keraamat_ir
دنبال کننده
17
پست
689
کرامت کانون رشد و آموزش مربی تراز انقلاب اسلامی جایی برای پاسخگویی به دغدغه های تربیتی شما
پست های مشابه
keraamat_ir
🔰 *اینجوری بچهها رو از پوشک بگیرین!* 🔻بهترین بازه برای از پوشک گرفتن بچه ها ۲ تا ۴ سالگی است. 🌟 نکته مهم این است که معمولا دخترها راحتتر از پسرها از پوشک گرفته میشوند، راه میافتند، زبان باز میکنند و... . پس پسر دارها نگران نباشند. پسرها کمی به نسبت دختر ها تعطیل هستند! ✴️ اولین مسئله از پوشک گرفتن بچه ها این است که زمان انتخابی هرگز دو تا نشود. ❌ یعنی یک دفعه تصمیم نگیریم که فرآیند از پوشک گرفتن را شروع کنیم و بچه را باز بگذاریم، بعد مثلا یادمان بیفتد که قرار بود به سفری برویم و دوباره بچه را پوشک کنیم! یکبار زمان مناسب را انتخاب کنیم، بسم الله بگوییم و با ذهنیت اینکه قرار است همه خانه نجس شود، کار را شروع کنیم. برای اینکار زمانی انتخاب کنیم که میدانیم ۱۰ - ۱۵ روز خانه هستیم و مهمانی و سفر و ... نمیرویم. اگر همه چیز رعایت شود این دوران خیلی راحت طی میشود. ✴️ دومین مسئله این است که از تهدید و تنبیه و تحقیر بچه در این فرآیند به شدت خودداری کنیم. اگر در مقابل نجس کردن بچه ها تنبیه و تهدید و تحقیر انجام شود، این فرآیند به شدت عقب میافتد. ❌ پس حتما لازم است از چنین کارهایی پرهیز کنیم. این که در مقابل نجس کردن خانه یا دستشویی نرفتن، بچه را کتک بزنیم یا تحقیر کنیم مثلاً بگوییم خاک بر سرت! وای! دیدی خانه را نجس کردی! ✴️ نکته آخر اینکه تذکر مدام و یادآوری دستشویی رفتن هم آسیبزاست. ❌ بعضی مادرها دائم از بچه ها میپرسند دستشویی داری؟ به جای این کار هر وقت بچه احساس کرد که میخواهد دستشویی برود کمکش کنیم. در مقابل این موضوع، گفته میشود که اگر به این شکل رفتار کنیم، همه خانه نجس میشود. ☑️ توجه کنیم که اگر در مقابل دفعات اولی که نجس میکند تهدید و تحقیر و تنبیه نباشد، به تدریج و کم کم این فرآیند طی میشود و درست خواهد شد. "دکتر سعید عزیزی" ⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️ #استاد_عزیزی #تربیت_فرزند #تربیت_کودک #تربیت_نوجوان #تهدید #تنبیه #ازپوشکگرفتنبچه ✅ @keraamat_ir
29 مرداد 1401 14:56:47
9 بازدید
keraamat_ir
⭕از نظر شما انسان چه موجودیه و باید به کجا برسه؟ . 🔻چرا باید معلم بود؟ . 🔖استاد صفایی حائری 📚روش تربیت کودک . 💬نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید
23 فروردین 1400 17:19:48
0 بازدید
keraamat_ir
الزامات تربیتی . 🔻إِنَّا هَدَيْناهُ السَّبِيلَ إِمَّا شاكِراً وَ إِمَّا كَفُوراً. بدرستی ما راه را به او( انسان) نشان دادیم ، خواه هدایت بپذیرد و شکر گزارد و خواه آن نعمت را کفران کند. سوره انسان- آیه3 . 🔻 شما ای پدر و مادر و ای معلم و مربی! میخواهی درباره فرزندان و کودکان چگونه نقشی داشته باشی؟ آیا میخواهی سلب کننده آزادی و اختیار بچه ها باشی و نامش را تربیت و دلسوزی بگذاری؟ میخواهی بچه را «مجبور» کنی خوش رفتار باشد؟ قیمت این آدمک های مصنوعیِ دلربا از قیمت یک مجسمه قشنگ بیشتر نخواهد بود. بیایید همه با هم تصمیم بگیریم بچه هایمان «آگاه و مختار» باشند. تعلیم اسلام این است که انسانهای پویای آزادی بسازد که با انتخاب خویشتن به راه حق، فضیلت و تقوا درآیند. شهید بهشتی- نقش آزادی در تربیت کودکان- صفحه 12-16
06 تیر 1399 18:22:04
0 بازدید
keraamat_ir
. 🔰 در اربعین، حضور خانمها ضروریتر است یا مردان؟! 🔻 اگر عالم نتیجه تنزل اسماء الهی باشد، یک سوال وجود دارد و آن اینکه آیا اسم ظاهر و باطن خدا هم در دنیا بروز و ظهوری دارند؟ پاسخ مثبت است و به شکل دوجنسی بودن انسان است. 🔷 مرد مظهر اسم ظاهر خداوند و زن مظهر اسم باطن خداوند است. حال، زنی که مظهر اسم باطن است، تمایل به ظاهر شدن دارد و مردی که مظهر اسم باطن است تمایل به باطنی شدن دارد. 🔴 غرب از این ویژگی استفاده کرده و ظهور زن را به سمت تجمل و آرایش برده و ظهور غیر تمدن سازانه ایجاد کرده است. ♨️ موضوع تمدن اسلامی، حضور زن است و زن باید در جامعه حاضر باشد ولی نه به شکل تبرج! 🔷 اساساً توان تمدن سازی و حرکت ایجاد کردن در زن وجود دارد. یعنی درست است که فتح اولیه و تمدن سازی اولیه ظاهری، با مردان اتفاق میافتد، ولی عمق بخشی و تثبیتش امری کاملا زنانه است. 🔷 تمدن امروز ما یک تمدن مردانه است که در جنبههای ظاهری گرفتار شده و اموری زنانه مانند تعلیم و تربیت و هنر نمیتوانند بر اموری مانند صنعت و بانکداری و راهسازی غلبه کنند. ✴️ ما زمانی میتوانیم این تمدن را به تثبیت خود نزدیک کنیم، که جنبه های زنانه تمدن سازی به اوج خود برسد. ☑️ اربعین یک چنین چیزی است. یعنی جنس اربعین یک جنس زنانه است. به همین دلیل، اگر روزی مخیر شویم که فقط یک جنس در اربعین حاضر شود به عقیده من، خانم ها باید به اربعین بروند. البته استثنائاتی مانند سختی راه همراه بچه ممکن برای بعضی وجود داشته باشد که تشخیص آن بر عهده خود افراد است، اما سیاست کلی این است که اربعین یک امر زنانه است. "دکتر همایون" ⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️ ✅ @keraamat_ir #استاد_همایون #کرامت #تربیت #فرزند #کودک #نوجوان #تربیت_فرزند #تربیت_کودک #تربیت_نوجوان #اربعین #عاشورا #کربلا #حضورخانمهادراربعین #تمدنسازی #تمدن_اسلامی #تبرج #غرب
24 شهریور 1401 13:30:22
0 بازدید
keraamat_ir
🔻محبت واقعی به فرزند یعنی چه؟ . وقتی پدر و مادر درست و به جا به فرزند خود محبت کنند، محبوب فرزندان میشوند.🤗 گاهی اشتباه راهبردی ما والدین این است که هر وقت خودمان دوست داریم، به بچهها محبت میکنیم. مثلاً بچّه گرم بازیست، یکدفعه مادر دلش برای بچه ضعف میرود، وسط بازی بچه را بلند میکند و میبوسد.🥰😘 بچه هم با ناراحتی، جای بوسه مامان را پاک میکند و میگوید: ولم کن! میخواهم بازی کنم! اما مثلاً زمانی که مادر در حال شستن ظرف است، بچه یک ریز، مادر را صدا می کند، چون نیاز به محبت دارد. اما مادر برخورد مناسبی با او انجام نمیدهد.😤 . . . ⭕ برای ما بنویسید: آیا تجربه محبت کردن بی موقع به فرزندتون داشتید؟ . . . 🔖استاد تراشیون . 💬انتقادات و پیشنهاداتتون رو با ما به اشتراک بذارید . در شبکه های دیگر بما بپیوندید . 👈 پیام رسان بله: https://ble.ir/keraamat_ir 👈 پیام رسان ایتا: eitaa.com/keraamat_ir 👈 سایت آپارات: https://www.aparat.com/keraamat_ir
22 مهر 1400 17:33:47
0 بازدید
کرامت
0
0
. 📍خدا رو اینجوری به نوجوونت معرفی کن . ما در حوزه اثبات، خدایی را به نوجوان و جوانمان معرفی میکنیم که نهایتا خدای قبول کردنیست، نه خدایی که بشود با او رابطه عاطفی برقرار کرد، شود دوستش داشت و برایش مُرد. خدای قبول کردنی، خدایی نیست که بشود پرستید! خدا را باید دوست داشت. ما با برهان و علت و معلول، خدایی را معرفی میکنیم که جوان مجبور است بپذیرد. ولی خدای توصیفی خدایی است که خودش معرفی میکند. يَا مَنْ لَهُ الْعِزَّةُ وَ الْجَمَالُ يَا مَنْ لَهُ الْقُدْرَةُ وَ الْكَمَالُ يَا مَنْ لَهُ الْمُلْكُ وَ الْجَلالُ يَا مَنْ هُوَ الْكَبِيرُ الْمُتَعَالِ يَا مُنْشِئَ السَّحَابِ الثِّقَالِ... واقعا ما چقدر در حق دعای جوشن کبیر جفا کردیم! با این دعا باید کیف کرد، يَا مَنْ تَوَاضَعَ كُلُّ شَيْءٍ لِعَظَمَتِهِ يَا مَنِ اسْتَسْلَمَ كُلُّ شَيْءٍ لِقُدْرَتِهِ يَا مَنْ ذَلَّ كُلُّ شَيْءٍ لِعِزَّتِهِ يَا مَنْ خَضَعَ كُلُّ شَيْءٍ لِهَيْبَتِهِ... ای خدایی که همه چیز در برابر تو خاضع است. این خدا کجا، خدایی که ما اثبات میکنیم کجا؟!! با این خداست که میشود عشق کرد، با او حرف زد و درد دل کرد و آرامش گرفت. ما امروز باید یک نهضت توصیف راه بیندازیم. . . . ⭕️بنظر شما چطور میشه مهربونی خدا رو به بچه ها نشون بدیم؟ . . . 🔖حجت الاسلام عباسی ولدی. 📚کرامت1 . 🔻ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است.🔻 . . . . . . . #تربیت #عباسی_ولدی #من_دیگر_ما #کرامت #شب_قدر #بازی #خدا #مهربانی #دعا #مناجات