aliyeh.heybatii
دنبال کننده
78
پست
691
کمک می کنم رابطه بهتری با فرزندت داشته باشی روانشناس و درمانگر تخصصی کودک و نوجوان مشاور والدین /نویسنده کتاب فرزندپروری آگاهانه مشاوره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶
پست های مشابه
aliyeh.heybatii
#احساس_خوشبختی #فرزندپروری_مثبت #تربیت_کودک #خانواده#کودک#نوجوان #فرزند_پروری #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
18 شهریور 1400 15:59:56
44 بازدید
aliyeh.heybatii
به اسکلت فکری و رفتار خودمون بیشتر فکر کنیم... #فکر#رفتار#اسکلت_فکری_کودکان #کودک#نوجوان#والدین#روانشناسی_کودک #خانواده#رفتار_والدین #الگوهای_رفتاری#بیماریهای_روانی_کودکان#عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
08 دی 1400 17:11:17
27 بازدید
aliyeh.heybatii
. اگر کودک در خانوادهای بزرگ شود که از ابتدا ببیند مادر و پدر به روی هم لبخند میزنند... اگر محبت و عشق را در کلام و رفتار مادر نسبت به پدر و پدر نسبت به مادر ببیند ... اگر ببیند مادر با شور و عشق همسر خود را صدا میزند و پدر با محبت پاسخ میدهد... روحش از همان طفولیت درست تغذیه خواهد شد و در زندگی آینده اجتماعی و فردی نیز موفق خواهد بود. #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #فرزندپروری #فرزند_پروری #تربیت_فرزند
11 آبان 1399 17:16:48
0 بازدید
aliyeh.heybatii
. وقتی کسی حالش بداست به او نگوییدتحمل کن این هم میگذرد نگوییدهمه چیز درست خواهد شد از بلاهای بدتری که بر سرخودتان واطرافیانتان آمده برایش خاطره تعریف نکنید ونخواهید ثابت کنید که انسان های بدبخت تر از او هم وجود دارند. نخواهیدبا جوک های مسخره او را بخندانید کسی که حالش بد است نمیخواهد بخندد غصه دارد میفهمید؟ غصه برایش از فلسفه زندگی حرف نزنید از انرژی مثبت ومثبت باش و به چیزهایی که داری فکرکن حرف نزنید. وقتی کسی ناراحت است اصلا این شما نیستید که باید حرف بزنید شما در حقیقت باید حرف نزنید باید دستش را بگیرید بغلش کنید توی چشم هایش نگاه کنید برایش چای بریزید بگذارید جلویش بعد حرف نزنید اجازه دهید او حرف بزند وشما گوش کنید. هی فکر نکنید باید نظریه صادر کنید ونصیحت کنید فکر نکنید اگرحرف نزنید اتفاق خیلی بدی خواهد افتاد .شماجای او نیستید شمازندگی اورا از وقتی به دنیا امده زندگی نکرده اید دستش را بگیرید بغلش کنید سکوت کنید مدام اصرار نکنید که بامن حرف بزن به من بگو... بغلش کنید اگر دلش خواست خودش حرف میزند
26 آذر 1398 10:46:12
78 بازدید
aliyeh.heybatii
#تک_فرزندی #تربیت_صحیح_فرزند #تربیت_فرزند #کودک #نوجوان #سرزنش #والدین #فرزند #فرزندپروری_مثبت #والدین_تک_فرزندها #خانواده #روانشناسی_کودک #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
29 اردیبهشت 1400 19:31:45
2 بازدید
aliyeh.heybatii
نام او "مرد" است *آسایش برایش مفهومش آسایش توست* پس صبح تا شب درپی آسایشی است که سهمش را ازعشق تو میجوید...اگر آنرا دریابی!!... *ﺩستهایش زبرو پهن است،، به لطافت دستهای تو نیست،،* تا به حال دستهایش را نگاه کرده ای ؟ هیچگاه بدون خراش و زخم دیده ای؟ *ﺻﻮﺭﺗﺶ ﺗﻪ ﺭﯾﺸﻰ ﺩﺍﺭﺩ...* *ﺟـﺎﻯﹺ ﮔﺮﯾــﻪ ﮐﺮﺩﻥ، ﻣﻮﻫﺎﯾﺶ ﺳﻔﯿﺪ میشود...* *او را خراب نکن..!* توان گفتن دردهای درونش را ندارد،،آنها را درون خود میریزد و پنهان میکند... *ﺍﻭ ﺭﺍ "ﻧﺎﻣــــﺮﺩ" ﻧﺨﻮﺍﻥ..!*به هیچ عنوان... *ﺁﻧﻘﺪﺭ او را با ﭘﻮﻝ ﻭ ﺛــﺮﻭﺗﺶ اندازه گیری نکن..!* طبیعت مرد کم حافظه بودنش است؛او.بیشتر در فکر نان شب است....،، *ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻧــــﺦ ﺑﺪﻩ ﺗﺎ ﺯﻣﯿﻦ ﻭ ﺯﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯾﺖ ﺑﺪﻭﺯﺩ...* انتظار یک فنجان چای تلخ توقع زیادی نیست!!! از هر مرد ونامردی هرچه شنیده و دیده در صندوقچه قلبش پنهان کرده و آمده .اگر کم حرف میزند نمیخواهد کام تورا تلخ کند. *ﻓﻘــــﻂ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺭﻭﺭﺍﺳﺖ ﺑﺎﺵ ﺗﺎ ﺩﻧﯿﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﭘﺎﯾﺖ ﺑﺮﯾﺰﺩ...* آن مردی که صحبتش را میکنم، خیلی تنهاتر از زن است..! ﻻﮎ ﺑﻪ ﻧﺎخنهایش ﻧﻤﯿﺰند ﮐﻪ ﻫﺮ ﻭﻗﺖ ﺩﻟﺶ یک ﺟﻮﺭﯼ ﺷﺪ، ﺩست هایش را ﺑﺎﺯ کند، ﻧﺎخنهایش را ﻧﮕﺎﻩ کند ﻭ ﺗﻪ ﺩﻟﺶ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺵ ﺧﻮﺷﺶ ﺑﯿﺎید..! *ﻣــــــﺮﺩ نمیتواند ﻭﻗﺘﯽ ﺩﻟﺶ ﮔﺮﻓﺖ، به دوستش زنگ بزند، یک دل سیر گریه کند و سبک شود..!* *ﻣﺮﺩ، ﺩﺭﺩﻫﺎیش را ﺍﺷﮏ نمی کند، فرو می ریزد در قلبی که به وسعت دریاست...* آری یک مرد همیشه تنهاست چراکه سنگ صبور همه است و خودشانه ای ندارد که سرش را روی آن بگذارد... *یک ﻭقت هایـــی،* *یک ﺟﺎﻫﺎﯾـــﯽ،* *ﺑﺎﯾﺪ ﮔﻔـــﺖ:* *"میم" مثل " مــــــرد "* *((تقدیم به تمام مـــردان محتـــرم ))* پیشاپیش روز مرد و روز پدر مبارک #روز_مرد_مبارک #روز_پدر_مبارک #میلاد_امام_علی_علیه_السلام_مبارک
05 اسفند 1399 18:27:25
0 بازدید
عالیه هیبتی
0
0
"بعد تر ها " وقتی موهای جو گندمی ات را از پیشانی ات کنار میزنی و قرص های رنگارنگت را به ضرب آب پایین میدهی . وقتی انگیزه ای برای مسافرت رفتن نداری وقتی فرقی نمیکند ماشینی که برایش انقدر تلاش کردی پراید باشد یا لکسوس، وقتی با کسی که عادت کرده ای به بودنش، کنار شومینه ی رنگ و رو رفته ی خانه مینشینی و به جای دوستت دارم، از پادردت شکایت میکنی... وقتی دیگر برایت فرقی نمیکند موهایت سپید باشند یا بلوند! نسکافه ای باشد یا هر رنگ دیگری! وقتی پسر بزرگترت روز مادر برایت صندلی نماز می آورد ، متوجه خواهی شد که زندگی آنقدر ها ارزش قناعت نداشت، کاش زندگی را زندگی کرده بودی، مسافرت رفته بودی، لباسهایی را که میخواستی میخریدی، کفشهای رنگارنگ، مهمانی های دوستانه میرفتی از ته دل میخندیدی و ..... به زودی وارد روزمرگی هایت خواهی شد به زودی متوجه خواهی شد که چه کلاه بزرگی سرت گذاشت این زندگی! که هرروزت را به بهانه ی روز بهتر از تو ربود و تو چه ساده لوح بودی که حرفش را باور کردی! زندگی تو همین امروز است همین ساعت کاری که دوست داری انجام بده! "دوستت دارم" را به هرکس که لازم است بگو هر از گاهی را با دوستانت بگذران،فارغ از هر فکر سفر کن...! بعد تر ها متوجه خواهی شد اما... زندگی ات را، همین امروز زندگی کن!!! زندگی را زندگی کن *این آخرین زمستان قرن است ودیگر هیچ پائیزی و زمستانی با پسوند هزارو سیصد تکرار نمیشود این پایان یک داستان بلند است صد سال دیگر در آخرین زمستان قرن1499 دیگر هیچکدام از ما نخواهیم بود همه رفته ایم آنچنان فراموش شده ایم که انگار هیچوقت نبوده ایم باورش سخت است ولی حقیقت دارد پس تا میتوانیم خوب باشیم وبه هم خوبی کنیم* #زندگی#عشق#مهربانی#ارزو#دوست#همدل#روزمرگی#انگیزه#آگاهی#مشاوره#بیرجند #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده