پست های مشابه

aliyeh.heybatii

. لذت غذا خوردن، لذت به خواب رفتن، لذت مطالعه کردن، لذت آشپزی، لذت ورزش کردن، لذت حرف زدن، لذت دویدن، لذت بیرون رفتن، لذت خرید کردن و... در یک کلام "لذت بردن از فعالیت‌های روزمره زندگی" امروز ما نه تنها هیچ لذتی از کارهایمان نمیبریم بلکه اجازه نمی‌دهیم بچه ها هم لذت ببرند! "بخور، نخور، نریز، بخون، نکن، نپر، بخواب، پول نداریم، مریضی اومده، بدبخت شدیم، خستم کردی و... "اگر فقط می‌خواهید یک کار مفید به فرزندتان یاد بدهید، لذت بردن از کارهای ساده روزمره را به او بیاموزید و بس. #کودک#تربیت#عشق#فرزندپروری#خانواده#والدین#کودک_شاد#لذت_زندگی #فرزند_پروری#موفقیت#شادی#آرامش#عالیه_هیبتی_روانشناسی_کودک #بیرجند

18 تیر 1399 03:50:04

0 بازدید

aliyeh.heybatii

. شاید بسیاری از افراد تصور کنند که تربیت فرزندان فقط بر عهده ی مادران است و پدران تنها مسئول مخارج خانواده هستند.اما تحقیقات نشان میدهد که نقش پدر در تربیت فرزند چیزی نیست که بتوان به راحتی نادیده گرفت . فرزندپروری مشق عشق و دلدادگی است. #پدر#نقش_پدر_در_تربیت_فرزندان #پدرومادر #پدر_آگاه #پدر_آگاه_فرزند_سالم #تربیت#پرورش#فرزند_پروری #فرزندپروری #کودک_و_نوجوان#کافکا #نامه_به_پدر##عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند

08 دی 1399 16:49:17

1 بازدید

aliyeh.heybatii

. اینقدر ترسو نباش ... این خطرناک ترین جمله ای است که می توانید بگویید. هرگز کودک تان را بخاطر احساساتش در موضع ضعف قرار ندهید. بیشتر از هرکس خود کودک می خواهد ترس هایش را از بین ببرد اما مشکل اینجاست که نمی داند چطور اینکار را بکند. کودکان خیلی نگران نحوه بروز نگرانی شان هستند و همین برچسب ها باعث میشود ترس شان بیشتر بشود. حتی قبل از اینکه شما از این جمله استفاده کنید، آنها خودشان را با بچه هایی که در موقعیت مشابه کمتر می ترسند مقایسه می کنند. در واقع خود اضطراب دلیل اصلی بخشی از ترس کودک است. اگر رفتار والدین احساس گناه کودک را بیشتر کند، شرایط بدتر میشود. . #فرزندپروری #فرزند_تربیت #فرزنذپروری_مثبت #فرزند_پروری #ضعف_کودک #ضعف_کودکان #احساس_گناه_کودک #بیرجند #بیرجندیها #بیرجند_شهر_من #روانشناسی_کودک #روانشناسی_خانواده #عالیه_هیبتی #عالیه_هیبتی_روانشناسی_کودک

09 تیر 1399 07:29:21

0 بازدید

aliyeh.heybatii

باشعور باشیم در مواجهه با کسانی که کودک دارند مدام نپرسیم: -هنوز بچه‌ات رو از پوشک نگرفتی؟ من بچم رو سر یک سالگی از پوشک گرفتم. -هنوز داری بهش شیر میدی؟خودتو داغون کردی که....... -از این لباس جنس ارزونا میخری واسه بچت؟من اگه خودمم نداشته باشم واسه بچم لباس مارک میخرم...... -چرا به غذاش نمیرسی؟خیلی ریز مونده. _موهاشو خودت زدی؟آرایشگاه نمیبریش؟ -هنوز مهد نبردیش؟بچه ها از سن کم باید برن مهد. دوست عزیز این موارد و مواردی از این قبیل هیچ ارتباطی به ما ندارد. باشعور رفتار کنیم و دیگران را به مثابه کیسه بکس فرض نکنيم. #شعور#درک#تربیت#خانواده#سوالات_بی_ربط#فرزند_پروری#کودک#نوجوان#والدین#مشاوره_آنلاین #مشاوره_خانواده #مشاوره_تلفنی_روانشناسی #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند

02 اردیبهشت 1400 16:57:47

0 بازدید

aliyeh.heybatii

. ۱. رانندگی یه مادر امروزی باید حتما رانندگی بلد باشه تا بتونه خیلی کارها رو بدون وابستگی بیش از اندازه به همسرش انجام بده و خودش هم راحت باشه! ۲. برنامه ریزی یه مادر موفق حتما برای همه کارهای روزمره اش برنامه داره و از شب قبلش میدونه که فردا باید چه کاری انجام بده و کجا بره و... اینجوری استرس بیخودی نداره! ۳. طرفدار فرزند یه مادر زرنگ در هر شرایطی طرفدار خانواده و فرزندشه، حتی اگر خیلی عصبانی باشه، از بچش بدگویی نمیکنه و در جمع تحقیقش نمیکنه ۴. تقسیم وظایف یه مادر امروزی سعی میکنه که در کارهای خونه و فرزندش، از همسرش کمک بگیره، چون میدونه نباید همه مسئولیت‌ها رو تنهایی به دوش بکشه... ۵. حفظ آرامش یه مادر امروزی سعی میکنه آرامش و شادی رو در خونه برقرار کنه، میتونه با انجام ورزش و یوگا و... به محیط خونه شادی و نشاط بده! ۶. احترام به خود یه مادر موفق هیچوقت خودش رو رها نمیکنه و به خودش میرسه و حتی اگر در روز ۱۰ دقیقه وقت خالی پیدا کنه، حتما به کاری که علاقه داره می‌پردازه، چون میدونه خودش و سلامتیش مهمه! #مادر#شاد#مادر#آرامش#استقلال#احترام#برنامه_ریزی #شادی#فرزندپروری_مثبت #مادر_خانه_دار#تربیت_فرزند #مادر_کارمند#کودک#نوجوان#عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده

14 اسفند 1399 18:21:54

0 بازدید

aliyeh.heybatii

كودكي كه در كودكي آزاد نبوده در بزرگسالي با شك و ترديد روبرو ميشه. حس ميكنه وقتي من آنقدر بي ارزش و اشتباه كارم كه حتي در مورد زندگي خودم نميتونم تصميمي بگيرم پس بهتره كاري انجام ندم. بنابراين از هر موضوع تازه اي ميترسه، از شكست و اشتباه ميترسه، و تنها نظر مردم براش مهمه و در حقيقت از كار مي افته و دچار اضطراب و نگراني و وحشت چه در كودكي چه در بزرگسالي ميشه. يا كمال پرست ميشه يا ترجيح ميده كاري انجام نده. كودكی که آزاد نیست عادت ميكنه خودشو انكار كنه نيازش رو انكار كنه و احساساتش رو نفي و انكار ميكنه و حس ميكنه در اين دنيا تك و تنهاست و كسي نيست كه او رو بخواد و تبديل ميشه به كسي كه ديگران ميخواهند. كودك تبديل به چشم ميشه كه همه رو ميبينه جز خودش. از ديگران مراقبت ميكنه به خوشحاليه بقيه اهميت ميده اما به خودش نه. خواسته همه براش مهم جز خودش. پدر و مادري كه در چهارچوب امن به كودكشون ازادي نميدن در سه سالگي دچار اضطرابي عميق ميشه. #کودک#تربیت#فرزندپروری#پرورش#طرحواره#اضطراب_فراگیر #اضطراب_در_کودکان #انکار #ترس#در_خود_فرو_رفته#وحشت#نگرانی #کمال_پرست#شک_وتردید#عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند

06 دی 1399 18:00:08

0 بازدید

عالیه هیبتی

0

0

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

aliyeh.heybatii

عالیه هیبتی

0

0

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن