aliyeh.heybatii
دنبال کننده
78
پست
691
کمک می کنم رابطه بهتری با فرزندت داشته باشی روانشناس و درمانگر تخصصی کودک و نوجوان مشاور والدین /نویسنده کتاب فرزندپروری آگاهانه مشاوره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶
پست های مشابه
aliyeh.heybatii
. نقش پدر درتربیت فرزند! کودک درمسیررشدازافراد زیادی اثر می پذیرد وتحت تاثیر ایده ها وشنیده های بسیاری قرار می گیرد. همه آنهایی که دراطراف او هستند،به نحوی دراو اثر گذارند که پدر از همه آنها مهم تر وموثرتراست واین اهمیت وتاثیر تا سنین نوجوانی هم چنان ادامه دارد. رفتار پدربرای فرزند همه چیزاست ، درس است،اخلاق است،تربیت است ،سازندگی یا ویرانگری است. طفل درسنین خردسالی همه چیز رااز او کسب می کند.نحوه استدلال پدر،به کارگیری وسایل وابزار،کینه توزی وخودخواهی او.....همه درکودک نقش دارد .بر این اساس پدران دربرابر رفتارهای شخصی خود مسئول هستند . #فرزندپروری #نقش_پدر_در_تربیت_فرزندان #تربیت_کودکان #روانشناسی_کودکان#اثرپذیری #عالیه_هیبتی
14 اسفند 1398 16:32:49
1 بازدید
aliyeh.heybatii
درابتدا باید بدانیم که برای انکه کودک توالت رفتن را بیاموزد باید مغز او تکامل یابد و سیستم عصبی مرکزی بتواند مثانه او را کنترل کند. وقتی هنوز مغز کامل نیست کودک بدون اختیار ادرار میکند یعنی مثانه یا روده ها به محض پر شدن خالی می شوند به طور کلی از ۲۸ ماهگی به بعد مغز تکامل پیدا میکند و کودکان میتوانند ادرارشان را کنترل کنند کودکان در ۳ سالگی تقریبا کنترل ادرار ومدفوع را می آموزند اما باز هم کنترل این مساله طی شب کار آسانی نیست و بیشتر کودکان آنقدر هوشیار نیستند که خود را کنترل کنند و یا توانایی برخواستن از خواب را ندارند . شبها کودکان را پوشک کنید و برای چند ماه عصر ها که او را میخوابانید مراقب کنترل ادرارش باشید. علایمی هست که میتواند به شما کمک کند تشخیص دهید آیا کودکانتان برای از پوشک گرفتن آماده هستند یا خیر: ۱.کودک باید توانایی راه رفتن را داشته باشد و کمی بتواند سر پا بنشیند،یعنی در راه رفتن و ایستادن مهارت پیدا کرده باشد ۲.بتواند تعدادی کلمه مثل نه یا بله را بگوید ۳.از اینکه خیس باشد اذیت می شود و از شما میخواهد پوشکش را باز کنید یا خودش سعی میکند پوشکش راباز کند ۴. وقتی مدفوع میکند یا پوشکش خیلی خیس است شما را خبر میکند ۵. پوشکش حداقل برای دو ساعت خشک می ماند توجه کنید که لازم نیست فرزندتان همه ی این نشانه ها را داشته باشد. بلکه از شما به عنوان مادر که بیشترین وقت را با فرزندتان هستید حدس بزنید او اماده است کافی ست و این نشانه ها میتواند بیشتر شما را راهنمایی کند . نکاتی که قبل از شروع اموزش گرفتن کودک از پوشک بهتر است به انها توجه کنید. ۱.یکی دو ماه قبل از شروع آموزش برای کودک کتابی بخرید با این مزمون که بچه ها قبل از اینکه دستشویی داشته باشند خبر میدهند یا خودتان قصه ای برایشان تعریف کنید .خوبی خواندن کتاب این است که علاوه بر اموزش کلامی میتوانید به صورت تصویری به کودکتان اموزش دهید ۲.گرفتن پوشک از کودک و از شیر گرفتن کودک نباید همزمان یا نزدیک به هم باشد باید حداقل دوماه بین این دو عمل فاصله باشد . نزدیک بودن این دو عمل به هم باعث میشود کودک از لحاظ عاطفی و روانی ضربه بخورد ۳. دو تا پنج هفته قبل از شروع آموزش کودکتان را با لگن توالت آشنا کنید ،وقت هایی که خودتان یا همسرتان یا نزدیکان دیگری که با انها رودربایستی ندارید میخواهید به دستشویی بروید و به او اطلاع دهید که دارید برای چه کاری میروید. ادامه در پست بعدی...
27 دی 1398 07:10:12
12 بازدید
aliyeh.heybatii
. یکی از کارهایی که بچه ها همیشه انجام میدن خیال پردازی کردنه😍 موقع بازی موقع به خواب رفتن ، لباس پوشیدن و خیلی از مواقع دیگه بچه ها مشغول خیال پردازین جای خالی تو تصویر رو پر کنین و برامون بنویسید که وقتی بچه اتون خیال پردازی میکنه از چی حرف میزنه؟🤔☺ #کودکان #فرزند_پروری #خیال_پردازی#حرف_دل #حرفهای_کودکانه #پدر#مادر#والدین_آگاه #عالیه_هیبتی_روانشناسی_کودک
02 شهریور 1399 06:27:02
0 بازدید
aliyeh.heybatii
. تا حالا به این فکر کردین چرا دوست داریم بچه هامون همیشه شیک و تروتمیز لباس بپوشن؟ به این فکر کردین چرا بچه هامونو هزار تاکلاس مختلف میفرستیم؟ به این فکر کردین چرا از زمانی که نطفه بچه مون بسته میشه برای آیندش هزار تا برنامه میریزین ودوست دارین فلان کاره بشه؟فلان جا درس بخونه؟فلان رشته بره؟ وخیییلی چیزای دیگه... فکر میکنید همه ی اینا به خاطر چیه؟ به خاطر بچه مونه؟؟؟ اگه به خاطر بچه مونه پس چرا اجازه نمیدیم لباسی که توش راحت تره رو بپوشه؟؟؟ چرا اجازه نمیدیم کلاسی که خودش دوست داره بره؟ وچرا اصرار داریم از بدو تولد حتما دو زبانه بشه؟؟؟ یه خورده عمیق تر فکر کنید... فکر میکنید همه ی اینا به خاطر بچه مونه یا به خاطر خودمون؟؟؟بخاطر اینکه بقیه بگن به به،چه چه عجب لباس ترو تمیزی تن این بچست،عجب پدر و مادر خوش سلیقه ای!!! یا بگن عجب بچه ی مغز متفکری شما دارین!!!! خیلی از فشارهایی که داریم به بچه هامون وارد میکنیم بخاطر نیاز به قدرت طلبی خودمونه!!!تعجب نکنید!!! لطفا کتمان هم نکنید!!! بخاطر اینه که با به یه جایی رسیدن بچمون احساس قدرت میکنیم که به به عجب بچه ای بزرگ کردم! که پزشو غیر مستقیم به بقیه بدیم!!! با این توجیح که من خیروصلاحشو میخوام.. حق انتخاب رو از بچه مون نگیریم و اونا رو قربانی قدرت طلبی خودمون نکنیم. بچه ها ویترین ما نیستن!!! پیش خودتون فکر کنید ببینید تا حالا شما هم از این کارا کردین؟ از این به بعد برنامتون چیه؟🤔 نظراتتونو برام کامنت کنید🙏
11 بهمن 1398 05:13:04
1 بازدید
عالیه هیبتی
0
0
نام او "مرد" است *آسایش برایش مفهومش آسایش توست* پس صبح تا شب درپی آسایشی است که سهمش را ازعشق تو میجوید...اگر آنرا دریابی!!... *ﺩستهایش زبرو پهن است،، به لطافت دستهای تو نیست،،* تا به حال دستهایش را نگاه کرده ای ؟ هیچگاه بدون خراش و زخم دیده ای؟ *ﺻﻮﺭﺗﺶ ﺗﻪ ﺭﯾﺸﻰ ﺩﺍﺭﺩ...* *ﺟـﺎﻯﹺ ﮔﺮﯾــﻪ ﮐﺮﺩﻥ، ﻣﻮﻫﺎﯾﺶ ﺳﻔﯿﺪ میشود...* *او را خراب نکن..!* توان گفتن دردهای درونش را ندارد،،آنها را درون خود میریزد و پنهان میکند... *ﺍﻭ ﺭﺍ "ﻧﺎﻣــــﺮﺩ" ﻧﺨﻮﺍﻥ..!*به هیچ عنوان... *ﺁﻧﻘﺪﺭ او را با ﭘﻮﻝ ﻭ ﺛــﺮﻭﺗﺶ اندازه گیری نکن..!* طبیعت مرد کم حافظه بودنش است؛او.بیشتر در فکر نان شب است....،، *ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻧــــﺦ ﺑﺪﻩ ﺗﺎ ﺯﻣﯿﻦ ﻭ ﺯﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯾﺖ ﺑﺪﻭﺯﺩ...* انتظار یک فنجان چای تلخ توقع زیادی نیست!!! از هر مرد ونامردی هرچه شنیده و دیده در صندوقچه قلبش پنهان کرده و آمده .اگر کم حرف میزند نمیخواهد کام تورا تلخ کند. *ﻓﻘــــﻂ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺭﻭﺭﺍﺳﺖ ﺑﺎﺵ ﺗﺎ ﺩﻧﯿﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﭘﺎﯾﺖ ﺑﺮﯾﺰﺩ...* آن مردی که صحبتش را میکنم، خیلی تنهاتر از زن است..! ﻻﮎ ﺑﻪ ﻧﺎخنهایش ﻧﻤﯿﺰند ﮐﻪ ﻫﺮ ﻭﻗﺖ ﺩﻟﺶ یک ﺟﻮﺭﯼ ﺷﺪ، ﺩست هایش را ﺑﺎﺯ کند، ﻧﺎخنهایش را ﻧﮕﺎﻩ کند ﻭ ﺗﻪ ﺩﻟﺶ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺵ ﺧﻮﺷﺶ ﺑﯿﺎید..! *ﻣــــــﺮﺩ نمیتواند ﻭﻗﺘﯽ ﺩﻟﺶ ﮔﺮﻓﺖ، به دوستش زنگ بزند، یک دل سیر گریه کند و سبک شود..!* *ﻣﺮﺩ، ﺩﺭﺩﻫﺎیش را ﺍﺷﮏ نمی کند، فرو می ریزد در قلبی که به وسعت دریاست...* آری یک مرد همیشه تنهاست چراکه سنگ صبور همه است و خودشانه ای ندارد که سرش را روی آن بگذارد... *یک ﻭقت هایـــی،* *یک ﺟﺎﻫﺎﯾـــﯽ،* *ﺑﺎﯾﺪ ﮔﻔـــﺖ:* *"میم" مثل " مــــــرد "* *((تقدیم به تمام مـــردان محتـــرم ))* پیشاپیش روز مرد و روز پدر مبارک #روز_مرد_مبارک #روز_پدر_مبارک #میلاد_امام_علی_علیه_السلام_مبارک