aliyeh.heybatii
دنبال کننده
78
پست
691
کمک می کنم رابطه بهتری با فرزندت داشته باشی روانشناس و درمانگر تخصصی کودک و نوجوان مشاور والدین /نویسنده کتاب فرزندپروری آگاهانه مشاوره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶
پست های مشابه
aliyeh.heybatii
یه چیزی میشه دیگه...غصه هاتو بس کن یه چیزی میشه دیگه... حالتو عوض کن یه چیزی میشه دیگه... مراقب همدیگه باشیم❤ #رضاصادقی #سلامت_روان #خانواده #انرژی_مثبت #حالخوب #ایران #غر_نزنیم @rezasadeghi_official
20 اسفند 1398 07:05:29
3 بازدید
aliyeh.heybatii
#نوجوان موقع صحبت کردن بر سر کار اشتباهی که نوجوانتان انجام داده، ابتدا اجازه دهید تا نوجوان صحبت کند بعد خودتان. والدینی که اول شروع به صحبت کردن و امرونهی کردن میکنند فرزندشان را کر و لال می کنند چرا نوجوانی که روزی 10 ساعت با دوستانش حرف می زند چندثانیه هم با پدر ومادرش حرف نمیزند، چون والدینش رابطه شان را با او قطع کرده اند به ازای هر چند جمله ای که نوجوان می گوید والدین باید سعی یک جمله بگویند. #ارتباط_موثر #نوجوانی#بلوغ#ارتباط_با_نوجوانان#دوستان_نوجوان #خانواده#عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند
19 آذر 1399 18:17:13
0 بازدید
aliyeh.heybatii
. با نوجوانتان صادقانه صحبت کنید. آمارها نشان میدهند که نوجوانان بیشترین اطلاعات ارتباطی را از همسالان میگیرند و تنها درصد کمی را از والدین میگیرند؛ این در حالی است که همسالان همیشه اطلاعات مبهمی از اینگونه روابط دارند و والدین مشخصا دقیق ترین اطلاعات را دارند. بنابراین نسبت به روابط، هیجان ها و احساس هایی که افراد میتوانند در این دوره تجربه کنند، با نوجوانتان حرف بزنید و اطلاعات دقیق به او بدهید. سعی نکنید اطلاعات دلهره آور در اختیار او قرار دهید. اینکه اینگونه روابط موجب بدبختی آدم ها میشود یا ایجاد احساس گناه در نوجوان، کمکی به مدیریت این وضعیت نمی کند. منصف باشید و اطلاعات دقیق در اختیارش قرار دهید. کنترل نکنید. بعضی از خانواده ها تمام تلاش خود را می کنند که فرزند نوجوانشان را کنترل کنند. چک کردن گوشی، زیر و رو کردن وسایل شخصی اش برای پیدا کردن نشانه های خطر! یا پیگیری کردن کارهای روزمره زندگی نوجوان. نوجوان ها متوجه این کنترل ها میشوند. آنها( و در کل همه ی انسان ها ) نسبت به کنترل شدن حساس هستند. کنترل ارتباط را قطع می کند، اعتماد را از بین میبرد و نوجوان را از خانه گریزان میکند. به حریم شخصی نوجوان احترام بگذارید ولی همیشه خود را برای شنیدن حرف های نوجوانتان درباره رابطه عاطفی اش آماده کنید. #نوجوانان #نوجوان#کودک #تربیت_فرزند #فرزندپروری #ارتباط_موثر #والدین_سمی #بیرجند#مشاوره_تلفنی #پیشگیری_بهتر_از_درمان_است #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
01 آذر 1399 15:47:06
0 بازدید
aliyeh.heybatii
. تلویزیون دیدن یا ندیدن، مسئله این است... سوالی که خیلیاتون ازم پرسیده بودین.. بچم از چه سنی میتونه تلویزیون ببینه؟؟ راسته که میگن بچه ها نمیتونن تلویزیون ببینن؟؟؟ چرا میگن تلویزیون دیدن برا بچه ها خوب نیست؟؟؟ وخیلی سوال هایی شبیه اینا.. تو این پست میخوام درباره همین موضوع باهاتون صحبت کنم پس اول از همه این پست رو لایک کنید و تا آخر این متنو بخونید 😊 0تا2سالگی جزو حساس ترین سن رشدی هر انسانی هست تمام حواس مثل بینایی، شنوایی، لامسه، مهارت های حرکتی مهارت های زبانی و کلامی، رشد مغزی همه و همه در 2سال اول زندگی اتفاق میفته تواین بازه ی سنی رنگ، تصویر، صدا، به شدت برای بچه ها جذابه، تصاویری وازطریق تلویزیون پخش میشه همراه با رنگ ها صدای جذابی که داره به شدت برای بچه ها جذابه و میتونه اونهارو ساعت ها آروم و بی صدا نگه داره، ولی آیا ازعوارضش خب دارین؟؟ الان بهتون میگم.... تحقیقات نشون داده که امواج تلویزیونی با امواج مغزکودک هماهنگی نداره واین عدم هماهنگی دربزرگسالی احتمال ابتلا به مشکلات توجه وتمرکز، مشکلات بینایی، پرخاشگری رو افزایش میده، البته اینا100%نیست گفتم که احتمالش بیشتر میشه. ولی یه چیزی 100هست تو سنی که بچه ها باید بازی کنن و با پدرومادر معاشرت داشته باشن تا از این طریق خیلی از مهارت ها رو یاد بگیرین و همچنین دایره لغاتشون رو افزایش بدن، تلویزیون جلوی خیلی ازین یادگیری هارو میگیره. تلویزیون نگاه کردن مانع حرف زدن والدین با کودکشون میشه و همین امر باعث کاهش دامنه لغات کودک و مشکلات زبانی کلامی وارتباط درکودک میشه. کودکی که از سنین زیر 2سال جذب تصاویر جذاب تلویزیون بشه دیگه وقتی برای بازی های مفید نمیزاره و به همین دلیل یادگیری بسیاری از مهارت ها رو از دست میده آموزش از طریق فیلم های آموزشی برای زیر 2سال اصلا توصیه نمیشه آموزش زبان انگلیسی و.. ممکنه برای مدتی کودکمون رو با تلویزیون یا موبایل یا لپ تاپ بتونیم آروم و ساکتش کنیم اما اینو بدونین که این روش در درازمدت اصلا تبعات خوبی نخواهد داشت. من نمیگم تلویزیون برای زیر 2سال یا حتی سنین بالا تر مطلقا ممنون و یا اصلا نباید روشن بشه این روش برای همه ی خانواده ها خیلی عملی نیست، بالاخره آدم مهمونی میره خیلی جاهامیره که تلویزیون هست. نمیشه به همه گفت تلویزیونو به خاطر بچه من خاموش کنید!!!! ولی اینقدر برا کودکتون وقت بزارید، باهاش بازی کنید جورای دیگه سرگرمش کنید که تلویزیون آخرین انتخاب کودکتون باشه. #کودکان#آسیب_روانی#امواج#تلویزیون#موبایل#لپ تاپ#سرگرمی#توجه#تمرکز##رشد#فرزند_پروری#عالیه_هیبتی
04 اسفند 1398 05:43:59
9 بازدید
aliyeh.heybatii
تو خونه ی شما پدرها با بچه ها بازی میکنن؟؟؟ بازی تنها راه ارتباطی موثر در سنین کودکی است. #بازی_های_خانگی_کودکان #بازیهای_حرکتی #پدر #بازی_پدرانه #بازی_در_خانه #هوش_هیجانی #هوش_هیجانی_کودک #سرگرمی_کودک #فواید_بازی #ارتباط_با_کودک #فرزند_پروری #بهبود_ارتباط_با_فرزند#کودک #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
10 دی 1400 17:17:18
24 بازدید
عالیه هیبتی
0
0
. شما به من بگویید چه کنم ؟ به نظر شما ازاین آدم جداشوم ؟ نظر شما درمورد انتخاب این رشته چیست؟ فکر می کنیدمن باید دست به مهاجرت بزنم یا نه ؟ هرچه فکر می کنم نمی دانم بالاخره بین این دو خواستگار کدام را انتخاب کنم.شما به من بگویید کدام بهتراست. اینها درخواستهایی هستند که ما روانشناسان بارها درکار روزانه خود از مراجعین می شنویم وازما می خواهند به آنها " راهکار" نشان دهیم .آیا به راستی کار روانپزشک ،روانشناس ومشاور ارایه راهکاراست؟ هدف روان درمانی هدایت فرد به سوی مسیری است که درآن بتواند سررشته زندگی اش را به دست گیرد ودست به انتخاب بزند . انتخاب کاری دشوار وهراس از پیامدهای آن تردید افرین واضطراب زا است. پس همگی ما این تمایل را در درون داریم که کاش کسی دیگر دست به کار شود واین بار را از دوشمان بردارد. اما همین توان انتخاب است که مرز میان کودکی و بلوغ ، وابستگی واستقلال وروان نژندی وسلامت روان را ترسیم می کند. درمانگر چراغی را می ماند که با روشن کردن مسیرپیش روی مراجع به او کمک کند تا مناسبترین مسیر را برای خود انتخاب کند . هیچ مسیری عاری از عوارض وجنبه های منفی نیست وانسان سالم را با درنظر گرفتن جمیع جهات دست به انتخاب می زند ومی داند که تضمینی برای موفقیت بی قید وشرط وجود ندارد .او مسئولیت انتخاب خودرا می پذیرد وعوارض انرا نیز به عنوان جزیی اجتناب ناپذیر از مسیر به جان می خرد. نشان دادن راه نه تنها کمکی به مراجع نیست بلکه مانع استفاده او از ظرفیتهای بالقوه خود، افزایش ظرفیت تصمیم گیری اش ورسیدن او به بلوغ شخصیتی لازم می شود.درمانگر با استفاده از دانش وتجربه خود داده های لازم را برای تصمیم گیری فراهم می کند اما درنهایت این خود مراجع است که گام آخر را بر می دارد انتخابی که آگاهانه وبراساس مشاهده جنبه های مثبت ومنفی آن صورت گیرد.صرف نظر از اینکه مورد پسند درمانگر باشد یا نباشد قابل احترام است. گاهی نیز اصرار به تصمیم گیری از سوی درمانگر یا دیگری نوعی دفاع روانی است تا اگر درآینده هدف موردنظر تحقق نیافت انگشت اتهام به سوی فرد تصمیم گیرنده نشانه رود وچنین گوید که تو گفتی. #مشاوره #درمان #رواندرمانی #روانشناسی #مرکز_مشاوره #موفقیت #همدردی #سلامت_روان #فرزندپروری #عالیه_هیبتی #بیرجند_شهر_من