پست های مشابه

keraamat_ir

. 🔰 اینجوری بچه‌ها غُرغُرو نمی‌شن! 🔻کسی که ارزش فرصت‌ها و نعمت‌ها را می‌شناسد، می‌تواند هویت انقلابی داشته باشد وگرنه کسی که فقط مشکلات را می‌بیند، فردیست غرغرو! ♨️ چون انقلابی بودن دو لبه سلب و ایجاب دارد. معترضی که بلند می‌شود و کاری را انجام می‌دهد، انقلابی است. ✴️ تمثیلی وجود دارد که وقتی ما مشکلات و کمبودها را می‌بینیم همینطور داریم از سطح صفر به زیر صفر می‌رویم و یک چاله می‌کَنیم. دیدن کمبودها هیچ ایرادی ندارد، اما لازم است واقع بین باشیم و همه واقعیت‌ها را ببینیم. یعنی حتی فرصت‌های اندکی که وجود دارد را هم ببینیم. ⚡️چرا که هر نعمت و فرصتی مثل دستگیره‌های کناره چاه هستند که ما را از چاه بیرون می‌آورند و این یعنی انقلاب کردن. 🌟 از کودکی لازم است با بچه ها تمرین کنیم که «چشم فرصت بین» داشته باشند. مثلاً دو نقاشی به بچه ها بدهیم و از آنها بخواهیم تفاوت‌ها را پیدا کنند. ☑️ در قدیم، بزرگتر‌ها به بچه‌ها می‌گفتند در ماه اسفند، نشانه بهار را در طبیعت بجویید! اینها تمرین‌های خوبی است که در فضای تاریک به دنبال نقاط روشن باشیم. "خانم دکتر فاضل" ⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️ ✅ @keraamat_ir #استاد_فاضل #کرامت #تربیت #فرزند #کودک #نوجوان #تربیت_فرزند #تربیت_کودک #تربیت_نوجوان #اعتراض #مشکلات #کمبود #واقعیت #فرصت #انقلابی #بچه_غرغرو

15 شهریور 1401 13:46:08

1 بازدید

keraamat_ir

🔰تجربه ای که تلاش کردن رو به بچه ها آموخت! 🔻یک بار یک اردویی رفتیم و می‌خواستیم بچه‌ها در آن مفهوم کار کردن در دنیا و تجارت را یاد بگیرند. یک پولی چاپ کردیم به نام "فانی". ✔️ابتدای دوره ۲۰ هزار فانی به بچه‌ها وام دادیم و هر روز باید ۷ هزار فانی برمی‌گرداندند. غذایشان را از این پول باید می‌خریدند، برای بازی باید زمینه اجاره می‌کردند، بچه ها با فرغون تاکسی درست کرده بودند و در اردوگاه بچه‌ها را جابه‌جا می‌کردند و در ازای آن هزینهای می‌گرفتند، 🔻یک نشریه درست کرده بودیم هر کس مقاله می‌داد، در ازای ارائه مقاله خود هزینه‌ای دریافت می‌کرد تا بتوانند روزی 7 هزار فانی خود را بازگردانند. هر روز، کارهایی که در اردو داشتیم را به در بورس اردو، به مزایده می‌گذاشتیم. ظاهر این اردو این بود که ما برنامه خاصی برای بچه‌ها نداریم و آزاد هستند. ‼️اما خودشان باید برای هرکاری فکر می‌کردند و چون بچه‌ها عادت به فکر کردن نداشتند و همیشه همه چیز برایشان فراهم بود بسیار خسته شده بودند! ✅آخر اردو بچه‌ها گفتند ما فهمیدیم که چیزی در این دنیا به راحتی به دست نمی‌آید و ما هم همین را میخواستیم. “حجت الاسلام وافی.” ⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️

06 مرداد 1401 17:23:18

0 بازدید

keraamat_ir

🔻ویژگیهای دانشجوی مومن . 🔖آیت الله مهدوی کنی . 💬نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید . . . . . . . . . . . . . #آیت_الله_مهدوی_کنی #کرامت #دانشجو #دانشگاه #احترام #استاد #حوزه #ادبیات #ادب #مشاوره #مرکز_مشاوره #مشاور #مشاوره_آنلاین #مشاوره_خانواده #مشاوره_فردی #مشاوره_رایگان #آموزشی #آموزش_رایگان #آموزش_مجازی #تربیت #خانواده #والدین #آداب_معاشرت #آموزش

03 تیر 1400 17:06:10

0 بازدید

keraamat_ir

🔻چجوری به حرفای خواستگارم اعتماد کنم؟؟ . . 🔰 در جلسه خواستگاری باید به: ✔️نوع سوالات دقت کرد. نوع سوالات ارزش‌هایی را که برای طرف مقابل مهم است، نشان می‌دهد. ✔️ترتیب سوالات نیز مهم است، مثلا اگر کسی از رشته تحصیلی می‌پرسد، مشخص است که فضای علمی برای او مهم است. ✔️همچنین باید به برخوردی که نسبت به سوالات می‌شود، توجه کرد. مثلا اگر شخص از پاسخ به سوالی طفره می‌رود، باید بدانیم وارد منطقه‌ای شده‌ایم که برای او خوشایند نیست ✔️و اگر دانستن پاسخ آن سوال برای ما مهم است، باید با ادبیات و شیوه‌های دیگری سوال را طرح کنیم تا به پاسخ خود برسیم. . . . ⭕ این کلیپ، برشی از دوره مدیریت خانواده و سبک زندگی است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت کرامت مراجعه کنید: www.keraamat.ir . . . 🔖استاد جهازی 📚دوره مدیریت خانواده و سبک زندگی . . 📍در شبکه های دیگر به ما بپیوندید . 👈 پیام رسان بله:  https://ble.ir/keraamat_ir 👈 پیام رسان ایتا: eitaa.com/keraamat_ir 👈 سایت آپارات: https://www.aparat.com/keraamat_ir

02 مهر 1400 17:20:39

0 بازدید

keraamat_ir

🔻بچه ها نمیفهمند!! . 🔖استاد سلطانی 📚دوره کرامت ۲ . 💬نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

20 اردیبهشت 1400 18:08:55

0 بازدید

keraamat_ir

01 مرداد 1399 19:03:30

0 بازدید

کرامت

0

0

. 📍درس بخونیم که چی بشه؟ فرض کنید، من دارم راه می‌روم یا غذا می‌خورم. این کار خوب است یا نه؟ برای یافتن پاسخ این سوالات و سوالات دیگری مانند اینکه، درس می‌خوانم، دانشگاه می‌روم، می‌خوابم و حتی نماز می‌خوانم باید از خود بپرسیم، «که چی بشه؟» یعنی هدفمان از انجام این کارها چیست؟ اما یک جایی به این می‌رسیم که دیگر جا ندارد بپرسیم که چی بشه و آنجا خداست. چون خدا خودش اول و آخر است. مثل آب که خیسی جزئی از وجودش است، خداوند هم ذاتا غایت است. اگر برای انجام کاری، آنقدر رفتیم تا رسیدیم به خداوند، آن کار خوب است و همه کارهای قبلی هم خوب می‌شود. اما ما معمولا به جایی می‌رسیم که دیگر هدفی نداریم جز اینکه بگوییم دلم خواست! هدف آخر ما هر چه بود، آن خدای ماست. حال گاهی خدای انسان، خدای حقیقی است و گاهی خداهای خود ساخته. 🔖دکتر صداقت زاده. ⛔️ مهلت ثبت نام: ۱۸خرداد 🗓 زمان: ۵شنبه ها، ساعت ۸ تا ۱۲ 📌 مکان: شهرک قدس، هرمزان، آمفی تئاتر دبیرستان دخترانه امام صادق (ع) ⭕ هزینه دوره ۳۴۰ تومان 🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت نام در www.keraamat.ir 📌ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. #دکتر_صداقت_زاده #هدف #درس #خدا #حقیقت #خود_ساخته #غذا #خیس #آب #غایت #دانشگاه

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

keraamat_ir

کرامت

0

0

. 📍درس بخونیم که چی بشه؟ فرض کنید، من دارم راه می‌روم یا غذا می‌خورم. این کار خوب است یا نه؟ برای یافتن پاسخ این سوالات و سوالات دیگری مانند اینکه، درس می‌خوانم، دانشگاه می‌روم، می‌خوابم و حتی نماز می‌خوانم باید از خود بپرسیم، «که چی بشه؟» یعنی هدفمان از انجام این کارها چیست؟ اما یک جایی به این می‌رسیم که دیگر جا ندارد بپرسیم که چی بشه و آنجا خداست. چون خدا خودش اول و آخر است. مثل آب که خیسی جزئی از وجودش است، خداوند هم ذاتا غایت است. اگر برای انجام کاری، آنقدر رفتیم تا رسیدیم به خداوند، آن کار خوب است و همه کارهای قبلی هم خوب می‌شود. اما ما معمولا به جایی می‌رسیم که دیگر هدفی نداریم جز اینکه بگوییم دلم خواست! هدف آخر ما هر چه بود، آن خدای ماست. حال گاهی خدای انسان، خدای حقیقی است و گاهی خداهای خود ساخته. 🔖دکتر صداقت زاده. ⛔️ مهلت ثبت نام: ۱۸خرداد 🗓 زمان: ۵شنبه ها، ساعت ۸ تا ۱۲ 📌 مکان: شهرک قدس، هرمزان، آمفی تئاتر دبیرستان دخترانه امام صادق (ع) ⭕ هزینه دوره ۳۴۰ تومان 🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت نام در www.keraamat.ir 📌ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. #دکتر_صداقت_زاده #هدف #درس #خدا #حقیقت #خود_ساخته #غذا #خیس #آب #غایت #دانشگاه

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن