aliyeh.heybatii
دنبال کننده
78
پست
691
کمک می کنم رابطه بهتری با فرزندت داشته باشی روانشناس و درمانگر تخصصی کودک و نوجوان مشاور والدین /نویسنده کتاب فرزندپروری آگاهانه مشاوره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶
پست های مشابه
aliyeh.heybatii
چند روز پیش در یک جلسه ای بودم و صحبت از روانشناسی شد و یک آقایی گفت ای بابا این روانشناس ها فقط الکی کلی حرف میزنند و کاری نمی کنند و بعدشم کلی پول ازت میگرند، منم گفتم تا حالا رفتی پیش روانشناس که این حرف رو میزنی؟ گفت نه مگه من دیوانه ام که برم؟ گفتم الان تو زندگی هیچ مسئله خاصی نداری؟ همه روابط و کیفت زندگیت عالی و خوبه؟ وهیچ نگرانی خاصی برای اینده نداری و یا اینکه چیزی از گذشته اذیتت نمیکنه؟ گفت الان کسی هست که اینجوری نباشه ؟ الان همه پراند از این مشکل ها . گفتم خوب یه روانشناس هم به رفع این موضوع ها کمک میکنه و لزوما نیازی نیست دیوانه باشی تا به یک روانشناس مراجعه کنی و من الان خداروشکر اینجوری نیستم ، پس من یکیش که جزء همه نیستم . گفت مثلا روانشناس چی کار میکنه؟ میاد مشکلات من و حل میکنه یا مثلا به من پول میده یا قسط هامو میده یا بچه منو نصیحت میکنه و .......؟؟؟؟ گفتم نه ولی میتونه راهکار ها و مشورت های خوبی بده که خودت بهش اگاه نیستی و یا در تصمیمات مهم خیلی کمکت میکنه و ..... گفتم مثلا یه مشکلت رو بگو: گفت مثلا با پسر نوجوانم اصلا کنار نمیام و مدام داستان داریم. شروع کردم کلی در مورد این موضوع بهش گفتم و راهکار هایی دادم. گفت چقدر شما تاثیر گذار و خوب حرف زدی ، من اصلا متوجه این موارد نبودم واقعا حرفهات کمکم کرد، گفتم پس یک فرقی بین حرف زدن یک روانشناس و دیگران هست. تازه فهمید که در مقابل یک روانشناس نشسته و خودش رو یکم جمع و جور کرد، گفتم نگران نباش روانشناس ها یادگرفتند قضاوت نکنند و قرار هست امنیت بدند نه اذیت. روانشناس ها وظیفه دارند رفیق راه باشند نه مزاحم راه. روانشناس ها یادگرفتند صندوقچه ی اسرار باشند و بی قضاوت مسیر رو روشن کنند. البته نه همه ی روانشناسان ما شما هم وظیفه داری بگردی و یک روانشناس مجرب و متخصص در زمینه مشکلت پیدا کنی و ایمان داشته باش به نتایج مطلوبی میرسی. از روانشناس و روانشناسی درست استفاده و حمایت کنیم همگی مسئولیم چه مراجع چه مشاور و روانشناس مراقب این حیطه امن باشیم. اگه دوست داری از تجربت بگو دوست عزیز #روانشناس#مشاور#روانشناسی #روانشناسی_کودک #روانشناسی_خانواده #مراجع #مراجعه_به_روانشناس #مراجعه_به_روانشناس_را_جدی_بگیریم #روانشناسی_تربیتی #کودک#نوجوان#خانواده
18 تیر 1400 16:03:49
2 بازدید
aliyeh.heybatii
. هیچ چیز بدتر از این نیست که دیگران به شما خیانت کنند، اما بدتر این است که آدم خودش به خودش خیانت بکند. ما گاهی زندگیمان را روی پایه و مبنایی قرار می دهیم که به ما تعلق ندارند، اصرار در انتخاب کسانی می کنیم که اهلش نیستند و به اصطلاح دلمان کسی را می خواهد که دلش با ما نیست، راهی را در پیش می گیریم که راه ما نبوده. اگر درست رفته بودیم که الان به اینجا به این همه درد و پریشانی نرسیده بودیم. ما روی چیزی اصرار ورزیدیم که سهم ما نبوده. به ما تعلق نداشته. ما نباید راهی که تا دیروز می رفتیم را برویم، چرا که آن راه، راه ما نبوده بیراهه بود. ما گرفتار خشمی شدیم که سزاوار آن نبودیم. ما راه را گم کرده بودیم که سر از اینجا در آوردیم. سر از جایی در آوردیم که مدام می گوییم" این اتفاق نباید برای من میفتاد" " این حق من نبود نباید اینجوری میشد" اما اگر این اتفاق برایمان نیفتاده بود که چنین وضعی نداشتیم! بهتر است واقع بین باشیم. اتفاق افتاده است. ما همیشه فکر می کنیم این اتفاق برای دیگران می افتد ولی برای ما نه. اما حالا این حس را از دست داده ایم که به ما این اطمینان را می داد که این اتفاق برای ما رخ نمی دهد؛ ولی رخ داد، بعد به نقطه ای می رسیم که به خودمان میگوییم " من میخواهم از این وضعیت بیرون بیایم. ولی می ترسم، بنابراین به خودم دروغ می گویم" آنوقت به دروغ میگوییم ما حالمان خوب است و از این جور حرف های دهن پر کن میزنیم. شروع می کنیم به وقت گذرانی با آدم های رهگذر و کار های دل خوش کنک کن مقطعی انجام می دهیم. ما آدم ها با این دروغ ها در حقیقت به هر چیزی که در قلبمان هست خیانت می کنیم. به همه چیز خیانت می کنیم وقتی رو می آوریم به روابط موازی به بها دادن به آدم های خاکستری! و فکر میکنیم داریم زندگیمان را مدیریت می کنیم! یادمان نرود که یادمان بماند بدترین نوع خیانت آن است که آدم به خودش خیانت بکند! #خیانت #روابط #دروغ #زندگی #آدمهای_خاکستری #روانشناسی_رابطه #عالیه_هیبتی #بیرجند #بیرجند_شهر_من
21 فروردین 1399 14:37:48
0 بازدید
aliyeh.heybatii
قوانینی که مانع تجاوز جنسی به بچه ها میشه 👇👇👇👇👇👇👇👇 هرگز کودکتان را با کسی حمام نفرستید هیچوقت فرزندتون رو حتی با دوستانش به حمام نفرستید, چون باعث میشود در مورد بدن همدیگر کنجکاوی کنند و حس جنسی آنها تحریک شود. تنها ماندن در منزل آشنایان به هیچ عنوان اجازه ندهید وقتی خودتان حضور ندارید فرزندتان منزل آشنایان بماند، و مخصوصا شب را همان جا بخوابد. هرگز از کودک نخواهید وقتی توی ماشینی هستید که تعداد افراد زیاد هست، به هیچ عنوان از کودکتان نخواهید روی پای کسی، حتی نزدیکانتان بنشیند. فرزندتان را با هیچ مردی حتی محارم تنها نگذارید حتی اگر از محارم درجه یک شما هستند و خیلی مورد اعتماد شما می باشند باز هم برای مدت طولانی فرزندتان را با آنها تنها نگذارید و سعی کنید خودتان کنارش باشید. لباس او را در حضور دیگران تعویض نکنید بعضی پدر و مادرها وقتی میخواهند کودک خود را حمام یا دستشویی ببرند، لباس های او را در حضور دیگران از تنش در می آورند، در حالی که خیلی مهم است که در حمام یا دستشویی لباس های بچه را در بیاوریم و قبل از اینکه از این مکان ها بیرون بروند لباسشان را بپوشانیم. هیچ وقت فرزندتان را از بزرگترها نترسانید وقتی بچه از بزرگترها بترسه یاد میگیره که باید تسلیمشون بشه و به خواسته های آنها جواب مثبت بده. به او یاد بدهید که اگر کسی خواست اذیتش کنه با صدای بلند کمک بخواهد و از خودش دفاع کند. 📍شما کدام یک از این موارد را رعایت می کنید؟ #تربیت_جنسی#تربیت_جنسی_کودک #محارم#حمام#تعویض_پوشک #آموزش_تربیت_جنسی #متجاوزین #حریم_خصوصی#آموزش_اندام_خصوصی_به_کودک #مهارتهای_زندگی #مهارت_نه_گفتن #ابیوزهای_جنسی_کودکان #آزارجنسی #تجاوز_جنسی #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
07 آبان 1400 19:24:37
21 بازدید
aliyeh.heybatii
سالهای #نوجوانی حساس ترین سال های زندگی هر فردی است هر هفته میزبان والدین زیادی هستم که به دلیل مشکلاتشون با نوجوان ها به اتاقم قدم میگذارند و انتظاراتی دارند مانند اینکه درس نمیخونه،سرش تو موبایله،ریاضی دوست نداره،به یه گروه موسیقی جلف علاقه داره،پیانو چند وقته تمرین نکرده، زبان نمیره و موارد دیگه و درخواستشون از من اینه که کمک کنم این شکلی نباشه و شکلی باشه که اون ها میخوان در مورد نوجوانها و رابطه شنا با اونها حرف زیاد دارم و فعلا این تلنگر رو ببینید. جای خالی شما را غریبه هایی که نباید ،وقتی که نباید،به شکلی که نباید پر میکنند. خصوصا طرف صحبتم با پدرهاست .خوب به مدل دیالوگ پدر اولی و دومی گوش کنید . شما شبیه کدام یک صحبت میکنید؟؟؟ من با آشنایی با جنس متفاوت،سن مناسب،شکل مناسب،فرد مناسب و رابطه مناسب مخالف نیستم. آنچه مخالفم پناه بردن از آغوش والدین به سمت کسی ست که نباید #عالیه_هیبتی #درمانگر_کودک_و_نوجوان #بیرجند
21 مهر 1399 15:07:19
0 بازدید
aliyeh.heybatii
#والدین_صبور #پدر#مادر#فرزند #تربیت#امنیت#امنیت_کودک #پرخاشگری#آرامش#آرامش_کودک #خانواده #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند
22 اردیبهشت 1400 15:50:06
1 بازدید
aliyeh.heybatii
. "بچه اگر تنبيه نشه ، لوس مي شه و از كسي حساب نمي بره . مگه ما كه با تنبيه بزرگ شديم ، اتفاقي افتاد؟"🤔 اين گروه به دليل تنبيه در دوران كودكي ، اين روش را كاملا عادي و طبيعي مي دانند و از آن جايي كه كودك ناتوان است و نيازمند توجه ، با فشار ،او را تحت تسلط در مياورند ،غافل از اين كه ، در حال تربيتِ انساني لجباز و طغيانگر هستند و يا بر عكس موجودي حقير و بدون اعتماد به نفس!! #تنبیه#تنبیه_کودک#تنبیه_فیزیکی #تنبیه_روانی#لجبازی#طغیانگری#تربیت#روشهای_تربیت_فرزند #کودک_شاد_من #آرامش#مشاوره#درمان#اختلالات_روانی_کودکان #عالیه_هیبتی#بیرجند
14 تیر 1399 14:23:18
2 بازدید