mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام✋🏻كپشن مهم💯 ✅اکثر والدین دوست دارند فرزند قد بلندی داشته باشنداما توجه به این نکته: که قد صفتی است که توسط ژن های 🧬به ارثرسیده از والدین و حتی ژن های قبل تر (پدربزرگ و مادربزرگ)بیان می شود. 🔸نقش تغذیه بر رشد و نموکودک: +استفاده از اصول تغذیه ای صحیح بر سلامت قدی کودک تاثیر مستقیم دارد.پس اگر کودک برنامه غذایی با کیفیتی نداشته باشد به طول قدی لازم(حداکثر قدی که در ژن آن کودک ثبت شده)نمی رسد.❌ ⁉️از چه زمانی باید مراقب تغذیه کودک بود؟ ۱-مراقبت از دوران جنینی آغاز می شود🤰🏻 ۲-صفر تا۲سالگی هم محدوده سنی مهمی برای رشد کودک محسوب می شود.👶🏻 ۳-محدوده ۴-۶سالگی هم در برهه ی زمانی خاصی رشد کودکان افزایش می یابد.👦🏻🧒🏻 ✳️در آخر اینکه خواب کافی و استراحت😴،زندگی در مناطق با ارتفاع کم 🏕وبهبود شرایط اجتماعی-اقتصادی 💰نیز بر افزایش قد کودکتاثیر بسزایی دارد. اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #قد_کودک #افزایش_قد #تغذیه_کودک #غذای_کودک
03 اردیبهشت 1401 18:39:27
391 بازدید
mama_jaann
سلام ماماناي گل 🌹اميدوارم عصر پاييزي خوبي داشته باشيد🥰 امروز اومدم با يه غذاي خوشمزه و ساده واسه كوچولوهاي نازنين😉پست رو سيو كن كه واسه روزاي شلوغ خيلي كارايي داره و بفرست واسه اونايي كه سرشون شلوغه😍😅 سوپ مرغ(+٦) مرغ برنج سيب زميني هويج جعفري يا گشنيز اول مرغ،سيب زميني،هويج رو با ي ليوان آب گذاشتم خوب بپزه وقتي پخت برنج خيس شده رو بهش اضافه كردم بعد از اينكه برنج پخت و لعاب انداخت ٢٠دقيقه آخر جعفري رو بهش اضافه كنيدو تماااام👍🏻.با چند قطره ليمو ترش عالي ميشه👌🏻🥰 نوش جان😘😘 پ ن:بهتره واسه بچه هااز همون اول اصلا غذا رو ميكس نكنيد مواد رو رنده كنيد و بزاريد خوب بپزه و با پشت قاشق له كنيد و بهش بديد.اگه ميكس كرديد يواش يواش دور ميكسر رو كمتر كنيد تا به غذاي جامد عادت كنه🎈 #غذای_شش_ماهگی❤ #غذاي_كودك #بچه_داری #غذاي_كمكي #غذاي_كودك_ماماجان #وزنگیری_کودک #غذاي_خانگي#شروع_غذای_کمکی @mama_jaann
06 آبان 1399 11:26:59
593 بازدید
mama_jaann
✋🏻سلام مهربونا اينم از طرز تهيه حريره بادام كودك🤩ويديو آموزش پخت ش رو هم كه واستون گذاشتم(ورق بزنيد) ✳️بادام رو داخل ابجوش بريزيد ١٠دقيقه صبر كنيد و پوست ش رو جدا كنيدسپس با الك يا چاي صاف كن رنده كنيد تا خوب پودر بشه. ♨️ارد برنج (١قاشق مرباخوري)و بادام پودر شده (٣تا)را با يك فنجان آب مخلوط كنيد و روي حرارت كم قرار بديد و مرتب هم بزنيد تا ته نگيره بعد از حدود ١٠-١٥دقيقه كه پخت كره رو بهش اضافه كنيد و بزاريد به غلظت دلخواهتون(در حد ماست)برسه. ✅نكته:👇🏻 1️⃣اگه خواستيد ميتونيد بعد از پخت از روي شعله برداريد و كمي كه خنك شد يك پيمانه شير خشك (با١٥سي سي اب)يا شيرمادر بهش اضافه كنيد. 2️⃣به ازاي هر يك قاشق مربا خوري آرد برنج حدود ٣تا بادام بريزيد. 3️⃣اگه خواستيد حريره تون رو باشير درست كنيد فقط كافيه بجاي آب شيرپاستوريزه بريزيد. 4️⃣معمولا حريره بادام رو از هفته دوم شروع غذاي كمكي به كودك ميديم. 5️⃣بادام معمولا رفلاكس كودك را تشديد ميكنه پس بهتره در صورت تشديد رفلاكس بادام رو حذف كنيد. 🌹اگر از اكسپلور مياي حتما فا..لو كن اينجا قراره كلي چيز باهم ياد بگيريم😍🤩 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann 4-8-15-16-23-42 24:14 #غذاي_كمكي #كودك_سالم #غذاي_كودك #حريره_بادام #غذاي_شش_ماهگي
24 اسفند 1399 17:10:34
598 بازدید
mama_jaann
سلام سلام✋🏻 امشب ي غذا آوردم بمب انرژي🥰🤗سالم و ساده و مقوي❤️ديگه از غذا چي ميخواي؟؟🤔 🌈سالاد الويه (+٨)🥪 سينه مرغ:٥٠گرم🍗 سيب زميني:نصف عدد متوسط🥔 تخم مرغ:١عدد🥚 هويج:نصف عدد كوچك🥕 پياز:١عدد كوچك🧅 ♨️سينه مرغ،سيب زميني و هويج رو با پياز و ي كوچولو زردچوبه بزاريد خوب بپزه.تخم مرغ رو آبپز كنيد وسپس همه مواد رو به جز پیاز رنده كنيد و ٣قاشق غذاخوري از آب مرغ رو با چند قطره ليمو به مواد بزنيد و مواد رو با گوشتكوب بكوبيد، (اگه دوست داشته باشيد ميتونيد كمي ماست هم بهش بزنيد)بعد اونهارو ميتونيد گلوله هاي كوچك كنيد تا ي غذاي انگشتي خوشمزه و مقوي بشه واسه كوچولوهاي قشنگتون🥰👶🏻 ✅نكته: ➖اگه هنوز سفيده تخم مرغ رو به كودكتون نداديد وتست نكرديد مي تونيدفقط زرده رو رنده كنيد.اما سفيده هم واسه زير يكسال مجازه😍 ➖اگه كوچولوتون به تخم مرغ حساسيت داره يا به هيچ عنوان تخم مرغ نميخوره ميتونيد حذفش كنيد. 🎀كلي اموزش و مراقبت هاي كودك داخل پيج داريم حتما ي سر بزن🤩🤩 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كمكي_كودك #كيك_كودك #سالاد_كودك#غذاي_كودك #غذاي_انگشتي_كودك #تغذيه_كودك_نوپا
25 آبان 1400 17:48:07
213 بازدید
mama_jaann
سلام سلام همگي سلام😘💜 لطفا لا...يك وس..يو كنيد تا بريم سراغ دستور پخت😉😉 امشب غذاي اصلي يا حتي ميشه گفت ي ميان وعده اوردم كه خيلي باحال و خوشمزه ست اكثر بچه ها عاشق ش ميشن🥰😋 ✳️فرني كدو حلوايي(+٦) آرد برنج:١قاشق غذاخوري كدو حلوايي:يك تكه كوچك آبگوشت يا آب مرغ يا آب ساده:نصف استكان كره:١٥گرم 🌸پوست كدو ها رو بگيريد و بزاريد تا با آب بپزه.بعد از پخت خوب له كنيد(ميكسر يا چنگال).آردبرنج و داخل آب گوشت يا آب ساده سرد حل كنيد بعد كدو ها رو بهش اضافه كنيد و مرتب هم بزيند تا ته نگيره وقتي به غلظت دلخواه تون رسيد كره رو اضافه كنيد و از حرارت برداريد. اگه كدو حلوايي تون خيلي شيرين نيست براي بچه هاي بالاي يكسال ميتونيد ي تكه نبات داخل ش بندازيد تا شيرين بشه.😋😀 ✅آرد برنج خانگي هم كه قبلا بهتون ياد دادم اگه نديدي هايلايت غذاي ٦ماهگي رو ببين.💯 خيلي لطيف و خوشمزه و مقوي ميشه👍🏻💪🏻 نوش جان🌹🌹 كوچولوي شما كدو حلوايي دوست داره؟تو چه غذاهايي استفاده مي كنيد حتما واسم بنويسيد🤗🤗🤗 اينجا كلي چيز ياد ميگيري خوشحال ميشم پيج م رو دنبال كنيد🥰🌸 @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_سالم #غذاي_كمكي #فرني_آرد_برنج #فرني_كودك #تغذيه_كودك #تغذيه_بچه
10 آذر 1400 17:54:55
649 بازدید
mama_jaann
☀️ضدآفتاب مخصوص كودك از٦ماهگي به بالا مجاز است.زماني كه در طبيعت 🏞هستيد ضدآفتاب هر دو ساعت يكبار بايد تمديد بشه. 💯حتما از كلاه نقاب دار استفاده كنيد.🧢 براي تامين ويتامين دي مورد نياز بدن اگر فقط از نور افتاب استفاده كنيم قطعا ريسك سرطان پوست افزايش مي يابد پس ضد آفتاب ميزنيم🧴،زياد درمعرض آفتاب قرار نمي گيريم وقرص ويتامين دي مصرف مي كنيم😎👌🏻 ✅كودكان زير دوسال ⬅️روزانه٤٠٠واحد (قطره آد يا مولتي ويتامين كافيه) ✅بچه هاي ٢تا١٢سال ⬅️هر دوماه يك عدد پرل ۵۰ هزار واحدي ✅افراد بالاي ١٢سال ⬅️هر ماه يك عدد پرل ۵۰ هزار واحدي ❓پرل چیه؟ به کپسولی که داخلش مایع هست میگیم پرل مثل قرص ویتامین دی🤓🤩 ⁉️شما از ضدآفتاب استفاده می کنید؟ از کدوم برند راضی هستید؟ 😇لطفا با لا..یک هاتون ازم حمایت کنید تا انرژی بگیرم❤️ 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann @dr_zarifi #ضدآفتاب #مراقبت_پوست #پوست_کودک #غذای_کودک #مادر #کودک #ویتامینd
22 فروردین 1400 16:34:53
55 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
0
سلام مامانا شماچند سالگی مامان شدین؟به نظرتون سن خوبی بوده یانه؟؟ من خودم تولد۲۴سالگی استارت مادر شدنم خورد و در سن ۲۴سال و ۹ماه پسرم به دنیا اومد😍😍😍 #مادرانه❤️ #نوزاددختر #نوزادپسر #سن