keraamat_ir
دنبال کننده
17
پست
689
کرامت کانون رشد و آموزش مربی تراز انقلاب اسلامی جایی برای پاسخگویی به دغدغه های تربیتی شما
پست های مشابه
keraamat_ir
⭕️ *ثبت نام دوره تربیت دخترانه* 🔰 *اینجوری دخترتون رو مسئولیت پذیر کنید!* 🔻 یکی از مشکلات ما با نوجوان این است که به آنها «کار» میسپاریم نه مسئولیت. به همین دلیل معمولا در واگذاری کارها دچار تنش میشویم. مثلا میگوییم جارو کردن اتاق یا شستن ظرفها با تو. اینها کارهایی است که اگر انجام نشود امور خانه معطل میماند. 🔴 چون یک نوجوان کارورز است و تازه دارد یاد میگیرد مسئولیت را بپذیرد . به همین دلیل همراه با اشتباه و کم و کسری انجام میدهد. ♨️ توجه کنیم که اولویتهای ضروری خانه را مطلقاً به بچهها ندهیم. بلکه کارهایی را بسپاریم که انجام بشود یا نشود خیلی فرقی ندارد. مثلا بگوییم دخترم! جمع کردن و تغییر دکوراسیون این قسمت از خانه، امروز با توست و سه برابر زمانی که خودمان آن کار را انجام میدهیم به او زمان دهیم. بعد از انجام دادن آن کار، اگر دو تا کار را پسندید و بقیه دلپسند ما نبود، آن را کاری را که پسندیده ایم حلوا حلوا کنیم. ☑️ بیاییم کارهای خوب بچهها را بهانه کنید و قربان صدقهاش برویم. بچهها بیاندازه نیازمند تایید و تحسین از جانب ما هستند. "خانم دکتر نیلچی زاده" ⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️ #استاد_نیلچی_زاده #نوجوان #دختر #مسئولیت #حلوا #صدقه #تحسین #بهانه #دکوراسیون #خانه #نیازمند #کار #کارورزی ✅ @keraamat_ir
08 تیر 1401 14:42:09
1 بازدید
keraamat_ir
🔰 *مهم ترین آدم زندگیت کیه؟!* 🔻 اولویت یک زندگی شما در خانواده کیست؟ پدر، مادر، فرزند یا همسر؟ اولویت اول زندگی ما باید همسر باشد. 🔴 اگر همسر ما در اولویت اول نباشد نمیتوانیم مربی خوبی باشیم. چون لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا و آرامش از همسر به دست میآید نه از بچه. ♨️ در قرآن میخوانیم رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیَّاتِنا قُرَّةَ أَعْیُنٍا... . اول، ازواج بیان میشود و بعد ذریات. اولویت اول زندگی حضرت زهرا (س)، امیرالمومنین (ع) بود و حضرت رسول (ص) نیز اولویت یک زندگیشان حضرت خدیجه (س) بود. ⚡️اولویت یک، به لحاظ تربیت و اثر بخشی در زندگی، همسر است. اگر ما بهترین کس خانواده نیستیم، اول باید سراغ همسر خود برویم و بعد فرزند خود. ⚡️چرا که «والدین خوب»، همسران و زوجهای خوبی هستند. مثلاً اینکه به دلیل مشغله بالا ۳ ماه است که من و همسرم میخواهیم چکاب برویم اما نمیرویم، اشتباه است. صبح تا شب در هیئت و از این کانون بسیج به آن کانون بسیج! وقتی یک تبادل احساس ساده با همسرمان نداریم، دنبال اصلاح چه کسی هستیم؟ گاهی اینقدر بچههای مسجد برای ما مهم میشوند که بچههای خودمان مهم نیستند. ☑️ توجیه ما در این کارها هم این است که کشور عقب است و باید تلاش کنیم! اینها به معنی بی اهمیتی کارهای اینچنینی نیست اما لازم است توجه کنیم تربیت از خانواده شروع میشود. "استاد برمایی" ⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️ #استاد_برمایی #اصلاح #خانواده #زندگی #مسجد #بچه #همسر #زوج #هیات #بسیج #والدین ✅ @keraamat_ir
22 تیر 1401 14:51:16
0 بازدید
keraamat_ir
🔻گام اول کتابخوان شدن کودکان نظرات تون رو برامون کامنت بذارید 👇
09 آذر 1399 19:20:04
0 بازدید
keraamat_ir
. 📍آخرین مهلت ثبتنام دوره حضوری_مجازی آشنایی با منظومه تربیتی اندیشه شهید مطهری . یک گروهی معتقدند که انسان ذات ندارد و هر چیزی میتواند بشود. میتواند كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ یا فَکَانَ قَابَ قَوْسَیْنِ أَوْ أَدْنَى بشود. میتواند امام خمینی شود، میتواند ترامپ شود. یعنی این خود انسان است که شخصیتش را میسازد. مثل نوار خالی است که هم میتوان روی آن موسیقی بد ضبط کرد هم قرآن. این عقیده اگزیستانسیالیست هاست. بر خلاف این گروه، مسیحیها و هابزیها معتقدند انسان لوح سیاه است. یعنی هم سوی با بدی است. گروههای دیگری معتقدند انسان همراه خوبیها متولد میشود. حال نظر شهید مطهری راجع به انسان چیست؟ آیا انسان خوب یا بد آفریده میشود؟ آیا نیاز به اصلاح دارد؟ آیا با اصلاح و تربیت خوب میشود یا همواره همراه بدی میماند؟ ادعای شهید مطهری این است که انسان، موجودیست که ذات دارد و دارای جهت گیری مثبت است. حال وقتی چنین فهمی از انسان به دست بیاید، میتوان لوازم آن را در نظام تربیتی استخراج کرد. . . 🔖دکتر صداقت زاده. . 🔻ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است.🔻 . . . #صداقت_زاده #دوره_آموزشی #کلاس #تربیت #شهید_مطهری #دوره_تربیتی #دوره_آموزشی #کرامت #
18 خرداد 1401 14:01:36
1 بازدید
keraamat_ir
🔻نیاز والدین به بازی با فرزندان . 🔖استاد عباسی ولدی 📚کتابهای شکلاتی ما . 💬نظراتتون رو با ما در میان بگذارید . . . . . . #استاد_عباسی_ولدی #کرامت #کرامت_نوشت #کتاب #کتاب_خوب #کتابفروشی #مشاوره #مشاوره_فردی #مشاوره_آنلاین #تربیت #بازی #والدین #انتخابات #مدرسه_مجازی #مدرسه_آنلاین #آموزش_مجازی #آموزش_آنلاین #آموزشی #مشاور_تربیتی
07 خرداد 1400 17:00:19
0 بازدید
keraamat_ir
🔻تربیت کودکان در دوران بلوغ . 🔖حجت الاسلام آقا تهرانی 📚خانواده و تربیت مهدوی . 💬نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید
14 اردیبهشت 1400 18:05:16
0 بازدید
کرامت
0
0
. 📍نوجوونم ما رو به اتاقش راه نمیدهد! چیکار کنم؟ . گاهی پدرها و مادرها دوست دارند با نوجوانشان ارتباط برقرار کنند، اما نوجوانها دوست ندارند ارتباطی با پدر و مادر داشته باشند. مثلا وارد خانه میشوند، به اتاقشان میروند و نمیگذارند پدر و مادر وارد اتاق آنها شود. در این حالت پدر و مادر میتوانند میوهای را به اتاق نوجوان بروند و بگویند ما میخواهیم در کنار تو میوه بخوریم، ذوق این را داریم که کنار تو باشیم، قهر تو هم برای ما لذت بخش است. با او شوخی کنیم، پرخاشگریهای او را طبیعی تلقی کنیم و فکر نکنیم به دلیل بی تربیتی این کار را میکند. یا مثلا اگر نوجوان دوست ندارد همراه ما به سفر بیاید، بگوییم چون تو نمیآیی، ما هم نمیرویم و اینکه در خانه در کنار تو باشیم بیشتر به ما خوش میگذرد. لازم است «صبر کنیم» و این کار را آنقدر ادامه دهیم تا نتیجه دهد. البته لازم است توجه کنیم این کار ممکن است ظرف یک هفته جواب ندهد و گاهی یک یا دو سال باید چنین رفتاری را داشت و رفتارهای محبت آمیز را با بچه تداوم داد، تا نوجوان با ما انس بگیرد. . . . ⭕️فکر میکنید چرا نمیتونیم ارتباط با نوجوونمون رو درست شکل بدیم؟ . . . 🔖دکتر کیومرث فرحبخش. . 🔻ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است.🔻 . . . . . . . #فرحبخش #کرامت #نوجوان #تینیجر #دوستی #خانواده #قدس #تربیت_فرزند #استقلال #چالش #سبک_زندگی