aliyeh.heybatii
دنبال کننده
78
پست
691
کمک می کنم رابطه بهتری با فرزندت داشته باشی روانشناس و درمانگر تخصصی کودک و نوجوان مشاور والدین /نویسنده کتاب فرزندپروری آگاهانه مشاوره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶
پست های مشابه
aliyeh.heybatii
حرف حساب حرف سالها تلاش من بچه ها ماشین نیستند،انسانند
25 خرداد 1399 06:33:54
0 بازدید
aliyeh.heybatii
. بیا #آرزو کنیم ! آرزو کنیم که تمام آن هایی که قدهایشان ،تا نصفه سطل آشغال های بزرگ توی خیابان هم نیست،تا کمر توی سطل آشغال های شهر،آویزان نباشند. آرزو کنیم بچه ای که تعریف مزه ی خوب پنیر پیتزا را فقط از همکلاسی هایش شنیده وتا به حال هم خودش تجربه نکرده ،دیگربرایش مزه ی هیچ غذایی ، معما نباشد واین همه فقر زورش به ایمان ما غالب نباشد. بیا آرزو کنیم که هیچ آغوشی سرد نباشد،دور نباشد،بسته نباشدوگوش ها وزبان های آدم ها،دیگر این همه با عشق غریبه نباشند. آرزو کنیم که هیچ کس ازملیت وجنسیت واقلیت خودش، شرمنده نباشد وهیچ کس حتی یک بارهم درانتهای کوچه پس کوچه های ذهنش ، فکرنکرده باشد وبا خودش نگفته باشد که ای کاش اصلا اهل اینجا نبودم! بیا آرزوکنیم هیچ لب ودهن وزبانی با هم هماهنگ نشوند ونچرخند تا که گویند."من دارم درد می کشم " واگر لب ودهان وزبان هم چرخیدند واین چنین گفتند، تمام دوست ها،رفیق ها وآشناها وآدم ها، با هم هماهنگ شوند دور آن آدم بچرخند تا دیگر درد نکشد. بیا آرزو کنیم! اختیارش دست خودمان است.
16 فروردین 1399 16:59:35
0 بازدید
aliyeh.heybatii
مثل همیشه به نشانه ی حمایت از پست ها ۳گل کامنت بزارید 🙏🌹🌹🌹 #تبعیض_ممنوع #تبعیض_بین_فرزندان #والدین #کودک#نوجوان#طرحواره#خانواده##تربیت_کودک #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
04 خرداد 1401 17:09:11
81 بازدید
aliyeh.heybatii
چند روز پیش در یک جلسه ای بودم و صحبت از روانشناسی شد و یک آقایی گفت ای بابا این روانشناس ها فقط الکی کلی حرف میزنند و کاری نمی کنند و بعدشم کلی پول ازت میگرند، منم گفتم تا حالا رفتی پیش روانشناس که این حرف رو میزنی؟ گفت نه مگه من دیوانه ام که برم؟ گفتم الان تو زندگی هیچ مسئله خاصی نداری؟ همه روابط و کیفت زندگیت عالی و خوبه؟ وهیچ نگرانی خاصی برای اینده نداری و یا اینکه چیزی از گذشته اذیتت نمیکنه؟ گفت الان کسی هست که اینجوری نباشه ؟ الان همه پراند از این مشکل ها . گفتم خوب یه روانشناس هم به رفع این موضوع ها کمک میکنه و لزوما نیازی نیست دیوانه باشی تا به یک روانشناس مراجعه کنی و من الان خداروشکر اینجوری نیستم ، پس من یکیش که جزء همه نیستم . گفت مثلا روانشناس چی کار میکنه؟ میاد مشکلات من و حل میکنه یا مثلا به من پول میده یا قسط هامو میده یا بچه منو نصیحت میکنه و .......؟؟؟؟ گفتم نه ولی میتونه راهکار ها و مشورت های خوبی بده که خودت بهش اگاه نیستی و یا در تصمیمات مهم خیلی کمکت میکنه و ..... گفتم مثلا یه مشکلت رو بگو: گفت مثلا با پسر نوجوانم اصلا کنار نمیام و مدام داستان داریم. شروع کردم کلی در مورد این موضوع بهش گفتم و راهکار هایی دادم. گفت چقدر شما تاثیر گذار و خوب حرف زدی ، من اصلا متوجه این موارد نبودم واقعا حرفهات کمکم کرد، گفتم پس یک فرقی بین حرف زدن یک روانشناس و دیگران هست. تازه فهمید که در مقابل یک روانشناس نشسته و خودش رو یکم جمع و جور کرد، گفتم نگران نباش روانشناس ها یادگرفتند قضاوت نکنند و قرار هست امنیت بدند نه اذیت. روانشناس ها وظیفه دارند رفیق راه باشند نه مزاحم راه. روانشناس ها یادگرفتند صندوقچه ی اسرار باشند و بی قضاوت مسیر رو روشن کنند. البته نه همه ی روانشناسان ما شما هم وظیفه داری بگردی و یک روانشناس مجرب و متخصص در زمینه مشکلت پیدا کنی و ایمان داشته باش به نتایج مطلوبی میرسی. از روانشناس و روانشناسی درست استفاده و حمایت کنیم همگی مسئولیم چه مراجع چه مشاور و روانشناس مراقب این حیطه امن باشیم. اگه دوست داری از تجربت بگو دوست عزیز #روانشناس#مشاور#روانشناسی #روانشناسی_کودک #روانشناسی_خانواده #مراجع #مراجعه_به_روانشناس #مراجعه_به_روانشناس_را_جدی_بگیریم #روانشناسی_تربیتی #کودک#نوجوان#خانواده
18 تیر 1400 16:03:49
2 بازدید
عالیه هیبتی
0
6
شما چطور؟😉 جز والدینی هستید که باید داد بزنید یا اینکه زمان میدید،یاداوری میکنید،بیان احساس دارید و از تشویق برای تقویت رفتارهای مثبتش استفاده میکنید؟ #تشویق#تنبیه#یاداوری#سرزنش#داد_زدن #تهدید #بچه_حرف_گوش_کن #والدین_موفق #کودک#نوجوان#روانشناسی_کودک #مشاوره_آنلاین #مشاوره_تلفنی#فرزند_پروری #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده