aliyeh.heybatii
دنبال کننده
78
پست
691
کمک می کنم رابطه بهتری با فرزندت داشته باشی روانشناس و درمانگر تخصصی کودک و نوجوان مشاور والدین /نویسنده کتاب فرزندپروری آگاهانه مشاوره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶
پست های مشابه
aliyeh.heybatii
. دست انداختن،ضایع کردن یا عصبی کردن کودک اگر چه ظاهرا شرایط را شاد میکند وجمعی میخندند ولی در واقع به شدت مخرب است. وقتی کودک کلافه یا عصبانی است خندیدن به او باعث می شود احساس کلافگی و بی پناهی کند شما به عنوان والدین کودک وظیفه دارید در این شرایط او را حمایت کنید و اجازه ندهید کسی باعث آزار و اذیت او شود وقتی کودک در چنین شرایطی گرفتار شد به کمکش بروید،شرایط را کنترل کنید،با او همدلی کنید و کمک کنید عصبانیتش فروکش کند #کودک #مادر #فرزند_سالم #کودک_موفق #کودک_با_اعتماد_به_نفس #حمایت_عاطفی_روانی_کودک #فرزندپروری #تربیت #روانشناسی_کودک #عالیه_هیبتی #بیرجند
03 اردیبهشت 1399 05:25:31
0 بازدید
aliyeh.heybatii
یه چالش خیلی بزرگ توی فرزندپروری، زمانیه که نمیدونی چیکار کنی.. زمانیه که یه موقعیت جدید پیش اومده و تو در موردش اطلاعاتی نداری... زمانی که نه روانشناس کودک پیشته که ازش بپرسی حالا چه کار کنم و نه مادری پیشته که بخوای از تجربش بپرسی و کمک بخوای اون موقعه که احتمالاً چالش، تبدیل به یک چاله بزرگ میشه و ما والدین می افتیم توی چاله... مستاصل میشیم و احساس بیچارگی میکنیم. حس میکنیم (تنهاترین آدم روی زمینیم) اون موقع که نمیدونی چی درسته و چه واکنشی غلط و آسیب زنندست و به اون قشنگی که فکر میکردی، قادر به مدیریت اوضاع نیستی در این مواقع بهترین واکنش نداشتن واکنشه یادتون باشه وقتی که واکنشتون رو به تاخیر میندازید، باعث میشه بعدا بهترین عکس العمل را انجام بدید و کمترین آسیب روحی و جسمی رو به فرزندتان وارد کنید. پس یادتون باشه اگر سریع واکنش نشون ندید این اقتدار تون زیر سوال نمیره این یه باور غلطه... #فرزند_پروری#فرزندپروری#تربیت#آگاهی #والدین_مقتدر#چالش#مشاوره#درمان#بیرجند ________________________________________________ #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده شماره تماس جهت مشاوره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶
30 دی 1399 18:34:04
0 بازدید
aliyeh.heybatii
چون سرشون نق نمی زنن چون وقتی کار اشتباهی انجام میدن والدینشون همون لحظه سرشون غر نمیزنن اون خودش الان ناراحته و میدونه خرابکاری کرده پس والدینش با حرفاشون حالشو خوب میکنن اونم از حرف های مامان و باباش خوشش میاد و دوست داره به حرفاشون گوش بده. زیر کار درستش خط میکشن قبل خواب میرن پیشش و بخاطر کارهای خوبی که امروز انجام داده ازش تشکر میکنن مثلا میگه مرسی عزیزم که امروز برام آب آوردی خیلی بهم چسبید اون با احساس خوبی می خوابه و فردا که پا میشه سعی میکنه کار های خوب بیشتری انجام بده. بهش دستور نمیدن هیچ کس از دستور دادن خوشش نمیاد مثلا به جای اینکه بگن پاشو وسایلتو جمع کن میگن موافقی تا یه قصه خوشگل برات بگم اون میگه اره مامانم میگه باشه عزیزم پس شم تا اسباب بازی هاتو جمع کنی منم برم کتاب قصه رو بیارم و برات یه قصه خوشگل تعریف کنم باشه گلم😉 #والدین_آگاه #والدین_سمی #دیدن_خوبیها #بچه_ی_حرف_گوش_کن #کارما #کار_خوب_حال_خوب #دستور_دادن_به_کودک #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند
13 بهمن 1399 19:14:59
0 بازدید
aliyeh.heybatii
. نوزاد انسان بخشی از دوران تکاملیش رو در خارج رحم میگذرونه و تا دو سالگی طول میکشه. در این دو سال مادر و کودک یکی هستن. مادر سرش درد بگیره کودک سرش ذق ذق میکنه، یعنی نه تنها ارتباط معنوی و عاطفی دارند حتی ارتباط فیزیولوژیکی هم دارند وقتی که نوزاد را جدا میکنیم بعد میگیم بگذار گریه کنه و بغلی نشه این. کودک دچار فقدان مادری میشه. فقدان مادر، یعنی من حامی ندارم من کسی رو ندارم من خودم باید متکفل همه امور خودم باشم. بعد ها ما به این افراد میگیم درونگرا، اصلا ریشه اوتیسم در همین جدایی نابجاست #نوزاد#فقدان_مادر #آسیب_روانی#حامی#مادر تفکرات_اشتباهی#ارتباط_عاطفی#روانشناسی_کودک#عالیه_هیبتی#بیرجند
04 اردیبهشت 1399 05:31:01
3 بازدید
aliyeh.heybatii
. کاش یک گیگ اینترنت بودم نه یک کودک. کاش من هم یک گیگ اینترنت پرسرعت بودم تاهرازگاهی دستان پر مهر پدر ومادرم را لمس میکردم و من را با حرص و ولع وصف نشدنی در آغوش میکشیدند و در بغلشان میخوابیدم اما افسوس!!! یتیم اینترنتی کودکانی هستند که والدینشان به حدی به باتلاق عمیق فضای مجازی غرق شده اند که فرصت جزئی ترین تعامل را با آن ها ندارند و به شدت احساس تنهایی وطرد شدن میکنند. #کودک_آزاری #اینترنت#توجه_توجه #یتیمان_اینترنتی#باتلاق #آغوش#والدین#خانواده#تربیت_فرزند #عالیه_هیبتی
02 بهمن 1398 04:30:02
2 بازدید
عالیه هیبتی
0
0
. میشه هر شب یک ربع کمتر اخبار ببینیم، یک ربع کمتر با موبایلمون سرگرم باشیم، در عوض نیم ساعت با فرزندمون باشیم. فقط نیم ساعت. فقط تو خونه نباشیم. بلکه همدل و همبازی بچه مون باشیم. گوشی خاموش، تلویزیون خاموش، فقط و فقط بازی و خاطره سازی، زحمتی داره؟ بازی با بچه ها حال ما رو خوب میکنه، حال اونها رو هم خوب میکنه، همین لحظه هاست که واسه بچه ها خاطره میسازه. واسه بچه از بچگیش فقط خاطره هاش میمونه. خاطره های شیرین با پدر و مادر بودن، خیلی ارزشمنده. از امشب نیم ساعت بیشتر از همیشه کنار فرزندمون بمونیم. #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #کودک #کودک_نوجوان #زمان_کیفی_با_کودک #زمان_ارزشمند #خاطره#فرزند#فرزندپروری_مثبت #فرزندپروری#تربیت#عشق#مطالعه#بیرجند#بیرجند_شهر_من #مادر#پدر