پست های مشابه

aliyeh.heybatii

. سمیناری عالی در بیرجند در تاریخ ۹۷/۱۰/۲۲ با حضور استاد بهرام پور عزیز،متواضع و دوست داشتنی ایشون از آدم های درجه یک روزگارند که خیلی چیزها ازشون یاد گرفتم بیشتر از یک نفر باشید #بیشترازیکنفر #محمدپیامبهرامپور

27 آذر 1398 14:18:24

9 بازدید

aliyeh.heybatii

. هر احساسی پیامی برای ما دارد افسردگی پیامی دارد و اینکه : سبک زندگیم خوب نیست و راکد بودن را باید رها کنم و به جای حس بیهوده بودن حس مفید بودن را تقویت کنم. اضطراب این پیامی رو دارد : خودم را بیش از حد درگیر مسائلی کرده ام که ارتباطی به من ندارند استرس این پیام رو دارد : روی مسائل زندگیم تسلط ندارم و باید مهارت هایم را افزایش دهم و نیاز به مرتب تر کردن زندگیم دارم کمبود اعتماد به نفس پیامی دارد و می گوید: من به وعده هایی که به خودم می دهم عمل نمیکنم و دیگه نمیتوانم روی خودم حساب کنم زود رنجی برای من پیامی دارد و میگوید: شاید دچار خودبزرگ بینی هستم و کوچکترین مخالفتی را برنمیتابم چون تصور میکنم هرآنچه که من فکر میکنم درست است 👈در واقع تمام احساس های منفی در باطن خود پیامی دارند و اشاره به نقطه ضعفی از ما میکنند! #افسردگی#اضطراب#استرس#زود رنجی#بزرگ_بینی#اختلالات_روانی#درمان#عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند#درمان#مشاوره#آموزش

09 دی 1399 17:30:11

0 بازدید

aliyeh.heybatii

. همه ما ادما وقتی به دنیا میایم به شدت به والدین و مراقبینمون وابسته هستیم.والدین باید به فرزندانشون کمک کنن تا اونا رو به سمت مستقل بودن هدایت کنن وقتی اصرار داریم که همه ی کارهای کودکمون رو خودمون انجام بدیم، مثلا مدل لباسشو ما انتخاب کنیم،لباسشو ما تنش کنیم،لیوان اب رو ما دستش میدیم،ما بهش غذا میدیم،همه ی کارهاشو ما انجام میدیم، ما میبریمش دستشویی، ما مسواکشو میزنیم، ما کفششو پاش میکنیم و حتی یه لحظه هم تنهاش نمی زاریم ،به نظراتش احترام نمیزاریم،باهاش مشورت نمیکنیم و بیش از حد کنترل داریم روش دقیقا داریم نیاز به خودمختاریشو نشونه میگیریم و یه بچه ی دست پا چلفتی، اضطرابی با عزت نفس و اعتماد به نفس پایین و روابط اجتماعی پایین تربیت میکنیم. حواسمون باشه ، نیاز به خود مختاری یه نیاز اساسی در بچه هاست اصلا نیاز نیست همه ی کاراشو ما انجام بدیم که عالی انجام بشه گاهی اجازه بدیم خودشون کاراشونو انجام بدن حتی اگه اشتباه انجام بدن ،اجازه بدیم خودش کفششو بپوشه حتی اگه تا به تا بپوشه چه اشکالی داره؟؟ اینجوری بالاخره خودش یاد میگیره، اجازه بدیم خودش لباسشو انتخاب کنه، خودش مسواک بزنه حتی اگه اوایل درست نزنه هیج اتفاقی برای دندوناش نمیفته بهتون قول میدم!!

12 فروردین 1399 05:35:03

0 بازدید

aliyeh.heybatii

. هر کس درک متفاوتی از زیبایی دارد پس در مورد ظاهر و زشتی و زیبایی کسی نمیتوان اظهار نظر کرد هر کس تعریف متفاوتی از خوشبختی دارد،پس بر هیچ اساسی برای خوشبختی یا بد بختی هیچ کس نمیتوان پیش داوری کرد هر کس آستانه خاصی برای خوشبختی دارد ، پس برای حال خوب هیچ کس نمیتوان نسخه پیچید من شاید چشم های سیاه را زیبا بدانم ،تو شاید چشم های روشن،یا شاید برایت فرقی نمیکند. شاید من سکوت،سلامتی و سادگی را خوشبختی بدانم تو شاید هیاهو ،ثروت یا هزار چیز دیگر را. من شاید با نور و رنگ و لبخند و خدا حالم خوب باشد،تو شاید مثل من باشی و شاید هم نباشی شاید تو برای حال خوبت دلایل محکم تری نیاز داشته باشی. ما آدمهایی مختلفیم با سلیقه هایی مختلف و حق نداریم برای تفاوت هایی که هست یکدیگر را مواخذه کنیم و زیر سوال ببریم. حق نداریم با ترازکی سلیقه و احساس و ادراک خودمان به جان جهان و آدم ها بیفتیم،تشریح یا قضاوتشان کنیم و برای آنها نسخه بپیچیم. کم پیش می آید که دیگران هم شبیه به ما فکر کنند،مطابق با سلیقه ما باشند و حالشان با دلخوشی های ساده و پیچیده ما خوب شود. خلاصه که کارمان به کار خودمان باشد .. #ادراک #خوشبختی #درک_تفاوتها #عشق #ایمان #حال_خوب #قضاوت_نکنیم

21 مرداد 1399 06:13:23

0 بازدید

aliyeh.heybatii

. استرس های زندگي را شناسایی و کاهش دهید. در یک تقسیم بندی ساده استرس های زندگی را می توان در سه دسته قرار داد: برخی استرس ها شدید و ناگهانی هستند مثل بیماری حاد یا از دست دادن عزیزان. برخی استرس ها بزرگ، پیچیده و مزمن هستند. مثل بیماری های مزمن یا مشکلات اقتصادی و شغلی. برخی استرس ها، کوچکتر ولی مکرر و متعدد هستند و به چشم هم نمی آیند. مثل ناکامی ها و چالش های روزانه #استرس#مشکلات_روانی_رفتاری #اختلالات_روانی #درمان_استرس#مهارتهای_زندگی #تاب_آوری

27 مرداد 1399 05:35:56

0 بازدید

aliyeh.heybatii

شما برای بهترین بودن، سعی تون رو می کنین؟ درسته که همیشه راهکارهایی که در کتاب های تربیتی نوشتن جواب نمی ده اما لازمه که شما مطالعه کافی داشته باشین درسته که شما قدرت باروری دارین و می تونین بچه دار بشین اما قضیه تا همین جا ختم نمی شه، شما باید برای تربیت و آموزش فرزندتون تلاش کنین باید تلاش کنین انسان خوبی تحویل این دنیا بدین، وگرنه افزایش جمعیت رو که هر کسی می تونه انجام بده! فکر کنین قبل از بچه دار شدن از همه پدر و مادرها آزمون می گرفتن که حداقل ببینن سطح تئوری دانش بچه داریشون در چه حده اون موقع باور بفرمایید خیلی ها مجوز بچه دار شدن پیدا نمی کردن البته همون طور که گفتیم همیشه راهکارهای تئوری ممکنه جواب نده اما لازمه که شما بدونین و مطالعه کافی داشته باشین. دچار وسواس هم نشین. یه وقتایی به خودتون حق بدین. درسته که شما مادر شدین اما بقیه نقش های زندگی تون به پایان نرسیده. همچنان باید به خودتون اهمیت بدین، به اطرافیان تون، همسرتون، خانواده و دوستان اهمیت بدین. به جسم و روح خودتون برسین این یکی از نیازهای مادر بهتر بودنه. #کتابهای_تربیتی#والدین_موفق #بچه#تربیت_صحیح_فرزند#فرزند#بیرجند#مشاوره_خانواده #مشاوره_تلفنی_روانشناسی#مشاوره_کودک#جسم#روح #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #مسئولیت#اطرافیان#خانواده#مطالعه#فرزندپروری_مثبت

30 فروردین 1400 16:24:18

0 بازدید

عالیه هیبتی

0

0

. ریشه بسیاری از قهرها ،ناراحتی ها ،دلخوری ها بخاطر یک خطایی ست که اگر به موقع مطرح ودرموردش صحبت بشه میتونه خیلی زود ازبین بره اما ما چکارمیکنیم ؟رفتیم مهمونی واز رفتار همسر ناراحت میشیم ولی بجای صحبت کردن قیافه میگیریم ،پشت چشم نازک میکنیم ،سرسنگین میشیم،کم محلی میکنیم ،حرف نمی زنیم وتازه توقع داریم طرف مقابل علم غیب داشته باشدوبدونه ماچرا ناراحتیم،اون بیچاره می پرسه : _چته چیزی شده _خودت بهتر میدونی _نه والا من اگه میدونستم که نمیپرسیدم _فکرکن ببین چکارکردی _واین مساله حل نشده میمونه توی دعوا ودعواهای بعد ،یک هفته بعد،یک ماه بعد،یکسال بعد،وحتی چندسال بعد یادمونه ومدام مطرح میکنیم فلان شب توفلان مهمونی .... اگه یاد بگیریم به جاو به موقع ناراحتی هامون وانتظاراتمون رو مطرح ودرموردش صحبت کنیم بعداز وقوع اونها این عقده های تلخ تشکیل نمیشه . #ارتباطات#ارتباط_موثر#همسرانه#قهر#ناراحتی#دلخوری#انتظارات#گفتگو#مشاوره#روانشناسی#عالیه_هیبتی

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

aliyeh.heybatii

عالیه هیبتی

0

0

. ریشه بسیاری از قهرها ،ناراحتی ها ،دلخوری ها بخاطر یک خطایی ست که اگر به موقع مطرح ودرموردش صحبت بشه میتونه خیلی زود ازبین بره اما ما چکارمیکنیم ؟رفتیم مهمونی واز رفتار همسر ناراحت میشیم ولی بجای صحبت کردن قیافه میگیریم ،پشت چشم نازک میکنیم ،سرسنگین میشیم،کم محلی میکنیم ،حرف نمی زنیم وتازه توقع داریم طرف مقابل علم غیب داشته باشدوبدونه ماچرا ناراحتیم،اون بیچاره می پرسه : _چته چیزی شده _خودت بهتر میدونی _نه والا من اگه میدونستم که نمیپرسیدم _فکرکن ببین چکارکردی _واین مساله حل نشده میمونه توی دعوا ودعواهای بعد ،یک هفته بعد،یک ماه بعد،یکسال بعد،وحتی چندسال بعد یادمونه ومدام مطرح میکنیم فلان شب توفلان مهمونی .... اگه یاد بگیریم به جاو به موقع ناراحتی هامون وانتظاراتمون رو مطرح ودرموردش صحبت کنیم بعداز وقوع اونها این عقده های تلخ تشکیل نمیشه . #ارتباطات#ارتباط_موثر#همسرانه#قهر#ناراحتی#دلخوری#انتظارات#گفتگو#مشاوره#روانشناسی#عالیه_هیبتی

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن