پست های مشابه

keraamat_ir

🔻روش ارتباط با بچه های تجسمی فضایی . بعضی افراد تجسمی- فضایی هستند یعنی آنچه در ذهنشان وجود دارد را می‌توانند به عینیت تبدیل کنند. افرادی که هنرهای تجسمی، سفال و نقاشی انجام می‌دهند یا خیلی سریع پازل و لگو درست می‌کنند و کسانی که جهت یابی خوبی دارند، تجسمی- فضایی هستند. راه ارتباطی با این افراد این است که با آنها یک کار مشترک ساختنی انجام دهیم. مثلا با هم کاردستی درست کنیم، نقاشی بکشیم، دکوراسیون کلاس را با هم عوض کنیم، در خانه روی میز ناهارخوری، یک پازل بزرگ 500 تایی قرار دهیم و پدر و مادر و بچه‌ها هر دفعه از کنار آن رد می‌شوند بخشی از آن را درست کنند یا یک صندلی گوشه خانه باشد و هر کسی کار نجاری روی آن انجام دهد. . . . ⭕شما چه از چه روش‌هایی برای ارتباط با فرزندتون استفاده میکنید؟ . . . دکتر مهدی دوایی. پیوند مقدماتی. فنون ارتباط موثر. . 🔻ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است.🔻 . . . . . . . . #دوایی #ارتباط #رفیق #بازی #هنر #سفره #دورهمی #تجسمی #تعامل #خانواده #کرامت

05 اسفند 1400 16:09:18

0 بازدید

keraamat_ir

🔻اجازه بدیم بچه ها شکست رو تجربه کنن! . مسئولیت دادن به پسر بچه‌ها باعث می‌شود کم کم رفتار مردانه را یاد بگیرند و شکست خوردن را تجربه کنند. یکی از مشکلات بچه‌ها این است که چون مسئولیت پذیری را تجربه نمی‌کنند، در آینده به محض اینکه کاری خراب می‌شود، می‌خواهند آن را کنار بگذارند. به همین دلیل مسئولیت پذیری باید در توان بچه، اما کمی بیشتر باشد. مثل ورزشهای رزمی که گفته می‌شود کمی درد کشیدن، موجب ساختن بدن می‌شود. بنابراین باید کارهایی که احتمال می‌دهیم بچه خراب می‌کند هم به آنها بدهیم تا حدی که کمی درد بکشد. البته نه کارهایی که اگر خراب شد نتواند هیچ کس نتواند آن را جمع کند. . . . ⭕شما چقدر به این نکته توجه میکنید؟ و چه تجربه ای از دوران نوجوانیتون دارید؟ . . . 🔖دکتر سجاد مهدی زاده . . . . . . #مهدی_زاده #پسر #دختر #مادر #کار #مسئولیت #انتخاب #اراده #قدرت #تربیت

24 دی 1400 16:28:17

0 بازدید

keraamat_ir

🔻دوپینگ برای تربیت! . 🔖استاد ماندگاری 📚دوره کرامت ۱ . 💬نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید. . . . . . . . . . . . . #استاد_ماندگاری #کرامت #تربیت #کودک #والدین_آگاه #مربی #نماز #خدا #مسجد #مشاوره #مشاور #آموزش #آموزشی #دوره_آموزشی #آموزش_مجازی #آموزش_رایگان #سخنرانی #کلاس_مجازی #نوجوان #پیامبر #مرکز_مشاوره #شهدا

06 تیر 1400 17:00:43

0 بازدید

keraamat_ir

. 📍درس بخونیم که چی بشه؟ فرض کنید، من دارم راه می‌روم یا غذا می‌خورم. این کار خوب است یا نه؟ برای یافتن پاسخ این سوالات و سوالات دیگری مانند اینکه، درس می‌خوانم، دانشگاه می‌روم، می‌خوابم و حتی نماز می‌خوانم باید از خود بپرسیم، «که چی بشه؟» یعنی هدفمان از انجام این کارها چیست؟ اما یک جایی به این می‌رسیم که دیگر جا ندارد بپرسیم که چی بشه و آنجا خداست. چون خدا خودش اول و آخر است. مثل آب که خیسی جزئی از وجودش است، خداوند هم ذاتا غایت است. اگر برای انجام کاری، آنقدر رفتیم تا رسیدیم به خداوند، آن کار خوب است و همه کارهای قبلی هم خوب می‌شود. اما ما معمولا به جایی می‌رسیم که دیگر هدفی نداریم جز اینکه بگوییم دلم خواست! هدف آخر ما هر چه بود، آن خدای ماست. حال گاهی خدای انسان، خدای حقیقی است و گاهی خداهای خود ساخته. 🔖دکتر صداقت زاده. ⛔️ مهلت ثبت نام: ۱۸خرداد 🗓 زمان: ۵شنبه ها، ساعت ۸ تا ۱۲ 📌 مکان: شهرک قدس، هرمزان، آمفی تئاتر دبیرستان دخترانه امام صادق (ع) ⭕ هزینه دوره ۳۴۰ تومان 🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت نام در www.keraamat.ir 📌ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. #دکتر_صداقت_زاده #هدف #درس #خدا #حقیقت #خود_ساخته #غذا #خیس #آب #غایت #دانشگاه

17 خرداد 1401 14:46:11

2 بازدید

keraamat_ir

🔻ما معمولا چگونه حضرت زینب (س) را توصیف می‌کنیم؟ آیا ایشان خانمی بودند که خیلی مظلوم واقع شدند و ما ماه محرم برای ایشان گریه می کنیم؟ 🔆 یا خانمی که وارد درگاه عبیدالله می‌شود، در شرایطی که چند روز قبل از آن، همه عزیزان خود را از دست داده است... عبیدالله بالای مجلس نشسته و حضرت زینب (س) به همراه سایر خانمها به حالت اسیر وارد مجلس او می شوند... حضرت بسیار با صلابت سر خود را بالا می‌گیرند و خانم‌ها دور او حلقه میزنند و حرکت می‌کنند.... 🔴 عبیدالله چندین بار از ایشان می‌پرسد: من انت؟ تو کی هستی؟ و حضرت پاسخ او را نمی‌دهند تا اینکه بقیه می‌گویند او زینب، دختر علی بن ابی طالب است. عبیدالله که از این تحقیر شدن عصبانی شده، می‌گوید خداروشکر که خدا شما را در کربلا تحقیر کرد و حضرت در پاسخ می‌گویند خدا را شکر خدا ما را عزیز داشت و آن که ذلیل شد کسی غیر از ما بود. ⚫️ عبیدالله احساس می‌کند جای اسیر و حاکم دارد عوض می‌شود و می‌گوید کاری که خدا با برادرانت کرد را چگونه دیدی؟ حضرت در پاسخ می‌گوید من جز زیبایی ندیدم! ⚡️حضرت زینب در چنین شرایطی حدود ۸۴ زن و بچه را مدیریت می‌کند و وقتی وارد دربار یزید می‌شود هم به او می‌گوید: تو فرزند کسی هستی که توسط جد ما آزاد شد، اینکه الان من با تو صحبت می‌کنم از چرخش روزگار است وگرنه اصلا شأن من این نیست که بخواهم با تو صحبت کنم. ✔️ هر کیدی می‌خواهی به کار ببر اما بدان یاد و ذکر ما فراموش نخواهد شد.... ❓آیا ما به شخصیت حضرت زینب (س) اینگونه پرداخته‌ایم که وقتی نام ایشان می‌آید یاد یک شیر زن بیفتیم که یک نفره بساط یزید را جمع کرد؟ یا یک خانمی که فقط ما را یاد گریه و اشک و آه می‌اندازد؟! ✴️ اگر می‌گوییم الگوی ما حضرت زینب است، لازم است در ذهن بچه‌ها، تصویر واقعی از ایشان شکل گیرد. ☑️ این در حالی است که وقتی از بچه ها می‌پرسیم حضرت زینب چگونه شخصیتی است، معمولاً می‌گویند کسی که خیلی مورد مصیبت واقع شدند! این در حالی است که بُعد صلابت و رشادت حضرت زینب خیلی پررنگ‌تر و برجسته تر از مصیبت هایی است که بر ایشان وارد شده است. "دکتر علی غلامی" ⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️ ✅ @keraamat_ir #کرامت #تربیت #استاد_غلامی #دکتر_غلامی #محرم #تربیت_فرزند #تربیت_کودک #حضرت_زینب_سلام_الله_علیها #شناخت_حضرت_زینب #محرم #تاسوعا

15 مرداد 1401 16:00:09

91 بازدید

keraamat_ir

🔻کمال رو به بچه ها یاد ندید . 🔖استاد دوست محمدی 📚دوره دانش افزایی والدین . 💬نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

17 اردیبهشت 1400 18:19:39

0 بازدید

کرامت

0

0

🔰 *اینجوری برای بچه‌ها قصه بگین!* 🔻 کتابخوانی با قصه‌گویی برای کودکان فرق دارد. ♨️ قصه گویی یعنی یک داستان را از روی کتابی چندین مرتبه خوانده‌ایم و به آن مسلط هستیم، کتاب را کنار می‌گذاریم و با زبان خود قصه را برای کودک تعریف می‌کنیم و از کتاب صرفاً برای استفاده از تصاویر بهره می‌بریم. ✴️ اما قصه خواندن یعنی از روی کتاب برای کودک می‌خوانیم. تا کم کم با زبان معیار هم آشنا شود. چون در این شیوه، کلمات شکسته و محاوره‌ای به کار برده نمی‌شود. ⚡️ اینها مراحل مختلفی است که خوب است با کودک طی شود. گاهی برای او قصه خوانی کرد، گاهی قصه گویی کرد تا کم کم بتواند کلمات محاوره‌ای و معیار را با هم تطبیق دهد. ✴️ بعد زمانی را هم اختصاص ‌دهیم که هر کسی کتاب خود را بخواند؛ ☑️ البته کودک سواد ندارد و فقط تصاویر را نگاه می‎کند، اما یاد می‌گیرد زمانی هم برای سکوت است و بعد از آن مثلاً با هم بازی می‌کنیم. "خانم بابایی" 🔴 *در جلسه دیگری خانم بابایی قصه‌ای را از روی کتاب می‌خواند بعد حالت قصه‌گویی آن را هم اجرا می‌کند. برای دیدن فیلم کامل می توانید به کانالهای کرامت در بله و ایتا و تلگرام مراجعه فرمائید* 🔴 آدرس کانال بله https://ble.ir/keraamat_ir آدرس کانال ایتا https://eitaa.com/keraamat_ir آدرس کانال تلگرام https://t.me/keraamat_ir ⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️ #استاد_بابایی #تربیت_فرزند #تربیت_کودک #قصه #قصه‌گویی #داستان #کتابخوانی ✅ @keraamat_ir

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

keraamat_ir

کرامت

0

0

🔰 *اینجوری برای بچه‌ها قصه بگین!* 🔻 کتابخوانی با قصه‌گویی برای کودکان فرق دارد. ♨️ قصه گویی یعنی یک داستان را از روی کتابی چندین مرتبه خوانده‌ایم و به آن مسلط هستیم، کتاب را کنار می‌گذاریم و با زبان خود قصه را برای کودک تعریف می‌کنیم و از کتاب صرفاً برای استفاده از تصاویر بهره می‌بریم. ✴️ اما قصه خواندن یعنی از روی کتاب برای کودک می‌خوانیم. تا کم کم با زبان معیار هم آشنا شود. چون در این شیوه، کلمات شکسته و محاوره‌ای به کار برده نمی‌شود. ⚡️ اینها مراحل مختلفی است که خوب است با کودک طی شود. گاهی برای او قصه خوانی کرد، گاهی قصه گویی کرد تا کم کم بتواند کلمات محاوره‌ای و معیار را با هم تطبیق دهد. ✴️ بعد زمانی را هم اختصاص ‌دهیم که هر کسی کتاب خود را بخواند؛ ☑️ البته کودک سواد ندارد و فقط تصاویر را نگاه می‎کند، اما یاد می‌گیرد زمانی هم برای سکوت است و بعد از آن مثلاً با هم بازی می‌کنیم. "خانم بابایی" 🔴 *در جلسه دیگری خانم بابایی قصه‌ای را از روی کتاب می‌خواند بعد حالت قصه‌گویی آن را هم اجرا می‌کند. برای دیدن فیلم کامل می توانید به کانالهای کرامت در بله و ایتا و تلگرام مراجعه فرمائید* 🔴 آدرس کانال بله https://ble.ir/keraamat_ir آدرس کانال ایتا https://eitaa.com/keraamat_ir آدرس کانال تلگرام https://t.me/keraamat_ir ⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️ #استاد_بابایی #تربیت_فرزند #تربیت_کودک #قصه #قصه‌گویی #داستان #کتابخوانی ✅ @keraamat_ir

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن