پست های مشابه

aliyeh.heybatii

پناهت می شوم همراهت می شوم رازدارت می شوم چراغت می شوم آینه ات می شوم مشوقت می شوم تا تو جان دوباره بگیری راهت را بیابی رنج هایت را تمام کنی هیجانت را مدیریت کنی آرامشت را بیابی عزت و ارزشت را برگردانی روحت را تسکین دهی توانایی و کفایتت را کشف کنی و راه بیفتی.. لذت بخش است برایم که اندک تاثیری در حال خوب مراجعانم دارم و این مرا در زندگی و راهم مصمم تر می کند . گاهی از جسارت و قدرت مراجعانم درس میگیرم چرا که من هم گاهی جا میزنم و خسته می‌نشینم در خلوتم و آن روز که شما را در اتاقم با تمام اراده و قوا برای بهتر شدن روبرویم میبینم ،پایان روز خستگی را در جانم نمی‌بینم .. بی آنکه بدانید شما درمانگر منید و این مرا عاشق تر میکند و با تمام وجودم در اتاقم منتظرتان می‌نشینم تا در کنارتان باشم. روز روانشناس رو اول به مراجعانم که من را انتخاب کردند که از آنها بسیار آموختم تبریک میگم🙏 دوم به تمام همکاران عزیزم تبریک میگم که با تمام مشکلاتشان لحظه ای دست از یاری و همراهی برنداشتند🙏 #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #نهم_اردیبهشت_روز_جهانی_روانشناس_و_مشاور

09 اردیبهشت 1401 05:17:31

16 بازدید

aliyeh.heybatii

"بعد تر ها " وقتی موهای جو گندمی ات را از پیشانی ات کنار میزنی و قرص های رنگارنگت را به ضرب آب پایین میدهی . وقتی انگیزه ای برای مسافرت رفتن نداری وقتی فرقی نمیکند ماشینی که برایش انقدر تلاش کردی پراید باشد یا لکسوس، وقتی با کسی که عادت کرده ای به بودنش، کنار شومینه ی رنگ و رو رفته ی خانه مینشینی و به جای دوستت دارم، از پادردت شکایت میکنی... وقتی دیگر برایت فرقی نمیکند موهایت سپید باشند یا بلوند! نسکافه ای باشد یا هر رنگ دیگری! وقتی پسر بزرگترت روز مادر برایت صندلی نماز می آورد ، متوجه خواهی شد که زندگی آنقدر ها ارزش قناعت نداشت، کاش زندگی را زندگی کرده بودی، مسافرت رفته بودی، لباسهایی را که میخواستی میخریدی، کفشهای رنگارنگ، مهمانی های دوستانه میرفتی از ته دل میخندیدی و ..... به زودی وارد روزمرگی هایت خواهی شد به زودی متوجه خواهی شد که چه کلاه بزرگی سرت گذاشت این زندگی! که هرروزت را به بهانه ی روز بهتر از تو ربود و تو چه ساده لوح بودی که حرفش را باور کردی! زندگی تو همین امروز است همین ساعت کاری که دوست داری انجام بده! "دوستت دارم" را به هرکس که لازم است بگو هر از گاهی را با دوستانت بگذران،فارغ از هر فکر سفر کن...! بعد تر ها متوجه خواهی شد اما... زندگی ات را، همین امروز زندگی کن!!! زندگی را زندگی کن *این آخرین زمستان قرن است ودیگر هیچ پائیزی و زمستانی با پسوند هزارو سیصد تکرار نمیشود این پایان یک داستان بلند است صد سال دیگر در آخرین زمستان قرن1499 دیگر هیچکدام از ما نخواهیم بود همه رفته ایم آنچنان فراموش شده ایم که انگار هیچوقت نبوده ایم باورش سخت است ولی حقیقت دارد پس تا میتوانیم خوب باشیم وبه هم خوبی کنیم* #زندگی#عشق#مهربانی#ارزو#دوست#همدل#روزمرگی#انگیزه#آگاهی#مشاوره#بیرجند #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده

25 بهمن 1399 16:12:27

0 بازدید

aliyeh.heybatii

. یکی از پایه های اصلی و اساسی زندگی مشترک حفظ تعهد و وفاداریست. متاسفانه زیر پا گذاشتن چنین عهد و پیمانی که با نام خیانت معرفی شده،گاهی با توجیه های متعددی همراه است که باعث میشود فرد بی وفا،عملکرد نامطلوب وناپسند خود را جامعه پسند سازد. با بروز چنین زلزله ای در زندگی مشترک،فرزندان به شدت آسیب خورده وتعریف آنها از زنانگی،مردانگی،ازدواج،شراکت،عهد و پیمان زیر و رو میشود. شوک روانی ناشی از این پدیده دردناک،منجر به تصمیم گیری های شتاب زده ای از جانب زوج وحتی فرزندان میشود که عموما صحیح نبوده و تبعات دشوارتری را به دنبال خواهد داشت. بر این باورم که در بروز خیانت زناشویی،زنی یا مردی به همسر خود خیانت نمیکند بلکه در واقع زنی به زن دیگر ومردی به مرد دیگر خیانت روا داشته.چون به خود اجازه ورود به زندگی مشترک همجنسش را داده وباعث گمراهی و فریب شریک او شده است. خیانت زناشویی دلایل بیشماری دارد ونیازمند مداخله درمانی است. با بروز این آسیب، خویشتن داری دشوارترین ولی کارامدترین گام اولیه ست. تا بتوانند بلافاصله بدون مداخله احساسی اطرافیان ،به متخصص زوج درمانگر (روانشناس) مراجعه کنند. راه حل خیانت طلاق نیست چرا که گاهی خیانت در صورت ریشه یابی ومداخلات درمانی باعث نزدیکتر شدن زوج به یکدیگر خواهد شد. #خیانت_زناشویی #مشاوره #بی_وفایی #زوج_درمانی

09 دی 1398 07:07:17

4 بازدید

aliyeh.heybatii

نام او "مرد" است *آسایش برایش مفهومش آسایش توست* پس صبح تا شب درپی آسایشی است که سهمش را ازعشق تو میجوید...اگر آنرا دریابی!!... *ﺩستهایش زبرو پهن است،، به لطافت دستهای تو نیست،،* تا به حال دستهایش را نگاه کرده ای ؟ هیچگاه بدون خراش و زخم دیده ای؟ *ﺻﻮﺭﺗﺶ ﺗﻪ ﺭﯾﺸﻰ ﺩﺍﺭﺩ...* *ﺟـﺎﻯﹺ ﮔﺮﯾــﻪ ﮐﺮﺩﻥ، ﻣﻮﻫﺎﯾﺶ ﺳﻔﯿﺪ میشود...* *او را خراب نکن..!* توان گفتن دردهای درونش را ندارد،،آنها را درون خود میریزد و پنهان میکند... *ﺍﻭ ﺭﺍ "ﻧﺎﻣــــﺮﺩ" ﻧﺨﻮﺍﻥ..!*به هیچ عنوان... *ﺁﻧﻘﺪﺭ او را با ﭘﻮﻝ ﻭ ﺛــﺮﻭﺗﺶ اندازه گیری نکن..!* طبیعت مرد کم حافظه بودنش است؛او.بیشتر در فکر نان شب است....،، *ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻧــــﺦ ﺑﺪﻩ ﺗﺎ ﺯﻣﯿﻦ ﻭ ﺯﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯾﺖ ﺑﺪﻭﺯﺩ...* انتظار یک فنجان چای تلخ توقع زیادی نیست!!! از هر مرد ونامردی هرچه شنیده و دیده در صندوقچه قلبش پنهان کرده و آمده .اگر کم حرف میزند نمیخواهد کام تورا تلخ کند. *ﻓﻘــــﻂ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺭﻭﺭﺍﺳﺖ ﺑﺎﺵ ﺗﺎ ﺩﻧﯿﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﭘﺎﯾﺖ ﺑﺮﯾﺰﺩ...* آن مردی که صحبتش را میکنم، خیلی تنهاتر از زن است..! ﻻﮎ ﺑﻪ ﻧﺎخنهایش ﻧﻤﯿﺰند ﮐﻪ ﻫﺮ ﻭﻗﺖ ﺩﻟﺶ یک ﺟﻮﺭﯼ ﺷﺪ، ﺩست هایش را ﺑﺎﺯ کند، ﻧﺎخنهایش را ﻧﮕﺎﻩ کند ﻭ ﺗﻪ ﺩﻟﺶ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺵ ﺧﻮﺷﺶ ﺑﯿﺎید..! *ﻣــــــﺮﺩ نمیتواند ﻭﻗﺘﯽ ﺩﻟﺶ ﮔﺮﻓﺖ، به دوستش زنگ بزند، یک دل سیر گریه کند و سبک شود..!* *ﻣﺮﺩ، ﺩﺭﺩﻫﺎیش را ﺍﺷﮏ نمی کند، فرو می ریزد در قلبی که به وسعت دریاست...* آری یک مرد همیشه تنهاست چراکه سنگ صبور همه است و خودشانه ای ندارد که سرش را روی آن بگذارد... *یک ﻭقت هایـــی،* *یک ﺟﺎﻫﺎﯾـــﯽ،* *ﺑﺎﯾﺪ ﮔﻔـــﺖ:* *"میم" مثل " مــــــرد "* *((تقدیم به تمام مـــردان محتـــرم ))* پیشاپیش روز مرد و روز پدر مبارک #روز_مرد_مبارک #روز_پدر_مبارک #میلاد_امام_علی_علیه_السلام_مبارک

05 اسفند 1399 18:27:25

0 بازدید

aliyeh.heybatii

. بچم اصلا بازی نمیکنه همش دوست داره با موبایل ور بره چیکارکنم؟؟؟ این سوال و سوالای مشابه این سوال زیاد از من پرسیده میشه. بچه ها تا 7سالگی اشتغال اصلیشون بازی کردنه حالا چی میشه که نسبت به این قضیه که توی وجو دشون نهادینه شده اینقدر بی تفاوتن و به جاش عاشق موبایلن؟؟ این بلایی هست که خودمون سربچه هامون آوردیم!!! وقتی کودک ما میبینه که ما دائم دستمون موبایله منتظر یه فرصتی که موبایل دستمون بگیریم وقتی پدر میاد خونه به جای اینکه باکو کش بازی کنه یا باهمسرش حرف بزنه سرشو میکنه تو موبایل یافقط از سرانجام وظیفه با بچه یه مقداربازی میکنه بعد میره توموبایل درواقع داره به فرزندش یاد میده که موبایل اولویت زندگیه موبایل از همه چی جذاب تره، وقتی توی مهمونی ها ودورهمی ها بچه ها دست بیشتر آدم بزرگا موبایل میبینن توقع دارین چی یاد بگیرن؟؟؟ وقتی تا صدای بچمون درمیاد یا تا حوصلش سر میره یه موبایل یا تبلت میدیم دستش تا ساکتش کنیم خب دیگه چی توقعی داریم؟؟؟؟!!! میدونید با این کار چه آسیبی به بچه ها وارد میشه؟؟؟؟ تورو خداااااابرای ساکت کردن بچه ها وقتایی که بیرون هستین، خرید هستین، مهمونی هستین، سریع یه موبایل دست بچه ها ندین!!!! اینجوری تمام خلاقیت بچه ها رو کور میکنید!!! بچه ها فوق العاده خلاق هستن، بلدن با کمک خلاقیتشون خودشونو سرگرم کنن، ولی وقتی تا حوصلشون سررفت برای جلوگیری از نق و نوق موبایل میدین دستشون تمام این خلاقیت رو در نطفه کور میکنین!!! زمانی که شما فرزند دارید اولویت زندگی شمافرزندتونه نه کار خونه اشکال نداره خونه بهم ریخت اشکال نداره غذا آماده نیس ولی اینکه به خاطر کار خونه با بچه بازی نمی‌کنید، باهاش حرف نمیزنید، براش قصه نمیخوانید ، اینا اشکال داره تاممیتونید با بچه ها بازی کنید اینقدر سرشون بابای گرم کنید که اصلا موبایل جذابیتش رو از دست بده، بچه ها عمل مارو میبینن و یاد میگیرن پس اول از همه حواسمون به عملکردمون باشه 😊

02 اسفند 1398 08:11:59

1 بازدید

aliyeh.heybatii

یکسال دیگر عمر من به عشق طی شد. عشق به مراجعینم و التیام رنج‌هایی که روزگاران بر دل و روحشان وارد کرده است. خوشحالم که یک روانشناس هستم و تلاش می‌کنم اتاق درمانم امن‌ترین مکان برای عریان شدن روح و قلب و ذهن مراجعینم و البته یک مکان امن برای خودم نیز باشد. یک مکان امن برای تجربه‌ی یک ارتباط انسانی متفاوت که عاری از هر نوع ترس‌ و قضاوتی است، یک مکان امن برای تجربه‌ی صمیمت در عمیق‌ترین حالتِ ممکن، و امن‌ترین مکان برای جوانه زدن امید و ساختن پلی به آینده... ممنونم از تمام والدینی که در این سال ها جگر گوشه هاشونو به من سپردند و امیدوارم سربلند بوده باشم "روز روانشناس بر همه‌ی سفیران عشق و پرستاران جان و روان مبارک" #ارادتمند_شما #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #روز_روانشناس_مبارک #نهم_اردیبهشت_روز_جهانی_روانشناس_و_مشاور #بیرجند_شهر_من

09 اردیبهشت 1400 08:36:21

0 بازدید

عالیه هیبتی

0

0

. زمانی که فرزند شما ناراحت است و برای درد دل نزد شما می آید، ممکن است به عنوان مثال بگوید: . - از معلمم متنفرم - از خاله بدم میاد - بابا رو دوست ندارم - دیگه خونه مادربزرگ نمیام - از خواهرم یا برادرم بدم میاد در چنین شرایطی: نصیحت نکنید حالت دفاعی به خود نگیرید سعی نکنید فرزندتان را متقاعد کنید که اشتباه میکند سعی نکنید نظر او را عوض کنید سعی نکنید در حمایت از دیگران صحبت کنید در چنین مواردی: شنونده خوبی باشید: یعنی به حرف هایش مشتاقانه و فعال گوش کنید و در انتها بگویید این طور که من متوجه شدم ( اتفاقی که افتاده و برایتان تعریف کرده را خلاصه بازگو کنید) احساسش را بازگو و تایید کنید: یعنی بگویید پس الان تو خیلی ناراحتی یا عصبانی( یا هر احساسی که در آن لحظه دارد) هستی... سعی کنید علتش را متوجه شوید تا بهتر بتوانید به او کمک کنید: برای فهمیدن علت از او بپرسید: چی شده که این احساس رو پیدا کردی... یا چی شده که اینقدر عصبانی هستی؟ با این روش هم هوش هیجانی فرزندتان را بالا می برید هم فرزندتان به شما اعتماد می کند.

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

aliyeh.heybatii

عالیه هیبتی

0

0

. زمانی که فرزند شما ناراحت است و برای درد دل نزد شما می آید، ممکن است به عنوان مثال بگوید: . - از معلمم متنفرم - از خاله بدم میاد - بابا رو دوست ندارم - دیگه خونه مادربزرگ نمیام - از خواهرم یا برادرم بدم میاد در چنین شرایطی: نصیحت نکنید حالت دفاعی به خود نگیرید سعی نکنید فرزندتان را متقاعد کنید که اشتباه میکند سعی نکنید نظر او را عوض کنید سعی نکنید در حمایت از دیگران صحبت کنید در چنین مواردی: شنونده خوبی باشید: یعنی به حرف هایش مشتاقانه و فعال گوش کنید و در انتها بگویید این طور که من متوجه شدم ( اتفاقی که افتاده و برایتان تعریف کرده را خلاصه بازگو کنید) احساسش را بازگو و تایید کنید: یعنی بگویید پس الان تو خیلی ناراحتی یا عصبانی( یا هر احساسی که در آن لحظه دارد) هستی... سعی کنید علتش را متوجه شوید تا بهتر بتوانید به او کمک کنید: برای فهمیدن علت از او بپرسید: چی شده که این احساس رو پیدا کردی... یا چی شده که اینقدر عصبانی هستی؟ با این روش هم هوش هیجانی فرزندتان را بالا می برید هم فرزندتان به شما اعتماد می کند.

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن