پست های مشابه

keraamat_ir

. بعضی در انجام کارهایشان معطل و منتظر بقیه نمی‌مانند و تمایل دارند کارها را به صورت انفرادی انجام دهند. اینگونه افراد درون فردی هستند. برای برقراری ارتباط با آنها لازم است، پروژه‌های دو به دو با آنها انجام شود. یعنی او را صدا کنیم و بگوییم من و تو می‌خواهیم این کار را با هم انجام دهیم یا این کار را انجام بده و بیا برای من تعریف کن. به این صورت او با ما وارد ارتباط می‌شود. بچه‌هایی که دائم منتظر بچه های فامیل هستند تا با آنها بازی کنند، درون فردی نیستند، اما بچه‌ای که ساعت‌ها با اسباب بازی خودش مشغول می‌شود، درون فردی است. در یک مدرسه هم معلم و مدیر موفق کسی است که هنگام ورود و خروج بچه ها جلوی در می‌ایستد و با همه سلام و احوالپرسی می‌کند. بچه‌های درون فردی با چنین مدیری ارتباط برقرار می‌کنند. 🔖دکتر مهدی دوایی. 📚دوره پیوند مقدماتی. فنون ارتباط موثر. 📌ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. #دکتر_دوایی #ارتباط #ارتباط_موثر #معلم #درون_فردی #انفرادی #مدرسه #اسباب_بازی #فامیل #موفق #مدیر #بازی #پروژه

13 اردیبهشت 1401 14:04:50

0 بازدید

keraamat_ir

🔺 چگونگی تربیت فرزند با فضیلت های حسینی @keraamat_ir @bermaee 🖤 اگه از این لایو خوشتون اومد، کامنت ها رو متبرک به ذکر یاحسین کنید 🙏 🔺شروع اصل بحث رو از دقیقه ۶ میتونید مشاهده کنید. 🔺نظراتتون رو هم برامون بنویسید.

12 مرداد 1401 16:10:15

1 بازدید

keraamat_ir

🔻پدر باید اینجوری بچه تربیت کنه! . 👨‍👦بفرستید برای پدرها🙏 . نظرات تون رو برامون کامنت بذارید 👇

30 دی 1399 18:30:24

0 بازدید

keraamat_ir

🔻سیستم جایزه دادن ظلم پنهان به بچه ها! سیستم جایزه دادن به بچه‌ها در مدارس و خانه ظلم پنهان است. ما فکر می‌کنیم با این کار به بچه‌ها انگیزه می‌دهیم، اما این کار باعث کشتن انگیزه‌ها می‌شود. یک بار معلمی بازنشسته، با عذاب وجدان به من می‌گفت، فکر می‌کنم که ما با جایزه دادن‌هایمان رشوه و زیرمیزی گرفتن و اختلاس را به بچه‌ها یاد داده‌ایم. یعنی دانش‌آموزی که به صورت طبیعی درسش را می‌خواند و کارش را انجام می‌دهد، ما به او جایزه می‌دهیم! همین آدم وقتی بزرگ می‌شود به حق خود قانع نیست و درخواست رشوه و زیرمیزی می‌کند. یعنی ما با تشویق‌های مدام، بچه‌ها را به جایی می‌رسانیم که در مقابل انجام وظیفه خود انتظار پاداش دارند. . . . ⭕بنظر شما تشویق اثر مخرب تری بر تربیت داره یا تنبیه؟ . . . 🔖حجت الاسلام تراشیون. 📚کرامت۱. راهکارهای تربیت نوجوان . 💬انتقادات و پیشنهاداتتون رو با ما به اشتراک بذارید . در شبکه های دیگر بما بپیوندید . 👈 پیام رسان بله:  https://ble.ir/keraamat_ir 👈 پیام رسان ایتا: eitaa.com/keraamat_ir 👈 سایت آپارات: https://www.aparat.com/keraamat_ir . . . . . #تراشیون #تشویق #تنبیه #مدرسه #آموزش #تربیت_اسلامی #معلم #والدین_آگاه #رشد #عشق

25 دی 1400 16:37:40

0 بازدید

keraamat_ir

🔻آینده یک بچه خودخواه . وقتی که پدر و مادر، چیزی را برای بچه می‌خرند و به او یاد می‌دهند که این مال خودت است، مراقب آن باش و لازم نیست به کس دیگری نشان دهی، ناخودآگاه آجرهای دیواری را پایه گذاری می‌کنند که بچه به طور طبیعی به جایی می‌رسد که می‌گوید نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران! آیا ما بچه‌های سخاوتمند تربیت می‌کنیم یا بچه‌هایی خودخواه؟ مثلی استعماری وجود دارد که «چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است» همچنانی که گفته می‌شود ما در کشور کلی گرسنه داریم، چرا باید به بقیه کمک کنیم؟ مثل اینکه پدر یک خانواده باید ده جا خرج کند و هر قسمتی حساب خود را دارد. اگر ما بچه‌ها را خودخواه تربیت کنیم، در آینده توان اثرگذاری های بزرگ را ندارند. در تعالیم اسلامی آمده که صدقه را به دست بچه‌ها بدهید تا آنها به نیازمند بدهند. اسلام حداقلی در نفسیر این رفتار می‌گوید برای اینکه بچه‌ای با اخلاق تربیت کنیم. اما اسلام حقیقی می‌گوید الان صدقه دادن را به او یاد بده تا وقتی بزرگ شد بتوان به او گفت، مَنْ سَمِعَ رَجُلًا يُنَادِی يَا لَلْمُسْلِمِينَ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِم، اگر جواب نیازمندی را ندهی مسلمان نیستی! . . . ⭕ فکر میکنید انسانی که دین تربیت میکند چه ویژگی مهمی دارد؟ . . . 🔖دکتر محمدطیب صحرایی. 📚کرامت۲. مبانی، اصول و ویژگی‌های تربیت تمدنی . 💬انتقادات و پیشنهاداتتون رو با ما به اشتراک بذارید . در شبکه های دیگر بما بپیوندید . 👈 پیام رسان بله:  https://ble.ir/keraamat_ir 👈 پیام رسان ایتا: eitaa.com/keraamat_ir 👈 سایت آپارات: https://www.aparat.com/keraamat_ir . . . . . . . . #صحرایی #تمدن #جهان #دنیا #دین #پیشرفت #تکنولوژی #تربیت_اسلامی #انقلاب #فتنه

08 دی 1400 15:57:03

0 بازدید

keraamat_ir

🔻 تربیت اسلامی کودکان در هفت سال دوم نظرات تون رو برامون کامنت بذارید 👇

02 فروردین 1400 17:58:31

0 بازدید

کرامت

0

0

. 🔰اشتباهی که بچه ها را خودخواه می کند! 🔻فرض کنیم کسی یک گوشی دارد که به دلیل اینکه سرعت آن کمی کم شده، گوشی جدیدی می‌خرد و گوشی قبلی خود را می‌فروشد و فاصله آن حدود ۴_۵ میلیون تومان می‌شود. چنین فردی، همین الان از وضعیت اقتصادی نالان است و معتقد است هر دوی پدر و مادر لازم است سر کار بروند تا هزینه‌های زندگی تامین شود.😟 یا مثلاً یک لباس مجلسی دارد و چندین مجلس را با آن شرکت کرده. اگر الان هم آن را بشوید و اتو کند برای مهمانی‌های دیگر هم قابل استفاده است. اما وقتی برای لباس تکراری احساس می‌کند لازم است هزینه کند، ❗️اینها همان هزینه‌هایی است که وقتی ندارد احساس فقر دارد. خودخواهی، عدم قناعت و عدم توکل را ما به این شکل در متن زندگی به بچه‌هایمان یاد می‌دهیم!! 📣به بچه ها یاد می‌دهیم، اگر از مدت خرید چیزی گذشت، علی رغم اینکه سالم است، نامش می‌شود کهنه! وقتی این را یاد دادیم، بچه خودخواه می‌شود. ‼️همین‌ تفکرات است که تنظیم خانواده را به سمت فرزند کمتر می‌برد و یک دور باطل ایجاد می‌شود. چرا که فرزند کمتر، یعنی مصرف بیشتر و تربیت سخت‌تر. "حجت الاسلام عباسی ولدی" 🔻ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چرا که نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. 🔻 #کرامت #تربیت #تربیت_فرزند #عباسی_ولدی #سبک_زندگی #تنظیم_خانواده #اقتصاد

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

keraamat_ir

کرامت

0

0

. 🔰اشتباهی که بچه ها را خودخواه می کند! 🔻فرض کنیم کسی یک گوشی دارد که به دلیل اینکه سرعت آن کمی کم شده، گوشی جدیدی می‌خرد و گوشی قبلی خود را می‌فروشد و فاصله آن حدود ۴_۵ میلیون تومان می‌شود. چنین فردی، همین الان از وضعیت اقتصادی نالان است و معتقد است هر دوی پدر و مادر لازم است سر کار بروند تا هزینه‌های زندگی تامین شود.😟 یا مثلاً یک لباس مجلسی دارد و چندین مجلس را با آن شرکت کرده. اگر الان هم آن را بشوید و اتو کند برای مهمانی‌های دیگر هم قابل استفاده است. اما وقتی برای لباس تکراری احساس می‌کند لازم است هزینه کند، ❗️اینها همان هزینه‌هایی است که وقتی ندارد احساس فقر دارد. خودخواهی، عدم قناعت و عدم توکل را ما به این شکل در متن زندگی به بچه‌هایمان یاد می‌دهیم!! 📣به بچه ها یاد می‌دهیم، اگر از مدت خرید چیزی گذشت، علی رغم اینکه سالم است، نامش می‌شود کهنه! وقتی این را یاد دادیم، بچه خودخواه می‌شود. ‼️همین‌ تفکرات است که تنظیم خانواده را به سمت فرزند کمتر می‌برد و یک دور باطل ایجاد می‌شود. چرا که فرزند کمتر، یعنی مصرف بیشتر و تربیت سخت‌تر. "حجت الاسلام عباسی ولدی" 🔻ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چرا که نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. 🔻 #کرامت #تربیت #تربیت_فرزند #عباسی_ولدی #سبک_زندگی #تنظیم_خانواده #اقتصاد

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن