aliyeh.heybatii
دنبال کننده
78
پست
691
کمک می کنم رابطه بهتری با فرزندت داشته باشی روانشناس و درمانگر تخصصی کودک و نوجوان مشاور والدین /نویسنده کتاب فرزندپروری آگاهانه مشاوره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶
پست های مشابه
aliyeh.heybatii
. پدرها و مادرها مقابل فرزندانشان همدیگر را نوازش نمی کنند و در آغوش نمی کشند و اینکار را مقابل کودک زشت می دانند... اما هنگام مشاجره رعایت فرزند را نمی کنند و مقابل او با هم مشاجره می کنند. و فرزند چه بسا از داد و بیداد آنها به گریه می افتد. خوب حالا کودکان از کجا مهرورزی بیاموزند؟ نوازش و مهرورزی ممنوع است. در مدرسه ممنوع است. در خانواده ممنوع است... پس ذهن کودک بیشتر از مهرورزی، خشونت را می آموزد. جان لنون چه زیبا گفته :در جهانی زندگی میکنیم که باید پنهانی هم را در اغوش بگیریم ، در حالی که در روز روشن خشونت را تمرین میکنیم. #مهرورزی#شفقت#نوازش#خانواده#پدر#مادر#کودک#خشونت#مشاجره_والدین#کودکان#ارتباط_موثر#کودک_موفق#تربیت#فرزند#فرزندپروری#فرزند_پروری#فرزند_پروری_مثبت#عالیه_هیبتی#بیرجند
02 تیر 1399 05:22:35
0 بازدید
aliyeh.heybatii
متقاضیان شرکت در کارگاه آموزشی غیرحضوری " افزایش عزت نفس کودک و نوجوان " ساعت ۱۶ الی ۱۸ لطفا نسبت به پرداخت هزینه کارگاه به شماره کارت 5894631892463423 به نام عالیه هیبتی اقدام نمایید و رسید انتقال وجه را به همراه نام و نام خانوادگی و شماره تلگرامتون دایرکت ارسال کنید 🔹 هزینه کارگاه ۱۰۳ هزار تومان است. ویژگیهای کارگاه: 🔅پرسش و پاسخ 🔅دریافت فایل صوتی 🔅دریافت پاورپوینت این دوره رو به والدین دیگه هم اطلاع رسانی کنید🙏🙏🙏 #عزت_نفس_کودکان #عزت_نفس_نوجوانان#آگاهی#بهترین_هدیه#روانشناسی_کودک #روانشناسی_نوجوان #والدین_آگاه#تربیت_صحیح_فرزند #کودک_شاد#دوره_آموزشی #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند
16 فروردین 1400 07:49:43
0 بازدید
aliyeh.heybatii
. فرزند پروری مشق عشق و دلدادگیست😊❤ این ویدئو را برای عزیزانتون هم ارسال کنید🙏 #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #تربیت#عدم_هماهنگی_والدین #کودک_نوجوان #فرزند_پروری #ارتباط_موثر_با_کودک #والدین #هماهنگی_والدین_در_تربیت #بیرجند #بیرجند_شهر_من #مشاوره #مشاوره_تلفنی
05 آذر 1399 16:06:05
1 بازدید
aliyeh.heybatii
بیایید از امروز برای زندگیمان یک رژیم بنویسیم یک رژیم برای خلاصی از شر سنگینی روزگار که گاهی بر سینه ی ما سنگینی میکند . 👈 رژیم که مختص چاقی یا لاغری نیست گاهی باید یک رژیم خوب برای روح و افکارمان بگیریم مثل رژیم کمتر حرص خوردن، رژیم کمتر غصه خوردن ، رژیم بی اندازه مهربان بودن ، بی ریا کمک کردن ، بی توقع دوست داشتن ، رژیم دوری از افکار منفی ، دوری از رفتارهای منفی 💝بیایید رژیم آرامش بگیریم💝 توصیه میکنم یک ماه رعایت کنید سه کیلو از بیماریهایتان کم میشود. #آرامش#رژیم_آرامش #مهربانی#دوستی#افکار_مثبت#شکر_گزاری #رژیم#افکار_مثبت #زندگی_شاد #حس_ارزشمندی #رضایت #محبت#تربیت_صحیح_فرزند #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
17 اردیبهشت 1400 16:48:31
0 بازدید
aliyeh.heybatii
تا حالا بچههایی رو دیدین که بچگی نمیکنن و زود بزرگشون میکنن؟ یه نمونه آشکار، ویلیام جیمز سیدیسه. مادر ویلیام، پزشک و پدرش روانشناس بود و معتقد بودن که مغز انسان رو هم مثل عضلات بدن میشه پرورش داد و تقویت کرد. واسه همین از همون روزهای اول تولدش، به شکل بیرحمانه و گستردهای روزانه چندین ساعت شروع به یاد دادن حروف الفبا بهش کردن. توی ۱۸ ماهگی میتونست نیویورکتایمز بخونه. به جای شعرها و قصهها و بازیهای کودکانه، بهش جغرافیا و هندسه و زبان یاد میدادن. تا سن ۸ سالگی ۸ تا زبان زنده یاد گرفت. توی همین سن بعضی وقتها به طور ناگهانی و بدون دلیل میخندید و واکنشهای عصبی از خودش نشون میداد. توی ۱۱ سالگی وارد دانشگاه هاروارد شد. ۱۲ سالگی شروع به تدریس توی همون دانشگاه کرد. توی ۱۴ سالگی میتونست برای دانشمندان اون موقع درباره مفاهیم پیچیده علم مثل امکان زندگی در مریخ سخنرانی کنه. کمکم فهمید بلد نیست با مردم ارتباط برقرار کنه و همه دارن ازش فرار میکنن. از پدر و مادرش به خاطر روش تربیتیشون متنفر و خودش رو گم و گور کرد تا اینکه سال ۱۹۴۴ توی یه مسافرخونه و در سن ۴۶ سالگی و در اوج فقر مالی به خاطر ذاتالریه از دنیا رفت. این قدر از پدر و مادرش که زندگی و مغزش رو نابود کرده بودن، متنفر بود که حتی به ارثیه هنگفتی که براش باقی گذاشته بودن، دست نزد. خیلی از پدر و مادرهای امروز هم شاید نه به این شدت، ولی اینجوری هستن. دوست دارن بچهشون نخبه و دانشمند بار بیاد؛ مخصوصاً اگه ببینن یه نیمچه استعدادی داره، بچه بدبخت رو میبندن به این کلاسهای جمع و تفریق ذهنی و محاسبه با چرتکه و بچه رو از اون دنیای کودکانهش محروم میکنن. بعضی پدر و مادرها هم آرزوهای برآورده نشده خودشون رو میخوان از طریق بچههاشون برآورده کنن. مثلاً چون خودشون دوست داشتن ساز زدن یاد بگیرن و نتونستن، بچهشون رو بدون اینکه هیچ علاقهای داشته باشه، میفرستن آموزشگاه موسیقی. چند وقت پیش یه دختر ۵ ساله رو تلویزیون نشون میداد که پدر و مادرش بهش شاهنامه یاد میدادن! آخه اون بچه از «خروش از خم چرخ چاچی بخاست» چی میفهمه؟! بذاریم بچهها از بازیهاشون لذت ببرن و شاد باشن. وقت واسه رشد کردن و یاد گرفتن و دانشمند شدن و کارآفرین شدن و ثروتمند شدنشون زیاده. بذاریم بچهها فقط بچگی کنن. با من موافقین؟ از این جور پدر و مادرها توی اطرافیانتون دارین؟ #ویلیام_جیمز_سایدیس#انتظار_بیش_از_حد_صدمه_زننده_هست #کودک#نوجوان#والدین_سختگیر #شاهنامه_خوانی #فرزند_پروری #تربیت_سالم #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
10 بهمن 1400 06:54:32
77 بازدید
aliyeh.heybatii
. ما موارد متعددی را می بینیم که والدین یا یکی از آنها مثلا به فرزند 6 - 7 ساله شان می گویند ما نمی خواستیم تو به دنیا بیایی و مامان اتفاقی تو را باردار شد و گرنه همین دو تا بچه برایمان کافی بود .البته حالا خیلی دوستت داریم . برخی مادرها هم به محض بروز مشکلی با همسرشان ، به کودک می گویند اگر تو نبودی ، حتی یک روز هم با پدرت زندگی نمی کردم ! يا براي كودك تعريف ميكنند كه زايمان يا بارداري سختي داشته اند. این حرف ها احساس زیادی و ناخواسته بودن شدیدی به کودک می دهد و فکر می کند وجودش در این دنیا ناخواسته بوده یا باعث رنج مادرش شده است و اگر او به دنیا نمی آمد ، والدینش می توانستند زندگی راحت تری داشته باشند . گاهی هم پدر یا مادر به بچه می گویند ای کاش تو هیچ وقت به دنیا نمی آمدی یا خیلی وقت ها میشنویم به کودک می گویند : " کی می شود من بمیرم و از دست تو راحت شوم ... ! " يا "تو منو پير كردي اخر از دست تو سكته ميكنم و ميميرم". این حرفها جزو آزار روانی عاطفی کودک بحساب می اید. #آزار_روانی#ابیوز_روانی#والدین#کودک#تربیت#خانواده#فرزندپروری#فرزند_پروری#آزار_روانی_عاطفی#عالیه_هیبتی#بیرجند#مشکلات_زناشویی#حل_تعارض#کودک_شاد#والدین_سمی
27 خرداد 1399 05:04:10
0 بازدید
عالیه هیبتی
0
0
. مگه میشه یه نفر از پدرش کتک بخوره و بازم نتونه بدون اون زندگی کنه؟⚠ مگه میشه بوی خیانت رو حس کنی ولی هرگز به روی خودت نیاری؟💔 مگه میشه یه عمر بی توجهی و بدرفتاری ببینی و بازم نتونی ازش جدا بشی؟ آره میشه.. زیادن اینجور آدما. تازه در این روابط، یکی از چیزایی که خیلی آزار دهنده ست، اینه که؛ بعد از کلی فکر کردن و وقت گذاشتن درباره رابطه ات با خانواده ات، با دوستت، یا با همسرت یا هر کس دیگه ای و اینکه حتی خودت بفهمی که باید این شرایط رو تغییر بدی. ولی بعد از نهایت تصمیم گیری ها، آخرش ببینی که اصلا نمیتونی ازشون جدا بشی و حتی کاری برای خودت انجام بدی. خیلی دردناک هست؛ اینکه بدونی... بفهمی... برسی به اینکه یک رابطه اشتباهه ولی بخاطر یکسری عادات و ریشه های شکل گرفته در خودمون نتونیم اون رابطه رو کنار بگذاریم. ✔ نتیجه این وابستگی بی مورد هم میشه زجر همیشگی. حل کنین این ریشه های اشتباهی رو🍃 درست کنین این عادات غلط رو🍃 #مشاوره#روان_درمانی#طرحواره #روانشناس#قدرت_ذهن #عالیه_هیبتی