست به او نگوییدتحمل کن این هم میگذرد نگوییدهمه چیز درست خواهد شد از بلاهای بدتری که بر سرخودتان واطرافیانتان آمده برایش خاطره تعریف نکنید ونخواهید ثابت کنید که انسان های بدبخت تر از او هم وجود دارند. نخواهیدبا جوک های مسخره او را بخندانید کسی که حالش بد است نمیخواهد بخندد غصه دارد میفهمید؟ غصه برایش از فلسفه زندگی حرف نزنید از انرژی مثبت ومثبت باش و به چیزهایی که داری فکرکن حرف نزنید. وقتی کسی ناراحت است اصلا این شما نیستید که باید حرف بزنید شما در حقیقت باید حرف نزنید باید دستش را بگیرید بغلش کنید توی چشم هایش نگاه کنید برایش چای بریزید بگذارید جلویش بعد حرف نزنید اجازه دهید او حرف بزند وشما گوش کنید. هی فکر نکنید باید نظریه صادر کنید ونصیحت کنید فکر نکنید اگرحرف نزنید اتفاق خیلی بدی خواهد افتاد .شماجای او نیستید شمازندگی اورا از وقتی به دنیا امده زندگی نکرده اید دستش را بگیرید بغلش کنید سکوت کنید مدام اصرار نکنید که بامن حرف بزن به من بگو... بغلش کنید اگر دلش خواست خودش حرف میزند

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

aliyeh.heybatii

عالیه هیبتی

0

3

. وقتی کسی حالش بداست به او نگوییدتحمل کن این هم میگذرد نگوییدهمه چیز درست خواهد شد از بلاهای بدتری که بر سرخودتان واطرافیانتان آمده برایش خاطره تعریف نکنید ونخواهید ثابت کنید که انسان های بدبخت تر از او هم وجود دارند. نخواهیدبا جوک های مسخره او را بخندانید کسی که حالش بد است نمیخواهد بخندد غصه دارد میفهمید؟ غصه برایش از فلسفه زندگی حرف نزنید از انرژی مثبت ومثبت باش و به چیزهایی که داری فکرکن حرف نزنید. وقتی کسی ناراحت است اصلا این شما نیستید که باید حرف بزنید شما در حقیقت باید حرف نزنید باید دستش را بگیرید بغلش کنید توی چشم هایش نگاه کنید برایش چای بریزید بگذارید جلویش بعد حرف نزنید اجازه دهید او حرف بزند وشما گوش کنید. هی فکر نکنید باید نظریه صادر کنید ونصیحت کنید فکر نکنید اگرحرف نزنید اتفاق خیلی بدی خواهد افتاد .شماجای او نیستید شمازندگی اورا از وقتی به دنیا امده زندگی نکرده اید دستش را بگیرید بغلش کنید سکوت کنید مدام اصرار نکنید که بامن حرف بزن به من بگو... بغلش کنید اگر دلش خواست خودش حرف میزند

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن