aliyeh.heybatii
دنبال کننده
78
پست
691
کمک می کنم رابطه بهتری با فرزندت داشته باشی روانشناس و درمانگر تخصصی کودک و نوجوان مشاور والدین /نویسنده کتاب فرزندپروری آگاهانه مشاوره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶
پست های مشابه
aliyeh.heybatii
. هیچ چیز بدتر از این نیست که دیگران به شما خیانت کنند، اما بدتر این است که آدم خودش به خودش خیانت بکند. ما گاهی زندگیمان را روی پایه و مبنایی قرار می دهیم که به ما تعلق ندارند، اصرار در انتخاب کسانی می کنیم که اهلش نیستند و به اصطلاح دلمان کسی را می خواهد که دلش با ما نیست، راهی را در پیش می گیریم که راه ما نبوده. اگر درست رفته بودیم که الان به اینجا به این همه درد و پریشانی نرسیده بودیم. ما روی چیزی اصرار ورزیدیم که سهم ما نبوده. به ما تعلق نداشته. ما نباید راهی که تا دیروز می رفتیم را برویم، چرا که آن راه، راه ما نبوده بیراهه بود. ما گرفتار خشمی شدیم که سزاوار آن نبودیم. ما راه را گم کرده بودیم که سر از اینجا در آوردیم. سر از جایی در آوردیم که مدام می گوییم" این اتفاق نباید برای من میفتاد" " این حق من نبود نباید اینجوری میشد" اما اگر این اتفاق برایمان نیفتاده بود که چنین وضعی نداشتیم! بهتر است واقع بین باشیم. اتفاق افتاده است. ما همیشه فکر می کنیم این اتفاق برای دیگران می افتد ولی برای ما نه. اما حالا این حس را از دست داده ایم که به ما این اطمینان را می داد که این اتفاق برای ما رخ نمی دهد؛ ولی رخ داد، بعد به نقطه ای می رسیم که به خودمان میگوییم " من میخواهم از این وضعیت بیرون بیایم. ولی می ترسم، بنابراین به خودم دروغ می گویم" آنوقت به دروغ میگوییم ما حالمان خوب است و از این جور حرف های دهن پر کن میزنیم. شروع می کنیم به وقت گذرانی با آدم های رهگذر و کار های دل خوش کنک کن مقطعی انجام می دهیم. ما آدم ها با این دروغ ها در حقیقت به هر چیزی که در قلبمان هست خیانت می کنیم. به همه چیز خیانت می کنیم وقتی رو می آوریم به روابط موازی به بها دادن به آدم های خاکستری! و فکر میکنیم داریم زندگیمان را مدیریت می کنیم! یادمان نرود که یادمان بماند بدترین نوع خیانت آن است که آدم به خودش خیانت بکند! #خیانت #روابط #دروغ #زندگی #آدمهای_خاکستری #روانشناسی_رابطه #عالیه_هیبتی #بیرجند #بیرجند_شهر_من
21 فروردین 1399 14:37:48
0 بازدید
aliyeh.heybatii
. از زیاد حرف زدن برای فرزندتان جداً خودداری کنید. اگرچه حرف زدن با کودک لازم و مفید است اما زیاد حرف زدن تاثیر سازنده ای ندارد. آنچه را قبلا گفته اید تکرار نکنید! چیزی را که کودک خود می داند، به او نگویید. بیشترمواقع کودک از اشتباهش آگاه است، پیامد طبیعی رفتار، خود بهترین آموزگار است! تکرار موجب اختلال در ارتباط سالم، اوقات تلخی، بگو مگو و استیصال می شود! گاهی هنگام خطای کودک سکوت کنید! « زیاده گویی » مقدمه نشنیدن است . #پرحرفی #کودک#پدر#مادر#ارتباط#روانشناسی_کودک
04 بهمن 1398 06:42:02
2 بازدید
aliyeh.heybatii
میدونی قشنگی زندگی به چیه؟ به اینه ک وقتی تو سرگرم لحظه های خودتی،یکی تو لحظه هاش داره واسه قشنگی لحظه های تو دعا می کنه ولادت با سعادت دلیل خلقت هستی حضرت فاطمه ی زهرا(س) و روز مادر بر همه ی مادران مبارک باد. #روزمادرمبارک❤ #مادر #مادرانه#مادرم_دوستت_دارم #مادربزرگم_روحت_شاد_قرین_ارامش
14 بهمن 1399 16:35:21
1 بازدید
aliyeh.heybatii
"بعد تر ها " وقتی موهای جو گندمی ات را از پیشانی ات کنار میزنی و قرص های رنگارنگت را به ضرب آب پایین میدهی . وقتی انگیزه ای برای مسافرت رفتن نداری وقتی فرقی نمیکند ماشینی که برایش انقدر تلاش کردی پراید باشد یا لکسوس، وقتی با کسی که عادت کرده ای به بودنش، کنار شومینه ی رنگ و رو رفته ی خانه مینشینی و به جای دوستت دارم، از پادردت شکایت میکنی... وقتی دیگر برایت فرقی نمیکند موهایت سپید باشند یا بلوند! نسکافه ای باشد یا هر رنگ دیگری! وقتی پسر بزرگترت روز مادر برایت صندلی نماز می آورد ، متوجه خواهی شد که زندگی آنقدر ها ارزش قناعت نداشت، کاش زندگی را زندگی کرده بودی، مسافرت رفته بودی، لباسهایی را که میخواستی میخریدی، کفشهای رنگارنگ، مهمانی های دوستانه میرفتی از ته دل میخندیدی و ..... به زودی وارد روزمرگی هایت خواهی شد به زودی متوجه خواهی شد که چه کلاه بزرگی سرت گذاشت این زندگی! که هرروزت را به بهانه ی روز بهتر از تو ربود و تو چه ساده لوح بودی که حرفش را باور کردی! زندگی تو همین امروز است همین ساعت کاری که دوست داری انجام بده! "دوستت دارم" را به هرکس که لازم است بگو هر از گاهی را با دوستانت بگذران،فارغ از هر فکر سفر کن...! بعد تر ها متوجه خواهی شد اما... زندگی ات را، همین امروز زندگی کن!!! زندگی را زندگی کن *این آخرین زمستان قرن است ودیگر هیچ پائیزی و زمستانی با پسوند هزارو سیصد تکرار نمیشود این پایان یک داستان بلند است صد سال دیگر در آخرین زمستان قرن1499 دیگر هیچکدام از ما نخواهیم بود همه رفته ایم آنچنان فراموش شده ایم که انگار هیچوقت نبوده ایم باورش سخت است ولی حقیقت دارد پس تا میتوانیم خوب باشیم وبه هم خوبی کنیم* #زندگی#عشق#مهربانی#ارزو#دوست#همدل#روزمرگی#انگیزه#آگاهی#مشاوره#بیرجند #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
25 بهمن 1399 16:12:27
0 بازدید
aliyeh.heybatii
درمان زخم هایی که از کودکی همراه ما مانده نیازمند تحمل تجربه #اضطراب ،خشم،غم،سوگ،حسرت و احساس گناه است و با شور و اشتیاق کشف و درک خود ،همدلی و دلسوزی و عشق و شفقت به خود همراه است. اگر تنهایی بدون دانش و تخصصِ"خودکاوی"به شخم زدن گذشته بپردازیم مثل این است که یک جراح تیر خورده خودش زخمش را جراحی کند ودر نیمه ی راه که با درد بیشتر مواجه میشود آن را رها کند و نتواند به تنهایی تیر را خارج کند. و حالا تعادل هر چند سطحی اولیه هم به هم خورده ،زخم باز شده و اضطراب و احساسات منفی بالا آمده و ممکن است فرد راه را گم کند و گرفتار مشکلاتی مثل نشخوارذهنی ،تشدیدوسواس ،اضطراب ،افسردگی و یاس شود. مرور و درمان آسیب های قدیمی و مخصوصا رسیدن به خود آگاهی هیجانی یعنی تجربه و لمس احساسات ناخوشایند به همراه درمانگری درد آشنا و راه بلد نیاز دارد که با جلسات هفتگی مقرر ،منظم و بی وقفه کمک میکند این مسیر رو به جلو و هدفمند طی شود. #درمان#مشاوره#نشخوار_فکری#خاطرات_تلخ_کودکی #نشخوار_ذهنی#افسردگی#اضطراب#وسواس#غم#آسیبهای_روانی#خودآگاهی_هیجانی#عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند
16 دی 1399 17:47:39
0 بازدید
aliyeh.heybatii
متاسفانه برخی از والدین هنگام استحمام کودک بدون هیچ لباس زیر و طوری که تمامی نواحی تناسلی در معرض دید بچه قرار بگیره ظاهر میشن و توجیه این حرکت اشتباه رو عدم درک و شعور لازم کودک عنوان می کنند. این موضوع از چند جهت قابل بررسیه .... کودک از همین ابتدا آموزش میبینه اندام پوشیده شده با لباس زیر نباید در معرض دید دیگران قرار بگیرند به عبارتی هم یاد میگیره باید اعضای خصوصیشو بپوشونه و هم اینکه خودش نباید به نواحی خصوصی دیگران نگاه کنیم شاید در نگاه اول موضوع خیلی جدی به نظر نیاد امّا اگر کمی عمیق تر بنگریم آموزش پوشیده نگه داشتن نواحی جنسی به کودکان باعث پیشگیری از وقوع بسیاری از سوء استفاده های جنسی توسط کودک آزاران خواهد شد . کودک باید بدون اعضای پوشیده شده با لباس زیر فقط و فقط توسط والدین و یا پزشک (اون هم با حضور مامان یا بابا) می تونه دیده بشه. زمان تعویض لباس در اتاق را ببندید و به کودک یاد بدید همیشه برای وارد شدن به مکانی که درش باز نیست در بزنه و برای ورود اجازه بگیره . شما چه کاری برای این موضوع انجام دادین و میدید؟ #تربیت_فرزند #تربیت #تربیت_جنسی##اندام_خصوصی #اندام_خصوصی_کودک #نواحی_جنسی#سو_استفاده_جنسی #پزشک#والدین#خانواده#آموزش#عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
20 بهمن 1399 17:43:38
0 بازدید
عالیه هیبتی
0
0
. کتاب حکایت دولت و فرزانگی، اثری تاثیر گذار نوشته ی مارک فیشر است . آیا افرادی که به موفقیت می رسند از آن هایی که فقط رویای موفقیت را دارند، بیشتر و سخت تر کار می کنند؟ آیا آن ها باهوش تر، خوش شانس تر و بی رحم تر هستند؟ و آیا موفقیت مالی، خوشحالی و سعادت را به دنبال دارد؟ این ها سوالاتی اساسی هستند که همه ی انسان ها به نوعی با آن ها درگیرند. کتاب حکایت دولت و فرزانگی، با استفاده از شخصیتی سالخورده، خردمند و دولتمند به شکلی فراموش نشدنی به این سوالات پاسخ می دهد. این حکیم راز حقیقی یک شبه ثروتمند شدن را درک کرده، به تعلیم و تربیت مرد جوانی می پردازد که آرزوهایی به ظاهر دست نیافتنی در سر دارد و محدودیت ها و روز مرگی های زندگی او را مستأصل ساخته اند. در قسمتی از کتاب حکایت دولت و فرزانگی می خوانیم: هر کدام از ما، به طریق خودمان، و در کار خودمان می توانیم نابغه باشیم؛ حتی اگر جامعه ما را نابغه نداند. نبوغ یعنی به انجام رساندن آنچه از آن لذت می برید. این نبوغ راستین زندگی است. #حکایت_دولت و فرزانگی #موفقیت #لذت #مارک_فیشر #هدفمندی