aliyeh.heybatii
دنبال کننده
78
پست
691
کمک می کنم رابطه بهتری با فرزندت داشته باشی روانشناس و درمانگر تخصصی کودک و نوجوان مشاور والدین /نویسنده کتاب فرزندپروری آگاهانه مشاوره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶
پست های مشابه
aliyeh.heybatii
. زمان خواب برای کودکان به معنی زمان « #تنهایی» « #سکوت» « #تاریکی» « #بی_تحرکی» است. پس از روشهای مختلفی برای به تعویق انداختن آن استفاده میکنند مثل #گرسنگی، #دستشویی ، #تشنگی، #ترس، #بازی کردن و... بنابراین شما معنای خواب را برای کودک عوض کنید: *برای مشکل تاریکی = از چراغ خواب استفاده کنید. * برای مشکل سکوت = برایش کتاب قصه بخوانید. * برای تنهایی = در اتاقش بمانید تا به خواب برود. ( تماس پوستی برقرار نکنید؛ زیرا عادت میکند) * برای مشکل سکون = یک ساعت قبل از خواب بازی کامپیوتری نکند و تلویزیون تماشا نکند زیرا سطح هیجاناتش را بالا میبرد.
11 شهریور 1399 16:50:35
1 بازدید
aliyeh.heybatii
چنانچه کودک از ماجرای فقدان آگاه نیست، سعی کنید در اولین فرصت کودک را از ماجرای فقدان آگاه کنید. برای این منظور بهتر است دو یا سه نفر از مراقبینی که کودک با آنها راحت تر است، حضور داشته باشند. بر احساسات خود مسلط باشید و ماجرای فقدان را بخصوص اگر غیر منتظره و ناگهانی است، تدریجی بگوئید. به زبان ساده بگوئید به شکلی که برای کودک قابل فهم باشد. مفاهیم، غیر واقعی، پیچیده و یا غیر قابل درک را مطرح نکنید. مثل اینکه "به خواب طولانی رفته است، به آسمان ها سفر کرده است، داخل یک باغ زیبا است. این مفاهیم در برخی اوقات باعث نگرانی، ترس یا خشم کودک می شوند. اجازه دهید کودک ناراحتی اش را نشان دهد و حمایت عاطفی لازم را فراهم کنید. چنانچه فقدان بدلیل حوادثی اتفاق افتاده است که کودک در آن آسیب دیده است می توان آگاه سازی را تا زمان بهبودی نسبی به تعویق انداخت. کودکان شیوه سوگواری را از والدین شان می آموزند، ناراحتی و سوگ خود را از کودک مخفی نکنید. اشکالی ندارد در حضور وی گریه کنید یا ناراحتی خود را نشان دهید. مهم این است که واکنش های هیجانی کنترل نشده و شدید در حضور کودک نداشته باشید. کودک را تشویق کنید احساسش را بروز دهد. فرصت هایی برای بروز احساس برای کودک فراهم کنید، فرصت هایی که در مورد فرد تازه درگذشته صحبت کنید، بیاد او مراسم کوچکی بگیرید، عکس ها و خاطراتش را مرور کنید. برای شروع مکالمه در کودکان خردسال می توانید کتاب قصه هایی با موضوع مرگ و فقدان بخوانید و در آن به کودک نشان دهید که غمگین شدن و بروز ناراحتی امری طبیعی است و دیگران هم همین احساس ها را دارند. برای کودکانی که قادر به گفتگو راجع به فقدان نیستند می توان فرصت هایی برای نقاشی، نوشتن و یا برگزاری مراسم سوگواری در قالب بازی و ... فراهم کنید. #سوگواری #سوگ_کودکان #غم#مرگ_والدین ##فقدان_عزیز #فقدان#عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند #درمان_سوگ
16 آذر 1399 09:08:59
1 بازدید
aliyeh.heybatii
کودک شما بد زبانی داره؟ الگوی یادگیریش چی یا کی بوده ؟ واکنش شما چیه؟ #فحش#بد_زبانی #بد_زبانی_کودکان #الگوهای_رفتاری #تلویزیون#دوستان#تهدید#طعنه #گستاخی#فریاد زدن#واکنش_والدین #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
14 فروردین 1401 18:29:47
108 بازدید
aliyeh.heybatii
. "بچه اگر تنبيه نشه ، لوس مي شه و از كسي حساب نمي بره . مگه ما كه با تنبيه بزرگ شديم ، اتفاقي افتاد؟"🤔 اين گروه به دليل تنبيه در دوران كودكي ، اين روش را كاملا عادي و طبيعي مي دانند و از آن جايي كه كودك ناتوان است و نيازمند توجه ، با فشار ،او را تحت تسلط در مياورند ،غافل از اين كه ، در حال تربيتِ انساني لجباز و طغيانگر هستند و يا بر عكس موجودي حقير و بدون اعتماد به نفس!! #تنبیه#تنبیه_کودک#تنبیه_فیزیکی #تنبیه_روانی#لجبازی#طغیانگری#تربیت#روشهای_تربیت_فرزند #کودک_شاد_من #آرامش#مشاوره#درمان#اختلالات_روانی_کودکان #عالیه_هیبتی#بیرجند
14 تیر 1399 14:23:18
2 بازدید
aliyeh.heybatii
. گاهی فقط گوش شنوای هم باشیم باورکنید همه مشکلات جهان معطل نصیحت های من وشما نیست بعضی سوال ها جواب نمیخواهد وبعضی اشکها بدون مقصر میریزند آدم ها گاهی دلشان میگیرد ،نه اینکه حتما مشکل بزرگی داشته باشند آدم ها از شنیده نشدن ها دلشان میگیرد باورت که کردند پناه می آورند، دردو دل میکنند واز زمین وزمان گله دارند بغض می کنند ،اشک میریزند ،حرف میزنند ،آرام می شوند به همین سادگی..... بیایید نظر ندهیم ،سرزنش نکنیم ،دنبال مجرم نباشیم وژست آدم های فهمیده وکامل را به خود نگیریم فقط گوش باشیم،گوشی شنوا برای حرف های مانده در گلوی یخ زده شان ..... خوب کردن حال دیگران فقط کمی درک میخواهد آدم ها انقدر هم سخت وپیچیده نیستند گاهی تمام مشکلاتشان با یک شنیدن ساده حل می شود ودنیای خسته شان جای زیبا تری می شود برای زیستن. . #اشک#گوش#زیستن #شادزیستن #زیستن_آگاهانه💎 #نصیحت #سرزنش_ممنوع⛔️
27 آذر 1398 04:03:38
37 بازدید
aliyeh.heybatii
. تو نمیتونی خلبان بشی خلبانی شغل خطرناکی هست! اصلا تو فرق بین سازه ها رو نمیدونی، چطور میخوای نوازنده پیانو بشی! اول یاد بگیر آروم بشینی بعد درباره دانشمند شدن حرف بزن! درخانواده ما کسی باغبان نمیشه! به نظر من باید وکیل یا یک دکتر عالی بشی! فضانورد خیلی خنده داره! چهارتا مسئله ریاضی رو نمیتونی حل کنی! والد عزیز،کودک شما سرشار از اعتماد به نفسه و فقط داشته ها، توانایی ها،فرصت های مقابل و ماجراجویی های پیش روش رو میبینه و خوب بودن دنیا وزندگی روکاملا باور داره، این وظیفه اصلی مااست که ظرفیت درونی اون روبرای درگیر شدن با زندگی تقویت کنیم و بهش امید بدیم و خیلی زود حباب خیالش رو نشکونیم! باید به اون ها اجازه بدین که تا هروقت دوست دارن نقاشی کنن و نگران تصویر نهایی نباشن، ورزش کنن بدون اینکه به قهرمان شدن فکر کنن، به مدرسه برن و نگران نمره کم دردرسشون نباشن اگه اونها اسرار مارو برای نمره یا عملکرد خودشون ببینن کم کم علاقه شون روبرای یادگیری از دست می دن و فقط برای خوشحال کردن ماو نتیجه نهایی تلاش می کنن! اجازه بدین فرزندتو ن در تخیل خودش پرواز کنه و به او نگین که این فکر ها هیچ نتیجه ای براش نداره! از همین حالا شروع کنین! تربیت هوشیارانه تو هر مرحله ای از رشد کودک شروع بشه بهتر از اینه که هیچوقت اتفاق نیفته! توی هر فرصتی فرزندتون روتشویق کنین تا به صدای درونش گوش بده. عاشق یادگیری باشه و از مهارت آموزی لذت ببره عاقلانه خطر کنه و وقتی شکست خورد به خودش بخنده، اینجوری میتونیم به رشد خلاقیت واقعی درکودکمون کمک کنیم به تخیلات کودکت بال و پر بده بذار از این زندگی لذت ببره! #عالیه_هیبتی#هومن_هیبتی😉
20 بهمن 1398 18:38:47
1 بازدید
عالیه هیبتی
0
0
. یه جمله ی انرژی بخش برای مامان باباهایی که فرزند خوانده دارن بنویسید ❤️🙏 #فرزند_پروری #فرزند_خواندگی #عشق#ایثار#محبت#والدین_آگاه #تربیت_سالم #تربیت_فرزند #فرزند_پذیری #روانشناسی_کودک #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده