keraamat_ir
دنبال کننده
17
پست
689
کرامت کانون رشد و آموزش مربی تراز انقلاب اسلامی جایی برای پاسخگویی به دغدغه های تربیتی شما
پست های مشابه
keraamat_ir
🔻انقلاب فرهنگی در خانواده . 🔖آیت الله حائری شیرازی 📚مربی و تربیت . 💬نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید
24 اردیبهشت 1400 17:10:52
0 بازدید
keraamat_ir
⭕️ *ثبت نام دوره تربیت دخترانه* 🔰 *پرخاشگری نوجوونت رو اینجوری اصلاح کن!* 🔻 وقتی دختر نوجوانی پرخاشگر است، گزارههای متعددی به میآید. مثلا «اقتضای نوجوانی است» یا «چقدر گستاخ و بی ادب است!» و یا «نباید محلش گذاشت، کمی داد میزند و خودش آرام خواهد شد!». ⚡️ اما یک خانواده درمانگر به این فکر میکند که احتمالا روابط خانواده دچار مشکل است که موجب پرخاشگری نوجوان شده. ⚡️ اگر میخواهیم اصلاح صورت گیرد حتما لازم است به روابط اعضای خانواده بازگردیم و آن را اصلاح کنیم. ⛔️ برای اصلاح اولین توصیه این است که به هیچ عنوان متمرکز بر رفتار مسئلهدار نشوید. اگر پوشش نوجوان، رفتاری که انجام داده، موسیقی که گوش می دهد یا پرخاشگری او، محل شکل است هرگز بر آنها متمرکز نشوید. ♨️ بلکه آن را نادیده بگیرید و برگردید و ارتباطات خانوادگی را احیا کنید. در هر خانوادهای، چیزی احیاگر روابط است. در یک خانه چای خوردن دور هم و تعریف خاطرات پدر از سر کار، در خانه دیگر رفتن به طبیعت، در دیگری گفتن و شنیدن حرفها و درد دل کردنها؛ البته بدون قضاوت و پیش داوری؛ احیاگر است. ☑️ سعی کنید مدل مواجهه خود را کم کم اصلاح کنید و به سمت شنیدن پیش ببرید. اگر میخواهید حرفی بزنید از سر همدلی وارد شوید، مثلاً مانند این که منم همسن تو بودن چنین تجربههایی داشت. "خانم دکتر فداکار" ⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️ #استاد_فداکار #پرخاشگری #نوجوان #خانواده #دختر #اصلاح #درمانگر #چای #طبیعت #همدلی #خانه #کار ✅ @keraamat_ir
06 تیر 1401 13:50:31
0 بازدید
keraamat_ir
🔻اهمیت نقش دختری در بانوان اساساً زنها در عالم هستی چهار نقش دختری، همسری، مادری و نقش های اجتماعی دارند. بر خلاف بسیاری که اصالت را به نقش مادری می دهند نقش دختری بسیار اساسی و بنیادین است. که اگر درست شکل بگیرد در نقش های بعدی نیز فرد به خوبی عمل خواهد کرد. ضمن اینکه این نقش مربوط به دوران کودکی و نوجوانی است و اساس تربیت در این دوران است. پس باید نقش دختری را جدی بگیریم و برای آن برنامه ریزی کنیم. اگر جامعه میخواهد مادر خوب و خانواده مستحکم داشته باشد باید سرمایه را روی نقش دختری متمرکز کند. خانم دکتر لواف. دوره تربیت دخترانه #دکتر_لواف #تربیت_دخترانه
30 بهمن 1399 18:08:07
0 بازدید
keraamat_ir
🔻مهم ترین نکته ای که در تربیت فراموش میکنیم . . برخی از امور به قدری واضح است که از آن غافل میشویم. یکی از اینها «کودک بودنِ کودک» است.😋🤪 شما اگر با کسی که قدرت شنوایی ضعیفی دارد، صحبت کنید و او دیر متوجّه شود، عصبانی نمیشوید؛ زیرا قبول کردهاید شنواییِ ضعیفی دارد.😶🤓 ما نپذیرفتهایم که بچّهها، بچّهاند و با بزرگترها، فرق دارند.🥳🤠🤡 . . . حجت الاسلام عباسی ولدی. منِ دیگرِ ما، کتاب سوم، صفحه ۸۱ و ۸۲📚 . . قطعا چهارچوب های ذهنی ما درباره نظم و آزادی نیاز به اصلاح داره . . 📬ممنون که برای والدین دیگه هم ارسالش میکنید و براتون مهمه بقیه هم ازین نکات استفاده کنن😎😇 . لایکم که یادتون نمیره😋♥️
10 اسفند 1399 18:23:10
0 بازدید
keraamat_ir
. ⭕ *ثبت نام دوره تربیت دخترانه* لینک ثبت نام در بیو پیج قرار دارد 🔰 چجوری دخترامون انتخابهای بهتری داشته باشن؟ 🔻به واسطه قوت احساساتی که در دختران وجود دارد، معمولا خانواده ها احساس میکنند که انتخابهای آنان عقلانی نیست و به همین دلیل خوب است که خودمان برای آنها انتخاب کنیم. 🔴 این راهبرد باعث میشود که فرد هیچ وقت با ثمره انتخاب خود مواجه نشود و همواره در یک دنیای فانتزی زندگی کند. ♨️ به همین دلیل در تقابل با این رویه سنتی، لازم است زمینه انتخابگری فکورانه برای دخترانمان داشته باشیم. ✴️ برای اینکار اولاً باید زمینه انتخاب را برای فرزندانمان فراهم کنیم. انتخاب رنگ اتاق، کلاس تابستانی، دوست، رشته تحصیلی و زمینههای هنری... . ✴️ در مرحله بعد لازم است قبل و بعد از انتخاب، زمینههای چالش و چکش کاری وجود داشته باشد و از نظر ذهنی روی آن فکر شود که کدام مولفه ها دیده شده و چه مولفه هایی دیده نشده است؟ یعنی در مرحله دوم ارزیابی انتخاب را داریم ✴️ و بعد در مرحله سوم لازم است دخترمان با نتیجه انتخاب خود مواجه شود. مثلا اگر میگوید دوست دارم رنگ اتاقم بنفش باشد، نباید خیلی سریع مقابله کرد. بلکه اتاقی عمومی نیست که نظر همه در آن دخیل باشد، اجازه دهیم انتخاب خود را انجام دهد. بعد از مدتی خودش با تاریکی اتاق مواجه میشود و درخواست نور بیشتر میکند. آنگاه شما میتوانید بگویید برنامه ریزی مالی ما به گونه ای نیست بتوانیم نور اتاق را بیشتر کنیم. ☑️ در این هنگام او متوجه میشود که انتخاب یک رنگ برای اتاق چنین پیامدهایی را دارد. "خانم دکتر سجادیه" 🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت نام در بیو پیج ✅@keraamat_ir ⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️ #کرامت #تربیت #دوره_آموزشی #دختران #دختر #تربیت_دخترانه #سجادیه #دکتر_سجادیه
18 تیر 1401 15:21:20
0 بازدید
keraamat_ir
🔰 *اولین چیزی که هر پدر و مادری باید داشته باشد!* 🌟 زیربنای برقراری ارتباط خوب، صبر است. 🔴 در تربیت اگر صبر نداشته باشیم و زود جوش بیاوریم، موفق نخواهیم شد. هم خودمان باید صبر داشته باشیم و هم وقتی بچه بیصبری میکند او را به صبر دعوت کنیم. این اصل اول در تربیت است. ♨️ چرا که وقتی بچهها در حال رشد هستند، ممکن است خیلی به خطا بروند و مطابق میل پدر و مادر رفتار نکنند. معمولا پدرها و مادرها تا زمانی که بچه کوچک است، خیلی در برابر او صبوری دارند. مثلاً زمانی که بچه اختیار ادرار و مدفوع خود را ندارد، صبوری میکنند تا به این توان برسد. ولی وقتی به حرف زدن میافتد و حرف های ناهنجار میزند یا در مقابل بینظمیهایش عصبانی زود عصبانی میشوند. ❌ البته لازم است توجه کنیم صبور بودن به معنای منفعل و لَخت بودن در برابر بچهها نیست. ✔️ صبوری یعنی وقتی بچه کاری را خلاف میل ما انجام میدهد یا قرار است چه چیزی را یاد بگیرد، با آرامش و پشتکار رفتار آرام خود را ادامه دهیم و زود عصبانی نشویم. مثلا مادر از فرزندش میخواهد که کاری را انجام دهد. یک بار، دوبار میگوید، دفعه سوم با تندی با او سخن میگوید و خودش آن کار را انجام میدهد. در این حالت چون فرزند دوست نداشته آن کار را انجام دهد و انجام نداده، حس میکند یک برنده است، اما برندهای تلخ و مادر هم حس میکند یک بازنده تلخ است. ☑️ این اشتباه رایج خانواده هاست. "دکتر فرحبخش" ⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️ ✅ @keraamat_ir #استاد_فرحبخش #کرامت #تربیت #فرزند #کودک #نوجوان #تربیت_فرزند #تربیت_کودک #تربیت_نوجوان #مادر #پدر #صبر #صبوری #رشد #ارتباط #ارتباط_خوب #خانواده
20 شهریور 1401 13:02:04
2 بازدید
کرامت
0
0
🔰 *چرا نمیتونم با خانواده ام مهربون باشم؟* 🔻 به مردی گفته میشود وقتی وارد خانه میشوی با همسر و فرزندانت با محبت رفتار کن. او هم با خود تصمیم میگیرد که درست رفتار کند و کلی هم تمرین میکند و گل میخرد و ... . ❓ اما وقتی وارد خانه میشود نمیتواند رفتار محبت آمیز داشته باشد. چرا؟! 🔴 چون افکار بد از وجود او تخلیه نشده است. با دیدن همسر، تمام خاطرات بد مرور میشود. باید ذهن را از افکار بد تخلیه کرد. ❓اما چگونه؟ 🔻 خانم ها با حرف زدن و مردها با کار کردن تخلیه میشوند. سفر رفتن، مناجات و دعا و توبه، اهل خانواده و صله رحم بودن انسان را تخلیه و پاکسازی میکند. ⚡️ اما هیچ کدام به اندازه حرف زدن موثر نیست. 🔻 حرف زدن با خدا با همسر و فرزندان انسان را تخلیه میکند. اما کمی با خود فکر کنیم که چقدر با بچههایمان حرف میزنیم؟ چقدر اجازه میدهیم در خانواده حرفها رد و بدل شود؟ چقدر در گوشیها و تلویزیون و ... غرق میشویم یا ساعتها بیهدف کارهای بیهوده میکنیم ☑️ اما برای حرف زدن وقت نمیگذاریم! "حجت الاسلام دوست محمدی" #استاد_دوست_محمدی #تربیت_فرزند #تربیت_همسرانه #همسرداری #رسانه #تلویزیون #گوشی #تلفن_همراه #گفتگو #حرف_زدن #محبت #ابراز_محبت