mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام مهربونا ممنون كه هميشه ازم حمايت ميكنيد😍😘 امشب غذاي اصلي يا حتي ميشه گفت ي ميان وعده اوردم واستون كه خيلي هيجان انگيز و خوشمزه ست🥰😋 ✳️فرني كدو حلوايي(+٦) آرد برنج:١قاشق غذاخوري كدو حلوايي:يك تكه كوچك آبگوشت يا آب مرغ:نصف استكان كره:١٥گرم پوست كدو ها رو بگيريد و بزاريد تا با آب بپزه.بعد از پخت خوب له كنيد(ميكسر يا چنگال).آردبرنج و داخل آب گوشت يا آب ساده سرد حل كنيد بعد كدو ها رو بهش اضافه كنيد و مرتب هم بزيند تا ته نگيره وقتي به غلظت دلخواه تون رسيد كره رو اضافه كنيد و از حرارت برداريد. اگه كدو حلوايي تون خيلي شيرين نيست ميتونيد ي تكه نبات داخل ش بندازيد تا شيرين بشه.😋😀 ✅آرد برنج خانگي هم كه قبلا بهتون ياد دادم اگه نديدي هايلايت غذاي ٦ماهگي رو ببين.💯 خيلي لطيف و خوشمزه و مقوي ميشه👍🏻💪🏻نوش جان🌹🌹 #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_كودك #فرني #كدوحلوايي #غذاي_خانگي #غذاي_بچه @mama_jaann
18 بهمن 1399 17:07:05
473 بازدید
mama_jaann
سلام ظهرتون بخیر✋🏻☀️🌤 امروز دستور ی سوپ عالی وخوشمزه آوردم که مناسبه واسه تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از سرماخوردگی😍😍 سوپ مرغ و شلغم(+۸) شلغم:۱عددکوچک سیب زمینی:۱عدد کوچک🥔 پوره گوجه فرنگی:۲قاشق غذاخوری🍅 لوبیا سیز خردشده:۱قاشق غذاخوری هویج:نصف عدد🥕 مرغ:۲۰گرم🍗 گندم:۲قاشق غذاخوری کره:۲۰گرم🧈 سویق خانگی:۱قاشق غذاخوری(آموزشش توپیج هست) ✅همه مواد رو به جز گندم با یک ونیم لیوان آب بزارید تا خوب بپزه👌🏻بعد از پخت گندم رو بهش اضافه کنید و بزارید تا بپزه و جا بیفته،۵دقیقه آخر سویق رو اضافه کنید.سوپ شما آماده ست 🥰😍نوش جان😎 1️⃣میتونید از عصاره قلم استفاده کنید.💪🏻 2️⃣آخر پخت میتونیدکمی جعفری ☘️خردشده بهش اضافه کنید. 3️⃣با چند قطره لیموترش خیلی خوب میشه.👌🏻 4️⃣میتونید بجای گندم از جو استفاده کنید. ✅اگر از اکسپلور پیج ما رو می بینی ی سر به پیج مون بزن😍😍🥰 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #تغذيه_سالم #تغذيه_كودك #غذاي_كودك #سرماخوردگی_کودکان #وزنگیری_کودک #رشد_كودك #غذاي_كمكي
20 دی 1400 10:05:19
353 بازدید
mama_jaann
سلام مامانا ✋🏻 🧴این هم چندتا کرم مرطوب کننده ایرانی مناسب کودکان با پوست خشک یا اگزما 🧸🎈 🌺این کرم ها رو میتونید صبح و شب به دست و صورت کوچولوهاتون بزنید و به آرامی ماساژ بدید مخصوصا بعد از حمام بهتره از مرطوب کننده ها برای فسقلی ها استفاده کنیم.🛀 🌻کوچولوهایی که اگزمادارن مرتب باید از مرطوب کننده استفاده کنند و هیچ زمان پوست شون بدون کرم نباشه(گاهی باید ۲۰مرتبه در روز کرم بزنن) ⛈⛄️با سرد شدن هوا نیاز به استفاده از مربوط کننده ها بیشتر میشه پس حواستون باشه که ی کرم خوب میتونه خیلی کمککننده باشه.🌟 🍀من خودم از مدل ایروکس استفاده می کنم و راضی هستم👍🏻😍 شما از چه مارکی برای مرطوب کننده استفاده می کنید؟؟⁉️ اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #کودک #تغذیه_کودک #پماد_کودک
10 مرداد 1400 16:15:03
158 بازدید
mama_jaann
سلام سلام این پست جنجالی که میدونم خیلی ها دنبالش بودند. پس حتما س.ی.و و لا..یک کن تا یادت نرفته🥰🥰😎 ✅یک نکته 1️⃣ مهم اینکه معیار ما برای سالم بودن کودک تپل بودن او نیست همین که نمودارش خوب باشه و وزن نرمالی داشته باشه یعنی خدا رو شکر همه چیز خوبه😍😍 ✅ نکته 2️⃣ این پست بیشتر واسه مامانایی گذاشتم که کوچولوشون کمبود وزن داره و نمودارش خیلی جالب نیست🙄 ✅ نکته 3️⃣ بعدی اینکه اگه کوچولوتون خوب غذا میخوره و شما هم تمام این موارد رو رعایت می کنید و از نظر پزشکی هیچ مشکلی نداره پس امکان داره کم وزنی کوچولوتون زمینه ارثی داشته باشه و از شما یا باباش به ارث برده باشه 🥰🥰 ✅ نکته 4️⃣ درباره انتخاب مولتی ویتامین هم که پست قبلی راهنمایی کردم🥳 😎 ✅یکی از علل وزن نگرفتن بچه ها هممیتونه رفلاکس باشه که حتما باید به پزشک مراجعه کنید👌🏻 ✅ ممنون که پیج ما رو میبینی و دنبالش می کنی😘😘😘 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #كودك #كودكباهوش #كودك_تپل #تغذیه_کودک #غذای_کودک #وزنگیری_کودک #وزنگیری_نوزاد
17 دی 1400 19:41:19
222 بازدید
mama_jaann
سلام شب خوش✋🏻 لا..يك و ذخيره اين پست ٢تا جا..يزه داره🥳🥳🥳🥳 اگه دوست دارید بچه خوشبخت داشته باشید و احساس آرامش داشته باشه حتما این پست رو بخونید و واسه کسایی که دوستشون دارید بفرستید😍😍😍 کاش همه بچه های دنیا خوش بخت باشن و احساس امنیت کنن😌😌 شما چه مواردی رو به این پست اضافه می کنید؟؟🤩🤩 ممنون که پیج ما رو دنبال می کنید🥰🥰 @mama_jaann @mama_jaann #بچه_خوشبخت #آرامش #کودک #مهربانی
07 دی 1400 17:34:14
119 بازدید
mama_jaann
سلام ماماناي گل امروز اومدم با ي سوپ به طعم پاييز و عاليه واسه وزنگيري👌🏻 خوشگلا چرا لايك نميكنيد انرژي ندارم ديگه پست بزارم🥺 حتما سيوش كن كه بعدا هم خواستي زود پيداش كني🤓و سريع بفرست به يه دوست كه اونم درست كنه😍🥰 سوپ گوشت و شلغم(+٨) هويج:نصف يك عدد سيب زميني:ي دونه كوچولو شلغم:٢عدد كوچك عدس:١/٥قاشق غذا خوري برنج:١قاشق غذا خوري ورميشل:به اندازه دلخواه عصاره قلم:١قالب گوشت:٢تكه خورشتي اول سيب زميني،هويج،شلغم،عدس ،گوشت وعصاره با ي ليوان آب ريختم داخل زودپز و گذاشتم تا خوب بپزه و قتي كه پخت برنج خيس كرده رو با ورميشل بهش اضافه كردم و گذاشتم تا جا بيفته.سوپ شما اماده ست👌🏻نوش جان😘❤️ نكته:👇🏻 ١-ميتونيد به سوپتون دال عدس يا ماش هم اضافه كنيد. ٢-از سبزيجاتي مثل جعفري،گشنيز و شويد هم ميشه استفاده كرد. ٣-لطفا غذاهايي كه گوشت دارن رو به خوبي بپزيد طوري كه وقتي چنگال ميكشيد له بشه. ٤-از ١٠ماهگي ميتونيد كمي زردچوبه هم به سوپ كودك بزنيد. ٤-اگه ميخوايد كالري غذا بيشتر بشه و وزنگيري بهتري داشته باشه ميتونيد كره بهش اضافه كنيد. #سوپ_كودك #سوپ_گوشت #شلغم #غذاي_كودك #غذاي_كمكي #سوپ_كودك_سوپ_مقوي @mama_jaann
08 آذر 1399 17:11:11
102 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
3
روزتون بخير مامانا🌿 🌾اينم ي غذاي فوري فوتي و خوشمزه واسه مامانايي كه خيلي سرشون شلوغه و نميدونن چي درست كنن🤩🥳 پاستا ٣سوته(+٨)🤗 گوشت چرخ كرده:۵٠گرم پاستا:٧٠گرم پوره گوجه يا رب خانگي:١-٢قاشق غذا خوري پیاز و فلفل دلمه:به میزان دلخواه پنیر پیتزا:درصورت تمایل بعد از یکسالگی ✅طرز تهیه رو در پست به صورت اسلایدی گذاشتم تا راحتتر باشه واستون😇🥰 ورق بزنيد😋 🌿از طعمش نگم براتون كه عاشقش ميشيد🤤😋 🌦نكات مهم: 🍂از ادويه هاي ديگه مثل پودر سير و آويشن در خد كم ميتونيد استفاده كنيد. 🍁پنير پيتزا براي افزايش كالري غذا واسه كودكان كم وزن ميتونه گاهي استفاده (نه زیاد)بشه. 🍂زير يكسال از پوره گوجه با رب هاي خانگي استفاده كنيد. 🍁پاستا ي غذاي انگشتي باحاله كه همه بچه ها عاشق ش ميشن🤤 🌟اگر از اکسپلور میای خوشحال میشم پیج م رو دنبال کنی🥰 @mama_jaann @mama_jaann امیدوارم که به دردت بخوره🌤🌈 #كودك #غذاي_كودك #كودك_شاد #تغذیه_کودک #تغذیه_کودک_بدغذا