mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
✋🏻سلام روزتون به خير و خوشي😍😍 اين هم ي سوپ خوشمزه و مقوي پرفيبر واسه بچه هايي كه يبوست دارن😋😋 💠سوپ عدس(+٧)♨️ جو:١/٥قاشق غذاخوري گوشت چرخ كرده:٤٠گرم ورميشل يا ماكاروني:١قاشق غذاخوري عدس:١/٥قاشق غذاخوري هويج:نصف عدد كدو:نصف عدد ✅عدس،گوشت،هويج و كدو رو بزاريد با ي ليوان آب بپزه وقتي كه تقريبا پخت جو و ورميشل رو بهش اضافه كنيد و بزاريد تا آبش كم بشه و غلظتش هر اندازه كه دوست داشتيد برسه. 💯با چند قطره ليمو ترش عالي ميشه😋😋 ❌نكته: ➖از همه مدل جو ميتونيد استفاده كنيد. ➖از هشت ماهگي بجاي حو ميتونيد گندم بريزيد. ➖بجاي گوشت چرخ كرده مي تونيد از گوشت خورشتي يا مرغ هم استفاده كنيد. ➖براي مقوي تر شدن ميتونيد از عصاره قلم يا پاي مرغ يا سويق خانگي استفاده كنيد(هايلايت خودت درست كن آموزش هر سه تاش هست) ➖قبلا ي مدل سوپ عدس گذاشتم اين مدل ديگه به همين خاطر شده شماره٢😅😀(هايلايت غذاي+٨ گذاشتمش) اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذای_خانگی #غذای_کودک #غذای_کمکی #سوپ_کودک #وزنگیری_کودک
28 تیر 1400 08:57:14
301 بازدید
mama_jaann
✅اگر کودکشما با وجود داشتن تب همچنان به خوبی غذا میخورد،می خوابد و بازی می کند به احتمال زیاد نیاز به درمانی دارویی برای کاهش تب ندارد. ✅برای کاهش دمای بدن کودک هنگامتب می توان کودک را تن شویه کرد. در این روش هدف کاهش دمای مرکزی بدن است. 🔶ابتدا پارچه های تمیزی را با آب ولرم خیس نموده وپس از گرفتن آب اضافی آن را زیر بغل،روی سینه وکشاله ران میگذاریم وهر پانزده تا بیست دقیقه این کار را تاکاهش تب ادامه می دهیم.اگر این کار صحیح انجامشودباعثکاهش تب به میزان یک تا دو درجه می شود. ⚠️در صورت بروز لرز،باید موقتا تن شویه را قطع نموده و ۱۰دقیقه پس از قطع لرز مجددا تن شویه را شروع نمود. ⛔️باید توجه داشت که استفاده از آب سرد،مخلوط آب والکل،آب ونمک،غوطه وری در آب سردیا دوش سرد برای کنترل تب همگی خطرناک بوده و توصیه نمی شود. ❌وقتی تب خیلی بالاست و با تن شویه پایین نمیاید یا در کودکانی که تب بالا برای انها خطرناک است بهتر است از هر دو روش دارویی و غیر دارویی به صورت همزمان استفاده شود. 🟢سایر روش های خانگی یا غیر دارویی صحیح کنترل تب درکودکان شامل موارد زیر است:👇🏻 ۱)تغذیه مناسب وبا مایعات فراوان(شیرمادر یا شیرخشک در شیرخواران)آب،شیر،سوپ،دوغ،ابمیوه خانگی ۲)لباس راحت وخنک ۳)دمای معتدل محیط ۴)استراحت همگی موارد فوق در پایین اوردن تب کودک و بهبودعمومی وی موثرند. اگه واست مفيد بود لا. يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 @mama_jaann @mama_jaann #تب #كروناويروس #تب_كودك #درمان_تب #درمان_خانگي #تغذيه_كودك #كرونا_كودكان #غذاي_كودك
03 فروردین 1401 19:44:28
259 بازدید
mama_jaann
سلام از اونجایی که دیدم خیلی از مامانا غذای کمکی رو با بیسکوئیت شروع می کنن تصمیم گرفتم این پست رو بزارم تا ببینید بیسکوییت مادر چی داره،چی نداره!!!!✳️ 💯بیسکوئیت ها هیچ ارزش غذایی ندارن و فقط شکم بچه ها رو پر میکنن و هیچ ماده ی مغذی در اون وعده دریافت نمی کنن و این خیلی بده⛔️❌ ⛔️چون چربی و قند بالایی دارن تا چند ساعت بچه رو سیر نگه میدارن.😪 ❌پس لطفا از مصرف بیسکوئیت با شیر در وعده صبحانه و میانوعده ها خودداری کنید.❌ ✅اگر تا امروز این کار رو انجام میدادید از همین لحظه هرچی بیسکوئیت دارید کنار بزارید و رو بیارید به سمت غذاهای خانگیِ مامانپز😋😋😋 ومیان وعده ها تازه وخوشمزه😍😍 اگر از اکسپلور و هشتک پست ماماجان رومیبینی حتما پیج ما رو فالو کنید😍😍 @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_سالم #بيسكوييت #رشد_کودک #غذاي_كودك #تغذيه_كودكان #غذاي_كمكي_كودك
12 بهمن 1400 18:59:53
176 بازدید
mama_jaann
سلام ✋🏻 شبتون بخير و نيكي🌝🥀 اين هم چندتا ميوه خوشمزه و پركالري واسه كوچولوهايي كه وزنشون كمه يا به اصطلاح لاغر هستن.🥰 ميوه ها رو ميتونيد همينطوري به عنوان ميانوعده بديد يا اينكه به صورت پوره يا مخلوط با فرني و يا شير به كوچولوهاتون بديد تا نوش جان كنند😋😇 ✅در مصرف ميوه هاي خشك هم زياده روي نكنيد چون هميشه خوراكي تازه ي چيز ديگه ست.و ميوه هاي خشك هميشه كالري بالايي دارن😊 آبميوه توصيه نميشه مخصوصا براي كودكان زير يكسال چون هم قند زيادي داره وهم اينكه سيري طولاني و كاذب مياره.🤓 اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #وزنگيري_كودك #غذاي_كودك #تغذيه_كودك #كودك_شاد #كودكان #كودك_خلاق
03 شهریور 1400 16:28:40
98 بازدید
mama_jaann
*سن دندان درآوردن نوزادان* لثه کودکان از سن سه ماهگی شروع به خارش می کند و آنها دچار ریزش آب دهان می شوند اما این علائم ممکن است ناشی از ریفلاکس بیولوژیک باشد . اولین دندان نوزادان معمولا در 7 ماهگی می روید اما این رویش ممکن است از 4 ماهگی تا 13 ماهگی به طول انجامد. *علت دیر دندان در آوردن در کودکان* +عوامل ارثی دیر دندان درآوردن معمولا ارثی است و ممکن است از هر دو طرف از خانواده به ارث برسد. بنابراین، اگر هر یک از والدین دیر دندان در آورده باشند احتمال دارد فرزند آن ها نیز این مشکل را داشته باشد. +تغذیه ضعیف تغذیه نامناسب باعث دیر دندان درآوردن می شود. نوزادانی که تغذیه شان از شیر مادر ناکافی است و مکمل کم از شیرخشک دریافت می کنند ممکن است دیر دندان در آورند این کودکان از باقی کودک ها ضعیف تر، کوچکتر و کم وزن تر هستند. +کمبود ویتامین D کمبود ویتامین و یا مواد معدنی، به ویژه ویتامین D و کلسیم، منجر به دیر دندان در آوردن می شود. +کم کاری تیروئید کم کاری تیروئید نیز می تواند سبب دیر دندان درآوردن کودک شود. علائم کم کاری تیروئید در کودکان تاخیر در راه رفتن، تاخیر در صحبت کردن، اضافه وزن و دیر دندادن در آوردن است. •نگران دیر درآوردن دندان در کودکتان نباشید تا 13 ماهگی برای دندان درآوردن فرصت دارند پس دیر دندان درآوردن نوزاد نباید پدر و مادر را نگران کند. *چه زمانی نیاز است به پزشک مراجعه شود؟* اگر کودک شما 13 ماه دارد و هنوز دندان در نیاورده است و تاخیر در دندان درآوردن موروثی نیست می توانید به متخصص اطفال مراجعه کنید تا او تعیین کند مشکل تاخیر در دندان در آوردن به علت تغذیه نامناسب، کم کاری تیروئید و یا عوامل دیگر است. اگر کودک شما در 18 ماهگی هنوز دندان در نیاورده باشد به نزد یک دندانپزشک اطفال بروید. کودکان بعد از این سن باید چک آپ شوند و در صورت لزوم از دهانشان عکس برداری شود تا مشخص شود که جوانه دندان دارند یا نه. #دندان #رویش #مسواک #نوزادان #دندانپزشک #خنده_ #کودک_من #غذای_کمکی #ماهگرد_كودك #وراثت #تغذیه_سالم
10 مهر 1399 13:58:00
110 بازدید
mama_jaann
سلام 💐 این هم پست جدا کردن اتاق کودک که بعد از پست قبلی که درباره خواب کودک بود خیلی سوال کرده بودید.🤗 ⭐️اسلایدها رو با دقت بخونید و با صبر و آرامش بهش عمل کنید.🌿 🌸اجباری در جدا کردن اتاق کودک نیست اما اول برای راحتی کودک و بعد خود شما بهتره زیر دوسال حداکثر جای خواب جدا بشه.چون در سن بالاتر وابستگی بیشتر میشه و جداکردن سخت😩 ✅تجربه خودم:من حدود ۷ماهگی شیر شب محمد به یک وعده رسید ومن هم اتاقش رو جدا کردم ،شب هایی که جایی هستیم و محمد پیش من میخوابه نه کودک خواب راحت و با کیفیتی داره نه من🥴 این پست رو واسه مادران بچه دار و مادران باردار(واسه برنامه ریزی آینده😉) بفرست تا کمکشون کنی🍂🍁 🌟اگر از اکسپلور میای خوشحال میشم پیج م رو دنبال کنی🥰 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann امیدوارم که به دردت بخوره🌤🌈 #خواب_کودک #بد_خوابی_کودکان #تغذیه_کودک #غذای_کودک
12 مهر 1400 10:07:56
306 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
4
سلام ماماناي گل امروز اومدم با ي سوپ به طعم زمستان و عاليه واسه وزنگيري و هنگام سرماخوردگي👌🏻عالي واسه شبهاي زمستان😋😋 خوشگلا چرا لا..يك نميكنيد انرژي ندارم ديگه پست بزارم🥺 حتما سي..وش كن كه بعدا هم خواستي زود پيداش كني🤓 ✅سوپ گوشت و شلغم معجزه درمان سرماخوردگي(+٨) هويج:نصف يك عدد🥕 سيب زميني:نصف دونه كوچولو🥔 شلغم:٢عدد كوچك عدس:١قاشق غذا خوري برنج:نصف قاشق غذا خوري🍚 ورميشل:به اندازه دلخواه🍜 عصاره قلم:١قالب گوشت:٢تكه خورشتي كوچك🥩 ♨️اول سيب زميني،هويج،شلغم،عدس ،گوشت وعصاره با ي ليوان آب ريختم داخل زودپز و گذاشتم تا خوب بپزه و قتي كه پخت برنج خيس كرده رو با ورميشل بهش اضافه كردم و گذاشتم تا جا بيفته.سوپ شما اماده ست👌🏻 نوش جان😘❤️ نكته:👇🏻 ١-ميتونيد به سوپتون دال عدس يا ماش هم اضافه كنيد. ٢-از سبزيجاتي مثل جعفري،گشنيز و شويد هم ميشه استفاده كرد. ٣-لطفا غذاهايي كه گوشت دارن رو به خوبي بپزيد طوري كه وقتي چنگال ميكشيد له بشه. ٤-اگه ميخوايد كالري غذا بيشتر بشه و وزنگيري بهتري داشته باشه ميتونيد كره بهش اضافه كنيد. اگر از اكسپلور ميايد لطفا پيج ما رو دنبال كنيد😍😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #سوپ_كودك #سوپ #غذاي_سالم #غذاي_كودك #غذاي_كمكي_كودك #سرماخوردگی #كرونا