momidwifery
دنبال کننده
315
پست
311
مائده هراتی/ ماما اینجا همه مامان می شن و یه بارداری عالی رو تجربه می کنن
پست های مشابه
momidwifery
@momidwifery اگه تجربه زایمان داری چه طبیعی چه سزارین تو کامنتا برامون بنویس:😍👇 از زایمانت راضی بودی؟ اگه آره چرا؟ اگه نه چرا؟ برگردی عقب هم همین زایمان رو انتخاب میکنی؟👀 اگه تجربه زایمان نداری برامون بنویس: انتخابت برای زایمان طبیعیه یا سزارین؟ چرا؟🥰 هم زایمان طبیعی و هم سزارین در شرایط مختلف میتونن انتخاب درست یا غلطی باشن😊 زایمان طبیعی وقتی بهترین انتخابه که مادر و جنین هیچ مشکلی نداشته باشن و همه چیز طبیعی باشه❗ زایمان سزارین هم میتونه بهترین انتخاب باشه وقتیکه جنین یا مادر در خطرن یا امکان زایمان طبیعی وجود نداره❗ شاید شماهم زایمان طبیعی رو برای خودتون وحشتناک و بزرگ کرده باشین و فکر کنید دردش در برابر زایمان سزارین خیلی بیشتره دوست قشنگم، قبول دارم زایمان طبیعی درد خیلی داره اما کی گفته که زایمان سزارین بی درده؟ تفاوت زایمان طبیعی و سزارین اینه که زایمان طبیعی قبلش درد، زیاده اما بعد تولد نینی راحت میتونید بغلش کنید، بهش شیر بدین و بعد، کاراتونو به راحتی انجام بدین درحالیکه زایمان سزارین قبلش دردی وجود نداره اما بعد تولد نینی، به حدی زیاده که حتی نمیشه کارهای شخصی رو انجام داد یا راحت نینی رو بغل کرد😥 فقط درد نیست... تو زایمان سزارین شکمت دیر به حالت اول برمیگرده و جای بخیه روی شکمت میمونه شاید بگی زایمان طبیعی هم برش میخوره! باید بدونی که در زایمان طبیعی همه برش نمیخورن تازه اگه هم بخورن با بی حسیه و هیچ دردی رو متوجه نمیشین یه برش خیلی کوچیکه که راحت ترمیم میشه درحالیکه در سزارین ۷ لایه شکم باز میشه میدونستی همین باز شدن شکم میتونه باعث شه دچار چسبندگی بشی و برای بارداری های بعدت دچار مشکل بشی حتی بیهوشی سزارین میتونه باعث شه درد کمر تا مدت ها دست از سرت بر نداره🥲 یادت باشه خدا مسیر واژن رو برای خروج جنین تعبیه کرده و بنای خلقته با پیشرفت علم سزارین اومد تا در شرایطی که امکان زایمان طبیعی نیست به حفظ حیات مادر و جنین کمک کنه اما قرار نبود روش اصلی زایمان بشه! یادت باشه اگه سزارین رو به خاطر ترس از طبیعی انتخاب کردی ظلم بزرگی به خودت و کوچولوت کردی ولی اگه از سر آگاهی بوده انتخابت درسته هرکس مختاره برای بدن و فرزندش با آگاهی کامل تصمیم بگیره💜 من وظیفم آگاه کردن توئه هیچکس حق نداره تورو مجبور کنه🥰 #زایمان_طبیعی_بدون_درد #زایمان_طبیعی #زایمان_سزارین #زایمان_زودرس #زایمان_طبیعی_سزارین #طبیعی_یا_سزارین #زایمان_راحت #زایمان_آسان #عوارض_سزارین_و_بیهوشی ##سزارین_اورژانسی #سزارین_انتخابی #سزارین_سلامت #سزارین_کودک_مادر
06 تیر 1401 16:59:44
887 بازدید
momidwifery
سلااممم دوستای خوشگلم😍🤩 چطورین؟؟ این پست هم برا کسایی که دائم نگرانن نکنه قاعدگیشون نرمال نباشه!☺️ اول اسلایدارو بخون بعد بیا اینجا😌 تا ببینیم 🌸چرا قاعدگی عقب میفته؟! 💕نوجوانان تو سال های اول پریود شدن، معمولا پریود های نامنظم دارند که تا دو سال طبیعیه. 💕و یا شاید تو اون ماه خیلی استرس داشتین! 💕شایدم خبری از یه مهمون کوچولوعه🤭 🌸 حالا ببینیم کی قاعدگی نامنظمه؟ اگه چند روز، عقب یا جلو بیفته بهش نمیگیم نامنظم! اگه از شروع یه پریود تا شروع پریود بعد کمتر از ۲۱ روز و یا بیشتر از ۳۵ روز بشه قاعدگی نامنظم دارین🎈 حالا نوبت توئه😁 این پستو لایک کن و برای دوستات بفرست تا با ویژگی های قاعدگی طبیعی اشنا بشن🥰 اگه سوالی داری زیر همین پست بپرس مطمئن باش جوابشو میگیری😉 یادت نره مراقب خودت باشی😍 #قاعدگی_طبیعی #پریود_نامنظم #پریود_منظم #عقب_افتادن_پریود #سیکل_قاعدگی #مامایی #نامنظمی_قاعدگی #خونریزی_قاعدگی #رنگ_خون_پریود #پریود_نشدن #کاپ_قاعدگی #سندرم_پیش_قاعدگی #قاعدگی_شدید #درد_پریود #normalperiod
14 فروردین 1400 15:54:48
25 بازدید
momidwifery
. خیلی از مامانای قشنگمون بعد به دنیا اومدن کوچولوشون این علائم رو تجربه میکنن... شما کدوم یکی از این علائمو داشتین؟🤔 مرسی از حمایت همیشگیتون دوستای قشنگم💜 #بعد_زایمان #دوره_نفاس #زایمان_با_آگاهی #ریزش_مو_بعد_از_زایمان #زایمان_شیرین #افسردگی_بعد_از_زایمان #زایمان_اسان #افسردگی_بعد_زایمان #تولد_فرزند #دوران_شیردهی #شیردهی_مادر #مادر_اگاه #نوزاد_نارس #نوزاد_شیر_خوار #زایمان_بی_درد #خونریزی_بعد_از_زایمان #احتقان_پستان #ترشح_شیر #زخم_نوک_سینه #شیردهی_موفق #یبوست_بارداری #نوزادشیرخوار
02 آذر 1400 17:57:30
247 بازدید
momidwifery
. سلامممم😍 حال و احوالتون؟ امیدوارم هرجا که هستید عالی باشید💕 خب طبق خواسته خودتون قراره در پستهای متوالی روشهای مختلف جلوگیری از بارداری رو نقد کنیم مکانیسم، مزایا،معایب، و میزان شکست رو بررسی میکنیم پس اسلایدها رو ورق بزن و بهم نظرتو در مورد این روش بگو☺️ اگه سوالی داری حتما بپرس مطمئن باش جواب میدم🧡 اگه میخوای بقیه پستها بهت نشون داده بشه لایک کن و برای دوستات بفرست😍 #جلوگیری_از_بارداری #جلوگیری_طبیعی #پیشگیری_از_بارداری #پیشگیری_طبیعی #قرص_ضدبارداری #رابطه_جنسی_ایمن #روش_جلوگیری_از_بارداری #آی_یو_دی #بارداری_آگاهانه #ازدواج_آگاهانه #رابطه_زناشویی_سالم #ضدبارداری #روش_پیشگیری_از_بارداری #باردارنشدن #استرس_بارداری #قرص_اورژانسی #تست_بارداری #زن_آگاه #شروع_رابطه
30 تیر 1400 17:06:25
4 بازدید
momidwifery
. مادر شدن حس عجیبیه پذیرفتن چندین مسئولیت که باید در هرکدوم برنده باشی... طبیعیه که خیلی وقتها خسته شی حس کنی دیگه نمیتونی ادامه بدی دلت برای بیمسئولیت بودن تنگ بشه اما مطمئن باشقدرت یک زن اونقدر زیاده که از پس تمام سختیها بربیاد و قطعا خدا مثل همیشه تو این راه کمکت میکنه🌸 شما چه ناگفتههایی دارین؟ مثل همیشه نظرات قشنگتون رو با ما به اشتراک بذارید💕 پ.ن: ترجمه توسط خودم💜 #زن_بودن #فرزندپروری_سالم #مادر_شدن #عوارض_بعد_از_زایمان #سختی_مادری #افسردگی_بعد_از_زایمان #مادر_فرزندی #مادر_آگاه #زایمان_راحت #بعد_از_زایمان #بارداری_زایمان #زایمان_راحت #زن_قدرتمند
23 تیر 1400 17:19:44
116 بازدید
momidwifery
. سلام سلام🙋♀ چطورین؟!😍 این پست فقط برای آگاهی دادن به شماست پس لطفا اگه قصد بارداری داری یا بارداری، آرامش داشته باش و افکار منفی رو از ذهنت بیرون کن😌 تو این پست مهم ترین عوامل خطری که میتونه احتمال سقط رو افزایش بده بررسی کردیم سایر عواملی که میتونه نقش داشته باشه: 🌸اعمال جراحی در حاملگی 🌸سرطان و استفاده از پرتوتابی 🌸عوامل شغلی و محیطی(برخورد با یک سری عوامل سمی) 🌸مصرف موادی که میتونند منجر به سقط در سه ماهه اول بشن مثل زعفران بیش از حد 🌸مشکلات رحم 🌸استفاده از برخی از داروها 🌸مشکلات ژنتیکی 🌸انجام تستهای تشخیصی مثل آمنیوسنتز تا حالا تجربه سقط داشتی؟ میدونی علتش چی بوده؟ مثل همیشه با لایک و کامنتت خوشحالم کن😍 #سقط_درمانی #سقط_مکرر #حاملگی_ناخواسته #سقط_مکرر_جنین #آمنیوسنتز #اختلالات_کروموزومی #مرگ_جنین #سن_مادر #سن_حاملگی #دیابت_بارداری #مشکلات_رحم #بارداری_پرخطر #سقط_جنین #علت_سقط #مشاوره_مامایی #دانشجوی_مامایی #تقویت_اسپرم #جنین_سالم #باردارنشدن
20 تیر 1400 16:47:06
461 بازدید
مائده
0
23
شیو مو در بارداری
این نکته رو یادت باشه که اگه تا به حال از نوره استفاده نکردی اول روی دستت امتحان کن اگه حساسیت ندادی بعد استفاده کن بیشتر از چند دقیقه هم روی پوست نباشه که دچار سوختگی نشی پوست هم حتما خشک باشه شما از چه روشی برای اصلاح موی زائد در بارداری استفاده میکنین؟🥰 پست های دیگه رو هم ببین که خیلی کاربردیه😇 @momidwifery @momidwifery #شیو_مو #بارداری_هفته_به_هفته #اصلاح_مو #موی_زائد_در_بارداری #جنین_هفته_به_هفته #اپیلاسیون_در_بارداری #واجبی #نوره