پست های مشابه

aliyeh.heybatii

نظرت مهمه پس بگو لطفاً🙏 موافق سنگ صبور شدن بچه هستی یا نه؟ #سنگ_صبور #کودک #والدین #دعوای_والدین #والدین_سمی #طرحواره_های_ناسازگار #ابیوز_عاطفی #والدین_آگاه #هماهنگی_والدین_در_تربیت#فرزند_پروری #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #مشاوره_آنلاین #مشاوره_تلفنی

11 دی 1400 18:17:00

32 بازدید

aliyeh.heybatii

حرف حساب حرف سالها تلاش من بچه ها ماشین نیستند،انسانند

25 خرداد 1399 06:33:54

0 بازدید

aliyeh.heybatii

. وقتی عصبانی شدی و سر بچه داد زدی بعدش چیکار باید بکنی؟ تنها چیزی که از عصبانی شدن و فریاد زدن بدتره حس عذاب وجدانیه که بعدش به سراغ پدر و مادر میاد... فکر کن بعدش میای اینستاگرام رو باز میکنی و فلان مادر ایده آل رو با بچه‌های ایده آلش می بینی... با هم بازی می‌کنن، کار های خلاقانه می‌کنن، و خلاصه با هم به خوبی و خوشی می‌گذرونن! بعد به خودت میگی: ( من بد ترین مادر دنیام ) بیاید با هم صادق باشیم... من خیلی از کتاب‌های تعلیم و تربیت کودک و احترام به کودک رو خوندم و همه را از حفظم اما منم خیلی وقت‌ها شده که در یک لحظه کنترلمو از دست بدم و جوش بیارم! چون منم آدمم، چون ما همه آدمیم و این طبیعت ماست... اون دوست ایده آل اینستاگرامیت و بچه‌اش، و خواهرشوهر نمونه ات و رفتارش با بچه اش، و حتی اون متخصص و روانشناس کودک مطمئناً شده که همگی کنترل رفتارشون رو از دست بدن و کاری رو که نباید بکنن رو انجام بدن و میدونی چیه؟ تک تک ما باز هم پدر و مادرهای خوبی هستیم حتی اگر امروز عصبانی شدیم و سر بچه مون داد کشیدیم ... و حالا اگه میخوای بدونی چطور با این حس عذاب وجدان کنار بیای تنها راهش ترمیم احساسات آسیب‌دیده فرزندته... باهاش صحبت کن و بهش بگو که عصبانی بودی، بهش بگو که گاهی پیش میاد که آدم نتونه احساساتشو کنترل کنه... چیزی که باید بگی اینه: متاسفم یه کمی ناراحت شده بودم و سرت داد زدم، ببخش اگه ترسوندمت یا ناراحتت کردم من خیلی دوست دارم دفعه بعد که عصبانی یا ناراحت بودم سعی میکنم خودمو کنترل کنم و داد نزنم این دقیقا همون پروسه ای هست که وقتی فرزندت اشتباهی میکنه ازش انتظار داری انجام بده ... پس خودت با رفتارت بهش آموزش بده #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #عذاب_وجدان#عصبانیت#کنترل_خشم #مشاوره#درمان #بیرجند

21 آبان 1399 17:40:32

3 بازدید

aliyeh.heybatii

اگر تحولی در دل و زندگیمان روی داد مبارک است🍃 صافی دلها و نو شدن ها تبریک دارد❤️ امیدوارم رحمت بی دریغ پروردگار همواره بر لحظه های زندگیمان جاری باشد🌿 در سایه ی ایزد تبارک عید همگی بود مبارک🍃 #نوروز #عیدتون_مبارک #بهار #بهار۱۴۰۱ #سال_نو_مبارک #فروردین #تحول #نو_شدن_رو_شروع_کن #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده

29 اسفند 1400 06:00:34

9 بازدید

aliyeh.heybatii

تا حالا بچه‌هایی رو دیدین که بچگی نمی‌کنن و زود بزرگ‌شون می‌کنن؟ یه نمونه آشکار، ویلیام جیمز سیدیسه. ‌‌مادر ویلیام، پزشک و پدرش روانشناس بود و معتقد بودن که مغز انسان رو هم مثل عضلات بدن می‌شه پرورش داد و تقویت کرد. واسه همین از همون روزهای اول تولدش، به شکل بی‌رحمانه و گسترده‌ای روزانه چندین ساعت شروع به یاد دادن حروف الفبا بهش کردن. ‌ ‌توی ۱۸ ماهگی می‌تونست نیویورک‌تایمز بخونه. به جای شعرها و قصه‌ها و بازی‌های کودکانه، بهش جغرافیا و هندسه و زبان یاد می‌دادن. تا سن ۸ سالگی ۸ تا زبان زنده یاد گرفت. توی همین سن بعضی وقت‌ها به طور ناگهانی و بدون دلیل می‌خندید و واکنش‌های عصبی از خودش نشون می‌داد. ‌ ‌توی ۱۱ سالگی وارد دانشگاه هاروارد شد. ۱۲ سالگی شروع به تدریس توی همون دانشگاه کرد. توی ۱۴ سالگی می‌تونست برای دانشمندان اون موقع درباره مفاهیم پیچیده علم مثل امکان زندگی در مریخ سخنرانی کنه. ‌کم‌کم فهمید بلد نیست با مردم ارتباط برقرار کنه و همه دارن ازش فرار می‌کنن. از پدر و مادرش به خاطر روش تربیتی‌شون متنفر و خودش رو گم و گور کرد تا اینکه سال ۱۹۴۴ توی یه مسافرخونه و در سن ۴۶ سالگی و در اوج فقر مالی به خاطر ذات‌الریه از دنیا رفت. ‌ این قدر از پدر و مادرش که زندگی و مغزش رو نابود کرده بودن، متنفر بود که حتی به ارثیه هنگفتی که براش باقی گذاشته بودن، دست نزد. خیلی از پدر و مادرهای امروز هم شاید نه به این شدت، ولی این‌جوری هستن. دوست دارن بچه‌شون نخبه و دانشمند بار بیاد؛ مخصوصاً اگه ببینن یه نیمچه استعدادی داره، بچه بدبخت رو می‌بندن به این کلاس‌های جمع و تفریق ذهنی و محاسبه با چرتکه و بچه رو از اون دنیای کودکانه‌ش محروم می‌کنن. ‌ بعضی پدر و مادرها هم آرزوهای برآورده نشده خودشون رو می‌خوان از طریق بچه‌هاشون برآورده کنن. مثلاً چون خودشون دوست داشتن ساز زدن یاد بگیرن و نتونستن، بچه‌شون رو بدون اینکه هیچ علاقه‌ای داشته باشه، می‌فرستن آموزشگاه موسیقی. چند وقت پیش یه دختر ۵ ساله رو تلویزیون نشون می‌داد که پدر و مادرش بهش شاهنامه یاد می‌دادن! آخه اون بچه از «خروش از خم چرخ چاچی بخاست» چی می‌فهمه؟! بذاریم بچه‌ها از بازی‌هاشون لذت ببرن و شاد باشن. وقت واسه رشد کردن و یاد گرفتن و دانشمند شدن و کارآفرین شدن و ثروت‌مند شدن‌شون زیاده. بذاریم بچه‌ها فقط بچگی کنن. با من موافقین؟ از این جور پدر و مادرها توی اطرافیان‌تون دارین؟ #ویلیام_جیمز_سایدیس#انتظار_بیش_از_حد_صدمه_زننده_هست #کودک#نوجوان#والدین_سختگیر #شاهنامه_خوانی #فرزند_پروری #تربیت_سالم #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده

10 بهمن 1400 06:54:32

77 بازدید

aliyeh.heybatii

ای کاش.... ♦️کمتر خودم رو جدی میگرفتم اما جدی تر با فرزندم بازی می کردم ♦️کمتر فرزندم را میکشیدم که تندتر راه برود وبیشتر او را در آغوش میکشیدم ♦️رفتار خشک و سخت گیرانه ام را کمتر به کارمی بردم ودر عوض بیشتر حمایتش میکردم ♦️اعتماد به نفس او را بهتر میساختم ♦️شادتر بودم شما بگین چه ای کاش هایی دارید. #کودکانه #لذت_زندگی #خانواده#بچگی #خاطرات_کودکی#عالیه_هیبتی

30 دی 1398 08:12:20

4 بازدید

عالیه هیبتی

0

0

. فردا ساعت۸ منتظر حضور سبزتون در سالن ذوالفقار سازمان مدیریت و برنامه ریزی واقع در خیابان محلاتی(پشت دیوار یخی) هستم. ممنونم که برای خودتون وقت گذاشتید و ثبت نام کردید #کارگاه#کارگاه_فرزند_پروری_بیرجند#۱۹_دی۱۳۹۸

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

aliyeh.heybatii

عالیه هیبتی

0

0

. فردا ساعت۸ منتظر حضور سبزتون در سالن ذوالفقار سازمان مدیریت و برنامه ریزی واقع در خیابان محلاتی(پشت دیوار یخی) هستم. ممنونم که برای خودتون وقت گذاشتید و ثبت نام کردید #کارگاه#کارگاه_فرزند_پروری_بیرجند#۱۹_دی۱۳۹۸

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن