aliyeh.heybatii
دنبال کننده
78
پست
691
کمک می کنم رابطه بهتری با فرزندت داشته باشی روانشناس و درمانگر تخصصی کودک و نوجوان مشاور والدین /نویسنده کتاب فرزندپروری آگاهانه مشاوره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶
پست های مشابه
aliyeh.heybatii
. سه علامت اصلی اختلال بیشفعالی-نقص توجه که باید آنها را بشناسید: پرتحرکی کمبود توجه و تمرکز اعمال تکانهای (یعنی کارهای ناگهانی، غیرقابل پیشبینی که بدون فکر انجام میشوند) نکته بعدی آن است که این مشکلات باید بیشتر از یک محیط دیده شود. مثلأ در خانه، مدرسه، ورزش، ... مدت زمان هم عامل مهم بعدی است. این علائم میبایست دست کم شش ماه در رفتار کودک وجود داشته باشد. دیگر علائم بیشفعالی: نمیتواند یکجا آرام بشیند، مدام در جایش میلولد، با دستها و پاهایش بازی میکند. تکالیف خود را انجام نمیدهد و به طور کلی در انجام کارهایی که به او سپرده میشود ناتوان است. اغلب وسایل خود را گم میکند. در بازیها نوبتش را رعایت نمیکند و نمیتواند منتظر نوبت بماند. اغلب نمیتواند بر جزئیات تمرکز کند. #بیش_فعالی#نقص_توجه#کمبود_توجه_وتمرکز#کودک#درمان#اختلالات_رفتاری_کودکان
06 تیر 1399 04:30:06
1 بازدید
aliyeh.heybatii
. اگر امروز برای فرزندتان وقت نگذارید فردا دیگران وقتش را پر خواهند کرد... #نوجوانان #ارتباط_با_نوجوان #فرزندپروری_نوجوان #والدین_آگاه #تربیت##دوستی#عشق#محبت#مشاوره #خانواده #عالیه_هیبتی_روانشناسی_کودک #تلنگر_مثبت
07 مرداد 1399 05:41:51
0 بازدید
aliyeh.heybatii
#روز_خوب#ارتباط_با_فرزند #ایده#خلاقیت #تربیت_صحیح_فرزند #فرزند_پروری #فرزند_سالم #والدین_آگاه #کودک #نوجوان #زندگی #زندگی_شاد#خانواده_شاد #شادی#عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
07 تیر 1400 19:01:57
1 بازدید
aliyeh.heybatii
یه چالش خیلی بزرگ توی فرزندپروری، زمانیه که نمیدونی چیکار کنی.. زمانیه که یه موقعیت جدید پیش اومده و تو در موردش اطلاعاتی نداری... زمانی که نه روانشناس کودک پیشته که ازش بپرسی حالا چه کار کنم و نه مادری پیشته که بخوای از تجربش بپرسی و کمک بخوای اون موقعه که احتمالاً چالش، تبدیل به یک چاله بزرگ میشه و ما والدین می افتیم توی چاله... مستاصل میشیم و احساس بیچارگی میکنیم. حس میکنیم (تنهاترین آدم روی زمینیم) اون موقع که نمیدونی چی درسته و چه واکنشی غلط و آسیب زنندست و به اون قشنگی که فکر میکردی، قادر به مدیریت اوضاع نیستی در این مواقع بهترین واکنش نداشتن واکنشه یادتون باشه وقتی که واکنشتون رو به تاخیر میندازید، باعث میشه بعدا بهترین عکس العمل را انجام بدید و کمترین آسیب روحی و جسمی رو به فرزندتان وارد کنید. پس یادتون باشه اگر سریع واکنش نشون ندید این اقتدار تون زیر سوال نمیره این یه باور غلطه... #فرزند_پروری#فرزندپروری#تربیت#آگاهی #والدین_مقتدر#چالش#مشاوره#درمان#بیرجند ________________________________________________ #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده شماره تماس جهت مشاوره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶
30 دی 1399 18:34:04
0 بازدید
aliyeh.heybatii
. #فرزندپروری #محبت #حرف_شنوی_کودکان #تربیت_کودک #بحث#جدل#لجبازی #لجبازی_کودکان #دلیل_رفتار_کودک #فرزندم #والدین_آگاه#فرزندپروری_تخصص_است #فرزندپروری_مثبت #صمیمیت_با_کودکان #روانشناسی_کودک#نکات_تربیتی_کودکان #عالیه_هیبتی#بیرجند
16 بهمن 1398 05:58:01
1 بازدید
aliyeh.heybatii
از جملاتی مثل: تو دیگه بزرگ شدی خانم شدی دیگه اقا_مرد شدی این کار بچه کوچولوهاست ،تو دیگه بچه نیستی و... زیاد و نابجا استفاده نکنید چون او را از دنیای کودکی به دنیای بزدگسالی میبرید و کودک از خود انتظار کودکی کردن ندارد و رفتار بزرگسالانه هم خارج از حد و توان اوست. این تعارض شخصیت ، تفکر و عدم توانایی در عمل باعث میشود اعتماد به نفسش پایین بیاید و احساس ناکارامدی داشته باشد. اگر بچه ای بزرگتر از سنش داره رفتار میکنه مثل یک باغیه که زودتر از موعد شکوفه داده باغبون خوشحال نمیشه بلکه ناراحت میشه چون اگه یه بارون بزنه شکوفه ها از بین میرن ؛این ها نشانه ی باهوشی نیست نشانه ی کودکی نکردن کودکه #کودک#نوجوان#شخصیت#دنیای_کودک #دنیای_بزرگسالان #مشاوره_کودک#مشاوره_نوجوان##تعارض#والدین_سمی #والدین_آگاه #توانایی_کودکان #فرزندپروری_مثبت #فرزند_سالم #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند #خراسان_جنوبی
04 فروردین 1400 17:44:53
1 بازدید
عالیه هیبتی
0
0
یکی از بدترین، اشتباه ترین، آسیب زننده ترین حرفها در ارتباط با همسر یا فرزندتون این است که بگویید «من که بهت گفته بودم» این حرف رو به هیچ کسی نگویید مخصوصا به فرزندتان وقتی به کسی میگویید من که گفته بودم یعنی : تو احمقی ، نمی فهمی و این منم که از تو بیشتر می فهمم از این به بعد اگه به حرف من گوش کنی ، اشتباه نداری ، حالا هم خوشحالم به حرف من رسیدی و حقت هست که این بلا به سرت اومد و به دردسر افتادی . این برخورد به مرور زمان فرد رو دچار احساس گناه و سرخوردگی و خشم فرو خورده و تنفر از شما میکند در حالی که پیام ما باید این باشد : همه اشتباه میکنند ، هر اتفاقی بیافتد من کمکت خواهم کرد نگران نباش همه آدما شکست می خورند و اشتباه می کنند ، و این معنی اش آن نیست که تو نمی فهمی یا انسان بدی هستی. #تربیت_صحیح_فرزند #اشتباهات_تربیتی #اشتباهات_تربیتی_والدین #احساس_گناه#سرخوردگی#خشم#تنبیه#خشونت_کلامی #فرزندان#والدین#عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده